Syitä miksi lopetit miehen/naisen tapailun?
Muistelin deittailuaikojani ja tuli mieleen yksi mies joka puhui taukoamatta itsestään tai saavutuksistaan. Tuntui että hän halusi vain jonkun jolla on korvat. Myös kaikki sanomani piti jotenkin vääntää niin että hän pääsi pätemään jostain.
Mies: Hei ootkos seurannut tuota (joku ajankohtainen asia)
Minä: Joo olenhan mä aika paljonkin, kyllä minusta....
Mies alkaa selittää juurta jaksaen mistä koko ajankohtaisessa jutussa on kyse vaikka juuri sanoin että olen seurannut sitä :DDD
Kommentit (10023)
Viiskymppiseltä puuttui liki täysin tunne- ja tilanneäly, kuin myös syy- seuraus suhdetaju. Ei ymmärrä etukäteen omien tekemisten, tekemättä jättämisten tai valintojensa vaikutusta muihin ihmisiin. Tämä siis arjen pikkujutuista isompiin elämän käänteisiin.
Ihan pikkuasioissakin, kuin se että ollaan mökillä krillaamassa 2 lle henkilölle ja 2 aikuista ihmistä ajaa pihaan niin hän kutsuu heidät syömään. Siis niinku mitä syömään, ei meillä ole varattuna ruokaa kuin meille kahdelle. Ihan hiton nolo tilanne kaikille muille paitsi hänelle koska hänellä ei ole tilannetajua eikä varmaan edes tajunnu että grillissä ja kattilassa olevat + salaatti on valmistettu 2:lle ei viidelle. Yltiösosiaalisena vaan kutsui vieraat syömään ja jäämään vaikka tiesi että mä inhoon yllätysvieraita ja olin varmaan 10 x tehnyt hanelle selväksi että haluan rentoutua viikonloppuna kaikessa hiljaisuudessa ja rauhassa mökillä, en halua kestitä ja passata muita koska minulla oli niin henkisesti kuin fyysisesti melko haastava työ josta todella halusin rauhaan ja hiljaisuuteen. Ei, hän ei ymmärrä muita, tai ei välitä, hän teki liki aina kuten itselle oli mieleistä. Tämänkin ruokavierasepisodin jälkeen asiasta mainittuani hän kysyessäni sanoi kyllä että muisti minun sanoneen useasti että haluan olla rauhassa, en kaipaa vieraita, en passaa muita, haluan hiljaisuutta, rentoutumista en mitään ylimääräistä, mutta silti hän toimi kuitenkin toisin. Tämä oli siis vain 1 esimerkki, en yksittäisten juttujen takia ketään jätä. Mutta kun tämä toimintamalli oli 98% tilanteista, niin totesin että hän varmaan jatkaa itse itsensä erinomaisessa seurassa ja voi tehdä ihan mieleisekseen, eikä tarvitse koskaan kiinnittää huomiotaan muihin eikä tehdä muiden toivomalla tavalla. Hitto miten itsekeskeinen voikaan olla aikuinen ihminen. Ja hän oli sitä ihan vilpittömästi, muuten ihan kiltin ja mukavankin oloinen tavallinen mies, mutta täysin siis ihan täysin kykenemätön ymmärtämään ja toimimaan kuten joku muu haluaa.
Hän oli kuin koira joka eli vain tässä hetkessä. Ei osannut ennakoida tulevaa eikä hyödyntää aiemmin tapahtuneita asioita.
--> Tai siis koirathan osaa hyvinkin hyödyntää aiemmin oppimaansa (sorry).
Ekat treffit olivat mukavat, käytiin kahvilla ja juteltiin.
Toisilla treffeillä mies pyysi luokseen että tilataan kebabit ja katsotaan joku elokuva,ikävä kyllä näillä treffeillä miehen todellinen luonne & tarkoitusperät sitten paljastuivat :( Ei ehditty edes sitä ruokaa tilata kun mies veti collegehousunsa alas eikä ollut mitään alla, muna vaan puolikovana ja reidessä rumin näkemäni pantteritatuointi. Sanoin että "öö nyt mennään vähän liian nopeasti" mihin mies vastasi tarttumalla rintoihini paidan läpi muna yhä esillä ja pyydellen tai oikeastaan käskisin, että rentoutuisin. ONNEKSI ei käynyt kiinni eikä yrittänyt muuten kuin sanallisesti estää kun ilmoitin että lähden tästä kotiini. Myöhemmin lähetti kuitenkin videon jossa runkkaa ja kertoi että on ikävä!! Eipä nähty enää..
Ketjusta huomaa selkeän kaavan.
On neljä asiaa jotka ratkaisevat: pituus, komeus, itsevarmus, massi.
Mitä enemmän miehellä on näitä, sitä enemmän mies saa tökeröä käytöstä anteeksi. Kun näitä on kunnolla, mies saa sikailla miten haluaa ja silti menee niin, että mies on se joka jättää naisen. Kun on melko paljon, riittää kun mies on kivaa seuraa suurimman osan ajasta.
Kun näitä ominaisuuksia on vain vähän tai ei ollenkaan, yksikin väärä askel tai vääränlaiset kengät niin ei jatkoon.
2x eronnut mies osoittautui typeräksi pelleksi, hyvin heikko itsetuntoiseksi, huomauttelijaksi, kaiken pieleen menneiden juttujen ja -elämänkäänteittensä muiden syyttäjäksi, ihniseksi joka ei ottanut mitään vastuuta, syytti muita ja karrikoidusti sanottuna oli ilmeisesti pääpiirteittäin elänyt ainakin osittain muiden siivellä siis vapaamatkustaja ja hyödyntänyt muiden tuomaa elintasoa / elinpiiriä, joka sitten taisi kolahtaa viimekädessä omaan nilkkaan. Siinä kohtaa kun kuulin ensimmäisiä kertoja jotain hiton raamattuhöpinöitä päätin et tää mies voineet jatkaa ilman minua.
Mies tiesi että olen hippityylinen. Hän tiesi miten pukeudun ja etten meikkaa. Silti parin viikon tapailun jälkeen alkoi valitus että et laita kyllä noita pellehousuja (haaremihousut) etkä tuota värioksennusta (värikäs villatakki) ja olisit niin paljon nätimpi suorilla hiuksilla (mulla on rastat) jne jne.
Mies itse oli lihava hevari jolla oli aina rasvaiset hiukset mutten puuttunut asiaan.
Kävin kohdunkaulan muutoksen takia gynellä joka otti koepaloja ja valuin verta kuin pistetty sika,matkalla gynen pöydältä vessaan verta vaan lorisi lattialle. Vatsa myös kramppasi.
Olin kertonut miesystävälleni operaatiosta ja kertonut olevani sen jälkeen hyvin kipeä sekä seksin kiellettyä joksikin aikaa. Mies tuli myöhemmin luokseni ja olin ajatellut että hän pitää minua sylissä ja katsotaan elokuvaa. Mitä vielä,mies alkoi hieroa rintojani ja kuiskasi "kai sinä voit imeä?'
Suutuin,olin kivuissani ja halusin vain hellyyttä sekä sympatiaa,ei niinkuin yhtään inspiroinut alkaa ottamaan suihin! Saatiin kunnon riita aikaiseksi,aloin itkeä ja mies lähti kotiinsa. Ilmoitin suutuspäissäni ettei tarvitse naamaa enää näyttää minulle ja se suhteen alku oli siinä.
Mutta oikeasti,mikä hitto miehiä vaivaa?! Eksäkin halusi "ihan nopeasti vetäistä" kun tärisin ja yökin migreenissä.
Sekasotkulta näyttävä mandala-lootus tatuoitu pakaraan,iso riippuva maha,pienet riippuvat rinnat, ei käyttänyt rintaliivejä,kauramaito-riippuvuus.
Kirjoittajat 9941 (viimeinen tapaus) ja 9943, kylläpä oli tuttua juttua. Tuli ihan paha olo muistella omia vastaavia.
Päihderiippuvainen, manipuloiva, aggressiivinen.
Vähän turhankin pihi hippimies. Perseestä paikattuja sammareita käytti kunnes repesivät lopullisesti, tennareista näkyi jo varvas, t-paidoissa oli reikiä. Kertoi dyykanneensa viikon ruuat roskiksista, ennenkuin kaupat alkoivat lukita roskiksensa. Keräili tupakannatsoja julkisista tuhkakupeista poltettavaksi. Samaa teepussia käytti varmaan kymmenen kertaa. Ja ajoi kesät talvet pyörällä,vaikka hänellä oli ajokortti. Asui kämäisessä 70luvun talossa yksiössä,jonka kylpyammeessa aikuinen istui polvet suussa ja naapureina oli päihteidenkäyttäjiä,mt-tapauksia,somppuja ja rahtihameheimoa.
Kaiken kruunasi kun kaverinsa nakutteli Sheinin tatuointikoneella ruman pandan olkapäähän,liikkeessä oli ollut turvalliset värit ja parempi ammattitaito mutta kun kaveri oli halvempi.
Ja mies oli töissä ATK-tukihenkilönä tai mikä se virallinen nimitys nyt on,eli rahaa hänelle kyllä tuli.
Mies valitti että meidän pitää tehdä yhdessä muutakin jutella, harrastaa seksiä, laittaa ruokaa ja lenkkeillä. Noh, minä varasin ja maksoin liput konserttiin, elokuviin, musikaaliin jne., mutta mies ei ikinä ehdottanut maksavansa liput, eikä myöskään ehdottanut mitään itse. En jaksanut olla ohjelmatoimisto ja rahoittaja. Kerran järjestin meille luontoretken eväineen, ei maksanut juuri mitään, ja odotin että mies järjestäisi vastaavaan, koska kehui miten kivaa siellä oli. Mutta ei. Ei ollut aloitekykyä.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli siivoton ja käytti samoja alushousuja kaksi päivää. Hyi.
Miehen koti oli kuin kaatopaikka.
Mä käytän samoja alushousuja kaksi päivää enkä näe siinä mitään outoa. Mitä sulla oikein sinne tipahtelee jos vuorokaudessa niin likaantuvat? Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppiseltä puuttui liki täysin tunne- ja tilanneäly, kuin myös syy- seuraus suhdetaju. Ei ymmärrä etukäteen omien tekemisten, tekemättä jättämisten tai valintojensa vaikutusta muihin ihmisiin. Tämä siis arjen pikkujutuista isompiin elämän käänteisiin.
Ihan pikkuasioissakin, kuin se että ollaan mökillä krillaamassa 2 lle henkilölle ja 2 aikuista ihmistä ajaa pihaan niin hän kutsuu heidät syömään. Siis niinku mitä syömään, ei meillä ole varattuna ruokaa kuin meille kahdelle. Ihan hiton nolo tilanne kaikille muille paitsi hänelle koska hänellä ei ole tilannetajua eikä varmaan edes tajunnu että grillissä ja kattilassa olevat + salaatti on valmistettu 2:lle ei viidelle. Yltiösosiaalisena vaan kutsui vieraat syömään ja jäämään vaikka tiesi että mä inhoon yllätysvieraita ja olin varmaan 10 x tehnyt hanelle selväksi että haluan rentoutua viikonloppuna kaikessa hiljaisuudessa ja rauhassa mökillä, en halua kestitä ja passata muita koska minulla oli niin henkisesti kuin fyysisesti melko haastava työ josta todella halusin rauhaan ja hiljaisuuteen. Ei, hän ei ymmärrä muita, tai ei välitä, hän teki liki aina kuten itselle oli mieleistä. Tämänkin ruokavierasepisodin jälkeen asiasta mainittuani hän kysyessäni sanoi kyllä että muisti minun sanoneen useasti että haluan olla rauhassa, en kaipaa vieraita, en passaa muita, haluan hiljaisuutta, rentoutumista en mitään ylimääräistä, mutta silti hän toimi kuitenkin toisin. Tämä oli siis vain 1 esimerkki, en yksittäisten juttujen takia ketään jätä. Mutta kun tämä toimintamalli oli 98% tilanteista, niin totesin että hän varmaan jatkaa itse itsensä erinomaisessa seurassa ja voi tehdä ihan mieleisekseen, eikä tarvitse koskaan kiinnittää huomiotaan muihin eikä tehdä muiden toivomalla tavalla. Hitto miten itsekeskeinen voikaan olla aikuinen ihminen. Ja hän oli sitä ihan vilpittömästi, muuten ihan kiltin ja mukavankin oloinen tavallinen mies, mutta täysin siis ihan täysin kykenemätön ymmärtämään ja toimimaan kuten joku muu haluaa.
Hän oli kuin koira joka eli vain tässä hetkessä. Ei osannut ennakoida tulevaa eikä hyödyntää aiemmin tapahtuneita asioita.
--> Tai siis koirathan osaa hyvinkin hyödyntää aiemmin oppimaansa (sorry).
Ehkä mies oli vain vieraanvarainen ja ystävällinen. Toiset ovat. Olisit itse sanonut, että nyt ei kyllä sovi, kun ei olle ruokia varattu kuin kahdelle.
Pitkät varpaankynnet. Sellaiset kippuraan jo menneet
Vierailija kirjoitti:
Vähän turhankin pihi hippimies. Perseestä paikattuja sammareita käytti kunnes repesivät lopullisesti, tennareista näkyi jo varvas, t-paidoissa oli reikiä. Kertoi dyykanneensa viikon ruuat roskiksista, ennenkuin kaupat alkoivat lukita roskiksensa. Keräili tupakannatsoja julkisista tuhkakupeista poltettavaksi. Samaa teepussia käytti varmaan kymmenen kertaa. Ja ajoi kesät talvet pyörällä,vaikka hänellä oli ajokortti. Asui kämäisessä 70luvun talossa yksiössä,jonka kylpyammeessa aikuinen istui polvet suussa ja naapureina oli päihteidenkäyttäjiä,mt-tapauksia,somppuja ja rahtihameheimoa.
Kaiken kruunasi kun kaverinsa nakutteli Sheinin tatuointikoneella ruman pandan olkapäähän,liikkeessä oli ollut turvalliset värit ja parempi ammattitaito mutta kun kaveri oli halvempi.
Ja mies oli töissä ATK-tukihenkilönä tai mikä se virallinen nimitys nyt on,eli rahaa hänelle kyllä tuli.
Mutta kun ne peffasta paikatut,pehmeät lempisammarit vaan ovat parhaat . Pitkä villatakki päälle niin kukaan ei huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Sekasotkulta näyttävä mandala-lootus tatuoitu pakaraan,iso riippuva maha,pienet riippuvat rinnat, ei käyttänyt rintaliivejä,kauramaito-riippuvuus.
Oliko mies vai nainen?
Oli lyhyt ruma blondipoika - teinivuosina.
Yli 40v mies ja oli käynyt läpi usean vuoden terapian (jossa sinänsä ei mitään pahaa) mutta tähän kokemukseensa vedoten teki diagnooseja muille ja juur kyttäsi käyttäytymismalleja ja päti asialla.
Sama tyyppi: puheet ja teot eivät kohdanneet
Asui maalla ränsistyneessä talossa. Kaksi isoa koiraa hyppivät päälle koko ajan (kun minulla oli hellemekko sain kunnon naarmut kynsistä) elleivät juosseet pitkin villiintynyttä pihaa keräämässä punkkeja, joita sitten putoili sohvalle ja sänkyyn. Mies myöskin poltti sisällä eikä pystynyt nukkumaan, ellei joku hemmetin Eminem pauhannut nupit kaakossa.
Hän oli komea ja ihan ok seuraa 50% ajata, mut muuten typerä pelle ja mahdottoman itseään täynnä oleva minä minä tyyppi jolla omat menot, omat suunnitelmat, omat kaverit, omat sukulaiset, omat jutut jne oli aina nro 1.
Tarvitsen mihen, fiksun sivistyneen mielellään edes jollain tapaa älykkään ja muita ihmisiä ymmärtävän kumppanin joka osaa ja haluaa elää tasavertaisessa suhteessa eikä pidä naista ikäänkuin varalla niihin hetkiin jos/kun ei ole muuta ja on kiva uskotella itselleen kun muillekin että on saanut hurmattua kauniin naisen joka kelpaisi muillekin (kuten hän minua tituleerasi monesti).
Hän ei vaan monista vihjailuista huolimatta aikuisena ihmisenä osannut asettua parisuhdemoodiin vaan jatkoi "kavereiden kanssa hengailua" kuin poikamiesvuosina.
Eikä siinä mitään jokainen elää niin kuin parhaaksi näkee ja mitä asioita asettaa elämässä etusijalle.
Hän sai jatkaa "hengailua" ilman minua.