Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Skitsofreniaa sairastavan miehen asema ei ole häävi seuranhaussa

Vierailija
05.10.2018 |

Sairauteni pysyy aisoissa lääkityksellä mutta silti jokainen, joka ikinen, nainen on häipynyt kun pieru saharaan kun olen kertonut siitä. Yleensä ne blokkaa minut FB:ssä ja laittaa kaikki muut sometilit yksityiseksi.

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa vittu mielisairaanhoitajat ja lääkärit! Ymmärrätte silloin mikä on skitsofrenia kuin perseesenne isketään leponex piikki vasten tahtoanne ja saatte hullut paperit.

Vierailija
62/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa vittu mielisairaanhoitajat ja lääkärit! Ymmärrätte silloin mikä on skitsofrenia kuin perseesenne isketään leponex piikki vasten tahtoanne ja saatte hullut paperit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aivan itsestäänselvää, että kenen tahansa skitsofreniaa sairastavan on vaikea löytää kumppania ainakaan ns. "terveiden" ihmisten joukosta. Niin naisten kuin miehenkin. On turha sukupuolitttaa sellaisia asioita, missä tarvetta siihen ei ole.

Onko tämä reilua? Se on toki aivan toinen kysymys sinänsä, mutta tosiasia se silti on.

t. Psykoosipotilaiden kanssa työskentelevä sh

Se on kuoleman tuomio.

Vierailija
64/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00148

Minun ainoa tietämykseni skitsofreniasta on tuo ylläoleva. Sen perusteella sanoisin heti kättelyssä kiitos ei. Perusteena se, että kyseessä on _vakava_ psyk. sairaus, jonka oireina on mm. aistiharhat, sekava käytös ja tunne-elämän latistuminen. Parisuhteelta odotan lämpöä, tasavertaista holenpitoa toisesta, luottamusta ja syvää rakkautta. Ei vaikuta skitsofreenikolla olevan edellytyksiä sellaiseen.

Enkä halua olla töykeä. Ajattelen vaan, että en jos tuo on faktatietoa, niin se kertoo karua kieltä. Diagnoosikriteerit ovat aika kovat eli oirehtimista täytyy olla.

Vierailija
65/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolisolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, enkä huomaa hänessä mitään eroa muihin ihmisiin. Meillä on takana pitkä parisuhde jo, hällä on lääkitys kunnossa, käy töissä ja hoitaa asiansa niinkuin muutkin ihmiset. Ei mt diagnoosi välttämättä tarkota sitä, että ihminen olisi ihan epätasapainoinen.

Eli maanis-depressiivisyys.

Tämä termi kertoo, mistä on kyse.

Tuttu sairaus. Setäni nukkui maniavaiheissaan kolmen tunnin öitä, paiskoi töitä 18 tuntia päivässä, hävisi reissuilleen, tuhlasi rahaa. Maniaan liittyvien raivokohtausten alaisena hän pahoinpiteli lapsiaan ja näiden ystäviä.

Depressiossa hän itki, katui ja ryyppäsi.

Lopulta vaimo sai tarpeekseen ja pelastautui.

Yksin jäätyään mies ryyppäsi itsensä hemgiltä muutamassa kuukaudessa.

Että näin. Sama sairaus vaivasi myös sedänisää, joka on siis isoisäni. Hänkin pahoinpiteli lapsiaan, ja hukuttautui lopulta. En koskaan ehtinyt tavata häntä, mistä olen kiitollinen.

Moni hänen lapsistaan on kärsinyt masennuksesta.

Itse jättäydyin lapsettomaksi. Ei ollut halua kierrättää näitä geenejä.

Vierailija
66/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kyllä lääke, mikä pitäisi kieltää samantien! 

Vierailija
67/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aivan itsestäänselvää, että kenen tahansa skitsofreniaa sairastavan on vaikea löytää kumppania ainakaan ns. "terveiden" ihmisten joukosta. Niin naisten kuin miehenkin. On turha sukupuolitttaa sellaisia asioita, missä tarvetta siihen ei ole.

Onko tämä reilua? Se on toki aivan toinen kysymys sinänsä, mutta tosiasia se silti on.

t. Psykoosipotilaiden kanssa työskentelevä sh

Se on kuoleman tuomio.

Samasta syystä en ole hoitoalalla, kun hyvään lopputulokseen ei voi päästä. Syy on yhtälailla ympäristössä ja asenteessasi, ei sitä vastarintaa jaksa. Asioihin panostus on merkityksetöntä.

Vierailija
68/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni on jo kaksi vakavasta mielenterveysongelmasta kärsivää ja itselläni toistuva masennus. En jaksaisi tähän enää ketään muuta vahdittavaa. Ei vaan pysty.

Vierailija
69/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kyllä lääke, mikä pitäisi kieltää samantien! 

Älä muuta sano!

Vierailija
70/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle todettiin skitsofrenia vaikka aistin ja muistin todellisuuden.

Vierailija
71/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän tapaan selvitellään sitten perheen erimielisyyksiä, jos ottaa puolisokseen mielisairaan.

Kiinnostuitko?

Vierailija
72/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle todettiin skitsofrenia vaikka aistin ja muistin todellisuuden.

Siis mitä? Aistit todellisuuden? Muistit todellisuuden?

Vierailija
73/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista, mutta kovin ymmärrettävää. Miten onnistuu tasapainoinen suhde, jos toista osapuolta täytyy aina vähän valvoa ja miettiä missä jamassa tämä on ja entä jos lääkitys ei toimikaan? Vaikea rakentaa tasapuolista suhdetta vakavasti sairaan ja ei-sairaan välille. Siitä tulee liian helposti hoitosuhde tai ainakin epätasapainoinen suhde. Toki skitsofreenikot on myös erilaisia ja joku lievempi ja oikealla hoidolla tasapainoon saatu ihminen on eri asia kuin vaikeaa tai hoitamatonta skitsofreeniaa sairastava. En itse kuitenkaan lähtisi suhteeseen skitsofreenikon kanssa, vaikka ihan empaattinen ja ymmärtäväinen ihminen olen.

Vierailija
74/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että mielenterveysongelma ja mielisairaus on eri asia! Aina oppii uutta. Osaatteko sanoa onko skitsotyyppinen häiriö mielenterveysongelma vai mielisairaus?

Vierailija
75/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tosiaan alkaa vauva-palstan boikotointi. Täällä on niin paljon todella ikäviä ihmisiä, ihan turha toive päästä sananvaihtoon jonkun empaattisen ja syvällisen ihmisen kanssa, jäävät pahasti katkerien mammojen jalkoihin. Oli puhe sitten synnytyksestä, lapsiarjesta, mt-ongemista tai kaupan kuiteista....tämä on oikeasti niin väärä foorumi jos älyä kaipaa, provoille ja trolleille kyllä oikea maaperä.

(quote]"En minä ole trolli, miksei saa kertoa oikeista kokemuksista ja haukkua muita, on se asiallista ja sivistynyttä, jäkätijäkäti....")

Skitsofreenikot, keskittykää siihen oman elämän hallintaan ja hyvään elämään. Sitä on vaikea naisena vastustaa oli hullun paperit tai ei. Bonuksena diagnoosi karsii palstamammat

Taidat olla uusi täällä. Miehet jotka täällä kirjoittelee naisia syyttelevästä näkökulmasta ei harkitse hetkeäkään keskittymistä oman elämän hallintaan tai hyvään elämään. He odottavat katkerina yksiöissään naista pelastamaan ja kuluttavat sitä odotellessa aikaansa kirjoittamalla inhottavia ja vähätteleviä tekstejä naisista. Vuosia täällä on jo hyvän elämän ohjetta jaettu turhaan, tuhansia palstamillimetriä aiheesta kirjoitettu. Turnauskestävyys alkaa jo pahasti rakoilla.

Ei ole pistänyt erityisesti silmään, sen sijaan järjetön yleistys on. Itseni kimppuun täällä on hyökätty mm. seuraavan takia: vauva-aikana otin vauvan mukaani kylpyyn käydessäni suihkussa tai ajoitin suihkussa käynnin niin, että mies oli kotona.

Tänne on kyllä ehdottomasti löytänyt koko väestön eliittiuroot ja -naaraat. Huomaa tässäkin ketjussa kuinka yksinäistä sitsofreenikkoa ollaan heti mollaamassa ja syyllistämässä kuinka onkin niin hirveä ihminen, ettei tervettä ihmistä ansaitse seurakseen. Normaaliälyisten ihmistn kommentteja saa etsiä kiven ja kannon alta. Kyllä tämä nyt oikeasti on vain id*oottien valtaama foorumi. Harmittaa, että kukaan tänne ylipäänsä eksyy ruoskittavaksi ongelmistaan, mies tai nainen.

Kaikki lähtee siitä minkä sävyisen aloituksen tekee. Yleensä kaikki kirjoittajat hakevat huomiota kärjistämällä ja ärsyttämällä. Itsekin joskus teen sitä nimenomaan siksi että saisin sen vastakkaisen näkökulman koska siitä on hyötyä. On erittäin harvinaista että mies kirjoittaa tänne aloituksen jossa ei ole vähintään rivien välissä veetuilua koko naissukupuolelle eikä kohtuuttomia vaatimuksia joita mies ei hyväksyisi itselleen. Silloin kun kirjoittaa, hän saa sivukaupalla asiallisia vastauksia.

Ja siis tämän ketjun aloittajan synti oli kirjoittaa miehenä, sen sijaan että olisi ilmaissut asiansa sukupuolineutraalisti? Vai mikä oli ongelma tällä kertaa?

ohis

Vierailija
76/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaus ja mielenterveysongelma ovat aivan eri asioita. Skitsofrenian lisäksi kaksisuuntainen on aika tehokkaasti karkottava sairaus.

En tiedä ketään joka saisi niin helposti naisia kuin serkkuni jolla on kaksisuuntainen. Valloittava ja intensiivinen persoonallisuus. Aina on nainen. Lyhyemmän tai pidemmän aikaa.

Vierailija
77/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nuori nainen ja minulla on skitsofrenia. Ymmärrän ihan hemmetin hyvin sitä miksi joku ei haluaisi alkaa suhteeseen skitsofreenikon kanssa.

Kaikkien muiden syiden ohella mm perheen perustaminen on todella iso asia, enkä usko että kukaan haluaisi että omalla lapsella olisi riski sairastua skitsofreniaan. Riski on pieni, mutta se on olemassa. Isälläni on skitsofrenia ja sisaruksista ainoastaan minä sain tämän. Vaikka riski on pieni, mutta jos se nalli kuitenkin osuu omalle kohdalle, niin se voi tehdä elämästä yhtä helvettiä.

Olen tehnyt sen päätöksen etten tule omia biologisia lapsia saamaan. En ikinä antaisi itselleni anteeksi sitä jos oma lapseni sairastuisi, enkä myöskään sitä jos oma tilani menisi todella huonoksi ja lapseni joutuisivat sen näkemään. Olen itse joutunut pelkäämään omaa isääni hänen skitsofreniansa takia.

Olen sivusta seurannut useamman skitsofreenikon elämää ja minua suoraan sanoen pelottaa että tuleeko itsestäkin sellainen, vaikka tällä hetkellä kaikki onkin ihan ok, vaikken käytä lääkitystä. Pystyn itsenäiseen elämään, opiskelen korkeakoulututkintoa ynnä muuta. En kuitenkaan tunne tällä hetkellä irl ketään toista skitsofreenikkoa jolla elämä olisi yhtä hyvin hallussa ja minua pelottaa että minunkin tilani menee huonommaksi. En tiedä mitä teen jos oma tilani menee yhtä huonoksi mitä muilla skitsofreenikoilla joita olen nähnyt, en halua elää sellaista elämää.

Vaikka AP sinulla olisi lääkitys, niin se ei ole mikään tae siitä että se lääkitys toimisi koko sinun loppuelämäsi hyvin tai ettei tuo sinulla menisi pahemmaksi.

En tällä hetkellä itse halua parisuhdetta, koska en koe että voisin antaa kumppanille tasapainoisen suhteen kanssani. Skitsofrenia on kuitenkin iso osa minua, enkä pahalla hetkellä pysty sitä toiselta piilottamaan. En halua olla minkäänlainen taakka toiselle edes silloin tällöin. En tällä hetkellä edes harkitse ryhtyväni suhteeseen vaan keskityn elämässäni muihin asioihin, ehkä sinunkin AP pitäisi tehdä niin.

Vierailija
78/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selkeästi tilanne tasapainossa.

Vierailija
79/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaus ja mielenterveysongelma ovat aivan eri asioita. Skitsofrenian lisäksi kaksisuuntainen on aika tehokkaasti karkottava sairaus.

En tiedä ketään joka saisi niin helposti naisia kuin serkkuni jolla on kaksisuuntainen. Valloittava ja intensiivinen persoonallisuus. Aina on nainen. Lyhyemmän tai pidemmän aikaa.

Valloittava ja intensiivinen persoona varmasti saakin seuraa sängyn puolelle, mutta kaksisuuntainen on niin raskas taakka suhteelle etten usko että kovin moni suhteessa pidemmän päälle jaksaisi.

Vierailija
80/165 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tosiaan alkaa vauva-palstan boikotointi. Täällä on niin paljon todella ikäviä ihmisiä, ihan turha toive päästä sananvaihtoon jonkun empaattisen ja syvällisen ihmisen kanssa, jäävät pahasti katkerien mammojen jalkoihin. Oli puhe sitten synnytyksestä, lapsiarjesta, mt-ongemista tai kaupan kuiteista....tämä on oikeasti niin väärä foorumi jos älyä kaipaa, provoille ja trolleille kyllä oikea maaperä.

(quote]"En minä ole trolli, miksei saa kertoa oikeista kokemuksista ja haukkua muita, on se asiallista ja sivistynyttä, jäkätijäkäti....")

Skitsofreenikot, keskittykää siihen oman elämän hallintaan ja hyvään elämään. Sitä on vaikea naisena vastustaa oli hullun paperit tai ei. Bonuksena diagnoosi karsii palstamammat

Taidat olla uusi täällä. Miehet jotka täällä kirjoittelee naisia syyttelevästä näkökulmasta ei harkitse hetkeäkään keskittymistä oman elämän hallintaan tai hyvään elämään. He odottavat katkerina yksiöissään naista pelastamaan ja kuluttavat sitä odotellessa aikaansa kirjoittamalla inhottavia ja vähätteleviä tekstejä naisista. Vuosia täällä on jo hyvän elämän ohjetta jaettu turhaan, tuhansia palstamillimetriä aiheesta kirjoitettu. Turnauskestävyys alkaa jo pahasti rakoilla.

Ei ole pistänyt erityisesti silmään, sen sijaan järjetön yleistys on. Itseni kimppuun täällä on hyökätty mm. seuraavan takia: vauva-aikana otin vauvan mukaani kylpyyn käydessäni suihkussa tai ajoitin suihkussa käynnin niin, että mies oli kotona.

Tänne on kyllä ehdottomasti löytänyt koko väestön eliittiuroot ja -naaraat. Huomaa tässäkin ketjussa kuinka yksinäistä sitsofreenikkoa ollaan heti mollaamassa ja syyllistämässä kuinka onkin niin hirveä ihminen, ettei tervettä ihmistä ansaitse seurakseen. Normaaliälyisten ihmistn kommentteja saa etsiä kiven ja kannon alta. Kyllä tämä nyt oikeasti on vain id*oottien valtaama foorumi. Harmittaa, että kukaan tänne ylipäänsä eksyy ruoskittavaksi ongelmistaan, mies tai nainen.

Kaikki lähtee siitä minkä sävyisen aloituksen tekee. Yleensä kaikki kirjoittajat hakevat huomiota kärjistämällä ja ärsyttämällä. Itsekin joskus teen sitä nimenomaan siksi että saisin sen vastakkaisen näkökulman koska siitä on hyötyä. On erittäin harvinaista että mies kirjoittaa tänne aloituksen jossa ei ole vähintään rivien välissä veetuilua koko naissukupuolelle eikä kohtuuttomia vaatimuksia joita mies ei hyväksyisi itselleen. Silloin kun kirjoittaa, hän saa sivukaupalla asiallisia vastauksia.

Ja siis tämän ketjun aloittajan synti oli kirjoittaa miehenä, sen sijaan että olisi ilmaissut asiansa sukupuolineutraalisti? Vai mikä oli ongelma tällä kertaa?

ohis

Mikä vika on siinä että ilmaisee asian niin että olen skitsofreenikko ja minun on vaikea löytää kumppania?