Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusatun kutsuminen luokkakokoukseen on omanlaisensa riski, joka järjestäjän kannattaa huomioida

Vierailija
07.10.2018 |

Terveellä järjellä ajatellen olisi ihanne, että kiusaajat jätettäisiin kutsumatta, mutta ongelma on tässä, että yleensä jokaisella luokalla on se 1-3 kiusattua, jotka on eri syistä joutuneet kiusatuiksi.
Tällöin luokkakokouksesta tulisi aika laimea, jos vain kiusatut kutsuttaisiin ja harvoin kiusattu on valittu kokouksen järjestäjäksi.
Harvoin kiusattu edes haluaa tulla paikalle.
Mikäli kiusattu kusutaan, on luokkakokouksen järjestäjän kannattavaa ottaa huomioon siihen liittyvät riskit, että kuka ottaa vastuun, jos jotain ikävää tapahtuu, jos vanhat haavat aukeavat.
Ei enää soitella luokanvalvojalle, vaan vastuu on kokouksen järjestäjällä ja jos jotain sattuu kostomielessä tai kiusaaminen alkaa taas mihin jäi, menee koko ilta pilalle.
Ottakaa riskit huomioon. Ihminen ei kuitenkaan välttämättä muutu ja kokemusta on, että osat ei vaihdu ja roolit jää päälle.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiusatun pitää itse tajuta jäädä pois. 

Vierailija
22/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kutsuttu luokkakokoukseen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakokouksissa kilpaillaan nuorekkaalla ulkonäöllä ja saavutuksilla. Nauretaan väkinäisesti ikivanhoille jutuille, lasketaan kuoll.eet ja juorutaan poissa olevista.

Teeskennellään, että onpa kivaa ja tehdään valheellisia lupauksia "nähdään pian uudelleen".

Vierailija
24/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu ketä kutsut. Minä en teitä paskakasoja tule morjestamaan. :D

Vierailija
25/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääh? Olin kiusattu lähes koko kouluajan ja silti innokkain luokkakokousten haluaja! Yhden ehdin jo järjestääkin ja mukavaa oli! Aikuisia nyt ollaan.

Vierailija
26/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne kiusaajat pärjäävät aika huonosti elämässään, joten eipä liene suuri riski, jos menestyneempi kiusattu vähän kertoo elämäntarinaansa kiusaajalle ja koko porukalle.  

Vierailija
27/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakokoukset ovat typerintä ajahukkaamista. Niitä kutsuu yleensä kokoon ihmiset joilla ei ole omaa elämää tai valtava tarve korostaa omaa "erinomaisuuttaan".

Vierailija
28/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ne kiusaajat pärjäävät aika huonosti elämässään, joten eipä liene suuri riski, jos menestyneempi kiusattu vähän kertoo elämäntarinaansa kiusaajalle ja koko porukalle.  

Taitavimmat kiusaajat osaa käyttää kyynärpäitään ja manipuloida ihmisiä.

Menestyvät. Huolestuttavan moni kiusaaja päätyy opettajaksi.

Vierailija
29/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen Areenasta löytyy ohjelma 'Luokkakokous'. Ohjelmassa käsitellään juuri koulukiusaamista kouluaikana ja miten kokoukseen tulleet tuon kiusaamisen kokivat ja mitä he siitä muistavat:

https://areena.yle.fi/1-1874586

Vierailija
30/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voisinkin mennä. Oma ulkonäkö ja itsetunto noussut huikeasti niistä ajoista, ja ylipäätään olen eheytynyt hyvin kun pääsin aloittamaan elämän ihan toisella paikkakunnalla (yläasteen ajan kiusattiin siis ulkonäöstä, vaatteista, hiljaisuudestani, oikeastaan kaikki kelpasi syyksi kiusata).

Nykyään näille kiusaajille kertynyt elopainoa reippaasti ja työskentelevät matalapalkka-aloilla.

Suurin haaste olisi vain hillitä sitä piilov*ttuilun ja elämän ironiasta muistuttamisen määrää 👌

Meillä kävi näin. Pahin kiusaaja on oikeassa elämässä täydellinen luuseri. 4 lasta, 3 isää, esikoinen on isä ja asuu äitinsä luona.

Kyllä itse otin vielä niskasta kiinni ja kesäloman jälkeen pidin kuntokuurin. Mun mekko näytti upealta.

Jossain vaiheessa pahin kiusaaja tuli meidänkin pöytään ja joku tenttaili mitä teet jne. Vastasi ympäripyöreitä ja minä sanoin hänelle sinusta tuli siis oikea luuseri, terkkuja tutuille. Meillä oli luokkakokous viime la.

Yritti perustella ja kysyin käytkö töissä vai et. Seliseli. Kysyin oletko 20 vuoteen käynyt töissä. Seliseli. Kyllä, ihan oot luuseri. Oliko sulla jotain vielä ? Kiusasit meitä kaikkia aikanaan, kukaan ei halua olla sinun kanssasi.

Sinne jäi.

Vierailija
31/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se kiusaamista on jos kiusattua ei edes kutsuta luokkakokoukseen että ei haluta kuulla kuuulumisia eikä haluta tutustua edelleenkään. 

Ja myös kiusatun pitäisi voida saada kertoa muutenhan se on myös oikeudenkäynti ilman kiusattua

Vierailija
32/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellä järjellä ajatellen olisi ihanne, että kiusaajat jätettäisiin kutsumatta, mutta ongelma on tässä, että yleensä jokaisella luokalla on se 1-3 kiusattua, jotka on eri syistä joutuneet kiusatuiksi.

Tällöin luokkakokouksesta tulisi aika laimea, jos vain kiusatut kutsuttaisiin ja harvoin kiusattu on valittu kokouksen järjestäjäksi.

Harvoin kiusattu edes haluaa tulla paikalle.

Mikäli kiusattu kusutaan, on luokkakokouksen järjestäjän kannattavaa ottaa huomioon siihen liittyvät riskit, että kuka ottaa vastuun, jos jotain ikävää tapahtuu, jos vanhat haavat aukeavat.

Ei enää soitella luokanvalvojalle, vaan vastuu on kokouksen järjestäjällä ja jos jotain sattuu kostomielessä tai kiusaaminen alkaa taas mihin jäi, menee koko ilta pilalle.

Ottakaa riskit huomioon. Ihminen ei kuitenkaan välttämättä muutu ja kokemusta on, että osat ei vaihdu ja roolit jää päälle.

Jokainen ottaa vastuun omista tekemisistään.

Vierailija
33/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientähän se kiusaaminen oli verrattuna tämän päivän netissä tapahtuvaan kiusaamiseen, silloin oli puhelimena pelkkä lankapuhelin.

Miten puhelimen olemus liittyy koulussa tapahtuvaan kiusaamiseen??

Ei mun aikana ollut keraamisia liesiäkään, ja silti koulussa kiusattiin. Opettajat ummistivat sujuvasti silmänsä. Mitäpä se heille kuului🙄

Someen jää aina dokumentti siitä mitä viestejä on lähetetty ja niitä voidaan käsitellä jälkikäteen. Ennen haukuttiin kasvotusten ja käytiin fyysisesti käsiksi. Jälkipuinnissa oli vain sana sanaa vastaan.

Vierailija
34/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä se ruotsalainen elokuva aiheesta. Ohjaaja on Anna Odell.

Vierailija
35/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kutsuttu. Mutta jos kutsuttaisiin, menisin räjähdevyön ja AK-47 kanssa.

Vierailija
36/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumatta jättäminenhän tarkoittaa, että kiusaaminen jatkuu edelleen.

Vierailija
37/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koulussa kiusannut ketään enkä tullut kiusatuksi. Luokkakokouskutsuja olen saanut kaksi mutta jättänyt molemmat käymättä. Kun minä olen kerran niistä urpoista päässyt eroon niin miksi minä niitä enää tapaamaan menisin?

Vierailija
38/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voisinkin mennä. Oma ulkonäkö ja itsetunto noussut huikeasti niistä ajoista, ja ylipäätään olen eheytynyt hyvin kun pääsin aloittamaan elämän ihan toisella paikkakunnalla (yläasteen ajan kiusattiin siis ulkonäöstä, vaatteista, hiljaisuudestani, oikeastaan kaikki kelpasi syyksi kiusata).

Nykyään näille kiusaajille kertynyt elopainoa reippaasti ja työskentelevät matalapalkka-aloilla.

Suurin haaste olisi vain hillitä sitä piilov*ttuilun ja elämän ironiasta muistuttamisen määrää 👌

Meillä kävi näin. Pahin kiusaaja on oikeassa elämässä täydellinen luuseri. 4 lasta, 3 isää, esikoinen on isä ja asuu äitinsä luona.

Kyllä itse otin vielä niskasta kiinni ja kesäloman jälkeen pidin kuntokuurin. Mun mekko näytti upealta.

Jossain vaiheessa pahin kiusaaja tuli meidänkin pöytään ja joku tenttaili mitä teet jne. Vastasi ympäripyöreitä ja minä sanoin hänelle sinusta tuli siis oikea luuseri, terkkuja tutuille. Meillä oli luokkakokous viime la.

Yritti perustella ja kysyin käytkö töissä vai et. Seliseli. Kysyin oletko 20 vuoteen käynyt töissä. Seliseli. Kyllä, ihan oot luuseri. Oliko sulla jotain vielä ? Kiusasit meitä kaikkia aikanaan, kukaan ei halua olla sinun kanssasi.

Sinne jäi.

Muutuit siis itse kiusaajaksi. Vai olitko ollut sitä aina?

Vierailija
39/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiusattu ja olen jättänyt luokkakokoukset väliin. Ihan yksinkertaisesti ei kiinnosta, ei kiinnosta kiusaajat eikä niiden hännystelijät. En halua olla tekemisissä. Olkoot menestyneitä tai luusereita, evvk. Keksin itselleni parempaa tekemistä kuin joku väkinäinen luokkakokous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme