Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö jo tässä vaiheessa varakkaalle miehelle selväksi ettemme ole taloudellisesti samalla viivalla?

Vierailija
05.10.2018 |

Hankala juttu. Olen tapaillut miestä lyhyen aikaa ja ihmeen kaupalla kaikki treffimme on ollut "ilmaista" lukuunottamatta kahveja, jotka mies oma-alotteellisesti tarjosi. Tiedän, että mies on todella hyvin toimeentuleva kun taas itse olen matalapalkka-alalla töissä. Köyhä en ole, mutta en lähelläkään miehen tienestejä. Sovimme huomiseksi ravintolatreffit ja en ole käynyt kyseisessä luksus ravintolassa, koska syöminen siellä on iso lovi kukkarooni. En aio keimailla ja valehdella lompakon jääneen kotiin, jotta mies maksaa kaiken. Mies haluaa esitellä minulle lempiravintolansa ja nauttia lempiherkkuja kanssani. En voi perua treffejä, joten räväytänkö potin ja kerron ettei ole varaa (noloa!!) sekä sanon etten ole mikään gold digger. En halua menettää miestä, johon olen syvästi ihastunut ja mies on aidosti mukava ja hyvää seuraa. Mikä neuvoksi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et heti, kun mies sinua sinne ravintolatreffeille pyysi, sanonut, että sinulla EI ole varaa kyseiseen paikkaa? ja kysynyt, voisitteko mennä jonnekin muualle. 

Vierailija
2/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sopia treffit paikkaan, johon sinulla ei ole varaa? Ainakin minusta mies antaisi itsestään tyhmän kuvan, jos ensin sopii kanssani, että mennään kalliiseen ravintolaan ja alkaisi ravintolassa selittämään, että hänellä ei ole tähän varaa. Asia sanotaan jo silloin, kun sovitaan paikkaa! Samaa se ap:n treffikumppani todennäköisesti miettii ap:sta eli pohtii, että halusiko tämä jo alunperin miehen maksavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menettäisit miehen, jos kerrot, ettei sinulla ole varaa kyseiseen paikkaan? Jos mies on sinusta kiinnostunut, ei se kaadu tuollaiseen asiaan. 

Jos itse olisin ihanstunut johonkin ihmiseen ja pyytäisin tätä kanssani ulos syömään ja tämä toinen sanoisi, ettei hänellä ole varaa moiseen, niin en ainakaan loukkaantuisi, vaan pyytäisin häntä sitten muuten vain ulos tai lupaisin tarjota hänelle. 

Hankalaa on seurustelu pitemmän päälle, jos ei edes tuollaisesta asiasta voi keskustella. Mitäpä jos tämä mies haluaa sinut siihen kyseiseen ravintolaan harva se viikko? Miten sitten saat kakistettua ulos, ettei sinulla ole varaa? Ehkä olisi parasta treffailla vain saman tulotason omaavia, kuin mitä itsekin on.

Vierailija
4/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö todella ole käynyt miehelle ilmi, mitä teet työksesi? Siitä voisi vähän päätellä tulotasoakin...

Vierailija
5/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdit vielä laittaa viestiä jotenkin siihen tyyliin, että tajusit nyt vasta minkä hintainen ravintola on kyseessä. Rahatilanteesi ei valitettavasti salli noin kallista syömistä, voitaisiinko tapaaminen ehkä siirtää edullisempaan ravintolaan?

Sitten jos mies haluaa tarjota, asia ok. Olet ainakin osoittanut, ettet oleta hänen automaattisesti tarjoavan.

Sinun ai tarvitse mitenkään hävetä pienituloisuuttasi.

Vierailija
6/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö jos et ole gold digger, älä puhu miehen rahoista mitään. Voit aivan hyvin syödä siten kuin itselläsi on varaa tekemättä asiasta (vielä) mitään numeroa. Asia tullee esille aikanaan ihan luonnostaan, mikäli mies ei osaltaan ole yrittämässä hyötyä sinusta (=vaatimaton, ahkera nainen tms.)

Vierailija
7/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se hypergamia teettää. 

Kun pitää saada se rikas mies. 

Vierailija
8/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä odottaisin ja olettaisin, että minut hintavaan ravintolaan kutsuva mies tarjoaa, jos molemmat tietävät, että hän on varakas ja minä en. Ehkä olen sitten vanhanaikainen tai peräti gold digger😏

Vierailija
9/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en esittäisi liian vaatimatonta, olisin kuin en olisikaan, jos panostaa sen kehumiseen, miten vähään tyytyy, mies helpommin näkee siinä hyväksikäytettävän. Ehkä etsiikin sellaista. Jos ei etsi, hän tuskin vielä miettii sinun asennettasi tai rahojasi sen kummemmin.

6

Vierailija
10/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku tekosyy ja peru koko ravintolailta tai sitten menet nauttimaan sen yhden illan ja syöt kotona koko loppu kuukauden hernekeittoo tms. 

Ehkä voit vihjaista joskus melkein missä vaan tilanteessa, että talous on tiukilla?

Vierailija
11/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa nyt suutasi auki, et sitä saa muutamaan ensimmäiseen vuoteen avioliitossakaan. Mutta elämä on opettavaista.

Vierailija
12/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö todella ole käynyt miehelle ilmi, mitä teet työksesi? Siitä voisi vähän päätellä tulotasoakin...

Jospa ap on salaillut asiaa tai mies on joku kultalusikka suussa syntynyt, jolla ei ole aavistustakaan mitä matalapalkka-aloilla tienataan.

Vierailija
13/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienossakin ravintolassa on yleensä tarjolla jotain edullisempaa, esim keitto tai salaatti.

Vierailija
14/29 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on niin, että mies treffeille kutsujana maksaa. Kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
15/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan on niin, että mies treffeille kutsujana maksaa. Kuuluu hyviin tapoihin.

Ei ole. Mutta jos joku pyytää lempiravintolaansa jotta voi esitellä lempiannoksiaan, todennäköisesti tarjoaa.

Ap, sano ajoissa ja juurikin niin, ettet tajunnut, että ravintolan hintaluokka on sulle liikaa. Ja jos mies sanoo tarjoavansa, suostu. Itse tein noin vastaavassa tilanteessa, ja yhdessä ollaan vielä vuosia myöhemminkin.

Vierailija
16/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ehdit vielä laittaa viestiä jotenkin siihen tyyliin, että tajusit nyt vasta minkä hintainen ravintola on kyseessä. Rahatilanteesi ei valitettavasti salli noin kallista syömistä, voitaisiinko tapaaminen ehkä siirtää edullisempaan ravintolaan?

Sitten jos mies haluaa tarjota, asia ok. Olet ainakin osoittanut, ettet oleta hänen automaattisesti tarjoavan.

Sinun ai tarvitse mitenkään hävetä pienituloisuuttasi.

Tämä on ainoa järkevä neuvo, miten kannattaa toimia. Ei tarvitse keksiä mitään tekosyitä perua reissu tai tyytyä syömään vain alkusalaatti. Mies voi sanoa, että tarjoaa ruuat tai sitten menette johonkin halvempaan paikkaan. Sinun ilta menee pilalle, jos joudut koko ajan kauhistelemaan hintoja ja sitä, että loppukuu menee pihistellessä.

Vierailija
17/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Jos kutsun miehen treffeille noin kerran vuodessa, maksan toki kaiken. Ihan minkä hintaisessa ravintolassa tahansa, raha ei ole ongelma. Moni mies ei ole muuten suostunut siihen että maksan kaiken. Ihmeellistä.

Vierailija
18/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se hypergamia teettää. 

Kun pitää saada se rikas mies. 

Sitä se teettää kun naiset oli omaisuutta vielä 1800-luvulla, eikä voineet itse omistaa mitään. Rakenteet ja kulttuuriin juurtunut käyttäytyminen muuttuu hitaasti. Ihan itse miehet ovat luoneet naisille paineet löytää hyvin toimeentuleva puoliso, koska naisilla ei ole ollut mahdollisuutta ottaa taloudellista vastuuta.

Vierailija
19/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka köyhä olet, mutta eiköhän mies oleta, että ette ole samalla viivalla. Itse menisin ja käyttäytyisin normaalisti ja jos kävisi jostain syystä niin, että joutuisin maksumieheksi, maksaisin. Uskon kuitenkin miehen tarkoittaneen, että hän tarjoaa.

En haluaisi tehdä itsestäni moukkaa alkamalla sekoilla tässä välissä. Ruuan jälkeen voisin kiittää hyvästä ruuasta ja ravintolan miellyttävästä ilmapiiristä ja hyvästä seurasta ja lisätä, että normaalisti itselläni ei olisikaan ollut varaa syödä siellä - ainakaan usein.

Vierailija
20/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavatessa olin muuttamassa ja vaihtamassa työpaikkaa, joten mies ei kysellyt enempää. Mies on tulossa hakemaan minua treffeille illalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi