Uuden lastensairaalan huoneissa kameravalvonta
Niinpä niin. Selvisi juuri, että Uudessa lastensairaalan on huoneissa kameravalvonta. Ei siinä muuten mitään, mutta olis ollut kiva tietää, kiva, että kerrotaan kolmantena päivänä. En tiedä teistä, mutta henkilökohtaisesti kuvottaa. Onko edes laillista????
Kommentit (77)
No onko siellä kamerat huoneissa vai ei? Faktaa. Voisin kuvitella, että esim. yhdessä voisi ollakin, muttei kyllä kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti123 kirjoitti:
Itse olin lapseni kanssa uudessa Lastensairaalassa ja hoitaja kertoi seuraavana aamuna, että huoneessa on kameravalvonta. Oli jäänyt yön hoitajalta sanomatta ja kyllä harmitti. Lähinnä se ajatus että minua on katseltu enkä tiennyt siitä... sen jälkeen jotenkin koko ajan olo, että katsooko ne nyt tai nyt... inhottavaa. Jos hoitaja ei muista sanoa niin kyllä se pitäisi edes lukea jossain.
Hassua... Kun on sairaalassa niin luulisi ihmisen mielellään olevan tarkkailussa ihan 24/7. Ja mitä väliä sillä on jos katsovat jatkuvasti?
Niinkö susta? Ja huom. vanhempihan ei ole sairaana ja saattaa joutua tekemään etänä duuniakin, mutta hei, ei ongelmaa, siinä vaan firman asiat esiin ym. Ja jos kerta yksityisyyttä ei tarvita mihinkään, niin miksi siellä sitten on sermejä ja verhoja tai seiniäkään, koska hei mitä väliä. Pliis, älkää nyt viittikö jauhaa paskaa että hieno homma, ei ongelmaa vai ootteko te puolustajat näitä nykyisiä instapyllistelijöitä, jotka eivät edes osaa olla ilman että esintyy muille vaikka alasti? Kuulkaa ei ole ihan tervettä sekään. Ei ole outoa, jos ei tykkää olla kameroissa 24/7, se on normaalia ja luontaista ainakin meille, jotka kasvoimme vailla jatkuvaa kuvaamista ja itsensä esille tyrkyttämistä.
En käytä instaa eikä minusta löydy naamakuvaa mistään sosiaalisessa mediasta. Ja jos on sairaalassa niin mitä väliä vaikka alasti olisi koska eiköhän hoitohenkilöstö ole nähnyt ihan tarpeeksi alastonta vartaloa? Ja miten se kannettavan näyttö näkyy siihen kameraan jos sinä kiireisenä uraohjuksena teet etätöitä samalla kun lapsi sairastaa. Ja miksi jos työt on niin tärkeitä olet siellä sairaalassa kun et ole potilas. Kyllä siitä sinun muksusta huoli pidetään.
Mä en todellakaan haluais että osaston mieshoitaja tai -lääkäri näkis mut edes alusvaatteisillaan. Ja koko viikon vieläpä. Olis musta outoa olla aamukierrolla puhumassa päivän toimenpiteistä tuon jälkeen. Musta sivistyneeseen käytökseen ei kuulu näkyminen tai näyttäytyminen puolipukeisena.
Miksi sinä viikon siellä sairaalassa olet? Potilas et ole. Ja jos olet potilas niin vaatteita voi vaihtaa ihan niille tarkoitetuissa paikoissa, toisaalta jos et kykene menemään niihin olet vuodepotilas ja kyllä hoitohenkilöstö on nähnyt sinut kun katetri on laitettu ja jotain muutakin on laitettu... Mutta jos kyseessä olisi naishoitaja tai -lääkäri niin se sinua haittaisi yhtään?
Vierailija kirjoitti:
No onko siellä kamerat huoneissa vai ei? Faktaa. Voisin kuvitella, että esim. yhdessä voisi ollakin, muttei kyllä kaikissa.
Ei ole
Itse olin aikuisten sairaalassa ja siellä oli kamera näkyvästi katonrajassa. Pyysin sulkemaan. Sanoivat, että kamera on päällä (punainen valo) , mutta monitori on kiinni. Siihen oli tyytyminen. Joo en ollut kovin sairas, kun jaksoin nillittää. Tulehdusarvot oli niin korkeat, että ottivat sisään. Eli olin siellä varmuuden vuoksi.
Hyvin on mennyt mammat halpaan. Ei ole potilashuoneissa kameroita lastenklinikalla(kaan) Ainoa paikka missä sairaalassa on kamerat on aulat, osastojen ulko-ovi, päiväsali/ruokailutila, lääkehuone(ei edes kaikissa sairaaloissa) ja psykiatristen sairaaloiden eristyshuoneet. T. Vartija meikussa
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikissa ja tietyt potilaat ja vanhemmat on pakko laittaa huoneisiin missä on kameravalvonta. Jokainen varmaan arvaa mistä on kyse jos ihmisiä pitää valvoa hieman paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti123 kirjoitti:
Itse olin lapseni kanssa uudessa Lastensairaalassa ja hoitaja kertoi seuraavana aamuna, että huoneessa on kameravalvonta. Oli jäänyt yön hoitajalta sanomatta ja kyllä harmitti. Lähinnä se ajatus että minua on katseltu enkä tiennyt siitä... sen jälkeen jotenkin koko ajan olo, että katsooko ne nyt tai nyt... inhottavaa. Jos hoitaja ei muista sanoa niin kyllä se pitäisi edes lukea jossain.
Hassua... Kun on sairaalassa niin luulisi ihmisen mielellään olevan tarkkailussa ihan 24/7. Ja mitä väliä sillä on jos katsovat jatkuvasti?
Niinkö susta? Ja huom. vanhempihan ei ole sairaana ja saattaa joutua tekemään etänä duuniakin, mutta hei, ei ongelmaa, siinä vaan firman asiat esiin ym. Ja jos kerta yksityisyyttä ei tarvita mihinkään, niin miksi siellä sitten on sermejä ja verhoja tai seiniäkään, koska hei mitä väliä. Pliis, älkää nyt viittikö jauhaa paskaa että hieno homma, ei ongelmaa vai ootteko te puolustajat näitä nykyisiä instapyllistelijöitä, jotka eivät edes osaa olla ilman että esintyy muille vaikka alasti? Kuulkaa ei ole ihan tervettä sekään. Ei ole outoa, jos ei tykkää olla kameroissa 24/7, se on normaalia ja luontaista ainakin meille, jotka kasvoimme vailla jatkuvaa kuvaamista ja itsensä esille tyrkyttämistä.
En käytä instaa eikä minusta löydy naamakuvaa mistään sosiaalisessa mediasta. Ja jos on sairaalassa niin mitä väliä vaikka alasti olisi koska eiköhän hoitohenkilöstö ole nähnyt ihan tarpeeksi alastonta vartaloa? Ja miten se kannettavan näyttö näkyy siihen kameraan jos sinä kiireisenä uraohjuksena teet etätöitä samalla kun lapsi sairastaa. Ja miksi jos työt on niin tärkeitä olet siellä sairaalassa kun et ole potilas. Kyllä siitä sinun muksusta huoli pidetään.
No nyt!
Äidit syyllistämässä äitejä. Kymmenen pistettä taas kerättynä tuohon koriin...
Tuleeko mieleen kaikkien niiden pitkäaikaissairaiden lasten vanhemmat joiden on pakko tehdä töitä myös sieltä sairaalasta käsin jos haluavat työpaikkansa (ja mielenterveyteni) pitää.
Ja kyllä, kyllä siitä lapsesta huolta pidetään, mutta sääliksi käy niitä lapsia joiden vanhemmat eivät siellä läsnä ole.
Yök mitä syyllistämistä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti123 kirjoitti:
No nyt!
Äidit syyllistämässä äitejä. Kymmenen pistettä taas kerättynä tuohon koriin...Tuleeko mieleen kaikkien niiden pitkäaikaissairaiden lasten vanhemmat joiden on pakko tehdä töitä myös sieltä sairaalasta käsin jos haluavat työpaikkansa (ja mielenterveyteni) pitää.
Ja kyllä, kyllä siitä lapsesta huolta pidetään, mutta sääliksi käy niitä lapsia joiden vanhemmat eivät siellä läsnä ole.
Pahoittelen... En ole äiti mutta isä olen.
Vartijalle; jos niissä huoneissa kamerat oliskin, tuskin ne sinne sulle asti näkyis?
Mitä se vartija sieltä meilahdesta mitään tietää potilahuoneista?
Nyt asiaa vähän vielä lisää selvitelleenä kerron, että Kyllä siellä uudessa lastensairaaalassa on jokaisessa potilashuoneessa kamerat, nämä kamerat eivät nauhoita, toisin kuin käytävillä ja sairaalaan julkisissa tiloissa.
Ja vanhalla Lastenklinikalla vain ja ainoastaan valvontapotilaille valvontapaikoilla oli mahdollista laittaa kameravalvonta ja näistä oli kyllä merkinnät.
Kumman hyökkääviä tuntuu olevan täällä sekä hoitajat, että asiasta tietämättättömät ja asiaa puolustavat äidit.
Katsotaan miltä tuntuu sitten kun se oma sinappikone tai teinari sinne päätyy.
Ja teille muutamalle, kiitos myötätunnosta ja asiallisesta keskusteluun osallistumisesta ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti123 kirjoitti:
Mä en todellakaan haluais että osaston mieshoitaja tai -lääkäri näkis mut edes alusvaatteisillaan. Ja koko viikon vieläpä. Olis musta outoa olla aamukierrolla puhumassa päivän toimenpiteistä tuon jälkeen. Musta sivistyneeseen käytökseen ei kuulu näkyminen tai näyttäytyminen puolipukeisena.
Miksi sinä viikon siellä sairaalassa olet? Potilas et ole. Ja jos olet potilas niin vaatteita voi vaihtaa ihan niille tarkoitetuissa paikoissa, toisaalta jos et kykene menemään niihin olet vuodepotilas ja kyllä hoitohenkilöstö on nähnyt sinut kun katetri on laitettu ja jotain muutakin on laitettu... Mutta jos kyseessä olisi naishoitaja tai -lääkäri niin se sinua haittaisi yhtään?
Eihän mieshoitaja laita virtsakatetria naiselle!? En ikinä mene sairaalaan jos tilanne on tuo!
Helsingin uusi lastensairaala.
Nyt kymmenen päivää vierailtu, eri huoneissa, Tähti-kerroksessa.
Kaikissa neljässä vieraillussa huoneessa ollut katossa kamera. Myös vanhempien huoneessa jne. Yhtään kylttiä en ole nähnyt asiasta.
Tänään hoitaja sanoi huonolla suomenkielellä että heillä on kameravalvonta, koko huoneessa.
Tälläinen pitäisi saada myös vanhusten hoitolaitoksiin.
Kylläpä oli kiva kolmantena hoitopäivänä Uudessa lastensairaalassa huomata hoitajien tiskillä käydessäni, että siinäpä onkin isolla näytöllä reaaliaikainen monitorointi lapsestani ja huoneestamme. Kukaan ei ole maininnut yhtään mitään, enkä ole kylttejä nähnyt. Jokseenkin ahdistava olo tuli ja nyt ei tiedä miten päin olisi huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sä sit teit siellä, kun olet ihan paniikissa?
En ole tuo, mutta mä vietin aikoinaan lähes viikon lapsen vieressä patjalla nukkuen ja koska huoneessa ei ollut muita, vaihdoin huoletta vaatteita ym. kun tiesin ettei ketään ole tulossa. Silloin ei tainnu olla kameroita, mutta musta olis ollu inhottavaa jos olisin tuota kameroista tietämättäni tehnyt kun osastolla oli miehiäkin duunissa. Samoin yölliset kaasut ja kuorsaukset (kyllä, noloa myöntää) olis ollu inhottava saattaa muiden nähtäväksi. Samoin ei voi puhua läheisten kanssa avoimesti jne. Ei tuo ole musta kivaa, vaikkei mitään niin kovin ihmeellistä tekiskään etenkin kun olen oppinut kuinka ilkeitä ja säälimättömiä ihmiset voivat olla. En todellakaan haluaisi olla henkilökunnan arvostelun tai jopa pilkan kohde kahvipöydässä!
Jos se yhtään lohduttaa, niin sairaaloitten henkilökunnalla ei ole kiinnostusta kenenkään kaasuihin tai kuorsaukseen. Pieremme näet itsekin ja ainakin puolisomme kuorsaavat. Näemme ihmiset peräreiästä korvakäytävään eikä oikein jaksa hätkäyttää juuri mikään. Kahvipöydässää on onneksi muutakin puhuttavaa kuin potilaitten tai omaisten ruumiintoiminnot.
Usa:ssa teho-osaston potilaitakin valvotaan kameran kautta. Toisesta yksiköstä lähtee sitten apu paikalle tarvittaessa.