Ädilläni on yhtä avainnipussa kiinni lappu jossa osoite, että jos avainnippu häviää löytäjä voi tuoda sen postilaatikkoon ! Olen sanonut miten vaarallista ja typerää tuo on mutta
Äiti onliian luottavainen, ihan täysijärkinen mutta sitä sukupolvea joka ei osaa ymmärtää maailman muuttuneen.
Kommentit (17)
Ei muuta kuin otat avaimet, vaihdat osoitelappuun oman osoitteesi, tai (puhelinnumerosi.)
Mun kaverilla oli osoitelappu myös omissa avaimissaan. No, hukkasi ne ja ihmetteli kovasti kun isänsä suuttui kun joutui vaihdattamaan lukot. :D Oltiin varmaan 12-vuotiaita tuolloin.
Jospa hän on sitä sukupolvea, joka ymmärtää maailman muuttuneen jatkuvasti parempaan ja turvallisempaan suuntaan?
No Facebookissa voi kuulutella, että kotiavaimet kadonneet. Omalla nimellä ja kuvalla. Katuosoite mukaan.
Tuttua. Isäni ei lukinnut ikinä pyöräänsä ja sitten ihmetteli kun se lopulta varastettiin, lisäksi jättävät äidin kanssa usein ulko-oven lukitsematta koska eivät usko että kukaan voisi marssia sisään heidän nukkuessaan.
No ei missään tapauksessa noin. Vakuutukset eivät korvaa, jos voro käyttää avaimia joissa osoitetiedot.
Mun isä 65 v ottaa kyytiin kaikki liftarit ja jättää avaimet auton virtalukkoon( rivitalon parkkipaikalle ). Ei auta mikään järjen puhuminen .
Vierailija kirjoitti:
Jospa hän on sitä sukupolvea, joka ymmärtää maailman muuttuneen jatkuvasti parempaan ja turvallisempaan suuntaan?
Olet sitä sukupolvea, joka selittää asiat parhain päin suvaitsevaisesti mielikseen vaikkei paremmasta tiedä?
Meillä on aina autoissa avaimet paikoillaan kotona ja ulko-ovet auki usein talossa tai jos lukossa, niin avain roikkuu oven vieressä.
Meillä on myös keskivertoa suuremmat koirat aina irti.
Tervetuloa meille 😎
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina autoissa avaimet paikoillaan kotona ja ulko-ovet auki usein talossa tai jos lukossa, niin avain roikkuu oven vieressä.
Tervetuloa meille 😎
Jaa, ne koirat ovat irti silloinkin, kun olette itse poissa ja avain roikkuu silti oven vieressä?
No jaa, minäkin oon vähän huoleton, harvoin meillä on ovet lukossa. No ei meillä mitään arvokasta varastettavaakaan ole, ei sen puoleen. Vanhaa kirpparikamaa, paska tietokone, no joku muumimuki (josta olisin kyllä ihan tyytyväinen jos pääsisin eroon). Vakuutus on, mutta näinköhän varastetun tavaran arvo vastais edes omavastuuosuutta. Vaikea sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa meille 😎Jaa, ne koirat ovat irti silloinkin, kun olette itse poissa ja avain roikkuu silti oven vieressä?
Kesällä joskus on yksi irti tai ovat sisällä siellä oven takana vastassa.
Ei ne edes ole vihaisia kärpäsellekään, mutta koko riittää pelotteeksi.
Faijalla oli sanonta, että tyhmästä päästä maksaa koko kroppa.
Mitä hankalammaksi narkkareille tehdään pankkien, kauppojen, fillareiden, ym. ryöstäminen, sitä enemmän koteihin tehtävät murtovarkaudet kiinnostavat. Ja siinä yhteydessä kun varas menee paniikkiin, voi lähteä henki paikallaolijalta. Yritä nyt puhua järkeä sille äidillesi hänen oman turvallisuutensa vuoksi. Järkevämpää on antaa vaikka vara-avaimet jollekin hyvälle naapurille tai sukulaiselle kuin kirjoitella niitä osoitteita tuntemattomille avainnippuun.
Kyllä on tuttua! Omat 70v vanhemmat avaisivat oven jos tuntematon koputtaisi keskellä yötä ja varmaan antaisivat tulla nukkumaan sohvallekin, avaimissa molemmilla on vuosikymmenet killunut osoitelappu minkä lisäksi avaimet ovat iltaan asti ovessa. Rivarikämppä lähellä kaupungin keskustaa, pelkään oikeasti milloin joku ryöstää ja puukottaa ! :(
Osta AP äidillesi turva-avaimenperä (MySafety tms) ja rekisteröikää se hänelle käyttöön.
Tää on vähän sama, kuin kaverini pyörän avain. Hän jätti aina pyörän vara-avaimen ponnarilla kiinni pyörän tankoon siltä varalta, jos toinen avain katoaa. Huonostihan siinä kävi. Pyörä varastettiin koulun pihalta. Tämä tapahtui yläasteella 90-luvun lopulla.