Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN ON MAHDOLLISTA, että Piia Ristikankareesta ei ole löytynyt merkkiäkään?

30 vuotta - ei edistystä tutkinnassa :(
10.10.2018 |

Tuntuu jotenkin uskomattomalle, että poliisilla on ollut jo 30 vuotta aikaa tutkia Piian katoamista, mutta asiassa ole päästy kotiovea pidemmälle.

Piian omaiset ovat joutuneet elämään vuosikymmeniä tietämättä mitään tyttärensä kohtalosta. Ilkeät ihmiset pistävät liikkeelle huhuja tai vihjeitä ja ilkeimmät soittelevat Piian isälle ja vaativat häntä tunnustamaan. :( Olisi jo aika vihdoinkin kääriä hihat ja selvittää asia.

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poliisin tule jollai lailla varmistua siitä, että annettu vihje on tosi eikä sen takia hukata aikaa. Voihan kuka vain sanoa, että näin sen. Miten kauan ajallisesti meni kun opettaja kertoi nähneensä siihen , kun selvisi, ettei näin ollutkaan ja tutkintaa jatkettava? Jos menee päiviä, ei vainukoirastakaan varmaan ollut enää apua toisin kuin, jos heti olisi otettu koira mukaan.

Vierailija
22/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö poliisin tule jollai lailla varmistua siitä, että annettu vihje on tosi eikä sen takia hukata aikaa. Voihan kuka vain sanoa, että näin sen. Miten kauan ajallisesti meni kun opettaja kertoi nähneensä siihen , kun selvisi, ettei näin ollutkaan ja tutkintaa jatkettava? Jos menee päiviä, ei vainukoirastakaan varmaan ollut enää apua toisin kuin, jos heti olisi otettu koira mukaan.

Piia on kotinsa lähistöllä kävellyt ristiin rastiin niin paljon että hajujäljistä tuskin olisi ollut apua, varsinkaan kun puhutaan julkisesta paikasta, jolla on muutakin liikennettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on merenlahti lähellä. Kyllähän se yksi mahdollisuus on että Piia meni itse sinne. Ei tosiaan ollut mukana sellaisia tavaroita joista olisi voinut päätellä että suunnitteli menevänsä kaverin luo tms.

Vierailija
24/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan koiraa voitu käyttää myös nuorisotalolla, missä olisi nähty. Jos koira olisi saanut vainun, niin olisi voitu seurata, mihin asti. Olisiko vaikka noussut autoon tms.

Vierailija
25/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jäänyt mieleen muutama tapaus sekä Suomesta että ulkomailta, kun kadonnut henkilö on löytynyt kuolleena savupiipusta, mm. joku suomalainen mies oli muistaakseni kadoksissa 20 vuotta, kunnes löytyi hylätyn rakennuksen piipusta. Miksei Pialle olisi voinut käydä samoin?! Nuoret kun voivat tuohtuneena mennä minne vain mököttämään ja vahinkoja sattuu. Tutkinta myös aloitettiin niin myöhään, että Pian jäljet olivat kadonneet. Tosin itse uskon eniten tähän autolinjaan, se kuulostaa kaikista loogisimmalta.

Vierailija
26/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin käsittämätöntä että ihminen katoaa noinkin pienellä paikkakunnalla yhtäkkiä. Jos joku napannut niin mikä sattumus että on juuri osunut kohdalle. Niin outoa.

Siksi tapaus onkin niin harvinainen, mutta joskus sattumalta kaikki menee syyllisen kannalta nappiin eikä jälkiä jää. Mutta jos joku tarkoituksella yrittäisi täydellistä rikosta, jotain menisi pieleen.

Eihän sitä tiedä, ehkä joku rattijuoppo vahingossa ajoi yli ja paniikissa peitteli jälkiään hävittämällä ruumiin. Epätodennäköistä, mutta koko tapaus on epätodennäköinen.

Vierailija
27/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on jäänyt mieleen muutama tapaus sekä Suomesta että ulkomailta, kun kadonnut henkilö on löytynyt kuolleena savupiipusta, mm. joku suomalainen mies oli muistaakseni kadoksissa 20 vuotta, kunnes löytyi hylätyn rakennuksen piipusta. Miksei Pialle olisi voinut käydä samoin?! Nuoret kun voivat tuohtuneena mennä minne vain mököttämään ja vahinkoja sattuu. Tutkinta myös aloitettiin niin myöhään, että Pian jäljet olivat kadonneet. Tosin itse uskon eniten tähän autolinjaan, se kuulostaa kaikista loogisimmalta.

Muistan vastaavan tapauksen Yhdysvalloista, nuori mies löydettiin autiotalon piipusta vuosikymmeniä myöhemmin, oli koko ajan ollut muutaman kilometrin päässä kotoaan

Vierailija
28/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan vastaavan tapauksen Yhdysvalloista, nuori mies löydettiin autiotalon piipusta vuosikymmeniä myöhemmin, oli koko ajan ollut muutaman kilometrin päässä kotoaan

Muistin väärin, ei ollutkaan vuosikymmeniä, mutta silti.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000001012697.html

Vierailija
29/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin Pia nyt savupiippuun kiipesi :D 

Vierailija
30/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeaa, mutta kyllä ihminenkin voi kadota kuin lompakko. Jos ei löydy niin ei löydy.

Vierailija
31/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän on mennyt naapuriin.

Vierailija
32/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonnekin hän on kadonnut ja savipiipuista on ennenkin löytynyt ihmisiä. Ehkä Piia rauhoituttuaan ei halunnut mennä kotiin, joten yritti sisään johonkin autiotaloon. En minäkään tosissani usko tuohon teoriaan, mutta yritän vain osoittaa että jotain hyvin uskomatonta on voinut tapahtua.

Vierailija
33/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonnekin hän on kadonnut ja savipiipuista on ennenkin löytynyt ihmisiä. Ehkä Piia rauhoituttuaan ei halunnut mennä kotiin, joten yritti sisään johonkin autiotaloon. En minäkään tosissani usko tuohon teoriaan, mutta yritän vain osoittaa että jotain hyvin uskomatonta on voinut tapahtua.

Tai veneeseen. Tai asuntoauto on tai vanhan koulunsa pihaan. Johonkin tuttuun paikkaan.

Tai autossakin voi istua jos voi kuunnella radiota.

Vierailija
34/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Piikkiössä juna tai linja-autoasemaa? Itse monesti istuskelin linkkariasemalla tuulikaapissa. Siinä lämmin ja ei kastunut.

Vierailija
35/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni opettaja :

"näki" Piian pari päivää katoamisilmoituksen teon jälkeen ja kokonaisuutena kului kaksi viikkoa, että kaksoisolento löytyi muistaakseni lehti-ilmoituksen/-jutun pohjalta.

Vierailija
36/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoista kaivoista on löytynyt ihmisiä myös, samoin maa-ansoista, mitä on tehty suurpedoille.

Vierailija
37/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on hylätyt ikivanhat kaivot, jotka kasvillisuus on peittäny eikä niiden sijaintia tiedä eikä näe kukaan. Suomessa on vuosittain näitä "putosi yllättäen lahon kannen pettäessä pintakasvillisuuden peittämään kaivoon", mutta näissä uutisissa on aina joku apu ollu heti lähellä. Kuinkakohan monta ikuisiksi ajoiksi kadonnutta ihmistä onki pudonnu ikivanhaan kaivoon kenenkään huomaamatta?

Vierailija
38/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljetettu pois, paloiteltu, hävitetty

Piikkiössä on muuten iso kaatopaikka.

Metsiä, vettä.

Vierailija
39/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu jehova kertoi mulle joskus Piiasta ja sen katoamisesta mainitsematta nimeä. Puhui ystäväperheen lapsena hänestä ja oli vielä 20 vuotta katoamisen jälkeen surullinen ja järkyttynyt. Tajusin vasta myöhemmin, että hänen täytyi tarkoittaa Piiaa.

Vierailija
40/146 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä vuosittain katoaa,jotkut tahallaan.Ei ihme jos ei löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän