Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan epÀillyt jonkun olevan kateellinen sinulle?

Vierailija
09.10.2018 |

🍎

Oletko koskaan epÀillyt jonkun olevan kateellinen sinulle?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/30 |
09.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tulkaa kaikki karhun syliin, karhun sylissÀ on lÀmmin...

Vierailija
24/30 |
09.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen aikavarakas eli minulla on aikaa kuin roskaa. Nautin työttömÀnÀ loputonta lomaelÀmÀÀ ja jotkut työelÀmÀssÀ olevat aikaköyhÀt ovat kateellisia ja katkeria mahtavista aikavarannoistani. Aika on rahaa.

Vierailija
25/30 |
09.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/30 |
09.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LisÀÀ vastauksia

Vierailija
27/30 |
10.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Varmasti joku on. En ole koskaan ollut köyhÀ, enkÀ ajatellut muita, vaan itseÀni, enkÀ nÀe siinÀ mitÀÀn pahaa. Se ei tarkoita sitÀ, ettenkö vÀlittÀisi muista, mutta vain jos sillÀ saa hyvÀn mielen itselle. En auta ketÀÀn velvollisuudesta, koska sellaista velvollisuutt minulla ei ole. EthÀn sinÀkÀÀn vÀlitÀ Afrikan nÀlkÀÀnÀkevistÀ, annat heidÀn vain kuolla. Koska heidÀn pelastamisensa ei toisi sinulle hyvÀÀ mieltÀ, koska et voisi onnistua siinÀ. Aina joku kuolisi kuitenkin. NössökÀt velvollisuudesta mukamas muiden ajattelijat kadehtivat asennemaailmaani, kun itse tukehtuvat velvollisuuksiensa auttaa muita alle. Ei se ole ikinÀ mikÀÀn velvollisuus.

Vierailija
28/30 |
10.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, yksi tuttava. Ei ikinĂ€ sanonut sitĂ€ ÀÀneen, mutta alko yhtĂ€kkiĂ€ matkimaan (luoja ettĂ€ tuntuu typerĂ€ltĂ€ kĂ€yttÀÀ tĂ€tĂ€ sanaa aikuisena) pukeutumistyyliĂ€ni, puhetapaani ja jopa kiinnostuksenkohteitani. HĂ€n vihasi tilastotieteitĂ€ mutta yhtĂ€kkiĂ€ hĂ€n olikin niiiin kiinnostunut koska minĂ€ olen sillĂ€ alalla. 

Oudointa on se ettĂ€ hĂ€n on oikeasti ihan OK tyyppi omana itsenÀÀn. 

Mulla sama kokemus! Henkilö alkoi matkimaan, lisÀksi pientÀ piikittelyÀ kuului silloin tÀllöin. TiedÀn ettÀ omaan joitain asioita mitÀ hÀn haluaisi joten arvelen piikittelyn johtuvan kateudesta

Vierailija
29/30 |
10.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaveria olen epÀillyt kateelliseksi. Jos kerron jotain hyvÀÀ niin hÀn keksii siitÀ negatiivista sanottavaa. Ei onnittele tai ohittaa asian. Lopetin kertomasta hyvistÀ asioista koska pelkÀsin ettÀ se kuulostaa kerskailulta. Jos kerron jotain huonoa niin hÀn naureskelee tai tuo ilmi miten itsellÀÀn on paremmin.Muuten hÀn on tosi hauskaa seuraa, en vaan pystynyt olla tÀysin oma itseni kun piti miettiÀ mitÀ asioita uskaltaa sanoa ettei tule semmoista kateutta vÀliin . En enÀÀ pidÀ yhteyttÀ hÀneen.

Vierailija
30/30 |
10.10.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minusta kateutta on kahta eri tyyppiÀ. On pahansuopaa kateutta, jota tuntevat ne ihmiset joiden mukaan kaikki mitÀ muilla on, on automaattisesti itseltÀ pois. Sitten on tervettÀ kateutta, johon liittyy usein myös kunnioitusta tai ihailua.

Esim. MinÀ olen kateellinen esimiehelleni hÀnen kyvystÀÀn keksiÀ loistavia ratkaisuja ja hahmottaa isoja kokonaisuuksia. Samalla ihailen nÀitÀ piirteitÀ ja yritÀn ammentaa niistÀ itselleni. Olen myös kateellinen siskoni loistavalle tilannekomiikalle, joka tuo paljon iloa elÀmÀÀni. Olisipa itsellÀnikin moinen lahja.

EhkÀ joku on joskus tuntenut myös minua kohtaan kateutta. HyvÀÀ tai pahaa.