Miksi opamox vain piristää?
Minulle on määrätty tarvittaessa otettavaksi 15mg opamox ahdistukseen. Ennen ottamista olen ollut siis ahdistunut, aloitekyvytön, stressaantunut, mutta lääkkeen vaikutuksen jälkeen minusta tulee kauhea touhottaja. Saan aikaan asioita, jotka on jäänyt pidemmäksi aikaa tekemättä. Säntäilen paikasta toiseen ja teen montaa asiaa yhtaikaa. Eniten siivoan ja teen kaikkea fyysistä. Olo myös rentounut, mutta "rauhoittunut" ei ainakaan ole oikea sana kuvaamaan oloani. :D mistähän tämä kertoo, onko muilla käynyt samaten rauhoittavien lääkkeiden kanssa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se pistää väkisin hyvän fiiliksen päälle.
Jaa Opamox muka?
No, myönnetään ettei aina eikä ihan kaikilla välttämättä koskaan. Monilla kuitenkin.
Minulla on pysyvänä lääkkeenä Opamox. Näin lukee reseptissä.
You lucky bastard.
Eiköhän jokainen saa tuon merkinnän kun sanoo lääkärille tarvitsen kyseistä lääkettä säännöllisesti?
Haluisin ostaa kadulta opamoxia ja diapamia, en haluaisi enää uusia reseptejä ettei luulla narkomaaniksi
Vinkit?
Vierailija kirjoitti:
Haluisin ostaa kadulta opamoxia ja diapamia, en haluaisi enää uusia reseptejä ettei luulla narkomaaniksi
Vinkit?
Otapa itseäsi niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vinkit?
Mene esim Tallinnaan lääkäriin, valita lääkärille jotain vaikeita elämänkokemuksia ja ahdistusta, kävele reseptien kanssa ulos.
Mielestäni AP:llä lääke toimii juuri niinkuin pitääkin. Ahdistus vie valtavasti energiaa ja lamaannuttaa toimintakyvyn, joten kun opamox pysäyttää ahdistuksen, vapautuu energia käyttöön. Jos on pidemmän aikaa kärsinyt kovasta ahdistuneisuudesta, niin kun se lakkaa, ei pientä lääkkeen aiheuttamaa väsymystä edes huomaa!
Mielenkiintoista. Minulla vaikutus on lähes painvastainen. Olosta tulee hieman väsähtänyt, mutta kuitenkin tavallaan hyvällä tavalla, koska keho tuntuu vähemmän hermostuneelta. Olosta tulee vähän levollisempi, vaikkei se täydellisesti jännittämiseen autakaan.
Käytän Opamoxia kyllä harvoin, ehkä kerran kuussa, ja yleensä tabletista vain puolikkaan tai neljäsosan (yksi tabletti 30 mg). Kun en käy töissä tai juuri missään, niin ei tule niitä ahdistavia tilanteita niin paljon, että joutuisin useammin käyttämään.
Väsyttävän vaikutuksen takia helposti tulee myöhemmin päivällä otettua päikkärit, mistä yöunet kärsii.
Olen yleensäkin aika väsynyt, ja Opamox vain korostaa sitä. Olisipa mullekin joku tehoaine, joka auttaisi jaksamaan tehdä enemmän.
Saisinpa mäkin tuollaisen olon, mutta ei todellakaan. Väsynyt ja turtunut olo tulee kun otan opamoxin. Ahdistus kyllä lakkaa, mutta niin myös muut tunteet.
Käypä hoito -suosituksen mukaan ahdistuneisuushäiriöitä hoidetaan ensisijaisesti SSRI-lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkit?
Mulla on vielä 60kpl noudettavissa. Mitä maksat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkit?Mulla on vielä 60kpl noudettavissa. Mitä maksat?
300 liian vähän?
Joskus psyyken lääke voi aiheuttaa käänteisen reaktion, silloin jokin muu lääke voi sopia paremmin.