Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ikinä ei ole rahaa ostaa mitään ylimääräistä, kaikki menee mitä tulee vaikka käy töissä! (lähihoitaja olen)

Vierailija
09.10.2018 |

En ikinä osta mitään turhaa, vaan pelkkää tarpeellista. Suuriin hankintoihin ei kuitenkan koskaan ole varaa. Kauhea stressi koko ajan miten saa palkan riittämään koko kuuksi..

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Sama ongelma. Helsingissä asun.

Vierailija
2/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatteles kun tulosi vielä romahtavat kun jäät eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Laskujen jälkeen jäi 243e käteen koko kuukaudeksi. Tulee taas peruna ja sipuli tutuksi ja jätän lääkkeet hakematta.

Myyjä

Vierailija
4/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saisi lisätienestiä..?

Vierailija
5/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt tätä myös. Ylityöt ovat minun työpaikalla kiellettyjä. Toisesta työpaikasta menee hurja veroprosentti.

En ole enää mikään nuori nainen joten kaupan kassallekaan tuskin huolitaan.

Eläkekertymäni on vaatimaton.

Vierailija
6/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan kaikki jo laittaneet kaikki kulunne paperille ja tehneet kaikki mahdolliset säästötoimet? Miettineet, mitkä oikeasti ovat välttämättömiä ja mitä ilman voi elää? Kilpailuttaneet sähkösopimuksen, tarkistaneet omaan käyttöönen edullisimman puhelinliittymän, miettineet, miten sähköä voi säästää, kilpailuttaneet vakuutukset ja mahdolliset lainat, muuttaneet edullisimpaan mahdolliseen asuntoon, käyneet muut kulut tarkalla kammalla läpi ja selvittäneet edullisimman vaihtoehdon/palvelun tarjoajan.

Vierailija
7/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ylimääräisen ostamattomuushan hyvä juttu. Etkö lukenut eilistä ilmastoraporttia? Kaikki ylimääräinen kulutus pois.

Vierailija
8/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos se ap saa kuussa? 

Vierailija
9/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt tätä myös. Ylityöt ovat minun työpaikalla kiellettyjä. Toisesta työpaikasta menee hurja veroprosentti.

Prismoissa on ainakin jatkuvasti eläkeikäisille kiireapulaisina ja niissä ilta/yö/pyhävuoroissa, joissa on tarvetta lisäkäsille. Eli tuskin olet turhan vanha kassalle.

Vierailija
10/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Laskujen jälkeen jäi 243e käteen koko kuukaudeksi. Tulee taas peruna ja sipuli tutuksi ja jätän lääkkeet hakematta.

Myyjä

Minäkin osa-aikainen kassamyyjä, mutta kyllä mulla menee säästöön joka kuukausi 500-600€.

En tuhlaa, mutta en myöskään kituuta.

Vierailija
11/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Hoitaja, aamuvuoropainotteinen, käteen jää alle 1500.

Vierailija
12/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä

On kyllä aika niukasti. Miten syöt nuo onko paistetut perunat ja paistettu sipuli siis ruokana joka päivä?

Vierailija
13/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä paskaa . Liiton rahoilla pääsisi melkein samoille osingoille !

Vierailija
14/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismoissa on ainakin jatkuvasti eläkeikäisille kiireapulaisina ja niissä ilta/yö/pyhävuoroissa, joissa on tarvetta lisäkäsille. Eli tuskin olet turhan vanha kassalle.

Taisin ilmaista itseäni vähän huonosti. Tarkoitin, että eläkkeenikin tulee olemaan huono. En kyllä usko että minua pidetään töissä esim 67-vuotiaaksi. Hyvä jos 55-vuotiaaksi saa työskennellä. Kunta-alalla kaikki työkaverit alkavat olemaan todella nuoria. Tällä hetkellä itse olen plus nelikymppinen.

Vierailija
15/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä osta mitään turhaa, vaan pelkkää tarpeellista. Suuriin hankintoihin ei kuitenkan koskaan ole varaa. Kauhea stressi koko ajan miten saa palkan riittämään koko kuuksi..

Mihin kaikkeen palkkasi pitäisi mielestäsi riittää? Lähihoitaja tienaa kyllä suhteellinen hyvin Suomessa, kun huomioi helpon työllistymisen ja lyhyen koulutuksen. Virossa tienaisit 500 e/kk ja ruoka on siellä lähes yhtä kallista.

Vierailija
16/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valinnut pienipalkkaisen alan, ei voi kuluttaa kuten keskituloiset ja sitä varakkaammat.

Vierailija
17/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä

On kyllä aika niukasti. Miten syöt nuo onko paistetut perunat ja paistettu sipuli siis ruokana joka päivä?

Melkein. Tomaattimurskan, tölkkipapujen tai halvimpien pakastevihannesten kanssa. Töissä näkkäriä ja kurkkua, aamuisin puuroa ja mustikoita. Väliin syön -60% löytöjä. Onneks on kuivattuja sieniä nyt ja pakkanen täynnä marjoja. Sieniä yritin myydäkkin kun kävin keräämässä mutta ei mennyt kaupaksi niin kuivatin kaikki.

Palkka käteen 1241e ja siitä pois vuokra, vesi, sähkö, puhelin, bussikortti ja sairaalalasku niin jäi toi pari sataa. Kannattaa herätä ensi yönäkin 3.30 ja lähteä töihin. Motivoi todella.

Vierailija
18/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAska elämä paska pakka

Vierailija
19/199 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei - siis toisen työpaikan palkka lasketaan mukaan päätyön palkkaan ja summaa verotetaan. Sivutyökortin ennakonpidätys on suuri sen takia, että se riittää suuremmalla todennäköisyydellä, jos tulo sivutyöstä sattuisi olemaan iso. Verotus oikaistaan viimeistään vuoden lopussa.

Toki sivuhommat kasvattaa myös päätoiminen verotusta, mutta nähdäkseni se yleensä kannattaa.

Vierailija
20/199 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Same. Maanantaina tulee tili ja tililläni on tällä hetkellä 1,39 e. Kaverille velkaa 15 e ja luottokortille yli 3000 e. Vttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi