Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden lastensairaalan huoneissa kameravalvonta

Miksi ei ilmoitusta seinällä
02.10.2018 |

Niinpä niin. Selvisi juuri, että Uudessa lastensairaalan on huoneissa kameravalvonta. Ei siinä muuten mitään, mutta olis ollut kiva tietää, kiva, että kerrotaan kolmantena päivänä. En tiedä teistä, mutta henkilökohtaisesti kuvottaa. Onko edes laillista????

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko masturboinut tai heiluttanut tissejäsi siellä? tai kaivanut toosaa?

Vierailija
42/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko masturboinut tai heiluttanut tissejäsi siellä? tai kaivanut toosaa?

Se lienee näiden puolustajien hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vöyhö. Sua kuvataan kaikkialla; kaupoissa, kaduilla, julkisissa, ravintoloissa, virastoissa ym. Syö rauhassa varpailla suklaata ja lue rääkyen harlekiineja. Se ei meitä kyttääjiä kiinnosta.

Vierailija
44/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos potilaan huoneessa on kamera niin ei se kyllä ole ok. Oven edessä huoneen edessä on vielä ok mutta ei mielestäni huoneessa.

Vierailija
45/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä sit teit siellä, kun olet ihan paniikissa?

Mun lapseni oli sairas, joten sairaalaan mennessäni olen ollut pienoisessa paniikissa. En mä siellä huoneessa ole mitään tehnyt mikä minua nyt jälkeenpäin paniikkiin saisi.

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap duunailit siellä kun olet noin hädissäs? Hyvä vaan että on kameravalvonta.

En mitään. Minua vaan kuvottaa ajatus siitä, että tarkkaillaan ilman, että olen tietoinen siitä.

Olisit vaan tyytyväinen, koska se ehkäisee sitä, että kukaan kävisi poissaollessasi tekemässä lapselle mitään pahaa ja hoitovirheidenkin käsittely on helpompaa, kun on nauhamateriaalia. 

Millaisessa hoitovirheen arviossa kamera voi auttaa?

Vierailija
46/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti123 kirjoitti:

Itse olin lapseni kanssa uudessa Lastensairaalassa ja hoitaja kertoi seuraavana aamuna, että huoneessa on kameravalvonta. Oli jäänyt yön hoitajalta sanomatta ja kyllä harmitti. Lähinnä se ajatus että minua on katseltu enkä tiennyt siitä... sen jälkeen jotenkin koko ajan olo, että katsooko ne nyt tai nyt... inhottavaa. Jos hoitaja ei muista sanoa niin kyllä se pitäisi edes lukea jossain.

Hassua... Kun on sairaalassa niin luulisi ihmisen mielellään olevan tarkkailussa ihan 24/7. Ja mitä väliä sillä on jos katsovat jatkuvasti?

Niinkö susta? Ja huom. vanhempihan ei ole sairaana ja saattaa joutua tekemään etänä duuniakin, mutta hei, ei ongelmaa, siinä vaan firman asiat esiin ym. Ja jos kerta yksityisyyttä ei tarvita mihinkään, niin miksi siellä sitten on sermejä ja verhoja tai seiniäkään, koska hei mitä väliä. Pliis, älkää nyt viittikö jauhaa paskaa että hieno homma, ei ongelmaa vai ootteko te puolustajat näitä nykyisiä instapyllistelijöitä, jotka eivät edes osaa olla ilman että esintyy muille vaikka alasti? Kuulkaa ei ole ihan tervettä sekään. Ei ole outoa, jos ei tykkää olla kameroissa 24/7, se on normaalia ja luontaista ainakin meille, jotka kasvoimme vailla jatkuvaa kuvaamista ja itsensä esille tyrkyttämistä.

Ah.kiitos!

Vierailija
47/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän sinua ap. Sairaalassa/sairaana ihminen on haavoittuvimmillaan. Kameravalvonta ei todellakaan ole ok potilaan huoneessa.

Vierailija
48/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeus tietää jos kuvataan. Sairasta menoa tää ihmisten tarkkailu. Ihan esimerkkinä kun Toivola kuvattu ja kaivaa nenää.

No mun ei tarvi sinne mennä kun lapset kohta aikuisia mutta silti.

Vierailija
49/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vöyhö. Sua kuvataan kaikkialla; kaupoissa, kaduilla, julkisissa, ravintoloissa, virastoissa ym. Syö rauhassa varpailla suklaata ja lue rääkyen harlekiineja. Se ei meitä kyttääjiä kiinnosta.

Yleisesti ottaen kun olen kaupassa, kadulla, julkisessa kulkuneuvossa, ravintolassa tai esimerkiksi virastossa, tiedostan nämä minua ympäröivät kamerat sekä katseet, enkä sen vuoksi esimerkiksi imettäisi kaivellen surkeita pieniä nännejäni rintakumiin kaupankassalla tai itkisi paniikissa ystäväni kanssa puhelimessa puhuessani kelan jonossa, en myöskään piereskele ravintolassa tai kadulla vaihda alushousujani kun aivastaessa vastasyntynyttäneenä helposti lirahtaa.

Mutta toki, jokainen tyylillään.

Vierailija
50/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän sinua ap. Sairaalassa/sairaana ihminen on haavoittuvimmillaan. Kameravalvonta ei todellakaan ole ok potilaan huoneessa.

Kiitos

Vierailija
51/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pikkulapsilla ole yksityisyydeen suojaa?

Vierailija
52/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen kun olen kaupassa, kadulla, julkisessa kulkuneuvossa, ravintolassa tai esimerkiksi virastossa, tiedostan nämä minua ympäröivät kamerat sekä katseet, enkä sen vuoksi esimerkiksi imettäisi kaivellen surkeita pieniä nännejäni rintakumiin kaupankassalla tai itkisi paniikissa ystäväni kanssa puhelimessa puhuessani kelan jonossa, en myöskään piereskele ravintolassa tai kadulla vaihda alushousujani kun aivastaessa vastasyntynyttäneenä helposti lirahtaa.

Niinkuin 400 muutakin ihmistä siellä sairaalassa; oksentaa, paskantaa, itkee, riehuu ja näkyy verta, paskaa, amputoituja ja avanteita.

Miksi vitussa luulet olevasi niin erikoinen että sun tissisi jotain kiinnostaa? Prinsessa ottaa nyt pissiset alushousnsa miettii kotona että kuinka erikoinen lumihiutale sitä nyt oikeesti ollaan??

Vierailija
53/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja P.S niissä ei ole äänitystä vain kuvaa. Pierkää rauhassa.

Vierailija
54/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin 400 muutakin ihmistä siellä sairaalassa; oksentaa, paskantaa, itkee, riehuu ja näkyy verta, paskaa, amputoituja ja avanteita.

Miksi vitussa luulet olevasi niin erikoinen että sun tissisi jotain kiinnostaa? Prinsessa ottaa nyt pissiset alushousnsa miettii kotona että kuinka erikoinen lumihiutale sitä nyt oikeesti ollaan??

Kyllä, mutta kaikesta tästä huolimatta ihmisen perusoikeuksiin kuuluu saada tietää, että häntä kuvataan ja kyltti ala-aulassa ei ole riittävä tieto. Tieto pitäisi olla potilashuoneessa neonvärisellä kyltillä, kuten taloyhtiön varastossa.

Vierailija
55/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi, sairaaloissa ovat ovet auki kaikkien ihmisten kulkea. Joskus huoneista on hävinnyt omaisuutta ihan ulkopuolelta tulleen voron taskuun.

Vanhan Lastenklinikan valvomon ovi oli kyllä lukossa. Jokaisen oven pitäisi olla sairaaloissa.

Mutta tunneliin pääsi kaikista sairaaloista, meilahti, korvaklinikka, naistenklinikka yms, ja tunnelista taas suoraan lastenklinikalle.

On siellä ollut hiippareita, araka käyny juomassa käsidesit potilasvessasta...

Ap,

kameravalvonta ollut potilashuoneissa jo kymmenisen vuotta joillakin lastenosadtoilla lastenklinikalla. Miten muuten kuvittelet että seuraan 4 eri potilastani yöllä kun ovat jokainen omassa huoneessaan ja ääni ei kuulu ovien läpi?

Vanhemmat nukkuvat joskus todella sikeästi, vaikka lapsi oksentaa tms.

Ei minua kiinnosta seurata mitä vanhemmat tekee, olen ihminen itsekin. Minua kiinnostaa potilaitteni hyvinvointi.

Pikaista paranemista vauvallesi

Vierailija
56/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä sit teit siellä, kun olet ihan paniikissa?

Olin laittamassa lisää suolaa tippaan.https://www.youtube.com/watch?v=vMoYBR3yGDs

Vierailija
57/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta kaikesta tästä huolimatta ihmisen perusoikeuksiin kuuluu saada tietää, että häntä kuvataan ja kyltti ala-aulassa ei ole riittävä tieto. Tieto pitäisi olla potilashuoneessa neonvärisellä kyltillä, kuten taloyhtiön varastossa.

No jäisitkö sitten menemättä sairaalaan kun perusoikeuskyltti olisi ovessa? Perusoikeuksiin kuuluu myös kaljan osto toimeentulotuella. Kaikkea meitä on 🙁

Vierailija
58/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis herranjestas sentään, vaihdatko sä noissa paikoissa vaatteita, piereskelet, kaivat nenää ja kerrot ääneen yksityisasiat? Mä en kyllä kehtais...

Vierailija
59/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti123 kirjoitti:

Itse olin lapseni kanssa uudessa Lastensairaalassa ja hoitaja kertoi seuraavana aamuna, että huoneessa on kameravalvonta. Oli jäänyt yön hoitajalta sanomatta ja kyllä harmitti. Lähinnä se ajatus että minua on katseltu enkä tiennyt siitä... sen jälkeen jotenkin koko ajan olo, että katsooko ne nyt tai nyt... inhottavaa. Jos hoitaja ei muista sanoa niin kyllä se pitäisi edes lukea jossain.

Hassua... Kun on sairaalassa niin luulisi ihmisen mielellään olevan tarkkailussa ihan 24/7. Ja mitä väliä sillä on jos katsovat jatkuvasti?

Niinkö susta? Ja huom. vanhempihan ei ole sairaana ja saattaa joutua tekemään etänä duuniakin, mutta hei, ei ongelmaa, siinä vaan firman asiat esiin ym. Ja jos kerta yksityisyyttä ei tarvita mihinkään, niin miksi siellä sitten on sermejä ja verhoja tai seiniäkään, koska hei mitä väliä. Pliis, älkää nyt viittikö jauhaa paskaa että hieno homma, ei ongelmaa vai ootteko te puolustajat näitä nykyisiä instapyllistelijöitä, jotka eivät edes osaa olla ilman että esintyy muille vaikka alasti? Kuulkaa ei ole ihan tervettä sekään. Ei ole outoa, jos ei tykkää olla kameroissa 24/7, se on normaalia ja luontaista ainakin meille, jotka kasvoimme vailla jatkuvaa kuvaamista ja itsensä esille tyrkyttämistä.

En käytä instaa eikä minusta löydy naamakuvaa mistään sosiaalisessa mediasta. Ja jos on sairaalassa niin mitä väliä vaikka alasti olisi koska eiköhän hoitohenkilöstö ole nähnyt ihan tarpeeksi alastonta vartaloa? Ja miten se kannettavan näyttö näkyy siihen kameraan jos sinä kiireisenä uraohjuksena teet etätöitä samalla kun lapsi sairastaa. Ja miksi jos työt on niin tärkeitä olet siellä sairaalassa kun et ole potilas. Kyllä siitä sinun muksusta huoli pidetään.

Vierailija
60/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.