Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saatte kelasta ja sossusta kun kaikki tuet /etuudet lasketaan yhteen ?

Vierailija
09.10.2018 |

Yh lähihoitaja joka miettii lopputiliä

Kommentit (232)

Vierailija
61/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tulee n. 600e/kk kahdesta lapsesta ja asumintuesta. Pidän ihan loistavana, koska tuohon saa kuitenkin vielä tienata rahaa melkein tonnin päälle ennen kuin asumistuki putoaa. Rakastan Suomea! Varmasti muissa Pohjoismaissa saisin enemmän tukia, mutta on tämäkin todella hyvä. Ainoa 'haittapuoli' on se, että en enää edes etsi töitä, joista saisi yli 2000e/kk palkkaa, koska pärjätään näinkin, ja minulla menee nykyisin töihin noin 20h/kk.

Vierailija
62/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko ihmiset saavat jotain 1200-1300 euroa tukina!? Ihan sairasta! Miten voi olla noin paljon?! Mistä tuo koostuu?!

No esim. mulla n. 630 euroa sairaseläke, n. 460 euroa asumistuki, n. 150 euroa eläkkeensaajan hoitotuki ja n. 150 euroa takuueläke. Onpa todellakin sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 800 euroa, joka koostuu kolmen lapsen lapsilisästä ja yhden lapsen khtuesta. Lapsen lääkkeisiin ei saa tukea, eikä olla tarvittu pitkään aikaan lääkäriä eikä hammashoitoa. Onneksi!

Vierailija
64/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 työttömyyspäivärahaa. Asumisen olen kikkaillut ilmaiseksi.

Vierailija
65/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200,- kelasta , vuokraan ja käyttörahaa, asun yksin

Aikamoista. Mun ensimmäinen palkka oli 900 euroa josta sitten nousi 1200 euroon ja oli sitä pari vuotta. Sitten nousi 1400 euroon. Kyllä sitä tällaisen lukemisen jälkeen alkaa miettiä miksi teen töitä samalla summalla mitä joku saa kotona makaamalla? On tää sairas maa.

Palkat laahaa. Siitä on kyse, ei tukien suuruudesta.

Sopiiko kysyä, mitä teet työksesi ja teetkö täyttä työviikkoa?

Olen sihteeri ja aina tehnyt täyttä työviikkoa mitä nyt kerran tein 4 h työpäivää sillä palasin pitkältä sairauslomalta töihin ja kas kummaa, palkkani oli ISOMPI kuin sillon kun teen täyttä päivää mitä en kuollaksenikaan voi käsittää!

Palkkasi on nyt nettona isompi, koska olet palanut töihin näin loppuvuodesta. Itse aloitin syyskuun alussa työt ja maksan veroa vain 10%. Tällä samalla palkalla maksan veroa normaalisti 29%. Muista tsekata veroprosentti uudelleen tammikuussa.

Vierailija
66/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset säälittävät yksilöt kadehtivat sairaiden ja vammaisten saamia tukia? Hakatkaa päätänne tiiliseinään, sitten saatte tuet. Idiootit.

Suurin osa tähän vastainneista on terveitä työkykyisiä aikuisia joista on vaan mukava ottaa lunkisti ja laittaa toiset maksamaan eläminen. Alinta pohjasakkaa.

Vierailija
67/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois!

Vierailija
68/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin loiset

Vierailija
69/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset säälittävät yksilöt kadehtivat sairaiden ja vammaisten saamia tukia? Hakatkaa päätänne tiiliseinään, sitten saatte tuet. Idiootit.

Suurin osa tähän vastainneista on terveitä työkykyisiä aikuisia joista on vaan mukava ottaa lunkisti ja laittaa toiset maksamaan eläminen. Alinta pohjasakkaa.

Näytäpä tällaiset viestit. Tältä sivulta löysin yhden sellaisen. Useampaa ketjussa olevaa vammaisen / sairaan viestiä on alapeukutettu. Kuten tällä sivulla olevaa, missä on eritelty kulut. Sitä vaan romuttamaan oma terveys, jos etuudet kiinnostaa.

Vierailija
70/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

800€. Siinä on eläke ja asumistuki, asun yksin.

Vierailija
71/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 euroa kaikkina niinä vuosina sen jälkeen, kun valmistuin maisteriksi. Olen terve ja työnantaja maksaa terveydenhuollon. Itse maksan asumisen ja elämisen. Ei ole vielä lapsia. Olen katkera ja h*lvetin vihainen, koska olen aina kaikkien tukien ulkopuolella. Itse säästän omaan eläkkeeseen, en oleta koskaan saavani yhteiskunnalta mitään. Olen vain h*lvetin orja joka on pakotettu maksamaan muiden eläminen. Olen siitä aivan h*lvetin vihainen ja katkera.

Työterveyshuollosta KELA maksaa osan. Ja jos olet töistä pois sairauden vuoksi, KELA maksaa sairauspäivärahan työnantajallesi. Ja reseptilääkkeen hinnasta KELA korvaa valtaosan. samoin hammashoidosta myös yksityisellä.

Suuhygienistin käynnistä korvaus oli 18€ ja itse joutui maksamaan 86€. Ei lähellekään suurinta osaa.

Vierailija
72/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800€. Siinä on eläke ja asumistuki, asun yksin.

Miten tuo on mahdollista? Takuueläkkeen pitäisi varmistaa, että eläkettä saa vähintään tuon about 800 euroa. Siihen päälle sitten vielä asumistuki.

Vierailija
73/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan elämään minimisairaseläkkeellä, jos pitää niin kauheesti kadehtia? Mitenköhän nämä ns. kriitikot järjestäisivät sosiaaliturvan? Varmaan sillan alle tai saunan taakse -periaatteella.

Vierailija
74/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko ihmiset saavat jotain 1200-1300 euroa tukina!? Ihan sairasta! Miten voi olla noin paljon?! Mistä tuo koostuu?!

No esim. mulla n. 630 euroa sairaseläke, n. 460 euroa asumistuki, n. 150 euroa eläkkeensaajan hoitotuki ja n. 150 euroa takuueläke. Onpa todellakin sairasta.

Sairasta on olla sairas. Näiden kitisijöiden pitäisi ryhtyä itsekin sairaaksi, koska sairaana on kivaa ja saa niin paljon tukia.

Vierailija
75/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta on olla sairas. Näiden kitisijöiden pitäisi ryhtyä itsekin sairaaksi, koska sairaana on kivaa ja saa niin paljon tukia.

Sarkasmia?

Vierailija
76/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmia?

Kyllä.

Vierailija
77/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairauseläkkeellä. Saan Kelasta 120e eläkettä kuussa, ja lisäksi kunnalllisen vakuutusyhtiön kautta sitten enemmän.

Joten Kelasta se 120e enkä ole tarpeessa hakea mitään tukea. Lapsia ei ole ja asunto velaton. Toimeen tulen eläkkeelläni. Olen samaa mieltä, että kamalaa miten ihmiset pitää itsestäänselvyytenä että rahaa tulee vain jostain kummallisesta "jostain"! Jos kukaan ei mitään maksa sinne "jonnekin" niin mistä sitten otetaan? Voiko tyhjää pankkitiläkän lypsää jos saldo on pyöreä nolla?

Olisin niin tuhannen kertaa mieluummin työssä ja tuntisin itseni tarpeelliseski, mutta sairaus ei sitä kysy. Kun ei voi  niin ei voi. Näillä mennään.

Vierailija
78/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle 800eur, työttömyyspäiväraha+asumistuki ja perustoimeentulotuki on hyvin pieni. Nyt tosin olen ollut 2kk sairaslomalla vaikean masennuksen  ja ahdistuksen takia.

Jotkut varmasti leimaa loiseksi, mutta tällä hetkellä työnteko ei onnistu, ei edes kuntouttava työtoiminta, mutta jospa pääsisin takaisin edes tuohon ja siitä sitten parempaan suuntaan..

Vierailija
79/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen lapsilisät ja asumistukea 260 euroa.

T toinen yh

Vierailija
80/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 euroa kaikkina niinä vuosina sen jälkeen, kun valmistuin maisteriksi. Olen terve ja työnantaja maksaa terveydenhuollon. Itse maksan asumisen ja elämisen. Ei ole vielä lapsia. Olen katkera ja h*lvetin vihainen, koska olen aina kaikkien tukien ulkopuolella. Itse säästän omaan eläkkeeseen, en oleta koskaan saavani yhteiskunnalta mitään. Olen vain h*lvetin orja joka on pakotettu maksamaan muiden eläminen. Olen siitä aivan h*lvetin vihainen ja katkera.

Olethan saanut hyvät tuet koulutukseen, jos olet Suomessa opiskellut. En tarkoita niitä rahana suoraan maksettavia.