*~*~*ENSIKOT viikonloppuna 6.-7.5.2006*~*~*
Kommentit (48)
vasta pääsin koneen ääreen ja täällähän oli tapahtunut mukavia!
Onnea vielä ja tarrasukkia matkaan!
kyllä me muutkin perässä tullaan! testasitko muuten yksin vai miehen kanssa? Mitäs mies muuten?
joo, on jo myöhä, lopettelen.
Mahtavat kesäkelit! :)
iisa
Taas ajattelin kirjotella... On niin surku olo kun se täti sieltä kuitenkin tänä aamuna yllätti...jotenkin osasin odottaa sitä mutta toiveet olivat korkealla raskauden suhteen... :( Olen tätä iltaa viettänyt " rentoutuen" , muutaman siiderinkin uskalsin nyt ottaa kun tosiaan se täti ilkeä tuli kylään.
Aika omanapaista tämä tekstini mutta pakko oli tulla purkamaan tuntojaan jonnekin.
Harmittaa tuo minun miekkonen kun hän ei niin vauvakuumeile kuin minä, kateellisena luen välillä täällä teidän muiden enskojen kirjoituksista joissa miehet ovat myöskin innostuneita saamaan perheenlisäystä.. Me molemmat opiskelemme, että siinä yksi syy siihen miksi mieheni ei ole niin innoissaan, mutta vauva on kuulemma tervetullut jos niin on tullakseen. Eikä niinkään ettenkö minä voisi opiskelujeni takia tulla raskaaksi, mutta kun mieheni epäilee omaa läsnäoloaan sitten jos se vauva tulisi, että miten sovittaa opiskelut ja vauvan.. Ymmärrän häntä kyllä, enkä ole häntä halunnut painostaa. Mutta kyllä paranemaan päin on tämä vauva-asia myös hänen kohdallaan...saisi vain häneenkin iskeä kunnon vauvakuume!!
Olen oikeasti todella pahoillani että näin ON- tekstiä tulee.
Plussatuulia teille muille enskalaisille, ja kiitos että saan olla mukana näin kivassa porukassa! Ehkä seuraavalla kerralla kirjoittelen myös muista kuin vain itsestäni.
Hyviä öitä ja kauniita unia, toivottaen nuka
Onnea oikein paljon Hiljamaari!
Juliaana, onpa outo juttu. Että kierrot ihan normaaleja pitkään ja nyt yhtäkkiä venyvät. Jos tätiä ei näy niin toivo elää, eikö. Anskuliinille myös pahoittelut negasta. Minä jos kuka tiedän miltä se tuntuu, on niitä sellainen kasa tullut testattua tässä vuoden aikana.
Nellamaijalle ja nukalle ainakin (olikohan muitakin) pahoittelut tädistä. Sinä se nellamaija vain jaksat olla reippaana, vaikka joudut olemaan miehestäsi niin paljon erossa. *huiskuttaa*
Onnea haavemaalle ja auroralle ovisplussasta. Sekin plussa on kyllä mun mielestä vallan hyvä aihe iloita =)
Killa ¿ kiva kun jaksat aktiivisesti listaa päivittää. Mulle käy mikä vaihtoehto vain =) Mä olen täällä varmaan ikuisesti ja olitkin pitänyt mut listalla =) Arvasit, etten mä ole minnekään kadonnut. On ollut vähän kiirusta viime päivinä, joten olen vain myöhään käynyt pinot lukemassa enkä ole jaksanut enää kirjoitella. Ja kun ei ON:ssakaan mitään uutta. Odottelen seuraavaa kiertoa, että pääsen aloittamaan ne clomit. Mutta harjoiteltu kyllä on =)
Ymmärrän myös sun (ja muidenkin) ahdistuksen ja sen että itku tulee joskus. Mä en saanut itsestäni eilen irti mennä katsomaan työkaverin vauvaa, en sitten millään. Jätin sitten vaan postilaatikkoon lahjan, jonka olin ostanut. Yhtäkkiä tuli sellainen olo, etten pystykään mennä katsoon sitä pikkuista. Eihän se niiden vika ole, mutta kun joskus on vaan paha mieli.
Kathy@ - pahoittelut pco-diagnoosista. Siinä on kuitenkin se positiivinen puoli, että tiedät nyt mitä se on. Ja että sitä voidaan hoitaa. Siitä se lähtee.
t. yökyöpeli Afternoon
Huomenta kaikille!
Nuka: pahoittelut tädistä..kyllä sen ymmärtää, että joskus tulee vaan omanapaista tekstiä. Toivottavasti miehesi innostuu enemmän vauva-asiasta kun näkyy niin kamalasti (vai nähdäänkö me vauvakuumeilijat vaan niitä) odottavia äitejä ihanine masuineen! Eilen niitä tuli muakin vastaan vaikka kuinka. =)
ON: En saanut millään unta viime yönä ja istuin katselemassa leffaa yömyöhään..Sit huomasin, että nännit on vähän arat ja innostuin siitä koska mulla ei ole koskaan nännit arat! Muutenkin oon aina ollut joka suhteen oireeton..Menkkojen alkuakaan en koskaan juuri huomannut..Nyt sit ajattelin, että jos se kroppa vaan ois pilsujen lopetuksen jälkeen jotenkin omituinen? Piuh..kp19/28-30 siis ja melko toiveikas kuitenki =)
Iisa: onko sulla mitään outoja tuntemuksia?
Mukavaa päivää kaikille!
t. poppis *taas päiväksi veneelle*
Kylläpä on ihana ilma ulkona ja pitäisikin jaksaa pukeutua ja raahautua tuonne pihalle taas puutarhatöihin.. ensin voisin laittaa pesukoneen pyörimään ja kuivattaa ensimmäistä kertaa pyykit pihalla tänä kesänä :)
Eilen oli mukava ja rentouttava shoppailureissu ja vähäksi aikaa unohtui tämä mysteeri kun ei näy tätiä (edelleenkään) eikä plussaa.. Tosin vauvanvaateosastoilla tuli aina haikea mieli, niin ihania nuo pienet vaatteet on. Mutta löysin onneksi itselleni mukavia kesävaatteita :)
Avecos: Niin, kai tuo kierron heittelehtiminen sitten johtuu stressistä ja jännittämisestä vaikka yleensä menkat on kyllä olleet säännölliset kaikesta stressistä huolimatta.. Minä olen nimittäin tosi kova murehtimaan ja stressaamaan ja just tuosssa keväällä jopa valvoin öitäni miettien työasioitani, jotka oli silloin vähän epäselviä.. silti menkat on olleet säännölliset.. mutta voi kai menkat sitten jäädä kokonaankin pois yhden kierron ajaksi..
Miten muuten kun on pitkä kierto niin ovis YLEENSÄ menee eli onko se siinä kierron puolessa välissä vai kaksi viikkoa ennen menkkoja? Ajattelin vaan että kunhan ne menkat nyt joskus alkaisi niin minkä mukaan alan sitten tikuttamaan ovista, noita testejäkään kun ei hirmuisesti ole. Onko kellään muuten kokemusta mammaksi.netin testiliuskojen puolittamisesta? Toimiiko?
Nukalle pahoittelut tädistä :( Meillä miehellä kyllä on vauvakuumetta, mutta ei myöskään läheskään niin näkyvästi kuin mulla.. Tosin on muutenkin luonteeltaan niin rauhallinen eikä turhia hötkyile ja juttele.. en tiedä mitä päässään ajattelee.. myönsi kyllä olleensa pettynyt negasta.. Miehet monesti on sellaisia mörököllejä joiden aivoituksista ei ota selvää..
Anskuliinille pahoittelut negasta :( Onko tätiä näkynyt? Minä koitan ajatella että niin kauan kun ei tätiä näy on toivoa, mutta kyllä minä alan jo vähän toivomaankin sitä tätiä että saataisiin joskus se seuraava oviskin..
Jahas.. ehkä minä tästä hipsin tuonne pihatöihin ja koitan olla stressaamatta noita menkkoja jos ne vaikka sit tulisi.. Aivan hullua eka koko viikon toivoa että ei alkaisi ja iloita joka vessassa käynnin yhteydessä ja sit seuraavassa hetkessä alkaa toivomaan että alkaisivat jo..
Mutta iloista päivänjatkoa kaikille!
T. Juliaana
Piipahdan vielä täällä minäkin ennen kuin lähden ulos viettämään tätä upeaa kesäpäivää! Aamun Hesarissa oli kyllä masentava juttu ilmastonmuutoksesta ja heti alkaa epäilyttää nämä kauniit säät näin aikaisessa vaiheessa vuotta, mutta eipä tuolle asialle juuri nyt tällä hetkellä voi mitään. Fillarilla olen kuitenkin lähdössä, että sikäli omalta osaltani en lisää niitä hiilidioksidipäästöjä tänään enempää kuin on pakko...
Tällaiselle " oman elämänsä kontrollifriikille" kuin minä, on muuten vaikeita tällaiset asiat, kuten ilmastonmuutos, joihin on vaikea vaikuttaa. Toki omilla valinnoilla voi tehdä oman pienen osansa, mutta kuitenkin. Ja sama pätee tähän vauvakuumeeseen: on välillä supertuskastuttavaa kun ei voi muutakuin odottaa, että päivät kuluu kohti ovulaatiota tai vaihtoehtoisesti tätiä/testailemismahdollisuuksia, eikä tehdä asialle juuri silloin yhtään mitään.
Huh, tulipa heti aamusta syvällistä pohdintaa ilmastonmuutoksen ja vauvakuumeen yhtäläisyyksistä ;) Taidan olla vähän päästä sekaisin kun oon ollut koko viikonlopun yksin enkä oo juuri jutellut ihmisten kanssa...
Nukakos se oli, jonka mies oli huolissaan opiskelujen ja vauvan yhdistämisestä. Sikäli voin lohduttaa, että mulla on tuttavapiirissä montakin sellaista tilannetta, että molemmat ovat opiskelleet vauvan tullessa, ja joka kerta asiat on lutviutuneet aika mukavasti. Tärkeää on tietysti se, että silloin kuin opiskelee, kannattaa pitää huoli siitä että tosiaan opiskelee, eikä toisella silmällä seuraa vauvaa. Eli menee esim. kirjastoon tms., on siellä ennalta määriteltyyn kellonaikaan saakka, ja sit tulee kotiin olemaan perheen kanssa keskittyen sitten taas 100% siihen. Eli tuo elämän rytmittäminen on se, mikä on toiminut ainakin mun kavereillani.
Omasta navasta vielä sen verran, että kp on 27 ja viidettä päivää oviksen jälkeen lämmöt koholla niinkuin pitääkin. Ei mitään tuntemuksia, mutta eipä kai edes kiinnittymistä vielä tässä ajassa ole tapahtunut. Sellainen ero kuitenkin normaaliin, että yleensä mulla on oviksen jälkeen rinnat kipeät, mutta nyt ei edes sitä.
Mutta nyt lähden ulos nauttimaan kesästä. Ihanaa sunnuntaita kaikille!
Kyllä niin menee hermot näiden koneiden kanssa; Vauva-lehden sivut suvaitsevat aueta mulle ehkä kerran viikossa! Ja sivun vaihtuminen kestää n. 10 minuuttia jne. Onko kellään muulla ongelmia näiden sivujen kanssa? Työnantaja varmaankin on asentanut mulle jonkun hidasteen koneelle, etten pääsisi muualle kuin työssa tarvittaviin ohjelmiin - mulla kun on sekä työpaikalla että kotona firman kone... Raivostuttavaa!
No joka tapauksessa, kyllä mä täällä uskollisesti käyn niin usein kuin mahdollista - joten älä Killa mua ainakaan poista listalta : ) Ja kiitos tosiaan kun viitsit sitä listaa päivitellä, vaikka muistaakseni joskus viime vuonna jo kyselitkin seuraajaa itsellesi siihen hommaan.
Poppiksella oli ihanat veneilykuviot meneillään! Nythän on ihan upeat veneilykelit. Me ei varmaan ehditä laskea venettä ennen juhannusta. Raksahommat vie edelleen kaiken vapaa-ajan. Mutta toisaalta, veneilykausihan voi hyvin jatkua vaikka lokakuullekin, että ei tässä niin kiire ole.
Täällä meneillään kp2, mikä on tosi hienoa, koska pääsen tuonne tk:n labrakokeisiin kp 3-5 (täytyy huomenna aamulla heti varata aika). Siitä sitten saan tutkimukset aluilleen!
Rentouttavaa sunnuntaipäivää ja plussaisia kevättuulia koko Enskaporukalle ja laajat vilkutukset tutuille!
- Jessica -
Pikaisesti kirjoittelen, sillä ulkona on aivan mielettömän ihana ilma. Tosin pitäisi hiukan katsella noita työasioitakin... Mutta asiat tärkeysjärjestykseen :)
Tein eilen ovitestin, joka näytti haaleaa plussaa. Tänään sitten uudestaan. Oli kyllä jännä nähdä, millainen se plussantynkä onkaan, en ole koskaan saanut testeihin plussia :)
Juli, mulla siis jäi ainakin yhdet menkat pois silloin, tosin siinä tilanteessa nautin siitä suunnattomasti, kun ei siis ollut mielessä vauvajutut. Oli kiva viettää kevät ja puoli kesää ilman menkkoja :D Mutta kyllä se opetti tutkailemaan omaa kehoa ja ottamaan iisisti. Sen jälkeen menkat eivät enää ole olleet yhtä säännölliset...
Mutta nyt sitten viettämään kesäistä sunnuntaita.
-A kp10/25-
Jessica: Mulla myös nämä sivut pätkii, mutta mies keksi ratkaisun. Mun pitää aina linkkiä painaessani katkasta nettiyhteys, niin sivu tulee esiin. Tämä pitää tehdä joka kerta kun avaan uuden sivun. Aika rasittavaa, mutta pakkohan se on että jollakin keinolla pääsee lukemaan näitä kuumeilujuttuja! :D
Kävin äsken vajaa tunnin pyöräilemässä. Ihmiset oli hihattomissa paidoissa ja shortsit jalassa ja minua vain paleli :/ Ei ollu kyllä takki ja sen alla pitkähihainen paita yhtään liikaa. Mutta jokatapauksessa kiva oli olla ulkona auringossa.
Menossa kp14, ei vielä tänään tullut ovistestiin yhtä vahvoja viivoja. Tähän mennessä on kyllä ollu simpat koko ajan valmiudessa, vaikka niinhän ne oli viime kierron ajankin eikä tärpännyt.
Joku puhui nännien kipeytymisestä. Mullekin se oli aivan uutta, mutta viime kierrossa eli ekassa pillerittömässä nännit kipeyty oviksen jälkeen noin kp17 ja se loppui vähän ennen menkkoja. Tuo on siis ilmeisesti joillakin yksi ovisoire?
Ihmettelinkin kun oli niin väsynyt olo ja hikoilutti kauheesti kun haravoin. Tunteet on aika neutraalit, kun toivon olin jo raskaudesta menettänyt.. oikeestaan ihan positiivisin mielin, kun kierto ei nyt sentään oo ihan mitä sattuu.. Tästä vaan uudella puhdilla uuteen kiertoon, tietysti harmittaa kun niin kovasti jo toivoin sitä raskautta.. Viime kierron pituudeksi jäi sitten 35 päivää, kun tähän asti se on ollu pisimmillään 32 päivää (aika monesti).
Laskeskelin tuossa just oviksen ajankohtaa ja kyllä se tuonne viikolle 21 menee eli 35 päivän mukaan se olis sunnuntaina 28. ja tuolla normaalilla 32 päivän kierrolla se olisi to 25.5. Harmikseni vaan tajusin että miehellä on tuolloin 27.päivä tärkeät kisat ja kun hän ei muutenkaan ole mikään kauhean aktiivinen pupuiluihminen niin mietin että miten saan sen suostuteltua tuon viikon etenkin loppuviikon aikana sänkypuuhiin, kun yleensä se ei halua ollenkaan kisaviikkoina :( Noh.. murehditaan sitä sitten, mutta ajattelin kuitenkin tuon viikon alussa alottaa tikutuksen eli kp16 tietysti pupuillaan jo ennen sitä.
No tulipa taas omaa napaa, taidan mennä jatkamaan pihahommia ja ottaa särkylääkkeen ennen sitä..
T. Juliaana kp 1/27-35
Täti paukkasi paikalle myös täällä. Jos nyt jotain positiivista tästä on haettava niin ainakin kierto lyheni 34 päivästä 30 päivään. Ja onhan sekin ihan kiva että kyläilyn eka päivä sijoittui tälläin viikonlopulle. Jos olisi maanantaina alkanut menkat, ei työn teosta olisi kyllä tullut mitään. Sattuupi meinaan siihen malliin...
Jeps, mutta mies tuli juuri kotiin joten minäkin tästä lähden kaupassa käväisemään.
HILJAMAARI: Suuret onnittelut Plussan johdota, nyt tarrasukkia matkaan mukaan :)
Nella, Nuka, Juliaana ja Anskuliini, pahoittelut sen tädin saapumisesta, olis se voinu olla kurvaamatta paikalle.
Eipä taida tällä hetkellä mitään ihmeellistä omaan napaan kuulua.
Just käytiin miehen kanssa kaupungilla hiukan kävelemässä ja kattelemassa asunnonvälitystoimistojen ikkunoita. Oma asunto olis haaveena. Tänään olis pakko koittaa kotihommia tehdä vaikka mieli tekis olla ulkona nauttimassa lämpimästä päivästä.
Illalla taas lukemaan kuulumisia.
Aloitin joku päivä sitten tuossa oman keskustelun, mutta sabam pyysi mukaan Ensikoihin! Ystävällistä :) Niin siis olen ihan äskettäin jättänyt pillerit pois. Tässä vasta opettelen bongaamaan ovista! Söin lähes 6 vuotta pillereitä ja ennen sitä kiertoni oli aika säännöllinen, mutta vähän jännittää että jos se ei enää nyt olekaan... Edelliset menkat alkoi 22.4 ja sen jälkeen on tullut melkein joka päivä tuhruvuotoa. Inhottavaa. Tietysti aina parempi jos menkat eivät enää alkaisi ollenkaan ja sais testistä plussan... (olen liiiiiiiian malttamaton!)
Olemme kertoneet muutamille ystävillemme että yritämme lasta. Osa suhtautui iloisesti ja yllättyneesti, mutta varsinkin vielä sinkut kaverit suhtautuivat tyyliin: " minä en kyllä tee ikinä lapsia, ihan järjetöntä touhua" ja " ajatelkaa miten paljon teillä menee rahaa kun pitää ostaa sille kaikkea" . So what! Sinkkukavereiden rahat ja aika menee sitten baareihin. Ei minua enää huvita sillä tavalla rällätä. Itse olen jo kohta 6 vuotta seurustellut ja ihanan miehen olen saanutkin! No, minulla on siis mies, omakotitalo maalla, koira, kissat ja joulukuussa jo toinen ammatti, ja olen sitä mieltä että minulla on tämän ikäiseksi naisenaluksi (kohta 22-vuotta) asiat todella hyvin! Minusta tuntuu että enää minulta ei puutu kuin lapsi. Lapsi jota yhdessä mieheni kanssa kovasti haluamme!
Aloitin joku päivä sitten tuossa oman keskustelun, mutta sabam pyysi mukaan Ensikoihin! Ystävällistä :) Niin siis olen ihan äskettäin jättänyt pillerit pois. Tässä vasta opettelen bongaamaan ovista! Söin lähes 6 vuotta pillereitä ja ennen sitä kiertoni oli aika säännöllinen, mutta vähän jännittää että jos se ei enää nyt olekaan... Edelliset menkat alkoi 22.4 ja sen jälkeen on tullut melkein joka päivä tuhruvuotoa. Inhottavaa. Tietysti aina parempi jos menkat eivät enää alkaisi ollenkaan ja sais testistä plussan... (olen liiiiiiiian malttamaton!)
Olemme kertoneet muutamille ystävillemme että yritämme lasta. Osa suhtautui iloisesti ja yllättyneesti, mutta varsinkin vielä sinkut kaverit suhtautuivat tyyliin: " minä en kyllä tee ikinä lapsia, ihan järjetöntä touhua" ja " ajatelkaa miten paljon teillä menee rahaa kun pitää ostaa sille kaikkea" . So what! Sinkkukavereiden rahat ja aika menee sitten baareihin. Ei minua enää huvita sillä tavalla rällätä. Itse olen jo kohta 6 vuotta seurustellut ja ihanan miehen olen saanutkin! No, minulla on siis mies, omakotitalo maalla, koira, kissat ja joulukuussa jo toinen ammatti, ja olen sitä mieltä että minulla on tämän ikäiseksi naisenaluksi (kohta 22-vuotta) asiat todella hyvin! Minusta tuntuu että enää minulta ei puutu kuin lapsi. Lapsi jota yhdessä mieheni kanssa kovasti haluamme!
Luulin eka ettei se mennytkään perille, mut meni näköjään tuplasti! Heh :)
Mietin tuossa aiemmin päivällä siivotesani, että " miksi juuri nyt?" liittyen siis lasten tekoon. Tuota tulee mietityksi aivan päivittäin. Entä miksi muilla enskattarilla on aika juuri nyt? Miksi olette alkaneet juuri nyt vauvantekoon? Miksi ei myöhemmin? Miksi ei aiemmin?
Voikohan tuohon kysymykseen edes vastata muuten kuin että " siksi koska TUNTUU siltä." :O
Mietinpä taas outoja asioita, mutta sitä kai tuo äidiksi tulemisen mahdollisuus teettää. On pakko miettiä asioita myös vielä syntymättömän lapsenkin kannalta. Haluan kuitenkin tarjota lapselleni turvallisen kasvualustan, joten on kai syytäkin pohtia näitä asioita. Vaikka onhan noita tullut mietittyä jo yli puolitoista vuotta.
Tuolla nuorten äitien osioissa on pyörinyt paljon keskustelua siitä, millainen on " hyvä äiti" ? Mitä mieltä te olette? En halua saada tällä kysymyksellä aikaan mitään kiistoja tms. mutta haluan kuitenkin nähdä, miten muut ymmärtävät " hyvän äitiyden" tai " hyvän vanhemmuuden" .
Minusta hyvä vanhempi on sellainen, joka pyrkii olemaan lapsellensa paras mahdollinen vanhempi ja pyrkii tarjoamaan lapselleen mahdollisimman turvallisen ja rakastavan kasvuympäristön. Kukaan ei ole täydellinen, joten siksi minusta jo PYRKIMYS hyvään vanhemmuteen ON hyvää vanhemmuutta (erityistapaukset, kuten alkoholistivanhemmat tai muut sellaiset erikseen!).
Huhhuh, menipä " syvälliseksi" :D
[color=red]ON:[/color] kp11 menossa (päässälaskujeni mukaan). Ovis on kai tuloillaan. Eilen tuli limat ja viime kierrossa tulivat pari kolme päivää ennen ovista, joten oletan, että ovis tulee aivan lähipäivinä. Lämmöt kuitenkin normaalit, joten en usko oviksen vielä tapahtuneen.
juliaanalle pahoittelut tädistä, mutta onhan se nyt ihan hyvä että tuli niin pääsit piinasta. seuraavassa kierrossa sittn.
titi-uu, tervetuloa mukaan!
poppis: mulla ei ole mitään erikoistuntemuksia kehossa, ehkä enemmänkin mielessä... jotenkin kun tarpeeksi ajattelee niin akaa tuntemaan alavatsassa kaikenlaisia tuntemuksia. Mut edelleen tuntuu onnekkaalta, tämä kuukausi on varmasti se kun tärppää. meillä molemmilla, eikös?
galluppiin, että mistä tietää että nyt on se aika:
on kyllä hankala sanoa, itsekin olen tuota paljon miettinyt.
Mulla on ollut vauvakuume varmaan aina, mutta olen ollut liian realisti aiemmin, ja näin jälkikäteen olikin tosi hyvä etten aikaisemmin ole tullut raskaaksi, kun vaihdoin tuossa muutama vuosi sitten miestä ja se edellinen ei ollut kovin hyvä isävaihtoehto.
Mutta ihanaa että nyt on niin luonnollisesti vaan se oikea aika ja me molemmat toivotaan lasta kovasti. Kumpa saisimme.
alkaa olemaan aurinkoinen viikonloppu kohta takana ja uusi viikko edessä. menisivätpä nämä päivät pian niin päästäisiin poppiksen ja muiden kanssa piinailemaan!
t. iisa kp 18/30
Voi että miten on ollu ihana viikonloppu sää, ja kaikenlisäksi minulla on ollu vapaata! Pihaa oon haravoinu ja touhunnu vaikka mitä. Avokin kanssa ollaan grillikausi aloitettu ja jäätelöö on nautittu aivan liikaa;) Varjossa 23 astetta, että kyllä oli hellevaatteet kaapista kaivettava, että pysty ulkona olemaan:) Ja tietysti hieman nahka kärventy:(
Kaikille tädin yllättäneille pahoittelut!!! Se jos mikä vetää kyllä mielen matalaks, kun se kutsumatta paikalle päräyttää:(
).( kp 26/28-39 menossa.. pikkuhiljaa alkaa vähän jännittämään:) Välillä tuntuu niiiiiin mahtavalle, olen ihan varma että tärppi on tullut, mutta taas sitten...plääh, tuskin olen raskaana:( Noh se ei auta kun rauhassa odotella, mitä tuleman pitää, mutta kun se on NIIIIIIN vaikeaa!
siru
[color=8B3A3A]Onpa tosiaan ihana ilma! Valitettavasti en oikein päässyt siitä kunnolla nauttimaan, kun oli töissä päivän. Mulla on aika harvoin viikonlopputöitä, mutta yleensä kun niitä on, sattuu just ne parhaat ilmat... :/
[color=27408B]Tervetuloa mukaan vaan Titi-uu! TÄä Ensikoiden joukko on kyllä ihan kaikein mukavinta kuumeiluseuraa! :)
[color=8B3A3A]Hanin galluppiin: siksi nyt, kun nyt vasta (tai siis viime elokuussa) mies näytti vihreää valoa vauvahaaveelle! :) Itse olin kuumeillut jo pari vuotta aktiivisesti. Toinen syy on se kuuluisa biologinen kello eli 30v on jo mittarissa, joten kun kuitenkin haluaisin useampia lapsia alkaa olla korkea aika koittaa saada eka alulle! Kyllä mäkin mietin pitkään ja alussa oli epävarmuutta, että haluanko sittenkään tätä ja olenko valmis jne, mutta varmaan noita pohtii aika monet.
[color=27408B]((((Lohtuhalaus)))) yhteisesti kaikille tädin yllättämille, joita olikin useita! On se vaan niin masentava tyyppi! :(
[color=8B3A3A]Osallistun tohon nännien kipeytymiskeskusteluun: mullakin kipeytyy nännit aina viikko tai pari ennen menkkoja. Lienee oviksen aiheuttama oire, koska pillereitä syödessä sitä ei tapahtunut.
[color=27408B]Moi Jessica!!! En muistanutkaan, että sulla on tota ongelmaa koneen kanssa, vaan luulin, että oot saanut meistä tarpeeksesi! Laitoin kuitenkin listalle sut, tietty! :)
[color=8B3A3A]ON: ei vieläkään viivan viivaa, edes haaleaa ovistestissä. Vähän olen ihmeissäni ja pelottaa etä ovista ei tapahdu tässä kierrossa ollenkaan! Ja just kun olin saanut miehen kanssa sovittua, että kun sanon että on aika, niin mies on valmiina hommiin! No toisaalta voi tästä tietty tulla taas pitempi kierto, joten yritän kovasti olla stressaamatta.
[color=27408B]Joku mietti sitä kun toisten miehet on niin täysillä mukana kuumeilussa. No voin kertoa, että mun miehellä ei todellakaan mitään vauvakuumetta ole, vaikka yhdessä sitä koitetaan saada aikaan! Luulen että toiset miehet eivät vaan ole sellaisia tyyppejä, jotka intoutuvat kuumeilemaan. Eiköhän sitä intoa löydy, viimeistään kun vauva syntyy! :)
[color=8B3A3A]Mooli: mites inssijutut etenee?!
Killan lista näytti hyvältä. Ihanaa, kun joku jaksaa kovan työn tehdä sen eteen.
Hiljamaarille Valtavasti Onnea! Oon kyllä vähän kade!;)
Juliaanalle Isot pahoittelut negasta! Voi, kun kierto ei kuitenkaan venyis. Itse luulin bonganneeni oviksen limoista päätellen tässä kierrossa, nyt menossa kp 57 enkä ole siis raskaana, joten oviksen bongaus meni ihan mönkään. Ja yllätyin, kun luin, että jollakin on ovis ollut useamman päivän isoimpien limojen jälkeen! Ja mä oon luullut, että silloin ovis on ihan niinä päivinä, kun isoimmat limat on, joten pupuilut olleet mahdollisesti ihan väärään aikaan.:(
Myös Anskuliinille pahoittelut negasta! Tosin toivoa vielä on...:)
Tädin riivaamille voimia ja uskoa seuraavaan kiertoon!
ON:Terot menee edelleen, nyt viidettä päivää ja tätiä ei näy. Toivottavasti Terot nyt tädin kuitenkin jossain vaiheessa tuo ellei sitten...Eli tein huvikseni ti ja ke iltoina ovulaatiotestin kuten myös eilen illalla, kun sellaisia nippailuja on tuntunut vaikkei limoja. No, ti haamu näky, joka ke iltaan haaleni. Eilen illalla kuitenkin tuli lähes yhtä vahva viiva eli liekö ovis on tulossa tai sitten noi Terot vaikuttaa testeihin. Tarkotus on nyt vielä illalla testata, että mihin suuntaan haamu on nyt muuttunut. Ja jonkinlaisia PMS-oireitakin vois olla ilmassa, mutta tiedä häntä.
Mulla on nyt 8 työpäivän putki menossa eli eipäs oikein tahdo enää töitten jälkeen jaksaa tänne kirjoitella. No, palaillaan asiaan!