MITEN ON MAHDOLLISTA, että Piia Ristikankareesta ei ole löytynyt merkkiäkään?
Tuntuu jotenkin uskomattomalle, että poliisilla on ollut jo 30 vuotta aikaa tutkia Piian katoamista, mutta asiassa ole päästy kotiovea pidemmälle.
Piian omaiset ovat joutuneet elämään vuosikymmeniä tietämättä mitään tyttärensä kohtalosta. Ilkeät ihmiset pistävät liikkeelle huhuja tai vihjeitä ja ilkeimmät soittelevat Piian isälle ja vaativat häntä tunnustamaan. :( Olisi jo aika vihdoinkin kääriä hihat ja selvittää asia.
Kommentit (146)
No oliko impulsiivinen, nopeasti suuttuva mutta myös nopeasti leppyvä tyyppi? Vai pitkävihainen? On näilläkin merkitystä. Itse olisin suuttunut, kävellyt 200m ja riidan unohtaneena palannut hipihiljaa kotiin.
Outoa ettei mennyt naapuriin, Piian on täytynyt nähdä valot ystävänsä huoneen ikkunassa:
https://seura.fi/asiat/mysteeri/mita-pia-ristikankareelle-tapahtui-tait…
Vierailija kirjoitti:
No oliko impulsiivinen, nopeasti suuttuva mutta myös nopeasti leppyvä tyyppi? Vai pitkävihainen? On näilläkin merkitystä. Itse olisin suuttunut, kävellyt 200m ja riidan unohtaneena palannut hipihiljaa kotiin.
Mä olisin astunut ulos ja vilkaissut naapuri Ilona Niemen huoneen ikkunaa, jossa paloi valot ja mennyt koputtanut ikkunaan, pyytänyt päästä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin astunut ulos ja vilkaissut naapuri Ilona Niemen huoneen ikkunaa, jossa paloi valot ja mennyt koputtanut ikkunaan, pyytänyt päästä sisään.
Joo. Se tuntuisi loogiselta senkin takia, että satoi ja Piialla ei ollut sadevarusteita. En pidä yhtään uskottavana, että olis mennyt isolle tielle. Miksi olis? Kuka lähtee tosta noin toiselle paikkakunnalle, sateessa, pimeällä...
Mielenkiintoinen juttu toi Ilona Niemen haastattelu, mut outo tapa buffata taidetta lapsuudenystävän katoamisella: "Niemen teoksia esillä Jyväskylän taidemuseossa...". Huomio! Huomio!
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei ole edistynyt asiassa koska he haluaa havaintoja Piiasta 15 v mutta eivät ojenna mediaa joka julkaisee tytöstä kuvaa jossa hän on ehkä 10 ?
Sama kuin joku 70v mummo katoaa ja media julkaisee kuvan jossa on 30 . Tässä kadonnut mummo ! Havainnot poliisille kiitos
Herää kysymys miksi isä antoi 10v tytön kuvan jos Piia oli 15v? Ei ollut Piian eduksi ja kaikki vihjeet ovat periaatteessa yhtä tyhjän kanssa koska näköhavainnot ovat tehty pikkutytöstä, ei teinistä.
Ja isällä oli kyllä 15v Piian kuva olemassa, ja poliisi on nyt ottanutkin sellaisen uutta tutkintaa varten ja nähtiin lehdissä :O
Erikoista tässä on se, että Piikkiö on käpykylä. Ei pikkupaikkakunnilla juuri liiku kuin paikkakuntalaisia ihmisiä. Ylipäätään ihmisiä on vähän. Piia lienee kadonnut lähellä kotia, koska havaintoja ei ole.
Mikä on todennäköisyys sille, että Piia lähtee kotoaan ja juuri silloin vastaan tulee joku, joka teki hänelle sitten mitä tekikään? Uskon ehkä itsekin eniten autolinjaan, mutta en silti tiedä, onko se oikeasti todennäköinen. Jos oltaisiin isossa kaupungissa tms niin tuntuisi loogisemmalta, että tuollainen henkilö voi tulla vastaan.
En sulkisi pois metsään tms vaeltamista ja että siellä sattui onnettomuus. Olen itsekin pikkupaikkakunnalta ja vaeltelin metsissä ja ties missä miettimässä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista tässä on se, että Piikkiö on käpykylä. Ei pikkupaikkakunnilla juuri liiku kuin paikkakuntalaisia ihmisiä. Ylipäätään ihmisiä on vähän. Piia lienee kadonnut lähellä kotia, koska havaintoja ei ole.
Mikä on todennäköisyys sille, että Piia lähtee kotoaan ja juuri silloin vastaan tulee joku, joka teki hänelle sitten mitä tekikään? Uskon ehkä itsekin eniten autolinjaan, mutta en silti tiedä, onko se oikeasti todennäköinen. Jos oltaisiin isossa kaupungissa tms niin tuntuisi loogisemmalta, että tuollainen henkilö voi tulla vastaan.
En sulkisi pois metsään tms vaeltamista ja että siellä sattui onnettomuus. Olen itsekin pikkupaikkakunnalta ja vaeltelin metsissä ja ties missä miettimässä asioita.
Samoja ajatuksia.. Tämä tapaus tuo liikaa kysymyksiä ja osittain epäloogisuuksia. Itse en onnettomuuteen usko sillä jäänteet olisi jo löytyneet. Toivottavasti Piian kohtalo kuitenkin selviää.
Musta olennaista on, paljonko satoi. Jos satoi yhtäkkiä paljon ja oli vaan kävelyllä, voi olla mennyt johonkin suojaan. Suoja on ollut kaikkea muuta kuin suojaisa -> onnettomuus. Tällöin aikaikkuna/kävelty matka olisi 1-2h etäisyydellä kotoa, kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Musta olennaista on, paljonko satoi. Jos satoi yhtäkkiä paljon ja oli vaan kävelyllä, voi olla mennyt johonkin suojaan. Suoja on ollut kaikkea muuta kuin suojaisa -> onnettomuus. Tällöin aikaikkuna/kävelty matka olisi 1-2h etäisyydellä kotoa, kävellen.
Eli sademäärä parin tunnin ajalta katoamisiltana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei ole edistynyt asiassa koska he haluaa havaintoja Piiasta 15 v mutta eivät ojenna mediaa joka julkaisee tytöstä kuvaa jossa hän on ehkä 10 ?
Sama kuin joku 70v mummo katoaa ja media julkaisee kuvan jossa on 30 . Tässä kadonnut mummo ! Havainnot poliisille kiitos
Herää kysymys miksi isä antoi 10v tytön kuvan jos Piia oli 15v? Ei ollut Piian eduksi ja kaikki vihjeet ovat periaatteessa yhtä tyhjän kanssa koska näköhavainnot ovat tehty pikkutytöstä, ei teinistä.
Ja isällä oli kyllä 15v Piian kuva olemassa, ja poliisi on nyt ottanutkin sellaisen uutta tutkintaa varten ja nähtiin lehdissä :O
Kyllä noita muitakin kuvia on ollut mediassa jo alusta saakka kun havaintoja on pyydetty, muistan noita vanhempiakin kuvia siitä saakka kun olen tapauksesta kiinnostunut.
Media vaan tykkää nostaa tuon kuvan aina juttuihin, hän on siinä todellakin niin nuoren ja viattoman näköinen - kuka voisi tehdä jotain tuollaiselle enkelinkasvoiselle tytölle?
Olen muuten itse ollut ihan valtavan samannäköinen nuorena kuin tuo Piia. Tuossa Seuran jutun kuvaakin oikein hätkähdin, voisi olla mun lapsuuden kuva. Myös nuo toiset kuvat on ihan kuin omia nuoruuden kuvia. Mitään sukulaissuhdetta ei ole enkä ole koskaan käynyt Piikkiössä.
Tolle valokuvalle tuli selitys yhdessä ohjelmassa missä haastateltiin isää ja poliisia, mutta en vaivaudu kertomaan, koska kyseessä sama jankkaaja, joka jankkaa tosta kuvasta joka ikisessä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen varmimman näköhavainnon teki Piian opettaja, eiköhän hän ihan tunnistanut tytön sen hetken olemuksen, oli tervehtinytkin ventovierasta teiniä Piiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita muitakin kuvia on ollut mediassa jo alusta saakka kun havaintoja on pyydetty, muistan noita vanhempiakin kuvia siitä saakka kun olen tapauksesta kiinnostunut.
Media vaan tykkää nostaa tuon kuvan aina juttuihin, hän on siinä todellakin niin nuoren ja viattoman näköinen - kuka voisi tehdä jotain tuollaiselle enkelinkasvoiselle tytölle?
Olen muuten itse ollut ihan valtavan samannäköinen nuorena kuin tuo Piia. Tuossa Seuran jutun kuvaakin oikein hätkähdin, voisi olla mun lapsuuden kuva. Myös nuo toiset kuvat on ihan kuin omia nuoruuden kuvia. Mitään sukulaissuhdetta ei ole enkä ole koskaan käynyt Piikkiössä.
Ja olihan koulukuva paraslaatuisin, ennen nykyistä nettiä paperilehdessä se mustavalkoinen kuva olisi varmaan ollut pelkkää sotkua, kun nykymenetelmilläkään siitä ei olla kunnon kuvaa saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Katsoin tossa seuran kuvassa jopa sitä, että hiukset tismalleen samanlaiset kuin mulla oli. Itse väännän naamani ihan samalla tavalla jos häikäisee, kuten ilmeisesti tossa kuvassa aurinko osuu Piian silmiin. Mä voisin todellakin olla tossa kuvassaa myös, mutta myös monissa muissa hänestä esillä olleissa. Katoamishetkellä hänellä oli farkut ja farkkutakki... oi voi. No muoti oli tuolloin mikä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo teinikuva on uusi enkä ikinä törmännyt paljon seuranneena ja isä itse esittelee medialle Piian vanhaa kuvaa eikä tuota uusinta.
https://www.google.fi/search?q=piia+ristikankare&source=lnms&tbm=isch&s…:
Ja kun otat kuvahaun näet uuden teinikuvan ja kaikki uutiset näyttävät menevän uusiin 2018 uutisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen varmimman näköhavainnon teki Piian opettaja, eiköhän hän ihan tunnistanut tytön sen hetken olemuksen, oli tervehtinytkin ventovierasta teiniä Piiana.
Opettaja tunsi Piian joten tunnisti. Me muut emme ja sen takia vihjeetkin voi olla tehtyjä pikkutytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tolle valokuvalle tuli selitys yhdessä ohjelmassa missä haastateltiin isää ja poliisia, mutta en vaivaudu kertomaan, koska kyseessä sama jankkaaja, joka jankkaa tosta kuvasta joka ikisessä ketjussa.
Eiköhän se ole selvää miksi et suostu kertomaan. Ja kaikki jotka puhuvat kuvasta ovat sama jankkaaja? Vai onko niin että sinä olet se sama jankkaaja, nimittäin vain yksi täällä heittää tuota jankkaaja termiä.
Itse vietin lapsuuteni ja nuoruuteni Piikkiön kokoisessa kunnassa. Löytyi kyläkeskus, sitten oli pienempiä kyläkeskittymiä siinä ympärillä. Jos asui kyläkeskuksen alueella, täydellinen katoaminen olisi ollut miltei mahdotonta. Oli tiheään omakotitaloja joiden ikkunoissa nakotti uteliaita silmäpareja. Jos taas lähti syrjäkylille tai ympäröiviin metsiin, kuka tietää?