Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UNOHDIN MEIKATA TÄNÄÄN TÖIHIN!

Vierailija
05.10.2018 |

Teen paljon asiakaspalvelutyötä ja työssäni tulee olla huolitellun näköinen. Olen esimiesasemassa ja näkyvässä työssä. Tänään onneksi vain toimistolla.

En tajua, miten voin unohtaa meikata. Olen meikannut töihin viimeiset 20 vuotta. Olen vähentänyt meikkaamista viime vuosina ihan jo aikaa säästäkseni, mutta näytän ihan oudolta jo ilman ripsiväriä. Siis oudolta, kun tavallisesti meikkaan.

Kukaan ei ole sanonut mitään tai katsonut oudosti. Huomasin tämän vasta kun kävin vessassa ja satuin katsomaan itseäni peilistä. En aluksi edes tajunnut, miksi näytän niin väsyneeltä ja harmaalta.

Jotenkin hassu olo. Ketään ei todellakaan kiinnosta olenko meikittä vai en. Minuun suhtaudutaan ihan samalla tavalla. Jos en olisi koskaan meikannut, näyttäisin itseltäni. Mietin jo, että pitäisikö lopettaa meikkaaminen kokonaan, kun ei siitä kukaan edes välitä.

Onko joku muu lopettanut meikkaamisen kokonaan? Siis nimenomaan lopettanut, jos on meikannut. Ei niin, ettei ole koskaan meikannutkaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä kehtaa kukaan sanoa että ootpa luuskan näköinen, mitä on tapahtunut. Mä kyllä huomaan jos kollega on meikannut tavanomaista vähemmän tai ei ollenkaan, mutta ei kävisi kyllä mielessäkään huomauttaa tai kysyä. Uusia vaatteita tai kampausta voidaan kehua mutta ei muuten kommentoida ulkomuotoa töissä.

t. lakiosaston nainen

Vierailija
2/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä kehtaa kukaan sanoa että ootpa luuskan näköinen, mitä on tapahtunut. Mä kyllä huomaan jos kollega on meikannut tavanomaista vähemmän tai ei ollenkaan, mutta ei kävisi kyllä mielessäkään huomauttaa tai kysyä. Uusia vaatteita tai kampausta voidaan kehua mutta ei muuten kommentoida ulkomuotoa töissä.

t. lakiosaston nainen

No tätäkin mietin, kun näytän selvästi paljon väsyneemmältä ja harmaammalta kuin normaalisti. Käytän huulipunaa töissä, joten siitä se harmaus varmaan tulee.

Näytän nyt itseltäni. Olen kuitenkin jo 43v, en mikään parikymppinen. Iho ei ole kireä ja kuulas, mutta pitääkö enää ollakaan?

Tosi outoa vain huomata, ettei kukaan sano mitään. Voi olla, että kaikki huomaavat, vaan eivät sano mitään. Tai sitten ei edes huomaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkasin hyvin vähän syöpävuosieni aikana, koska en jaksanut. Parantuneena laitan ainakin ruskeaa ripsiväriä ja suojaan poskipäiden couperosani peitevoiteella.

Meikkaa vaan silloin, jos tapaat asiakkaita, jos meikkaaminen kyllästyttää.

Vierailija
4/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut meikkaamisen töihin. Tosin värillisen kasvovoiteen laitan joka aamu - ehkä sekin tosin on meikkaamista.

Vierailija
5/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaa meikata ja notkuu vauvasivuilla toimistollaan märehtimässä naamaansa...

Vierailija
6/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä meikkaan töihin, useimmiten en. Menee ihan fiiliksen ja kiireen mukaan. Minusta se on ihanan vapauttavaa, kun voi asian suhteen tehdä miten tykkää. Nuorempana meikkasin päivittäin, näin vanhemmiten mukavuudenhalu usein voittaa, ja käytän sen meikkaamiseen menevän ajan mieluummin sängyssä loikoiluun.

Vierailija
7/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtaa meikata ja notkuu vauvasivuilla toimistollaan märehtimässä naamaansa...

Niin? Onko tässä jotain ihmeellistä? Minulla on välillä työpäivän aikana hyvinkin aikaa tällaiseen. Sekä siihen, että märehdin meikkaamatonta naamaani että vauvapalstalla kirjoitteluun.

ap

Vierailija
8/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan sairaaksi ilman meikkiä, vaikka olisi tummakarvainen.

Eikö kaikki meikkaavat naiset pidäkään meikkipussia mukana, edes paria tuotetta?

Vierailija
9/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luullaan sairaaksi ilman meikkiä, vaikka olisi tummakarvainen.

Eikö kaikki meikkaavat naiset pidäkään meikkipussia mukana, edes paria tuotetta?

En minä ainakaan pidä mitään mukana. Käsirasvaa korkeintaan talvella, kun iho kuivuu.

ap

Vierailija
10/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettanut meikkaamisen töihin. Tosin värillisen kasvovoiteen laitan joka aamu - ehkä sekin tosin on meikkaamista.

Sama juttu. Kyllästyin totaalisesti silmien laittamiseen. Aluksi vähensin luomiväristä ja rajauskynästä pelkkään ripsariin, mutta se näytti oudolta. Lopulta parempi vaihtoehto oli kokonaan jättää silmämeikki pois. Käytän silti ohutta meikkivoidetta ja puuteria, mutta sen levittää aamulla parissa minuutissa ja toisin kuin ripsari, mikään ei leviä pitkin naamaa. Iho näyttää tasaiselta ja silmät kirkkailta.

Vierailija
11/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta muusta olen luopunut, mutta en puuterista ja ripsiväristä.

Vierailija
12/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis OMG mikä moka, ota loppupäivä saikkua!

Vierailija
13/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan päivittäin, olen 35-vuotias. Meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa, aurinkopuuteria, kulmakynää, luomiväriä, rajaukset, ripsiväriä ja huulipunaa. Tykkään näyttää huolitellulta ja olen mielestäni kauniimpi meikin kanssa kuin ilman. Peiliin on kiva töissä katsoa kun ei näytä valjulta ja sairaalta. Ripseni ja kulmakarvani ovat aivan vaaleat normaalisti, ja ihoni ikävän punaisen läikykäs. Olen paljon itsevarmempi meikin kanssa. 

En usko, että lopetan töihin meikkaamista ikinä. En työkavereideni, asiakkaiden tai kenenkään muun takia. Ainoastaan itseni takia. 

Vierailija
14/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut meikkaamisen n. 10 vuotta sitten lähes kokonaan. En vaan jaksa enää meikata, vaikka joidenkin mielestä varmaan aknenaamani sitä vaatisi. Laitan kyllä mineraalipuuteria pahimpien ihon 'räjähtelyiden' aikaan, mutta tätä tapahtuu vain joitakin kertoja vuodessa. Tuntuu todella oudolta käyttää meikkiä naamassa, aivan kuin olisi joku naamari naamassa, enkä tunnista itseäni peilistä tuolloin. Mieluummin olen ilman.

Olen 44-vuotias

Vierailija
15/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itkuparku poru ketä kiinnostaa, jos ei huomaa..? Meikkaappa vaikka seuraavalla kertaa niin ei tartte täällä porata. 20 v. päästä kukaan ei edes muista että sulla on se ihan uusin MK-laukku, vähiten kun on haudassa.

Vierailija
16/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kokonaan meikkaamisen pari vuotta sitten. Johonkin juhliin saatan meikata. Kukaan ei ole kommentoinut negatiivisesti, päin vastoin. Olen vaaleaihoinen ja pisamainen. Talvella kalpeampi ja kesällä rusketun vain vähän. Ihanaa olla oma itsensä!

Vierailija
17/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkaan päivittäin, olen 35-vuotias. Meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa, aurinkopuuteria, kulmakynää, luomiväriä, rajaukset, ripsiväriä ja huulipunaa. Tykkään näyttää huolitellulta ja olen mielestäni kauniimpi meikin kanssa kuin ilman. Peiliin on kiva töissä katsoa kun ei näytä valjulta ja sairaalta. Ripseni ja kulmakarvani ovat aivan vaaleat normaalisti, ja ihoni ikävän punaisen läikykäs. Olen paljon itsevarmempi meikin kanssa. 

En usko, että lopetan töihin meikkaamista ikinä. En työkavereideni, asiakkaiden tai kenenkään muun takia. Ainoastaan itseni takia. 

Jos meikkaat niin miksi lätkäset sun rutiinin tänne :D? Ketä kiinnostaa. Meikkaa vaan ja that's it!

Vierailija
18/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen ihan fiiliksen mukaan. Jos ei tarvitse nähdä päivän aikana kuin työkaverit, vetelen tennareissa, farkuissa, hupparissa ja meikittä. Jos taas on tapaamisia tai töiden jälkeen menoa jonnekin ihmisten ilmoille, niin sitten mekkoa ja meikkiä. Meillä ei siis toimistolla käy ylimääräisiä ihmisiä ikinä, tietoturvasyistä.

Toisten ulkonäöstä huomauttaminen on epäkohteliasta. Toki voi kysyä että onko sulla kaikki hyvin, näytät vähän väsyneeltä, jos työkaverin tuntee paremmin.

Olen työpaikkani ainoa nainen ja meillä on heitetty aika rankkaakin läppää metoosta välillä. Yksi vähän vanhempi kollega kehui korvakorujani yksi päivä ja totesi siihen että saako tällaista enää edes sanoa. Totesin siihen että kaulasta ylöspäin (tukka, korut, meikki (vaikka huulipunan väri)) ja nilkoista alaspäin (kengät) saa kehua.

Vaatteet on jo vähän niin ja näin :) Takki ehkä menee vielä, mutta mekot ja puserot ja farkut on jo vähän siinä ja siinä. Ellei ole joku selkeästi erikoinen. 

Vierailija
19/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa aloitus, siksi että vois käydä itsellenikin. Kerran kävi niin että meikkasin muuten, mutta unohdin kulmat. Ja näytin todella omituiselta. Eipä kukaan sanonut mitään asiasta :D.

Huomaan töissä välillä, että joku on ilman meikkiä, vaikka normaalisti on tällingissä. Sit vaan mietin, että onpa rohkea tai ajattelen aina että se on ihan tietoisesti valinnut tänään olla ilman meikkiä. Ei oo tullut mieleen että joillain se voi joskus olla vahinko.

Vierailija
20/25 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nuo kaikki meikkaat! Miten aikaisin joudut nousemaan joka aamu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme