Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden lastensairaalan huoneissa kameravalvonta

Miksi ei ilmoitusta seinällä
02.10.2018 |

Niinpä niin. Selvisi juuri, että Uudessa lastensairaalan on huoneissa kameravalvonta. Ei siinä muuten mitään, mutta olis ollut kiva tietää, kiva, että kerrotaan kolmantena päivänä. En tiedä teistä, mutta henkilökohtaisesti kuvottaa. Onko edes laillista????

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Ai, että ihan aulassa...just.

Että mun olis pitänyt keskellä yötä paniikissa pienen vauvan kanssa katsella aulasta jotain kylttejä 0_o

Mun mielestä kun huoneessa kuvataan, niin huoneessa pitäis olla siitä ilmoitus!

Laki on kanssasi toista mieltä eli kameravalvonnasta pitää varoittaa ennen kuin olet kameravalvonta-alueella, huoneessa ilmoitus on liian myöhään.

Mikä laki estää ilmoittamasta molemmissa? Ei mikään. 

Vierailija
22/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä sit teit siellä, kun olet ihan paniikissa?

Mun lapseni oli sairas, joten sairaalaan mennessäni olen ollut pienoisessa paniikissa. En mä siellä huoneessa ole mitään tehnyt mikä minua nyt jälkeenpäin paniikkiin saisi.

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap duunailit siellä kun olet noin hädissäs? Hyvä vaan että on kameravalvonta.

En mitään. Minua vaan kuvottaa ajatus siitä, että tarkkaillaan ilman, että olen tietoinen siitä.

Olisit vaan tyytyväinen, koska se ehkäisee sitä, että kukaan kävisi poissaollessasi tekemässä lapselle mitään pahaa ja hoitovirheidenkin käsittely on helpompaa, kun on nauhamateriaalia. 

No ei ole huoneissa kameravalvontaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni oli sairas, joten sairaalaan mennessäni olen ollut pienoisessa paniikissa. En mä siellä huoneessa ole mitään tehnyt mikä minua nyt jälkeenpäin paniikkiin saisi.

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap duunailit siellä kun olet noin hädissäs? Hyvä vaan että on kameravalvonta.

En mitään. Minua vaan kuvottaa ajatus siitä, että tarkkaillaan ilman, että olen tietoinen siitä.

Olisit vaan tyytyväinen, koska se ehkäisee sitä, että kukaan kävisi poissaollessasi tekemässä lapselle mitään pahaa ja hoitovirheidenkin käsittely on helpompaa, kun on nauhamateriaalia. 

Tekemässä lapselle pahaa? Ei tuollaista ole tapahtunut ennen kameroitakaan. Ja luultavasti siinä kuvassa ei näy vaikkapa väärä tai väärin annosteltu lääke eli todistuarvo on kyllä aika heppoinen peruste. Muutenkaan niitä nyt ei sairaalaan toimesta valtavalla innolla tutkita mm. vääränlaisen kollegiaalisuuden sekä oman aseman takia.

Vierailija
24/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ahdistavaa. Ja varmaan kaikki pedofiilit runkkaamassa :(

Perhana, paljastuttiin. Nyt pitää keksiä joku uusi paikka.

Vierailija
25/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, mutta mä vietin aikoinaan lähes viikon lapsen vieressä patjalla nukkuen ja koska huoneessa ei ollut muita, vaihdoin huoletta vaatteita ym. kun tiesin ettei ketään ole tulossa. Silloin ei tainnu olla kameroita, mutta musta olis ollu inhottavaa jos olisin tuota kameroista tietämättäni tehnyt kun osastolla oli miehiäkin duunissa. Samoin yölliset kaasut ja kuorsaukset (kyllä, noloa myöntää) olis ollu inhottava saattaa muiden nähtäväksi. Samoin ei voi puhua läheisten kanssa avoimesti jne. Ei tuo ole musta kivaa, vaikkei mitään niin kovin ihmeellistä tekiskään etenkin kun olen oppinut kuinka ilkeitä ja säälimättömiä ihmiset voivat olla. En todellakaan haluaisi olla henkilökunnan arvostelun tai jopa pilkan kohde kahvipöydässä!

Käytävällä on kameravalvonta eikä henkilökunta niitä nauhoja koskaan katso. Ne on tallessa muttei hoitajien ulottuvilla

Hoitajat näkee ktllä realiaikaista kuvaa käytävältä

Vierailija
26/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko päivystyksessä? Hyvä, että niissä huoneissa on kamerat. Joku nisti tai lastaan pahoinpidellyt voi tuoda jälkikasvunsa sinne, ja siinä tapauksessa lapsen turvallisuutta on valvottava. Noissa huoneissa ei yleensä kovin pitkään edes olla, eli jos on puhtaat jauhot pussissa, niin minä on ongelma? Ei ne hoitajat varmaan häiriinny siitä, vaikka kamerassa näkyisi esim. vauvan imetystä.

Kolme päivää päivystyksessä? :D

Ei kyllä me ihan osastolla oltiin.

Ja tässä kohtaa mua ei pätkääkää kiinnosta, että häiriintyykö hoitaja siitä, että näkee kun imetän...hei ihan oikeesti!!!

Eikö sillä ole väliä, että häiritseekö MINUA jos joku katsoo kun imetän?! Ei sillä, että se teidän asia olisi, mutta mun on tosi vaikea imettää jos vaikka anoppi tuijottaa. Ehkä olen vähän estynyt, mutta kyllä olisin pitänyt harsoliinaa rintojen peitoksi jos olisin tiennyt :/

Vierailija
27/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, mutta mä vietin aikoinaan lähes viikon lapsen vieressä patjalla nukkuen ja koska huoneessa ei ollut muita, vaihdoin huoletta vaatteita ym. kun tiesin ettei ketään ole tulossa. Silloin ei tainnu olla kameroita, mutta musta olis ollu inhottavaa jos olisin tuota kameroista tietämättäni tehnyt kun osastolla oli miehiäkin duunissa. Samoin yölliset kaasut ja kuorsaukset (kyllä, noloa myöntää) olis ollu inhottava saattaa muiden nähtäväksi. Samoin ei voi puhua läheisten kanssa avoimesti jne. Ei tuo ole musta kivaa, vaikkei mitään niin kovin ihmeellistä tekiskään etenkin kun olen oppinut kuinka ilkeitä ja säälimättömiä ihmiset voivat olla. En todellakaan haluaisi olla henkilökunnan arvostelun tai jopa pilkan kohde kahvipöydässä!

Käytävällä on kameravalvonta eikä henkilökunta niitä nauhoja koskaan katso. Ne on tallessa muttei hoitajien ulottuvilla

Eli huoneissa ei siis edelleenkään ole vai?

Vierailija
28/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä ei ole?

Koska uudessa lastensairaalassa on.

Luulis, että se on julkista tietoa...

Kertoiskohan google?

Vierailija
29/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole

Vierailija
30/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä ei ole?

Koska uudessa lastensairaalassa on.

Luulis, että se on julkista tietoa...

Kertoiskohan google?

Ei ole

Vierailija
31/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole

No toivottavasti ei. Käytävällähän ne on hyvä ollakin ja sehän on julkinen tila joten se ei haittaa.

Vierailija
32/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä minulle olisi kahden hoitajan voimin kerrottu, että ”tiesithän, että huoneissa on kameravalvonta....” jos siellä ei sellaista olisi?

Menetkö trolli toiseen ketjuun tai anna jotain faktaa. Kiitos.

Vierailija
33/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä minulle olisi kahden hoitajan voimin kerrottu, että ”tiesithän, että huoneissa on kameravalvonta....” jos siellä ei sellaista olisi?

Valita siellä sairaalassa, älä täällä. Me emme voi ottaa puolestasi yhteyttä sairaalaan. Hopi hop, yhteys sairaalan johtoon. Raukka! Tollo!

Vierailija
34/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko päivystyksessä? Hyvä, että niissä huoneissa on kamerat. Joku nisti tai lastaan pahoinpidellyt voi tuoda jälkikasvunsa sinne, ja siinä tapauksessa lapsen turvallisuutta on valvottava. Noissa huoneissa ei yleensä kovin pitkään edes olla, eli jos on puhtaat jauhot pussissa, niin minä on ongelma? Ei ne hoitajat varmaan häiriinny siitä, vaikka kamerassa näkyisi esim. vauvan imetystä.

No paljonko sä luulet vanhemmista olevan nistejä ja pahoinpitelijöitä...? Ja mitä kamerat siihen auttaa? Luulet, että ne piikittää ja pieksee kameroiden edessä...? On teillä kyllä aika villejä perusteluja miksi kamerat olis tarpeen...ja varmaankaan useimmat nistit tai pahoinpitelijät eivät ole lapsiaan ensimmäisenä sairaalaan kiikuttamassa...voi olla, että siinä vaiheessa joku muu tuo ne sinne.

Vierailija
35/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapseni kanssa uudessa Lastensairaalassa ja hoitaja kertoi seuraavana aamuna, että huoneessa on kameravalvonta. Oli jäänyt yön hoitajalta sanomatta ja kyllä harmitti. Lähinnä se ajatus että minua on katseltu enkä tiennyt siitä... sen jälkeen jotenkin koko ajan olo, että katsooko ne nyt tai nyt... inhottavaa. Jos hoitaja ei muista sanoa niin kyllä se pitäisi edes lukea jossain.

Vierailija
36/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti123 kirjoitti:

Itse olin lapseni kanssa uudessa Lastensairaalassa ja hoitaja kertoi seuraavana aamuna, että huoneessa on kameravalvonta. Oli jäänyt yön hoitajalta sanomatta ja kyllä harmitti. Lähinnä se ajatus että minua on katseltu enkä tiennyt siitä... sen jälkeen jotenkin koko ajan olo, että katsooko ne nyt tai nyt... inhottavaa. Jos hoitaja ei muista sanoa niin kyllä se pitäisi edes lukea jossain.

Hassua... Kun on sairaalassa niin luulisi ihmisen mielellään olevan tarkkailussa ihan 24/7. Ja mitä väliä sillä on jos katsovat jatkuvasti?

Vierailija
37/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap kirjoitti:

Valita siellä sairaalassa, älä täällä. Me emme voi ottaa puolestasi yhteyttä sairaalaan. Hopi hop, yhteys sairaalan johtoon. Raukka! Tollo!

Kyllä se niin vaan on, että äidin pahin vihollinen on toinen äiti. Siellä se nyt joku pyörittelee lusikkaansa kylmässä kahvissa ja myhäilee kun onnistui vittuilemaan somessa vieraalle äidille.

Pusu!

Vierailija
38/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valvontakamera on suunnattu niihin potilassänkyihin, eikä välttämättä ole päällä koko aikaa. Toisesta sairaalasta kokemus: kun lähdin itse huoneesta (lapsen nukkuessa) syömään tms asioille, niin piti käydä huikkaamassa hoitajille, niin laittoivat kameran päälle.

Vierailija
39/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se valvontakamera on suunnattu niihin potilassänkyihin, eikä välttämättä ole päällä koko aikaa. Toisesta sairaalasta kokemus: kun lähdin itse huoneesta (lapsen nukkuessa) syömään tms asioille, niin piti käydä huikkaamassa hoitajille, niin laittoivat kameran päälle.

Uudessa lastensairaalassa näkyy koko huone ja kuvaa koko ajan.

Vierailija
40/77 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti123 kirjoitti:

Hassua... Kun on sairaalassa niin luulisi ihmisen mielellään olevan tarkkailussa ihan 24/7. Ja mitä väliä sillä on jos katsovat jatkuvasti?

Niinkö susta? Ja huom. vanhempihan ei ole sairaana ja saattaa joutua tekemään etänä duuniakin, mutta hei, ei ongelmaa, siinä vaan firman asiat esiin ym. Ja jos kerta yksityisyyttä ei tarvita mihinkään, niin miksi siellä sitten on sermejä ja verhoja tai seiniäkään, koska hei mitä väliä. Pliis, älkää nyt viittikö jauhaa paskaa että hieno homma, ei ongelmaa vai ootteko te puolustajat näitä nykyisiä instapyllistelijöitä, jotka eivät edes osaa olla ilman että esintyy muille vaikka alasti? Kuulkaa ei ole ihan tervettä sekään. Ei ole outoa, jos ei tykkää olla kameroissa 24/7, se on normaalia ja luontaista ainakin meille, jotka kasvoimme vailla jatkuvaa kuvaamista ja itsensä esille tyrkyttämistä.