Annanko tyttären muuttaa pois kotoa?
Tyttö pääsi Helsingin yliopistoon opiskelemaan ja olisi muutto pois kotoa edessä. En usko että hän pärjäisi. Ikinä ei ole käynyt Helsingissä, on ollut vain pari yötä yksin kotona ja on aika naiivi. Tyttö haluaisi mennä, mutta minä en päästäisi. Mielestäni olisi hyvä pitää välivuosi opetella itsenäisyyttä ennen kuin muuttaa kaupunkiin!
Kommentit (28)
"Annanko tyttären muuttaa pois kotoa"
-herran tähden, kyseessä on AIKUINEN, täysi-ikäinen ja täysissä sielun&ruumin voimissa oleva AIKUINEN!
Äiti ei mahda sille mitään jos aikuinen haluaa muuttaa pois, vaikka muuttaisi maapallon toiselle puolelle, täysi-ikäinen voi sen tuosta noin vaan tehdä. Hän ei kaipaa kenenkään lupaa.
Äitinä ap:n kannattaisi totutella siihen, että hän ei enää anna mitään lupia tyttärelleen, vaan tämä tekee juuri niinkuin haluaa KAIKISSA asioissa!
Ja huomaa kyllä, että jos tyttö on "lapsellinen ikäisekseen" se johtuu ap:n kasvatksesta. On vähän älytöntä herätä nyt kun lapsi on täsi-ikäinen siihen että pärjääkö hän omillaan vai ei. Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsi siihen malliin, että tämä pärjää aikuisena omillaan, ja juurikin lukion jälkeen suurin osa muuttaa kotoa pois, se ei ole voinut tulla yllätyksenä...?!
koska kaipaisi ap:lta kannustusta ja henkistä tukea siihen, että kyllä hän pärjää. Ihan sama kuin teinitytöt saattaa puhua että "apua kun olen tyhmän näköinen". Ei sellaisessakaan tilanteessa sanota, että joo, munkaan mielestä et erityisen kaunis ole, pitäisköhän sun meikata enemmän/mennä salille jne. Vaan KANNUSTETAAN. Miksi tuo opiskeluasia olisi toisin?
Tyttö ei tule ikinä antamaan anteeksi sinulle, jos kokee, että sinun epäröintisi takia meni hyvä koulutus ja hyvä työpaikka sivu suun. Jos ajattelisit tytön parasta, kannustaisit menemään ja auttaisit sitten häntä siinä itsenäisesti elämisessä niin paljon kuin voit.
ToivontoivonTOIVON että tämä on provo. Vaikka jostain tietty sekin juontaa juurensa, että tytöt jää syrjään, kun kotona ei tueta.
autat alussa niin paljon kuin voit. ei heti tarvi vaatia että hommaa ite asunnot ja järkkää kaiken, järjestät niin että sinä tai isänsä voi aluksi autella häntä... kyllä hän nopeasti sopeutuu ja oppii.. itse lähdin 15veenä toiselle puolelle suomea ja elossa ollaan... tosin vanhemmat auttoi ja tuli paikalle jos tarvitsin..
kuin Helsingissä.
Paitsi että tämän on pakko olla trolli!!!
vaan ehkä vaan sieltä päin, pienemmältä paikkakunnalta? Eihän Helsingin ja Tampereen ero nyt niin suuri ole, että ihmetyttäisi. Itse lähdin Pohjois-Suomesta 18- vuotiaana Helsingin yliopistoon ja hyvin meni, mukavaa oli, kavereita sain jne.
isäni meni tuossa iässä jo sotaan. Luulisi tyttösi pärjäävän.
nyt on se hetki, kun sun pitää kannustaa ja rohkaista tyttö lähtemään - muuten hänelle jää loppuiäkseen sellainen kuva itsestään, ettei hän pärjää (ja arvaa kuka sen aiheutti)... muutkin saman ikäset lähtevät ja pärjäävät, nyt vaan suunnittelemaan ja eihän hän kokonaan lähde elämästäsi