PÄIVÄtyön kk-palkkasi VALEHTEMATTA?
Laita myös ala/ammatti.
Minulla 2300e, suurtalouskokki. Kokemusta 20v.
Kommentit (447)
Ruokapalvelutyöntekijä n 1800 €/kk, kokemusta 6.5 vuotta.
2800e, 2-vuorotyöstä kylläkin. Duunari teollisuudessa.
Pienet on palkat Suomessa. Tässä olen alanvaihtoa suunnitellut mutta täytyypä harkita uusi ala tarkkaan. Näköjään amk-koulutus ei ratkaisevasti tilipussia lihota vaikka helpoin tie olisi. Huonommin palkattuun ei ainakaan kannata vaihtaa.
4300, yläkoulun lehtori, kokemusta 23 vuotta.
Vähän päälle 3200. Esimies sosiaalialalla, työkokemusta 20 vuotta, josta esimiehenä noin 10 vuotta. Ylempi korkeakoulututkinto on sekä johtamisen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2200€ ja lisäksi parisataa vuorolisiä. Kokemusta yli 5 vuotta
Olen lähihoitaja kotihoidossa Helsingin kaupungilla
Vuorolisiä päivätyöstä?
Kyllä meillä työntekijät saa myös päivätyössä noin 200€ vuorolisiä kuussa, koska tekevät töitä myös tarvittaessa la ja su.
3800 e/kk, harjoittelija rakennusalalla, PK-seutu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaja brutto 2293e/kk. Julkinen puoli. Kokemus 3v.
Oho... Itsekin terveydenhoitaja ja palkka 2800 e/kk.
Oho! Minäkin olin terveydenhoitaja vielä reilu vuosi sitten. Silloin ainakin palkka oli noin 2350€ kuussa yhdellä palvelulisällä.
2200 e/kk, kirjanpitäjä. Työkokemusta 5 vuotta.
Huikeita palkkoja! *kade*
2160€/kk ja LTO, KM.
7600 E/kk, DI, pk-seutu, 10-15 vuoden kokemus, ei esimiesvastuuta. Palkkani on aivan naurattavan suuri, mutta nautitaan nyt, kun maksetaan.
Netto vai brutto? Varmaankin nettoa tarkoitat. 2200. IT-ala.
Mitä te IT-alan ihmiset, joilla on hyvä palkka, teette työksenne noin niinkuin tarkemmin?
2900 €/ kk brutto.
Taiteen maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä hyvätuloista porukkaa.
Mun mielestä just toisin päin. Tässä näkee että suomalaisilla on matalat palkat.
Ja korkeat verot, kai se on sen hyvinvointivaltion hinta. En kyllä vaihtais esim. Amerikan malliin.
On Amerikan mallissa myös puolensa: saa itse valita, mistä ottaa esim. koulutus- ja terveydenhuoltopalvelut. Saa huolellista terveydenhoitoa ja huippukouluissa hyvää opetusta. On varaa hyvään, turvalliseen ja uuteen autoon sekä isoon taloon. Voi matkustella.
Jos veroprosentti on noin 15% niin käteen jää sen verran paljon rahaa, että kyllä keskiluokalla on varaa maksaa sairausvakuutus tai sen omavastuu (yleensähän työnantaja maksaa suurimman osan koko perheen vakuutuksesta). Lasten kollegerahastot kertyvät täyteen kun laittaa pikkusumman rahastoon joka kuukausi. Työpaikkoja on tarjolla jokaikiselle joka vähänkin pystyy työntekoon.
Se tunne, että oma elämä on omissa käsissä, eikä jonkun ”systeemin,” joka päättää sinun elämästäon myös aika priceless. Suomessa ollaan kuin pikkuvauvoja, jotka vaativat valtiolta täyshoitoa luottaen siihen, ettei itse tarvitse ottaa vastuuta elämänsä kulusta. Ja auta armias, jos joku yrittää elää omaa elämäänsä ja vastoin yleistä ajattelua vielä tekee hyvää työtä, hallitsee arjen ja vaurastuukin matkan varrella, niin kyllä kärkytään henkilön varallisuutta ja syyllistetään siitä, että menestyvä henkilö hyväksikäyttää systeemiä ja se on jotenkin muilta pois.
Minä ottaisin mielummin Amerikan mallin jossa yksilöllä on vastuu ja myös mahdollisuus ahkeruudella menestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä hyvätuloista porukkaa.
Mun mielestä just toisin päin. Tässä näkee että suomalaisilla on matalat palkat.
Ja korkeat verot, kai se on sen hyvinvointivaltion hinta. En kyllä vaihtais esim. Amerikan malliin.
On Amerikan mallissa myös puolensa: saa itse valita, mistä ottaa esim. koulutus- ja terveydenhuoltopalvelut. Saa huolellista terveydenhoitoa ja huippukouluissa hyvää opetusta. On varaa hyvään, turvalliseen ja uuteen autoon sekä isoon taloon. Voi matkustella.
Jos veroprosentti on noin 15% niin käteen jää sen verran paljon rahaa, että kyllä keskiluokalla on varaa maksaa sairausvakuutus tai sen omavastuu (yleensähän työnantaja maksaa suurimman osan koko perheen vakuutuksesta). Lasten kollegerahastot kertyvät täyteen kun laittaa pikkusumman rahastoon joka kuukausi. Työpaikkoja on tarjolla jokaikiselle joka vähänkin pystyy työntekoon.
Se tunne, että oma elämä on omissa käsissä, eikä jonkun ”systeemin,” joka päättää sinun elämästäon myös aika priceless. Suomessa ollaan kuin pikkuvauvoja, jotka vaativat valtiolta täyshoitoa luottaen siihen, ettei itse tarvitse ottaa vastuuta elämänsä kulusta. Ja auta armias, jos joku yrittää elää omaa elämäänsä ja vastoin yleistä ajattelua vielä tekee hyvää työtä, hallitsee arjen ja vaurastuukin matkan varrella, niin kyllä kärkytään henkilön varallisuutta ja syyllistetään siitä, että menestyvä henkilö hyväksikäyttää systeemiä ja se on jotenkin muilta pois.
Minä ottaisin mielummin Amerikan mallin jossa yksilöllä on vastuu ja myös mahdollisuus ahkeruudella menestyä.
Eli mielestäsi heikkojen pitää kuolla nälkään ja elää kadulla,esim. vanhukset ja vammaiset ja mielenhäiriöiset
2900 sosionomi, ohjaaja, 7 v sama työ
2570 e, valtiolla toimistotyö, toimeenpanevataso. 2,5 vuotta kokemusta, palkka muuttunut tässä ajassa reilu 400 e paremmaksi eli toivoa on.
2100/kk. Siivooja (10v kokemus).