Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää olla yksin vastuussa kotitöistä

Vierailija
03.10.2018 |

Ärsyttää, että olen ottanut vastuulleni enemmän kotitöitä ja mies olettaa, että teen enemmän. Olin kesän kotona, koska hain aktiivisesti töitä valmistumisen jälkeen, joten luonnollisesti tein enemmän kotitöitä. Tein päivittäin hakemuksia ja ramppasin haastatteluissa. Vastasin silti suurimmaksi osaksi kotitöistä. Maksoin vuokrasta ja laskuista oman osani. Mies osti hieman useammin ruokaa ja maksoi ulkona syömiset. Onko oikein, että teen lähes kaikki kotityöt yksin? Nyt odottelen, että työt alkavat marraskuussa. Haluaisin välillä vähän levähtää,mutta kaikki aikani menee kotihommiin yhä. Onko reilua? Vaikka olenkin kotona, mutta osallistun myös kuluihin niin tättyykö minun tehdä miltei kaikki kotityöt itse? Miten saisi miehen osallistumaan enemmän?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan tehkö lapsia. Sitten oot kusessa kotitöiden kanssa. Hyvä että ehdit tai jaksat siivota vauvanhoidon lomassa.

Vierailija
62/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä, että jos olet kotona, niin sulle kuuluu isompi osuus kotitöistä. Sitten kun menet töihin, kuuluu kotityöt jakaa puoliksi. Tosin olen kyllä sitä mieltä, että jos teet isomman osan kotitöistä, niin ukko pitäköön suunsa supussa tai tehköön hommat itse.

Mutta voin kertoa, että kahden aikuisen ihmisen sotkujen siivoaminen on aika helppo juttu. Kuvitteleppa sinne kotiin kaksi taaperoa, jotka levittävät aamupalat, lounaat, päivälliset ja iltapalat pitkin keittiön lattiaa. Saat pyyhkiä sen lattian joka päivä. Tai mieti sitä pyykkivuorta, kun taapero harjoittelee potalle. Tai sitä järjestelyn määrää, kun lapset ovat päättäneet tyhjentää vaatekaappisi lattialle. Siis kaikki vaatteet lattialle. Tai sillä välin kun laitat tiskejä koneeseen, on saunan kiuaskivet levitetty kylpyhuoneen lattialle. Tai kun laitat ruokaa, ja käännät selkäsi, on olohuoneen sohvalle levitetty purkillinen kaurahiutaleita, vehnäjauhoja tai jogurttia. Sisäikkunat saa pestä kerran viikossa, koska niitä nuollaan ja lääpitään rasvaisilla käsillä ja hammastahnalla. Kyllä! Legot, palapelin palat, pikkuautot ja värikynät ovat aina tiellä ja niitä löytyy mitä ihmeellisemmistä paikoista. Lasten kanssa siivoaminen saa ihan uudet mittasuhteet ja ulottuvuudet. :D

Kaikilla ei ole lapsia, kaikki eivät edes halua lapsia, eli on melko typerää lähteä rinnastamaan pariskunnan elämistä sellaiseen perheeseen johon kuuluu lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä: Minä käyn töissä. Mies on työtön. Meillä on sotkuista yhteisissä tiloissa. Lapset siivoaa omat huoneensa. Minä teen useimmiten ruuat, pesen pyykit ja siivoilen tavaroita paikoilleen. Mies käy kaupassa ja hoitaa tiskit. Minä maksan 90 % perheen menoista. Kyllä välillä vituttaa.

Vierailija
64/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa!! Meillä minä teen kotityöt, koska haluan. Mies taas palvelee minua muutoin; vie usein syömään tai johonkin tapahtumaan, maksaa matkat ja ostaa joskus lahjoja. Ikkunat pestään yhdessä ja roskat hän vie päivittäin. Hän myös huomioi tekemäni kotityöt, vaikken niistä kiitosta kaipaa. Tykkään laittaa ruokaa ja siivota. Pyykkäys on parasta! Työpäivän jälkeen on suorastaan rentouttavaa heiluttaa pölyrättiä. Ei siinä koko iltaa mene eikä kaikkia päiviä tarvitse kuluttaa niiden parissa.

Vierailija
65/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä, että jos olet kotona, niin sulle kuuluu isompi osuus kotitöistä. Sitten kun menet töihin, kuuluu kotityöt jakaa puoliksi. Tosin olen kyllä sitä mieltä, että jos teet isomman osan kotitöistä, niin ukko pitäköön suunsa supussa tai tehköön hommat itse.

Mutta voin kertoa, että kahden aikuisen ihmisen sotkujen siivoaminen on aika helppo juttu. Kuvitteleppa sinne kotiin kaksi taaperoa, jotka levittävät aamupalat, lounaat, päivälliset ja iltapalat pitkin keittiön lattiaa. Saat pyyhkiä sen lattian joka päivä. Tai mieti sitä pyykkivuorta, kun taapero harjoittelee potalle. Tai sitä järjestelyn määrää, kun lapset ovat päättäneet tyhjentää vaatekaappisi lattialle. Siis kaikki vaatteet lattialle. Tai sillä välin kun laitat tiskejä koneeseen, on saunan kiuaskivet levitetty kylpyhuoneen lattialle. Tai kun laitat ruokaa, ja käännät selkäsi, on olohuoneen sohvalle levitetty purkillinen kaurahiutaleita, vehnäjauhoja tai jogurttia. Sisäikkunat saa pestä kerran viikossa, koska niitä nuollaan ja lääpitään rasvaisilla käsillä ja hammastahnalla. Kyllä! Legot, palapelin palat, pikkuautot ja värikynät ovat aina tiellä ja niitä löytyy mitä ihmeellisemmistä paikoista. Lasten kanssa siivoaminen saa ihan uudet mittasuhteet ja ulottuvuudet. :D

Kaikilla ei ole lapsia, kaikki eivät edes halua lapsia, eli on melko typerää lähteä rinnastamaan pariskunnan elämistä sellaiseen perheeseen johon kuuluu lapsia.

Kyllä minä voin ihan hyvin rinnastaa. Parisuhteessa elän minäkin mieheni kanssa, ja kotityöt jaetaan meilläkin.

Vierailija
66/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Mä oon tehnyt viimeiset 10 vuotta 100% kotitöistä ihan yksin. Ei ole puolisoa hyysäämässä, vaan pitää tulla toimeen omillaan.

Vierailija
67/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Mä oon tehnyt viimeiset 10 vuotta 100% kotitöistä ihan yksin. Ei ole puolisoa hyysäämässä, vaan pitää tulla toimeen omillaan.

No voi voi. On ihan typerää verrata tilannetta jossa olet yksin tilanteeseen jossa on kaksi ja silloin kotitöiden jako pitäisi jakaa. Totta kai teet yksin jos olet yksin!

Vierailija
68/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin ihan hyvin rinnastaa. Parisuhteessa elän minäkin mieheni kanssa, ja kotityöt jaetaan meilläkin.

Oletpa yksinkertainen. Se sotkun määrä on aivan jotain erilaista kun on lapsia kuin se että on kaksi yhdessä asuvaa aikuista.

Vierailija
69/69 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. On ihan typerää verrata tilannetta jossa olet yksin tilanteeseen jossa on kaksi ja silloin kotitöiden jako pitäisi jakaa. Totta kai teet yksin jos olet yksin!

Jep. Lisäksi omien sotkujen aiheuttamaa ärsytystä ei voi verrata siihen, kun päivästä toiseen keräilee toisen lattialle jättämiä sukkia ja sohvapöydälle keräämiä astioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi