UNOHDIN MEIKATA TÄNÄÄN TÖIHIN!
Teen paljon asiakaspalvelutyötä ja työssäni tulee olla huolitellun näköinen. Olen esimiesasemassa ja näkyvässä työssä. Tänään onneksi vain toimistolla.
En tajua, miten voin unohtaa meikata. Olen meikannut töihin viimeiset 20 vuotta. Olen vähentänyt meikkaamista viime vuosina ihan jo aikaa säästäkseni, mutta näytän ihan oudolta jo ilman ripsiväriä. Siis oudolta, kun tavallisesti meikkaan.
Kukaan ei ole sanonut mitään tai katsonut oudosti. Huomasin tämän vasta kun kävin vessassa ja satuin katsomaan itseäni peilistä. En aluksi edes tajunnut, miksi näytän niin väsyneeltä ja harmaalta.
Jotenkin hassu olo. Ketään ei todellakaan kiinnosta olenko meikittä vai en. Minuun suhtaudutaan ihan samalla tavalla. Jos en olisi koskaan meikannut, näyttäisin itseltäni. Mietin jo, että pitäisikö lopettaa meikkaaminen kokonaan, kun ei siitä kukaan edes välitä.
Onko joku muu lopettanut meikkaamisen kokonaan? Siis nimenomaan lopettanut, jos on meikannut. Ei niin, ettei ole koskaan meikannutkaan.
Kommentit (25)
Minä lopetin meikkaamisen noin neljä vuotta sitten. Käytin siis ihan kunnolla aikaa ja rahaa naamaani. Sitten olin pari vuotta kotiäitinä ja tajusin, että säästän ihoa, aikaa ja rahaa, jos en meikkaa niin paljoa. Aloin käyttää vain ripsiväriä. Lopetin senkin vuosi sitten.
En osaa enää ollenkaan olla meikeissä. Tuntuu likaiselta, kun naamassa on jotain ylimääräistä. Inhottavaa, kun ei voi halailla ihmisiä, kun pitää pelätä meikkivoiteen leviämistä. Samoin jos itkettää, niin pitää pelätä meikkiä jne.
En meikkaa enää ollenkaan. Tuntuu ihanalta, kevyeltä, puhtaalta!
Vierailija kirjoitti:
Teen paljon asiakaspalvelutyötä ja työssäni tulee olla huolitellun näköinen. Olen esimiesasemassa ja näkyvässä työssä. Tänään onneksi vain toimistolla.
En tajua, miten voin unohtaa meikata. Olen meikannut töihin viimeiset 20 vuotta. Olen vähentänyt meikkaamista viime vuosina ihan jo aikaa säästäkseni, mutta näytän ihan oudolta jo ilman ripsiväriä. Siis oudolta, kun tavallisesti meikkaan.
Kukaan ei ole sanonut mitään tai katsonut oudosti. Huomasin tämän vasta kun kävin vessassa ja satuin katsomaan itseäni peilistä. En aluksi edes tajunnut, miksi näytän niin väsyneeltä ja harmaalta.
Jotenkin hassu olo. Ketään ei todellakaan kiinnosta olenko meikittä vai en. Minuun suhtaudutaan ihan samalla tavalla. Jos en olisi koskaan meikannut, näyttäisin itseltäni. Mietin jo, että pitäisikö lopettaa meikkaaminen kokonaan, kun ei siitä kukaan edes välitä.
Onko joku muu lopettanut meikkaamisen kokonaan? Siis nimenomaan lopettanut, jos on meikannut. Ei niin, ettei ole koskaan meikannutkaan.
Olet ollut viimeisen 20vuoden ajan yksinkertainen,nyt on aika viisastua
mä lähdin viime viikolla töihin vain toisessa silmässä ripsaria. Vastasin meikatessani puhelimeen ja unohdin kokonaan sen jälkeen toisen silmäni.
Kukaan ei kuitenkaan töissä kommentoinnut asiaa millään lailla. Olen miesvaltaisella alalla, joten tuskin edes kukaan heistä kiinnitti asiaan minkäänlaista huomiota.
Suosittelen lopettamista jos siltä tuntuu. Se alkaa yleensä tuntua yhtä normaalilta kuin meikkauskin, ja samalla säästää rahaa, aikaa ja hermoja(!). Monet ovat myös sanoneet itsetuntonsa kohonneen, kun voi mennä tilanteeseen kuin tilanteeseen omilla luonnollisilla kasvoillaan, mikä lienee ihan loogista.
Ihmiset, jotka ihmettelee meikkaukseen kuluvaa aikaa, eivät vissiin kovin paljon meikkaa. Mä sudin about noi samat naamalle ja menee 10 minsaa max.