Kuntoutustuki ei lääkitystä
Olen ollut kuntoutustuella nyt pari vuotta. Lopetin lääkityksen hetki sitten ja olen palannut yliopistolle jatkamaan.
Nyt mun kuntoutustuki on loppumassa ja uusi hakemus pitäisi laittaa. Ongelmani on kuitenki tuo, että kun en syö lääkkeitä niin voiko Keva katsoa, että en yritä kuntoutua? Käyn terapiassa omaan laskuuni muutaman kerran kuukaudessa(jatkoin kuntoutusterapian jälkeen omalla rahalla). Onko teillä kokemuksia? Yritän opiskella, mutta en usko, että pystyisin vielä alkamaan käydä töissä ja opiskella.
Kertokaa kokemuksia.
Kommentit (3)
Mieli tekisi kysyä, miksi lopetit lääkityksen ja oliko se viisasta/välttämätöntä. Mutta se on asia erikseen. Ilmeisesti näitä lääkkeiden ostoja saatetaan seurata eli ainakin jos kyseessä ei ole kovin hintava lääke, voithan ostaa niitä ja väittää syöväsi.
Vierailija kirjoitti:
Mieli tekisi kysyä, miksi lopetit lääkityksen ja oliko se viisasta/välttämätöntä. Mutta se on asia erikseen. Ilmeisesti näitä lääkkeiden ostoja saatetaan seurata eli ainakin jos kyseessä ei ole kovin hintava lääke, voithan ostaa niitä ja väittää syöväsi.
Mä vaan unohdin syödä ne. Sit unohdin hakea. Sit mun olo ja toimintakyky meni paremmaksi niin en jaksanut enää hakea lääkkeitä.
Ei mikään erikoinen tarina. Voisin toki hakea lääkkeet ja olla syömättä, mutta en tiedä jaksanko lähteä siihe rumbaan. Toki otan heti lääkityksen käyttöön jos oloni alkaa taas huomattavasti pahenemaan.
Ap
Kuntoutustuki voidaan hakea terapiaan, näin ainakin meillä on toiminut ja myönnetty.