Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PÄIVÄtyön kk-palkkasi VALEHTEMATTA?

Vierailija
03.10.2018 |

Laita myös ala/ammatti.

Minulla 2300e, suurtalouskokki. Kokemusta 20v.

Kommentit (447)

Vierailija
261/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä hyvätuloista porukkaa.

Mun mielestä just toisin päin. Tässä näkee että suomalaisilla on matalat palkat.

Ja korkeat verot, kai se on sen hyvinvointivaltion hinta. En kyllä vaihtais esim. Amerikan malliin.

On Amerikan mallissa myös puolensa: saa itse valita, mistä ottaa esim. koulutus- ja terveydenhuoltopalvelut. Saa huolellista terveydenhoitoa ja huippukouluissa hyvää opetusta. On varaa hyvään, turvalliseen ja uuteen autoon sekä isoon taloon. Voi matkustella.

Jos veroprosentti on noin 15% niin käteen jää sen verran paljon rahaa, että kyllä keskiluokalla on varaa maksaa sairausvakuutus tai sen omavastuu (yleensähän työnantaja maksaa suurimman osan koko perheen vakuutuksesta). Lasten kollegerahastot kertyvät täyteen kun laittaa pikkusumman rahastoon joka kuukausi. Työpaikkoja on tarjolla jokaikiselle joka vähänkin pystyy työntekoon.

Se tunne, että oma elämä on omissa käsissä, eikä jonkun ”systeemin,” joka päättää sinun elämästäon myös aika priceless. Suomessa ollaan kuin pikkuvauvoja, jotka vaativat valtiolta täyshoitoa luottaen siihen, ettei itse tarvitse ottaa vastuuta elämänsä kulusta. Ja auta armias, jos joku yrittää elää omaa elämäänsä ja vastoin yleistä ajattelua vielä tekee hyvää työtä, hallitsee arjen ja vaurastuukin matkan varrella, niin kyllä kärkytään henkilön varallisuutta ja syyllistetään siitä, että menestyvä henkilö hyväksikäyttää systeemiä ja se on jotenkin muilta pois.

Minä ottaisin mielummin Amerikan mallin jossa yksilöllä on vastuu ja myös mahdollisuus ahkeruudella menestyä.

Katkeraa tuossa Amerikan mallissa on että siellä on 100 miljoonaan ihmistä jotka tekevät kahta jopa kolmeakin työtä eikä palkka riitä silti edes siedettävään elämään. Jotain on vialla jos WalMartin työntekijät joutuvat turvatumaan ruoka-apuun palkan pienuuden vuoksi. Siinä voidaan jo ruvata pikkuhiljaa puhumaan orjuuden paluusta. Amerikka on alkanut muistuttaa yhä enemmän Brasilian kaltaista kehitysmaata.

Vierailija
262/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6050e brutto + hyvät työsuhde-edut. Ohjelmistoarkkitehti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 brutto. Siivooja, kokemusta 15 vuotta (mutta kokemuslisiä ei enää tällä alalla tunneta). Kiitos PAM tästäkin.

Vierailija
264/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4800 € brutto + ok työsuhde-edut + paskat bonukset. Ohjelmistokehittäjä PK-seudulla. Palkka nousee ensi kuussa vajaaseen 5100 €.

Vierailija
265/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa saa lisän erityisen tuen lapsista? Ei ainakaan meillä Espoossa. Kiinnostaa. T. Ope

Vierailija
266/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400e+ lisiä 400e, sosiaaliohjaaja

Vierailija
267/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4900 €, lääkäri

Vierailija
268/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2600€, asiakaspalvelu

Vierailija
269/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4500 €/kk, viestintäpäällikkö

Vierailija
270/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä just toisin päin. Tässä näkee että suomalaisilla on matalat palkat.

Ja korkeat verot, kai se on sen hyvinvointivaltion hinta. En kyllä vaihtais esim. Amerikan malliin.

On Amerikan mallissa myös puolensa: saa itse valita, mistä ottaa esim. koulutus- ja terveydenhuoltopalvelut. Saa huolellista terveydenhoitoa ja huippukouluissa hyvää opetusta. On varaa hyvään, turvalliseen ja uuteen autoon sekä isoon taloon. Voi matkustella.

Jos veroprosentti on noin 15% niin käteen jää sen verran paljon rahaa, että kyllä keskiluokalla on varaa maksaa sairausvakuutus tai sen omavastuu (yleensähän työnantaja maksaa suurimman osan koko perheen vakuutuksesta). Lasten kollegerahastot kertyvät täyteen kun laittaa pikkusumman rahastoon joka kuukausi. Työpaikkoja on tarjolla jokaikiselle joka vähänkin pystyy työntekoon.

Se tunne, että oma elämä on omissa käsissä, eikä jonkun ”systeemin,” joka päättää sinun elämästäon myös aika priceless. Suomessa ollaan kuin pikkuvauvoja, jotka vaativat valtiolta täyshoitoa luottaen siihen, ettei itse tarvitse ottaa vastuuta elämänsä kulusta. Ja auta armias, jos joku yrittää elää omaa elämäänsä ja vastoin yleistä ajattelua vielä tekee hyvää työtä, hallitsee arjen ja vaurastuukin matkan varrella, niin kyllä kärkytään henkilön varallisuutta ja syyllistetään siitä, että menestyvä henkilö hyväksikäyttää systeemiä ja se on jotenkin muilta pois.

Minä ottaisin mielummin Amerikan mallin jossa yksilöllä on vastuu ja myös mahdollisuus ahkeruudella menestyä.

Eli mielestäsi heikkojen pitää kuolla nälkään ja elää kadulla,esim. vanhukset ja vammaiset ja mielenhäiriöiset

Ei. Ei pidä tietenkään. Mutta he jotka pystyy saavat vapauden hoitaa omat asiansa. Eikä Usa:ssakaan vanhukset ja vammaiset tai mielenterveyspotilaat ole hunningolla, pieni osa vaan. Arvona ihmisen vapaus on hienoa. Lähtökohtana se, että luotetaan ihmisen kykyyn elää omaa elämäänsä. Usa:ssa on myös sosiaaliturva ja ilmainen terveydenhuolto kaikkein köyhimmille.

Onhan kodittomuutta myös Suomessa. Mikään systeemi ei pysty auttamaan kaikkia, ja Suomessa tyytymättömyys vanhusten huoltoon, terveyskeskusten palveluihin ja mielenterveyspalveluihin on hyvin korkea. Eli turha väittää, että se toimisi jotenkin paremmin kuin Yhdysvalloissa joka muuten on iso maa, eikä sieltä voi nimetä yhtä yhtä toimintamallia.

Suomessa on sokeuduttu oman systeemin isoihin puutteisiin, ja on jääty jankkaamaan että Paha USA ja Hyvä Suomi ymmärtämättä, että systeemit ovat rakentavan laatuisesti erilaiset. Pitäisi antaa enemmän arvoa sille, mitä maan omat kansalaiset ovat mieltä omasta systeemistään. Suomalaiset eivät vaikuta omaansa kovinkaan tyytyväisiltä, joten mikä meidän systeemistä tekee niin ylivoimaisen? Varmaan vaan se, että kaikki saa tasapuolisesti samaa kurjuutta. Haikailehan yli 50% venäläisistäkin takaisin Neuvostoaikoja..

Vierailija
271/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3300 e, valtion virastossa asiantuntija.

Vierailija
272/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeraa tuossa Amerikan mallissa on että siellä on 100 miljoonaan ihmistä jotka tekevät kahta jopa kolmeakin työtä eikä palkka riitä silti edes siedettävään elämään. Jotain on vialla jos WalMartin työntekijät joutuvat turvatumaan ruoka-apuun palkan pienuuden vuoksi. Siinä voidaan jo ruvata pikkuhiljaa puhumaan orjuuden paluusta. Amerikka on alkanut muistuttaa yhä enemmän Brasilian kaltaista kehitysmaata.

Businessinsider-lehden (2017) mukaan luku on 7,6miljoonaa, ei sata miljoonaa. Usa:ssa on noin 350miljoonaa asukasta.

”The Labor Department reports that 7.6 million workers held multiple jobs last month, up 2% from 7.4 million in July 2016. That's back to highs not seen in 20 years.

Amerikkalaiset ovat supervelkaisia, ja yli 90% ei ole vielä toipunut 2009 vuoden talousromahduksesta. Elämäntapa, joka suosii materialismia ja kulutusta pitää huolen siitä, että rahaa palaa paljon.

Vierailija
273/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2900, amiksen äikänope.

Vierailija
274/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 400 €, kunnallishallinnossa.

Vierailija
275/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4800

Vierailija
276/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3100€, aineenopettaja.

Vierailija
277/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4566e/kk Rekkamies

Vierailija
278/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja brutto 2293e/kk. Julkinen puoli. Kokemus 3v.

Oho... Itsekin terveydenhoitaja ja palkka 2800 e/kk.

Oho! Minäkin olin terveydenhoitaja vielä reilu vuosi sitten. Silloin ainakin palkka oli noin 2350€ kuussa yhdellä palvelulisällä.

Terveydenhoitajan palkka on pk-seudulla alkaen 2500e. Nuori vastavalmistunut ilman mitään kokemusta saa tuon 2500e ja vähän päälle. Siitä sitten nousee. Työterveyshoitaja saa toki heti enemmän.

Vierailija
279/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3850 euroa. Päällikkö sote-alalla, yksityissektori.

Vierailija
280/447 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, vähän päälle 2600e. Vapaat viikonloput ja muutenkin todella mukava työ. Olen tyytyväinen. Vuorotyössä voisi tienata jopa tonnin enemmän, mutta en halua lähteä nykyisestä työpaikastani. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi