Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö jo tässä vaiheessa varakkaalle miehelle selväksi ettemme ole taloudellisesti samalla viivalla?

Vierailija
05.10.2018 |

Hankala juttu. Olen tapaillut miestä lyhyen aikaa ja ihmeen kaupalla kaikki treffimme on ollut "ilmaista" lukuunottamatta kahveja, jotka mies oma-alotteellisesti tarjosi. Tiedän, että mies on todella hyvin toimeentuleva kun taas itse olen matalapalkka-alalla töissä. Köyhä en ole, mutta en lähelläkään miehen tienestejä. Sovimme huomiseksi ravintolatreffit ja en ole käynyt kyseisessä luksus ravintolassa, koska syöminen siellä on iso lovi kukkarooni. En aio keimailla ja valehdella lompakon jääneen kotiin, jotta mies maksaa kaiken. Mies haluaa esitellä minulle lempiravintolansa ja nauttia lempiherkkuja kanssani. En voi perua treffejä, joten räväytänkö potin ja kerron ettei ole varaa (noloa!!) sekä sanon etten ole mikään gold digger. En halua menettää miestä, johon olen syvästi ihastunut ja mies on aidosti mukava ja hyvää seuraa. Mikä neuvoksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se hypergamia teettää. 

Kun pitää saada se rikas mies. 

Sitähän ap nimenomaan EI halunnut!!

Muakin arveluttais tapailla rikasta miestä, kun ei olisi varaa samaan mitä hänellä.

Vierailija
22/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita miehelle tekstiviesti jossa kerrot jo odottavasi iltaa ja olit etukäteen tutustunut ravintolan ruokalistaan. Olit kuitenkin huomannut että hintataso on niin kova että tämänhetkinen rahatilanne ei nyt anna myöden. Ehdota että vaihdatte ravintolaa ja kävisitte kokeilemassa miehen lempparia parempana ajankohtana. Tuo esille ihan jokin ravintola jota ehdotat, muuten kuulostaa että tilaat vain maksajan annoksellesi.

Ymmärrän että mietityttää mutta Koita kuitenkin keskittyä olennaiseen - teidän versoavaan suhteeseen. Jos liian paljon ahdistelee tätä, heijastuu se myös väleihinne. Mukavaa iltaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa miettiä, mikä toimintatapa on hyvä, jos tuosta tulee pitkä suhde. Nimittäin, jos suhde jää lyhyeksi, ei ole mitään väkiä, miten nyt toimit.

Kaikkein huonoin vaihtoehto on mennä liian kalliiseen ravintolaan ja joutua itse maksamaan. Näin petaat itsellesi kaamean tulevaisuuden, jossa joudut elämään yli varojesi ja ahdistut siitä.

Ei ole huono, jos mies tarjoaa omasta tahdostaan, jos hänellä on siihen hyvin varaa. Sellaiset parisuhteet toimivat ihan hyvin. Edellytyksenä on, että itse osaat ottaa tarjoamisen vastaan kivasti. Jos on terve itsetunto, pystyy nauttimaan myös toisten ystävällisyydestä ilman että heti kokee sen uhkaksi omalle olemiselleen.

Sen sijaan on huono, jos painostaa miehen tarjoamaan. Siksi nyt on tärkeää kertoa ennen kuin menette ravintolaan, että ravintola on sinulle liian kallis, ja tarjota vaihtoehtona halvempaan ravintolaan menemistä. Mies joko tarttuu ajatukseen tai lupaa tarjota. Älä jää jankuttamaan tai korosta asiaa, jos mies haluaa tarjota. Moni mies ihan aidosti nauttii, kunnsaa tarjota jotain erityisen hyvää elämänsä tärkeälle naiselle. Pitää suoda toiselle antamisen ilo.

Jos mies painostaa sinua menemään omalla rahalla liian kalliiseen ravintolaan, peru treffit ja juokse lujaa. Silloin mies on tosi itsekäs, haluaa lempiravintolaan vaikka siitä olisi sinulle haittaa, mutta ei halua maksaa, vaikka ihan hyvin voisi. Eli ei välitä yhtään sinun tilanteestasi, ainoastaan omista huvituksistaan.

Vierailija
24/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyvätuloisena naisena olen ajatellut asian niin, että yksi hyvätuloisuuden parhaista puolista on vapaus valita aidosti mukava ja minulle sopiva mies ilman, että tarvitsee yhtään ajatella taloudellista puolta. Suhteen alussa tarjosinkin miehelle aika usein ravintolassa, ja maksoin jopa hänen opintolainansa pois.

Uskon, että moni mies ajattelee myös asian näin, heille ei ole mikään ongelma vaan päin vastoin ilon aihe, jos voivat jakaa mukavan elämänsä jonkun ihanan naisen kanssa. Jos itsellä on hyvät tulot, ei ole kauhena olennaista, tienaako nainen hyvin, vaan tärkeää on, että parisuhde on hyvä. Sehän on yksi parhaista asioista, mitä rahalla saa, että voi elättää hyvin perheensä. Tätä ihmisen luontaista jakamisen halua ja antamisen iloa ei pidä mennä tärvelemään.

Myöhemmin miehestäni tuli hyvätuloinen ja omat tulot jäivät lastensaannin takia lopulta hänen tulojaan pienemmiksi. Nyt taas mies maksaa isomman osan arjen menoista ja hyvä niin. On yksi taito olla antelias, mutta on myös tärkeä taito osata ottaa vastaan hyvällä tavalla, ilman ahneutta tai hyväksikäyttöä, mutta myös tärvelemättä toisen hyvää mieltä ja hyvää tarkoitusta.

Vierailija
25/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kannattaa keskustella miehen kanssa asiasta. Jos olet aidosti kiinnostunut hänestä, ei ole mitään syytä kieltäytyä, jos hän haluaa tarjota. Jos kiinnostuksesi on aitoa, ei se rahasumma merkkaa hänelle mitään.

Vierailija
26/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se hypergamia teettää. 

Kun pitää saada se rikas mies. 

Sitähän ap nimenomaan EI halunnut!!

Muakin arveluttais tapailla rikasta miestä, kun ei olisi varaa samaan mitä hänellä.

Juuri näin. Onnekseni olen tutustumassa mieheen, jolla on taloudellinen tilanne vastaa kuin minullakin eli molemmat joudumme miettimään, mihin rahamme laitamme. Pärjäämme kuitenkin itseksemme.

Vierailija
27/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan on niin, että mies treffeille kutsujana maksaa. Kuuluu hyviin tapoihin.

ja nainen maksaa oman osuutensa, jos yhdessä sovitaan, että mennään paikkaan x syömään.

Vierailija
28/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita miehelle tekstiviesti jossa kerrot jo odottavasi iltaa ja olit etukäteen tutustunut ravintolan ruokalistaan. Olit kuitenkin huomannut että hintataso on niin kova että tämänhetkinen rahatilanne ei nyt anna myöden. Ehdota että vaihdatte ravintolaa ja kävisitte kokeilemassa miehen lempparia parempana ajankohtana. Tuo esille ihan jokin ravintola jota ehdotat, muuten kuulostaa että tilaat vain maksajan annoksellesi.

Ymmärrän että mietityttää mutta Koita kuitenkin keskittyä olennaiseen - teidän versoavaan suhteeseen. Jos liian paljon ahdistelee tätä, heijastuu se myös väleihinne. Mukavaa iltaa!!

Voihan sitä näinkin toimia, mutta olettaisin kuitenkin suurimman osan ihmisistä olevan valmis tarjoamaan kutsumalleen treffikumppanille, kun kerran on itse pyytänyt tiettyyn lempipaikkaan toisen. Mies saattaa pitää omituisena sitä, ettei toinen halua ottaa hänen kutsuaan vastaa, jos hän haluaa tarjota.

Vierailija
29/29 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia! Mies lähetti äsken viestin tarkemmasta ajankohdasta, jolloin on tulossa hakemaan minua ja pyysi laittamaan ykköset päälle. En ole gold digger, mutta odotan miehen tarjoavan, koska hän ehdotti treffejä ravintolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi