Puolison kanssa asuvat: Kuinka häveliäitä olette kotona?
Me ei olla kyllä lainkaan häveliäitä. Yhtenä päivänä nauroin että toimiikohan kukaan muu näin, kun tullessani vessasta vedin housuja reisistä ylös samaan aikaan kun kävelin jo vessasta ulos :D Samaan tapaan saatan käydä ovi auki/raollaan vaikka paskalla. Tai juosta housut kintuissa hakemaan lisää paperia jos vessasta paperi loppu. Kun nyt erittelen näitä näin mielessäni niin alan miettimään että onko tää kovinkin poikkeavaa, vai onko muitakin jotka voivat olla kumppaninsa seurassa ihan yhtä estottomia kuin yksin ollessaankin?
Kommentit (73)
Mä oon tosi estoton, mies paljon yksityisempi. Hän suuttuu, jos tulen vaikka kylppäriin jos on siellä vessassa ja häntä ärsyttää, että olen vessassa ovi kokonaan sepposen selällään.
Sen sijaan molemmat ollaan alastomuuden suhteen melkoisen estottomia. mä tosin paljon estottomampi. Mies lähinnä kalsareissaan hyppii, mutta mä vedän ihan nakuna ja kokkailen tissit paljaana jos en ole saanut aikaiseksi pistää päälleni ja just mietin kun poikakin alkaa olla teini-ikäinen että sanookohan se siin ävaiheessa, kun sitä alkaa vaivaannuttaa.
Hassua huomata, että toistamme tässä ihan lapsuuskotiemme perintöä.
En käy sontimassa ovi auki yleensä, enkä halua että kukaan muukaan niin tekee. Kyse ei ole häveliäisyydestä vaan siitä että se haju on oksettava.
Muuten en ole häveliäs, nukun alasti ja aamuisin usein kuljen ympäriinsä alasti, en aina jaksa laittaa aamutakkia päälle kun aamulla herätän lapset kouluun, sitten pitää joskus etsiä lapsille jotain mikä niillä on hukassa, ja teen senkin sitten alasti. Kyllä lapset meillä tottuu näkemään aikuisen lihavan naisen alastonta kroppaa, ei tule aikuisena sitten yllätyksenä.
Meillä ei ole sillälailla estoja, että pelottaisi jotain normaalia ruumiintoimintoa paljastaa miehelle taikka toisinpäin. Varsinkin kun on pienet lapset niin vessan ovi on usein raollaan koska pienin haluaa aina kaveriksi potalle ja alusvaatteisillamme ja alasti hiippaillaan ihan häpeilemättä. Kumpikaan ei nyt kuitenkaan varsinaisesti päivystä oven ulkopuolella kun toinen on p*skalla, että kyllä siihen toimitukseen oma rauha annetaan. Mies joskus piereskelee turhan estottomasti ja kyllä se v*tuttaa, että pitää aivan vieressä haista. Harva sitä varmaan pystyy vuosikausia pitämään kiinni kaikesta häveliäisyydestä eikä olisi tervettäkään. Onhan meno paljon estottomampaa kotona kuin vieraiden kanssa, muttei ihan sikailua kuitenkaan.
En ikinä oo tajunnut tätä ”meillä ollaan niin läheisiä että käydään ovi auki paskalla”-ajattelutapaa.
Ällöttävää.
Mieluummin kans olisin yksin kuin suhteessa jossa käytäis vessassa, millä asialla vaan, ovi auki tai piereskeltäis miten sattuu kun ollaan niin ihanan estottomia.
Alasti voin nukkua ja alusvaatteisillani olla kotona kun kaksin ollaan, mutta vessa-asiat kuuluu hoitaa yksin.
Wc:ssä käymme yksin ja ovi suljettuna. En oikein ymmärrä, mikä hinku joillain ihmisillä on änkeä vessaan silloin, kun siellä on joku, eikö voi hetkeä pidätellä. Jos wc:ssä aiheutuisi ääniä, avataan vesihana. On epämiellyttävää itse vaikka istua sohvalla ja joutua samalla kuuntelemaan toisen vessaääniä. Ei heiluta muuten vain kokonaan ilman vaatteita kotona, enhän tee niin yksinkään. Toki voidaan vaikka vaihtaa vaatteet samassa tilassa yhtäaikaa, ja saunassa tietenkin käydään yhdessä alasti. Ei myöskään piereskellä toisen vieressä. Meillä ei ole sinänsä mitään estoja alastomuutta tai ruumiintoimintoja koskien, ollaan vain huomaavaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni lievästi häpeilee alastomuuttaan, vaikka omistaa upean kropan :-)
Itse saatan varsinkin kesällä hillua alasti tuntikausia, eikä minua haittaa pieni möhömahani ja lihakseton kroppani. Tuskin vaimoanikaan.
Nuo vessahommien tekeminen ovi avoinna on mielestäni outoa, jotenkin perverssiä, enkä kyllä koskaan itse toimisi niin, eikä kyllä vaimonikaan.
Mä en tykkää kun mies tulee aamupalalle miestissit roikkuen ja kaljamaha pömpöttäen. Se on vaan ruman näköistä. Pitääkö niitä ihan tarkoituksella esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saatan varsinkin kesällä hillua alasti tuntikausia, eikä minua haittaa pieni möhömahani ja lihakseton kroppani. Tuskin vaimoanikaan.
Nuo vessahommien tekeminen ovi avoinna on mielestäni outoa, jotenkin perverssiä, enkä kyllä koskaan itse toimisi niin, eikä kyllä vaimonikaan.
Mä en tykkää kun mies tulee aamupalalle miestissit roikkuen ja kaljamaha pömpöttäen. Se on vaan ruman näköistä. Pitääkö niitä ihan tarkoituksella esitellä.
En minäkään tykkää katsella lihavia miehiä, siksi menin naimisiin komean ja urheilullisen miehen kanssa. Mielestäni toisen kroppaa pitää sietää kun seuransa on itse valinnutkin. En nyt ota kantaa pitääkö kumppanin vessakäynneistä innostua (ei) - eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tykkää katsella lihavia miehiä, siksi menin naimisiin komean ja urheilullisen miehen kanssa. Mielestäni toisen kroppaa pitää sietää kun seuransa on itse valinnutkin. En nyt ota kantaa pitääkö kumppanin vessakäynneistä innostua (ei) - eri
Niin mäkin. Sen jälkeen on kulunut noin 20 vuotta eikä meistä kumpikaan näytä enää samalta.
Siis mä en ymmärrä että miksi pidetään jotenkin erityisen vapautuneena ja rentona jos käy ovi auki p a s k a l l a? Kertokaa tätä harrastavat että mikä siinä on se juttu?
Me voidaan puhua suolen toiminnasta ihan vapautuneesti, voin kulkea alasti miehen läsnäollessa, mutta kuljen alasti vain jos olen esim. menossa suihkuun ja huomaan että vaikka saippua loppu ja lähden hakemaan. Ei, se ei ole mikään temppu millä voisin korostaa sitä kuinka vapautunut olen ja kyllä, saatan pyytää miestä myös tuomaan minulle sen saippuan. Normaalisti pidän vaatteet päällä ja mies myös. Meillä ei käydä p a s k a l l a ovi auki, meillä ei piereskellä ruokapöydässä. Puhuttiin kerran peräpukamista ihan vapautuneesti, mutta siksi koska luulin että minulla on sellainen ja en tiennyt ja selvisi että miehellä on ollut. Mutta ei, en nakannut housuja nilkkoihin että olisin näyttänyt. Tai ähkinyt p a s k a l l a ovi auki..
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla kyllä lainkaan häveliäitä. Yhtenä päivänä nauroin että toimiikohan kukaan muu näin, kun tullessani vessasta vedin housuja reisistä ylös samaan aikaan kun kävelin jo vessasta ulos :D Samaan tapaan saatan käydä ovi auki/raollaan vaikka paskalla. Tai juosta housut kintuissa hakemaan lisää paperia jos vessasta paperi loppu. Kun nyt erittelen näitä näin mielessäni niin alan miettimään että onko tää kovinkin poikkeavaa, vai onko muitakin jotka voivat olla kumppaninsa seurassa ihan yhtä estottomia kuin yksin ollessaankin?
Ei tuo ole estotonta, vaan noloa ja junttia. Ei ole kohteliasta käydä kakkosella niin, että ovi auki (!!!). Luonnonlapsi voi olla ja estoton, mutta ihan toisenlaisissa tilanteissa. Vessahommat on yksityisiä.
En ymmärrä, mitä hauskaa tai nauramisen arvoista ap näkee omassa käytöksessään. En kehtaisi edes anonyymisti tunnustaa mitään tuollaista.
Pyrin pitämään jonkinlaista jännitettä ja salaperäisyyttä yllä ihan vaan romantiikan takia. En puhu liikoja vessa-asioita, pyrin siihen että mies näkee minut alasti saunassa ja romanttisissa tunnelmissa, ettei alaston vartaloni muutu silmissään liian peruskauraksi. En puhu kakka-/pissajuttuja (ilman hyvää syytä). En piere/röyhtäile, kuin toki joskus harvoin vahingossa. Alkuinnostuksen jälkeen mies röyhtäili seurassani, mutta on nyt lopettanut, kun lopetin kohteliaan hymyilemisen ja näytin vaivaantuneelta. (En jaksa valittaa joka asiasta kuitenkaan.)
Ei mun maailma lopu jos joku vahinko sattuu, enkä ole estoinen. Miehen seurassa voin periaatteessa tehdä melkein mitä vaan, tunnen oloni rennoksi. Haluan käyttäytyä häntä kohtaan arvostaen, pitää romantiikan liekkiä yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin. Sen jälkeen on kulunut noin 20 vuotta eikä meistä kumpikaan näytä enää samalta.
Kiinnostavaa, joka tapauksessa kuulostaa aika kylmältä kommentoida miehensä ulkonäköä epäviehättäväksi tuohon sävyyn. Kyllä meilläkin on varmaan se päivä edessä, että selluliittia on kankussa ja miehellä paremmat tissit kuin minulla. Surkealta vain kuulostaa tuollainen epäarvostava puhetyyli omasta puolisosta, olkoonkin vaikka huumoria. Ehkä olemme vain tässä erilaisia, itse en ole ollut koskaan niin herkkä vartaliden epätäydellisyydelle, että toivoisin sitä peiteltävän. Siinä pysyn kannassani, että toisen kroppaa pitää tuon verran sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa, joka tapauksessa kuulostaa aika kylmältä kommentoida miehensä ulkonäköä epäviehättäväksi tuohon sävyyn. Kyllä meilläkin on varmaan se päivä edessä, että selluliittia on kankussa ja miehellä paremmat tissit kuin minulla. Surkealta vain kuulostaa tuollainen epäarvostava puhetyyli omasta puolisosta, olkoonkin vaikka huumoria. Ehkä olemme vain tässä erilaisia, itse en ole ollut koskaan niin herkkä vartaliden epätäydellisyydelle, että toivoisin sitä peiteltävän. Siinä pysyn kannassani, että toisen kroppaa pitää tuon verran sietää.
Jaha. No miestissit on epäviehättävät. Mitä sitä kiertelemään. Ongelma ei ole minusta ihan järisyttävän suuri kun se ratkeaa pelkästään sillä että vetää t-paidan päälle. Eiköhän tuon verran voi tehdä parisuhteen eteen.
En tekisi tuollaista edes yksinäni. En piereskele estottomasti (ei mua kyllä kauheasti pieretä), tai puhu intiimiasioista (menkoista, vessakäynneistä), enkä tee suurta numero MITÄ vessassa tapahtuu. En jaa näitä asioita perheeni tai ystävieni kesken. Jotain rajaa. Mies on samanlainen. Vessassa käy, mutta minun ei tarvitse nähdä/haistaa/kuulla mitä siellä tapahtuu. Ei vaan yksinkertaisesti KIINNOSTA. Ei myöskään piereskele minun edessä, ja olen siitä enemmän kuin kiitollinen. En tykkää haistella toisten pieruja. Yhdessä jo vuosia, ja sovitaan hyvin yhteen näin :)
En käy yksin ollessanikaan isommalla hädällä ovi auki... Ei minua kuitenkaan nolota/hävetä normaalit kehon toiminnat tai eritteet, mutta kyllä me molemmat käymme wc:ssä aina ovi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha. No miestissit on epäviehättävät. Mitä sitä kiertelemään. Ongelma ei ole minusta ihan järisyttävän suuri kun se ratkeaa pelkästään sillä että vetää t-paidan päälle. Eiköhän tuon verran voi tehdä parisuhteen eteen.
Jos vartalonsa peittely teillä ylläpitää kipinää niin hyvältä kuulostaa. Itselleni tulisi vaivaantunut olo tuollaisesta.
Meillä voi välillä olla ovi auki/raollaan kun toinen on vessassa. Ihan yhtä usein se ovi on kiinni. Ei se kyllä mihinkään vapautuneisuuteen liity, välillä se nyt vaan on jäänyt jostain syystä auki. Mies kävelee välillä alasti ennen/jälkeen saunan, mä en koska olen palelevaisempaa sorttia. Pierrään kun pierettää, paitsi ruokapöydässä ja saunassa.
Tällä aiheella on ollut ennenkin aloituksia ja aina sama vääntö. Eikö se ole ihan sama miten muut ihmiset toimii näissä asioissa kotonaan, eikä ole minun tai kenenkään muunkaan asia kauhistella jonkun erilaisia tapoja. Jokainen varmaan toimii parisuhteessaan niin kuin parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollainen ei ole estotonta, vaan ällöttävää. En piilottele puolisolta vessassakäyntejäni, mutta en myöskään pidä kohteliaana ja ystävällisenä hieroa paskaa toisen naamaan.
Sama. En edes yksin asuessani kulkenut housut kintuissa tai paskonut sulkematta wc:n ovea, joten en ymmärrä, miksi olisin alkanut tehdä sitä toisen kanssa asuessa. Puolisolla oli tapana jättää wc:n ovi auki käydessään asioilla mutta hänkin on oppinut pitämään sen kiinni, koska en todellakaan pidä sitä millään tavalla hänen haluttavuuttaan tai arvostamistaan lisäävänä, että kuulisin hänen ähkinänsä ja muut paskomisen äänet.
Ei hengailla alasti kotona muuten kun sängyssä. Pienissä vaatteissa kyllä, mutta ajatus alastomuudesta yksinkään on mielestäni outo. Pissalla saatetaan käydä niin että toinen on samaan aikaan kylppärissä tarpeen vaatiessa, isommat hädät hoidetaan kyllä ihan yksin ja ovi kiinni. Piereskely seurassa ei kuulu hyviin tapoihin, vahinkoja toki sattuu mutta niitä ei kummemmin noteerata.