Miten päästä eroon pitkäaikaisesta ystävästä, joka ei ymmärrä, että hänen käytöksensä pahoittaa mieleni?
Kyseessä on samalla sukulainen. Olen esittänyt pitäväni hänestä enemmän kuin pidänkäön, eli kuvitellut, että jos jokin hänen toimintansa tuntuu inhottavalle, se on jotenkin oma syyni kuitenkin. Nyt olen kuitenkin saanut hänestä tarpeekseni, enkä suostu ottamaan kontolleni mitään siitä, että hän pahoitti mieleni, enkä halua enää kuullakaan hänestä. Kun sanoin hänelle hänen pahoittaneen mieleni, hän vain pahoitteli, mutta näki, ettei hän oikeasti itse ollut sitä mieltä, eikä tajua itsessään mitään vikaa.
En varsinaisesti haluaisi hänen aattelevan pahaa itsestään, mutta en vain halua enää tavata. Hän sen sijaan kirjoittelee, että voisinko jo jättää asian taakseni ja että varmaan pääsemme eteenpäin.
Minusta hän ei ole tehnyt mitään sellaista, että jättäisin tämän taakseni, mutta en haluaisi pahoittaa hänen mieltään enempää, koska näköjään suora puhe tekee niin.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Eli sun tavoitteesi on päästä eroon kaikista läheisistäsi? Erosit miehestä, lapsia et halua tavata, äitisi puheluihin et vastaa ja nyt tämäkin. Sä olet kohta ihan yksin.
Ei ole tavoitteena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokainen ihminen pahoittaa mielesi, eikä itse huomaa sitä, eikä koe tehneensä mitään väärää, kannattaa katsella syyllistä peilistä. Jos kaikissa tuntemissasi ihmisissä on tuo sama "vika", saattaa olla, että se "vika" onkin lähempänä kuin arvaatkaan.
On ihmisiä, jotka välittävät muista ja osaavat olla pahoillaan, jos toisen mieli pahoittui jostain, mitä he tekivät, vaikka he eivät itse mielestään tehneetkään mitään väärää. Minun serkkuni ei kuulu heihin. Hän ei ole edes itse väittänyt, ettei toiminut typerästi. Se ei vain vaivaa häntä.
Ap
ethän sinäkään välitä, vaikka kohtelet läheisiäsi kuin roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pitkävihaisuudesta, vaan siitä, että huomaan, että kyseinen henkilö ei edes tajua, mikä mieleni pahoitti, saati että olisi kiinnostunut tajuamaan. Miksi ihmeessä jatkaisin mitään hänen kanssaan? Hänenkö takiaan?
ApNo miksikään ihmeeksi. Lopeta vaan yhteydenpito ja lopeta myös asiasta jankkaaminen.
Asiassa on paljon pohdittavaa, vaikka ei varmaan sinulle kun olet joku 6:n keskiarvolla peruskoulusi päättänyt juntti.
Ap
Sinä olet asiaton. Juntiksi nimittely on nounou ja kyseinen neuvo on toisille täysin toimiva, vaikkei ehkä sulle.
Jos annetut ohjeet eivät kelpaa, älä pyydä täältä apua. Ihan turhaan tuhlaat täällä muiden aikaa.
Lienet pohtinut puolelta ja toiselta ja jatkat yhteydenpitoa vain ulkokultaisista syistä tänne valitellen. Se on se ratkaisu johon sinä päädyt koska olet silmänpalvoja ja sulle on tärkeää miten asiat ulkospäin näyttävät.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Maksa se velka.
Sitä ei ole puydetty, se ei ole ongelma. Epäilen tädin haluavan pitää sen suojassa minulla, ettei serkkuni voi vedota, että äitinsä voi auttaa sillä serkkuani.
Ap
Kivikissa-korvapuustihullun keskiviikkoahi tämä.
Kohta se alkaa suoltamaan tänne kymmeniä aloituksia äidistään ja serkustaan.
MÄ EN ENÄÄ KESTÄ!!!!!! 😂😂😂
Eikö tämä IKINÄ lopu???!!!???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun tavoitteesi on päästä eroon kaikista läheisistäsi? Erosit miehestä, lapsia et halua tavata, äitisi puheluihin et vastaa ja nyt tämäkin. Sä olet kohta ihan yksin.
Ei ole tavoitteena.
Ap
Sä olet jo yksin. Et voi avautua kuin terapeutillesi tai anonyymina netissä. Sä olet jo yksin. Sulla ei oikeasti ole enää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pitkävihaisuudesta, vaan siitä, että huomaan, että kyseinen henkilö ei edes tajua, mikä mieleni pahoitti, saati että olisi kiinnostunut tajuamaan. Miksi ihmeessä jatkaisin mitään hänen kanssaan? Hänenkö takiaan?
ApNo miksikään ihmeeksi. Lopeta vaan yhteydenpito ja lopeta myös asiasta jankkaaminen.
Asiassa on paljon pohdittavaa, vaikka ei varmaan sinulle kun olet joku 6:n keskiarvolla peruskoulusi päättänyt juntti.
ApSinä olet asiaton. Juntiksi nimittely on nounou ja kyseinen neuvo on toisille täysin toimiva, vaikkei ehkä sulle.
Jos annetut ohjeet eivät kelpaa, älä pyydä täältä apua. Ihan turhaan tuhlaat täällä muiden aikaa.
Lienet pohtinut puolelta ja toiselta ja jatkat yhteydenpitoa vain ulkokultaisista syistä tänne valitellen. Se on se ratkaisu johon sinä päädyt koska olet silmänpalvoja ja sulle on tärkeää miten asiat ulkospäin näyttävät.
ohis
En ole mitään pohtinut, vaan tuo on ollut äitini vaatimus ja neuvo, ja minua syytteli, ellen toimi sen mukaan. En minä serkkuani jos pahoittaa mieleni, mihinkään tarvitse. Ei ole eka kerta, mutta eka kerta, kun voisin toimia äitini p*rseestä olevaa neuvoa vastaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt tajuan, että äitini on aina vaatinut minua jatkamaan tuollaisten kanssa niiden toisten takia, minulla ei ollut hänelle mitään merkitystä. Siksihän serkkunikin ei nyt osaa ajatella, että en halua jatkaa, kun hän pahoitti mieleni.
Ap
Ja taas mennään, ap mitä sä oikeasti teet? Niiku normaalielämässä. Tää kivikissaprovoilu alkaa olee jo niin kulunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tavoitteena.
ApSä olet jo yksin. Et voi avautua kuin terapeutillesi tai anonyymina netissä. Sä olet jo yksin. Sulla ei oikeasti ole enää ketään.
En ole, mm. mies tukee minua tässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokainen ihminen pahoittaa mielesi, eikä itse huomaa sitä, eikä koe tehneensä mitään väärää, kannattaa katsella syyllistä peilistä. Jos kaikissa tuntemissasi ihmisissä on tuo sama "vika", saattaa olla, että se "vika" onkin lähempänä kuin arvaatkaan.
On ihmisiä, jotka välittävät muista ja osaavat olla pahoillaan, jos toisen mieli pahoittui jostain, mitä he tekivät, vaikka he eivät itse mielestään tehneetkään mitään väärää. Minun serkkuni ei kuulu heihin. Hän ei ole edes itse väittänyt, ettei toiminut typerästi. Se ei vain vaivaa häntä.
Apethän sinäkään välitä, vaikka kohtelet läheisiäsi kuin roskaa.
He ovat kohdelleet minua kuin roskaa, EIVÄTKÄ he ole valittaneet, että olen loukannut heitä. Se on ihan heidän oma asiansa, jos haluavat p*skaa naamalleen taikka auttaa minua, jota on kiusattu. Serkku ei sen sijaan sanonut minun kohdelleen häntä kuin roskaa, enkä minä olekaan. Jos koki niin, niin miksi olettaa välien jatkuvan? Ja vaivaa minua aiheeton väärin kohtelu, mutta olen hakenut apua vihaani 25-vuotiaasta asti, ei ole minun vikani, jos terapeutti ei osaa hommiaan.
Ap
Voi jestas mitä jankkausta taas. Lopeta nyt, ole kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et sinäkään kuulu niihin ihmisiin kivikissa. Syytät kaikkia muita siitä mitä itse teet.Sinä välität vain itsestäsi ja vihaat kaikkia muita, eikä se vaivaa sinua lainkaan. Sinua ei edes vaivaa se että vihaat lapsiasi.
Ai heppalehdet suututtaa edelleen
Mainitsepa joku ihminen, jonka käytös EI pahoita sun mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mainitsepa joku ihminen, jonka käytös EI pahoita sun mieltä.
On niitä, mutta en nyt mainitse heitä tässä :) Ja itsekin takuulla valitat ihmisistä, joista et pidä. Ei heistä aina noinnvain pääse eroon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai heppalehdet suututtaa edelleen
Eri serkku kyseessä, todellakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt sinäkään kuulu niihin ihmisiin kivikissa. Syytät kaikkia muita siitä mitä itse teet.Sinä välität vain itsestäsi ja vihaat kaikkia muita, eikä se vaivaa sinua lainkaan. Sinua ei edes vaivaa se että vihaat lapsiasi.
En minä heitä vihaa, jos minun ei tarvitse vain kuunnella heidän huonokäytöksisyyttään, jota mies sietää ja antaa olla. Ja olen hakenut apua, joten välitän asiasta kyllä. Sinuakin v*tuttaisi, jos sinun pitäisi vain olla maireana, kun joku inhottaa sinua.
Ap
Ap