Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon saatte kelasta ja sossusta kun kaikki tuet /etuudet lasketaan yhteen ?

Vierailija
09.10.2018 |

Yh lähihoitaja joka miettii lopputiliä

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 1200 e tulee asumistukina.

Vuokranantajana tältä tulomuodolta ei oikein voi välttyä.

Ei voi pitää paikkaansa yksinasuvalla ainakaan, sillä yksinasujan talouteen maksetaan max 80% vuokrasta 500euroon asti.

Sijoitusasuntoja saa olla enemmän kuin yksi.

Vierailija
22/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän vaan "alatte" työttömäksi. Jos teillä ammatti esim.lähihoitaja ja ei terveydellistä syytä olla työskentelemättä. Työkkäri ottaa teistä niskaperse otteen ja patistaa töihin.

Muistakaa myös karenssi, jos itse lopetatte työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko ihmiset saavat jotain 1200-1300 euroa tukina!? Ihan sairasta! Miten voi olla noin paljon?! Mistä tuo koostuu?!

Vierailija
24/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko ihmiset saavat jotain 1200-1300 euroa tukina!? Ihan sairasta! Miten voi olla noin paljon?! Mistä tuo koostuu?!

No vaikka eläkkeestä.

Vierailija
25/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke on noin 800 euroa ja loput on asumistukea. Ota huomioon, että tuolla summalla kuussa täytyy pärjätä loppuelämä, eli siitä pitää saada jotain säästöönkin sen varalle, kun esim. pesukone hajoaa tai tulee muuta vastaavaa isompaa hankintaa.

Vierailija
26/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä n. 200 e/kk

Työmarkkinatuki n. 700 e/kk

Asumistuki 680 e/kk

Toimeentulotuki n. 300-500 e/kk omista tuloista riippuen.

Yhteensä 1880-2080 e/kk. Nelihenkinen perhe (2 aikuista ja 2 lasta). Päälle omia tuloja 400-600 euroa kuukaudessa.

Silti on kannattavampaa mennä mihin tahansa työhön, jossa brutto on yli 2000 e kuussa. Tilanteemme parantuu taloudellisesti heti, jos jompi kumpi saa kunnon työn osa-aikaisten silppujen sijaan. Ja siihen pyritäänkin.

Jos jonkun mielestä n. 2000-2500 euron nettotulot on nelihenkiselle perheelle paljon, niin saa kadehtia. Meitä ei juuri naurata, molemmat korkeakoulutettuja työttömiä.

Vierailija
27/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa kaikkina niinä vuosina sen jälkeen, kun valmistuin maisteriksi. Olen terve ja työnantaja maksaa terveydenhuollon. Itse maksan asumisen ja elämisen. Ei ole vielä lapsia. Olen katkera ja h*lvetin vihainen, koska olen aina kaikkien tukien ulkopuolella. Itse säästän omaan eläkkeeseen, en oleta koskaan saavani yhteiskunnalta mitään. Olen vain h*lvetin orja joka on pakotettu maksamaan muiden eläminen. Olen siitä aivan h*lvetin vihainen ja katkera.

Vierailija
28/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa: tuosta summasta siis tonni menee jo vuokraan, jäi mainitsematta.

Vierailija
29/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki, työmarkkinatuki ja toimeentulotuki 908 €

Vierailija
30/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 euroa kaikkina niinä vuosina sen jälkeen, kun valmistuin maisteriksi. Olen terve ja työnantaja maksaa terveydenhuollon. Itse maksan asumisen ja elämisen. Ei ole vielä lapsia. Olen katkera ja h*lvetin vihainen, koska olen aina kaikkien tukien ulkopuolella. Itse säästän omaan eläkkeeseen, en oleta koskaan saavani yhteiskunnalta mitään. Olen vain h*lvetin orja joka on pakotettu maksamaan muiden eläminen. Olen siitä aivan h*lvetin vihainen ja katkera.

Työterveyshuollosta KELA maksaa osan. Ja jos olet töistä pois sairauden vuoksi, KELA maksaa sairauspäivärahan työnantajallesi. Ja reseptilääkkeen hinnasta KELA korvaa valtaosan. samoin hammashoidosta myös yksityisellä.

Vierailija
31/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 1200 e tulee asumistukina.

Vuokranantajana tältä tulomuodolta ei oikein voi välttyä.

Ei voi pitää paikkaansa yksinasuvalla ainakaan, sillä yksinasujan talouteen maksetaan max 80% vuokrasta 500euroon asti.

Haloo, tässä tarkoitetaan omia vuokratuloja, jotka ilmeisesti maksaa kela suoraan vuokranantajan tilille. :D

Vierailija
32/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä paljon lääkkeeni maksaisi kuukaudessa ilman erityiskorvattavuutta, mut saqn kaikki tän sairauden nääkkeet 4€/resepti. Tosin makan 50€ omavastuun kerran vuodessa. Valtio ei halua riskeerata, et jätän lääkkeet ostamatta kalliuden vuoksi...

Vierailija
33/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200,- kelasta , vuokraan ja käyttörahaa, asun yksin

No mitähän kummaa taas. Mä painan niska limassa hommia ja saan hikiseen pari tuusaa kouraan kuussa. Jos tää pitää paikkansa niin mäkin alan työttömäksi!

Ala vain, anna työpaikkasi jollekin toiselle

Vierailija
34/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihmiset saavat saman verran rahaa jos ovat töissä, ansiosidonnaisella tai toimeentulotuella + kaikki muut tuet. Kyllä tämä Suomen järjestelmä on SAIRAS!

Vierailija
35/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kohtuullisen hyvän liksan jälkeen työttömänä, ansiosidonnaista ja asumistukea taisi nettona tulla tilille ~1700 €. Ei ihan heti huvittanut mennä töihin. Vuokra oli tuosta 600 €. Itseasiassa likviditeettini velattomana oli ihan jeppi.

Vierailija
36/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekorvauksia saan varmaan 150 eurolla kuussa. 

Vierailija
37/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1000€kk (sisältää toimeentulotuen ja asumistuen) + lääkkeet saa apteekista ilmaiseksi maksusitoomuksella ja lääkärissäkäynnit maksaa Kela. Juuri kävin tänään aamulla hakemassa 160 €:lla lääkkeitä Kelan piikkiin, sairastan useampaa pitkäaikaissairautta. En nyt tiedä kannattaako kenenkään tämmöisestä elämästä ja tuista olla kateellinen. Mieluummin olisin terve ja kävisin töissä!

Vierailija
38/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Tämä yhteiskunta todella tarvitsee muutosta! Ei voi olla niin, että tulot ovat samat kaikille, täysin riippumatta siitä mitä ihminen tekee tai on tekemättä.

Vierailija
39/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200,- kelasta , vuokraan ja käyttörahaa, asun yksin

Aikamoista. Mun ensimmäinen palkka oli 900 euroa josta sitten nousi 1200 euroon ja oli sitä pari vuotta. Sitten nousi 1400 euroon. Kyllä sitä tällaisen lukemisen jälkeen alkaa miettiä miksi teen töitä samalla summalla mitä joku saa kotona makaamalla? On tää sairas maa.

Palkat laahaa. Siitä on kyse, ei tukien suuruudesta.

Sopiiko kysyä, mitä teet työksesi ja teetkö täyttä työviikkoa?

Vierailija
40/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki 0 euroa saavat! Olette siis lapsettomia, ette koskaan ole ostaneet lääkkeitä ettekä ole koskaan olleet sairaana? ette ole käyneet myöskään yksityisellä lääkärillä tai hammaslääkärillä ettekä työterveyshuollossa? Onnea!

Jos on terve lapseton työssäkäyvä niin aika vähillä kelakorvauksilla voi päästä aikuisikänsä läpi. Itse kävin harvoin lääkärissä, en juuri työterveydessäkään, joskus hammaslääkärissä tai gynellä. Lääkityksiä ei ollut paitsi e-pillerit jonkin aikaa. Sitten 59v jäin työttömäksi ja olen ollut ansiosidonnaisella. Muita tukia en saa, minulla on oma asunto ja säästöjä. Nykyään on myös verenpainelääke. Parin vuoden päästä häämöttää työeläke. 40 v olin työssä keskeytyksettä. En jaksa kadehtia sossutuloilla eläviä, ei ne niin isoja rahoja ole ja nykytilanteessa ei myöskään töitä ole kaikille.