Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saatte kelasta ja sossusta kun kaikki tuet /etuudet lasketaan yhteen ?

Vierailija
09.10.2018 |

Yh lähihoitaja joka miettii lopputiliä

Kommentit (232)

Vierailija
81/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kukaan yksin elävä saada 1200 e/ kk. Minä olen yksinasuva työtön ja saan asumistuen. Asumistuki on noin 115 e/kk. Menee suoraan vuokranantajan tilille. Jos tulee sairausmenoja, niin niihin yleensä saan rahaa. Muutoin en saa toimeentulotukea.

Kelan sivuilla on laskureita asumistuelle etc. Käykäähän siellä laskemassa.

Jos oikeasti joku yksinelävä saa 1200e/kk, niin jotenkinhan Kelan tulee selvittää se. Eihän se ole oikein, että joku toinen saa rahaa ja toinen ei. Sitä vartenhan toimeentulotuki siirrettiin Kelalle, ettei pärstäkerroin enää vaikuttaisi, vaan kaikki saisi saman verran.

Tuo 1200/e/kk on trolli.

Vierailija
82/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 800e. Tuossa on asumistuki ja aktiivimallin vuoksi hieman pienentynyt työttömyystuki. Onneksi on halpa vuokra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki 0 euroa saavat! Olette siis lapsettomia, ette koskaan ole ostaneet lääkkeitä ettekä ole koskaan olleet sairaana? ette ole käyneet myöskään yksityisellä lääkärillä tai hammaslääkärillä ettekä työterveyshuollossa? Onnea!

En saa mitään, mutta maksan sotumaksuni Suomeen. Yksi lapsi. En ole koskaan sairastanut, tarkistuksissa käyn omakustanteisesti yksityisellä ulkomailla.  Nolla euroa on vastineeni - toivottavasti sen saa joku työtön!

Vierailija
84/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

800€. Siinä on eläke ja asumistuki, asun yksin.

Miten tuo on mahdollista? Takuueläkkeen pitäisi varmistaa, että eläkettä saa vähintään tuon about 800 euroa. Siihen päälle sitten vielä asumistuki.

Niin, asumistukea saan 24€, asun siis omakotitalossa, mutten suinkaan ilmaiseksi. Pitäisi kai muuttaa vuokralle, jolloin saisin satasia enemmän, vaikkei asumisen hinta sinällään muuttuisi.

Vierailija
85/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke 760

Asumistuki 560

Lapsilisät 300 (yksinhuoltajakorotuksilla)

Elatustuki 300

Noin summia.

Vierailija
86/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvantaminen kirjoitti:

Ei voi kukaan yksin elävä saada 1200 e/ kk. Minä olen yksinasuva työtön ja saan asumistuen. Asumistuki on noin 115 e/kk. Menee suoraan vuokranantajan tilille. Jos tulee sairausmenoja, niin niihin yleensä saan rahaa. Muutoin en saa toimeentulotukea.

Jos oikeasti joku yksinelävä saa 1200e/kk, niin jotenkinhan Kelan tulee selvittää se. Eihän se ole oikein, että joku toinen saa rahaa ja toinen ei. Sitä vartenhan toimeentulotuki siirrettiin Kelalle, ettei pärstäkerroin enää vaikuttaisi, vaan kaikki saisi saman verran.

Tuo 1200/e/kk on trolli.

Mielenterveysongelmien vuoksi työkyvytön ystäväni saa kyllä yhteensä noin 1100-1200e, vaikka asuu yksin. Vuokra on nimittäin kallis, melkein 700e.

Vierailija
87/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvantaminen kirjoitti:

Tuo 1200/e/kk on trolli.

Onhan tässä ollut esimerkkejä ihmisistä, jotka ovat saaneet tuon verran. Ovat tosin olleet eläkkeellä eivätkä toimeentulotuella.

Vierailija
88/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairauseläkkeellä. Saan Kelasta 120e eläkettä kuussa, ja lisäksi kunnalllisen vakuutusyhtiön kautta sitten enemmän.

Joten Kelasta se 120e enkä ole tarpeessa hakea mitään tukea. Lapsia ei ole ja asunto velaton. Toimeen tulen eläkkeelläni. Olen samaa mieltä, että kamalaa miten ihmiset pitää itsestäänselvyytenä että rahaa tulee vain jostain kummallisesta "jostain"! Jos kukaan ei mitään maksa sinne "jonnekin" niin mistä sitten otetaan? Voiko tyhjää pankkitiläkän lypsää jos saldo on pyöreä nolla?

Olisin niin tuhannen kertaa mieluummin työssä ja tuntisin itseni tarpeelliseski, mutta sairaus ei sitä kysy. Kun ei voi  niin ei voi. Näillä mennään.

Mistä sinä tiedät, mitä muut pitävät itsestäänselvyyksinä? Jos ihminen vastaa kysymykseen ja kertoo, paljonko saa tukia tai etuuksia, niin miten sinä voit sen perusteella päätellä, pitääkö joku näitä itsestäänselvyyksinä vai ei.

Vierailija
89/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 euroa kaikkina niinä vuosina sen jälkeen, kun valmistuin maisteriksi. Olen terve ja työnantaja maksaa terveydenhuollon. Itse maksan asumisen ja elämisen. Ei ole vielä lapsia. Olen katkera ja h*lvetin vihainen, koska olen aina kaikkien tukien ulkopuolella. Itse säästän omaan eläkkeeseen, en oleta koskaan saavani yhteiskunnalta mitään. Olen vain h*lvetin orja joka on pakotettu maksamaan muiden eläminen. Olen siitä aivan h*lvetin vihainen ja katkera.

Olethan saanut hyvät tuet koulutukseen, jos olet Suomessa opiskellut. En tarkoita niitä rahana suoraan maksettavia.

Paitsi etten ole käynyt koulua tai opiskellut Suomessa, kuten jo tuolla aikaisemmin vastasin. Ja koska en ole asunut Suomessa kuin osan elämästäni, en ole myöskään saanut terveydenhuoltoa tai muita yhteiskunnan palveluita tai tukia. Olen vain hemmetin orja tälle yhteiskunnalle enkä aio jatkaa sitä.

Vierailija
90/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvantaminen kirjoitti:

Tuo 1200/e/kk on trolli.

Mielenterveysongelmien vuoksi työkyvytön ystäväni saa kyllä yhteensä noin 1100-1200e, vaikka asuu yksin. Vuokra on nimittäin kallis, melkein 700e.

Helsingissä täysin tulottomat ihmiset saavat jopa 1300 euroa/kk nettona, koska Kela korvaa jopa 800 euron kk-vuokran ja sen päälle sosiaalituen perusosan.

Vierailija
91/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvantaminen kirjoitti:

Tuo 1200/e/kk on trolli.

Ainakin jos on toimeentulotuella, niin yksinasuva aikuinen voi saada 800+ euroa/kk asumistukea. Sen päälle toimeentulotuen perusosa + korvaukset, niin yli 1300 euroa netto saa.

Vierailija
92/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 euroa kaikkina niinä vuosina sen jälkeen, kun valmistuin maisteriksi. Olen terve ja työnantaja maksaa terveydenhuollon. Itse maksan asumisen ja elämisen. Ei ole vielä lapsia. Olen katkera ja h*lvetin vihainen, koska olen aina kaikkien tukien ulkopuolella. Itse säästän omaan eläkkeeseen, en oleta koskaan saavani yhteiskunnalta mitään. Olen vain h*lvetin orja joka on pakotettu maksamaan muiden eläminen. Olen siitä aivan h*lvetin vihainen ja katkera.

Olethan saanut hyvät tuet koulutukseen, jos olet Suomessa opiskellut. En tarkoita niitä rahana suoraan maksettavia.

Paitsi etten ole käynyt koulua tai opiskellut Suomessa, kuten jo tuolla aikaisemmin vastasin. Ja koska en ole asunut Suomessa kuin osan elämästäni, en ole myöskään saanut terveydenhuoltoa tai muita yhteiskunnan palveluita tai tukia. Olen vain hemmetin orja tälle yhteiskunnalle enkä aio jatkaa sitä.

Siitä vaan. Ryhdy työttömäksi tai sairastu. Vapaa maailma.

Vierailija
93/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläke 568 €/kk

Eläkkeensaajan asumistuki 396 €/kk

Työeläke 130 €/kk

Yhteensä 1094 €/kk

Vierailija
94/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Asumistuki 231 €

2. Lapsilisä yh-korotuksella n. 144 €

3. Elatustuki n. 156 €

Eli saan yhteensä tukia n. 531 € ollen siihen täysin oikeutettu.

Lapsilisä tulee anomatta ja jokaisen sentin olen laitunut pankkiin lapsen aikuistumista odottaessa (=Kyllä sillä nyt jo ajokortin maksaisi.), elatus- ja asumistuki anoen; totta kai oikeutettuna ne anon.

Ja saan.

Vierailija
95/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläke 568 €/kk

Työeläke 130 €/kk

Yhteensä 1094 €/kk

Minusta tämä ei todellakaan ole iso summa. Hienoa, että Suomessa on näin hyvä ja oikeudenmukainen sosiaaliturva.

Vierailija
96/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläke 568 €/kk

Työeläke 130 €/kk

Yhteensä 1094 €/kk

Minusta tämä ei todellakaan ole iso summa. Hienoa, että Suomessa on näin hyvä ja oikeudenmukainen sosiaaliturva.

Siis tarkoitin, että kyseinen summa ei ole todellakaan LIIAN iso.

Vierailija
97/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä olin 3kk työttömänä, ansiosidonnainen oli nettona 1150€/kk, vuokrani oli 600€/kk ja sain Kelalta asumistukea 20€/kk

Vierailija
98/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Asumistuki 231 €

2. Lapsilisä yh-korotuksella n. 144 €

3. Elatustuki n. 156 €

.

Mun miesserkku ei halua maksaa 12-vuotiaasta lapsestaan elareita, ja se on lapsen äidille OK, joten lapsen äiti ei taida hakea edes elatustukea Kelalta.

Vierailija
99/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime keväänä olin 3kk työttömänä, ansiosidonnainen oli nettona 1150€/kk, vuokrani oli 600€/kk ja sain Kelalta asumistukea 20€/kk

Ja sitten ansiosidonnaisia vielä kadehditaan! Saman tai enemmän saa perustuilla. Tai pienipalkkaisessa työssä.

Vierailija
100/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiksesta löysin kerran naapurin yh-mutsin kela/sosiaalitukipäätöksen, hän asui Stadissa isohkossa asunnossa yhden taaperon kanssa, ja hän sai nettona 2200€, ja hän vain käy Suomen kielen kurssilla ”työkseen”