Ketä on kähmitty koulussa?
Kuulun niihin 80- luvulla koulua käyneisiin jotka joutuivat sietämään kähmimistä ja seksuaalista häirintää päivittäin, enkä edelleenkään pysty kulkemaan miesjoukon ohi rennosti.
Millaisia traumoja teille on jäänyt?
Kommentit (81)
Minua, ja paljon. Opin inhoamaan kehoani. Vasta keski-ikäisenä ymmärsin, että minulla oli nuorena hyvä kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Myönnän, että olen joskus aikoinani parin edessä istuvan tytön rintsikoiden hakaset avannut luokassa takaapäin paidan läpi ilman lupaa. Ihan vaan siksi, että olin vähän ihastunut. Sorry, jos saitte siitä traumat. Voitte kivittää nyt.
Hyi mikä saasta! Ihankun tämä olisi joku ”pojat on poikia” juttu. Miltäs itsestäsi olisi tuntunut jos olisi vedetty housut alas luokassa?!
Kourimisesta, rintaliivien avaamisesta yms. ahdistelusta pitäisi antaa rangaistukseksi kahden viikon määräaikainen erottaminen koulusta. Ei ne muuten opi.
Eipä ole koulussa muuta kun haukuttu. Ensimmäisen kerran koin miehen kosketuksen 26-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Myönnän, että olen joskus aikoinani parin edessä istuvan tytön rintsikoiden hakaset avannut luokassa takaapäin paidan läpi ilman lupaa. Ihan vaan siksi, että olin vähän ihastunut. Sorry, jos saitte siitä traumat. Voitte kivittää nyt.
Hyi mikä saasta! Ihankun tämä olisi joku ”pojat on poikia” juttu. Miltäs itsestäsi olisi tuntunut jos olisi vedetty housut alas luokassa?!
Just näin. Tuohan on nuorelle tytölle ihan hirveä tilanne! Ja sitten aikuinen ihminen kirjoittaa vielä ’sorry jos..’
Jokainen joka käyttää sanaa "ketä" saa kähmiä ihan rauhassa.
Ketä soitti äsken mun ovikelloo!
Ketä hän oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Tuohan on nuorelle tytölle ihan hirveä tilanne! Ja sitten aikuinen ihminen kirjoittaa vielä ’sorry jos..’
Tuota noin.. EIhän ne tissit vielä paljaana loista, vaikka paidan alla hakanen olisikin auki. Enemmän paljaita rintoja näkee uimarannalla...
Joo, oli ihan päivittäistä tuolloin 80-90 lukujen taitteessa. Ei jäänyt mitään traumoja minulle, mutta silti olen sitä mieltä, että hyvä kun asiasta puhutaan nyt eikä sellaista tarvitse sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin.. EIhän ne tissit vielä paljaana loista, vaikka paidan alla hakanen olisikin auki. Enemmän paljaita rintoja näkee uimarannalla...
Tuotanoin... eihän ne pallit vielä paljaana loista vaikka housut onkin kintussa. Enemmän palleja näkee uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Sika.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet se Seppo, joka minulta avasi rintsikoita, saat anteeksi. Minäkin tykkäsin sinusta.
Ne, jotka eivät tykänneet tästä touhusta, toivottavasti he kertoivat opettajalle. Meillä ope laittoi pojat aisoihin.
Kuinkakohan moni nuori kärsii hiljaa eikä uskalla sanoa kenellekkään..? Voi kun voisi tuoda ilmi ettei vika ole heissä eikä he ole tehneet mitään väärää.
Varmasti sitä on useimmille tapahtunut. Kun vetäisee muutamaa innokkainta lättyyn, loput osaa pysytellä kauempana. Traumat ehkä jäi sille toiselle osapuolelle.