Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenia viikonloppuun TOUKOISET! =c)

06.05.2006 |

Uneton yö takana, nimittäin supistuksia laskien.. =c)

Tällä hetkellä tulee jo kohtalaisen kipeitä mokomia neljän minuutin välein ja vauva puskee selvästi eteenpäin, joten jospa tässä pian saadaan nyytti kainaloon!!

Lähdetään pian miehen kanssa synnäriä kohti!

Mutta nyt menoksi, supistussäteitä kaikille niitä tarvitseville..

Pid ja pikkuinen mytty, muuten 39tasan.. AUUUUaaaaaahh!!

=)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ollaan kotiuduttu. Synnytys oli vaikea ja täytyy sanoa etten enään tämän koetuksen jälkeen halua edes nähdä synnytys saleja. Pelko on jotain ihan käsittämätöntä.

Pitää kirjoitella synnytys tarinaa kun pystyy istumaan ja kävelemään ilman keppejä. Paikat repesi todella pahasti ja lantiota joudutaan vielä tutkimaan ensi viikolla lisää. Lääke kuurit päällä ja imettämään en ole päässyt kuin kerran. Harmittaa. Onneksi mies pystyy syöttämään yöllä vauvaa niin minun ei tarvitse yrittää edes nousta sängystä.

Vauva on kiltti ja kova ihmettelemään maailmaa. Heräilee kaksi kertaa yössä syömään isin kanssa ja jutteleen vakavasti. Hätä ku tulee niin näyttää että koko leuka lähtee irti kun itkua pitää tehdä leuka vapisten eli hyvin dramaattisesti.

Monta pinoa jäänyt välistä enkä ole pysynyt kärryillä kenelle tapahtunut mitäkin ja kuka synnyttänyt ym... Mutta oikein paljon onnea kaikille jotka ovat jo saaneet nyyttinsä vietyä haikaralta. Pitää lukea pinoja pikku hiljaa läpi.

Vierailija
22/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää ettei menny ihan putkeen..onneks kuitenkin vauvalla kaikki hyvin. mua pelottaa ihan hirveesti että repeen synnytyksessä pahasti. kovasti olen yrittäny öljytä mut ei sekään varmaan paljon auta...

on täällä vauvoja tullu muutama.

vielä tsempitykset sulle ja toivottavasti paranet pian. onnea koko perheelle pojan johdosta!

*haleja*

my_selene ja neiti Nukkuva rv 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aminalle, liinaselle ja annmiille isot onnittelut pienokaisistaan. Ja hyvin mahdollista että pidelipom on saanut jo omansa ja onnin_äiti on ainakin lähellä. Onnea ja tsemppiä myöskin kaikille muillekin! Ja kiva kun pikku-milli jaksaa käydä meitä infoomassa vaikka paco on jo iso poika! Toivottavasti amina saa itsensä kuntoon ja pääsee kepeistä ja lääkkeistä eroon. Kuulostaa vaan aika huolestuttavalta.

Täällä voidaan taas kerran hyvin. Ainoastaan aurinko lä lämpö saa tuon turvotuksen pahenemaan eikä siihen auta enää mikään. Jos aiemmin jalkapöytä oli valehtelematta kolminkertainen normaaliin nähden niin nyt mennään ainakin nelinkertaisessa. Eilen illalla oli jo vähän tuskaista tuo kulkeminen mutta tämähän ei kotiin ja sänkyyn jää...=/ Lohduttaudun sillä että se on ohimenevä vaiha ja kohta saa taas kengät jalkaan. 2 kk on tosiaan kuljettu vanhoilla, kuluneilla tennareilla kun on ainoat mitkä jalkaan menee.

Tänään meinattiin kaverin kanssa lähteä korkeasaareen retkelle. Jos tekis eväät reppuun ja kävis moikkaan eläimiä. Muutenkin on tullut oltua kaksi päivää ulkona kun ei sisälle malta tulla. Perjantaina poltinkin itseni jo ekan kerran, joten nyt on kuljettava aurinkorasvojen kanssa. Petollista tuo ensiaurinko näin perussuomalaiselle iholle...Aina ensin kaikki palaa ja sitten vasta ruvetaan ruskettumaan kunnolla.

Toivottelen kaikille vointeja!

Dolosa ja sintti 37+2

Vierailija
24/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh! täällä sitä minäkin vielä vaikka niin toivoin että olis viikonloppuna syntyny....

tänään siis 40+0!!!!!

eikä mitään merkkejä!

onnea ja tsemppiä pidelipomille! aminalle, liinaselle ja ANNMILLE oikein paljon onnea ja suloista vauvatuhinaa! unohtuko nyt joku?

kaikille kuitenkin tasapuolisesti onnittelut!

onkohan onnin_äiti jo lähtenyt?

kivaa on jännätä muiden puolesta mutta olis kyl kiva itekin tuntee suppareita. siis kipeitä synnytyssuppareita!!!

kyllä sitä on jo monet kerrat sanottu masulle että tervetuloa mutta taitaa olla hidas hämäläinen :)

olo on ihan hyvä että siinä mielessä ei tässä mitään hätää ole mutta kun on jo ihan ikävä omaa pienokaista....

nyt partsille aamukahvia nauttimaan.

meppe81 ja ruoto40+0!!!!

Vierailija
25/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjalta kuulostaa tuo Aminan synnytyksen jälkeinen aika. Pidetään peukkuja että kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Itse olen heilunut ulkona kuin heikkopäinen ilman mitään oireita. Eilen käytiin miehen kanssa koeajamassa uusi automalli, ja kyyti oli sellaista että sanoinkin että on kumma jos ei mitään tapahdu. Auto kiihtyi hetkessä ja oli niin hiljainen ja vakaa, valitettavasti lotossa ei tullut täysosumaa (edes sitä neljää) että olisi saanut tänään käydä tekemässä tilauksen...

Illalla olimme vanhempieni luona kylässä, äitini sanoi että maha on valahtanut hurjasti alaspäin joten jospa Toukon suunta olisi löytymässä. Olenkin ihmetellyt kun olo on jotenkin " hoikka" ;)

Illalla ei meinannut uni taas tulla ja alaselässä tuntui sellaisia aaltoilevia kipuvihlasuja, joita mietin voisiko ne olla suppareita?Jotenkin selkäkivuiksi ne kuitenkin luokittelisin, en tiedä...

Ompas taas omanapaista. Lähden taas ulos, piti tulla vain välipalalle...

t. Nasu ja Touko-masu 38 tasan

Vierailija
26/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävin jopa säheltää siellä huhtiksen pinossa. niin paljon ajateltavaa ja niin monta sivuja auki. =) ja niin monta onniteltavaa...

odotan lapset kotiin ja lähetään sit kyläilee, pakko saada jotain muuta ajateltavaa kuin selkkipuja ja loppuodotusta. maalla kivaa leikkiä ja mennään kahville (mun) mummolle.

vauvoja saanneille onnittelut..ja niille joilla la jo menny tsempitykset!

mun vauva kasvaa koko ajan tosi nopeesti..sen oikein huomaa..ja mun pää on niin sekasin ja hikoiluttaa..pyörryttää ja ahistaa että pakko mennä suihkuun ja sit lepäämään.

my_selene ja tytöt

Vierailija
27/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on joku - Onnin äiti - päässy yöllä lähtemään... *kateellinen huokaus* Onnea hälle koitokseen =)

Ja kovasti onnea kaikille nyyttinsä hakeneille ja Aminalle pikaista paranemista! Oliko C3:lla muuten nyt täyttä?

Meppe: Mulla ihan samat fiilikset kuin sullakin! Oma olo ihan hyvä mutta ei malttais enää vaan odottaa oman vaavin näkemistä! Ja kun nää " ylimääräiset" päivät on niiiiin pitkiä... Mulla kyllä nyt aika tukala olo noista siitepölyistä; aivastuttaa ja nenä vuotaa ja silmät ihan turvoksissa =(

Meinattiin tänään lähteä mökillä käymään ja saunomaan ja heittämään talviturkit pois. Jospa tuo vauvakin säikkys kylmää vettä ja haluis tulla masusta ulos...?

Mukavaa päivää kaikille!

Iisamaari + tytsy 40+1 (aarrgh...) eikä yhdenyhtä supparia...

Vierailija
28/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että pikkuisia alkaa syntyä.Onnea teille kaikille!

hiukan kateellinen olo on kun itsekin niin mieluusti haluaisi olla jo synnyttäneiden puolella.Huomenna LA ja ei taas mitään synnytykseen viittaavaa.Mies tosin sanoi, että hänellä ensi viikko tosi tärkeä ja kiireinen töissä, että hyvä vaan jos menee viikolla yli.Itse ei millään meinaa jaksaa odottaa!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Ahava ja vauveli rv 40

Vierailija
29/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjalta kuulostaa toi Aminan synnytyksen jälkeinen olotila... Toivottavasti pääset pian kepeistä ja lääkityksestä eroon ja täysillä nauttimaan vaavista! :)

Täällä oma napa jaksaa ihan yhtä kehnosti kuin eilenkin... Mitään ei siis tapahdu. Ei mihinkään suuntaan. Huoli vaan kasvaa päivä päivältä, että onkohan siellä kaikki kunnossa. Mulla ei ole edes yhtään sellanen olo, että meille tulee kohta vauva... Tossa vieressä on pinnasänky koottuna, sitteri, turvakaukalo ja aivan uudet vaunut, jotka odottaa käyttäjäänsä, mutta tää ei silti tunnu todelliselta. Tuntuu vaan ettei tää vauva halua syntyä... Masentaa.

Onneksi mun yksi hyvä ystävä tulee tänään pitkästä aikaa yllättäen käymään, saa vähän jotain muuta ajateltavaa. Edes hetkeksi... Mutta voi hitto että alko heti aamusta sieppaamaan tuo mies... Mun mies siis opiskelee ja käy sitten myös töissä lauantaisin ja viikolla, kun tarvitaan. Työajat on v-mäiset, arkisin puoli kuuteen asti, eli kotiutuu vasta puoli seiskalta. Eikä kokonaisia viikonloppuja ole juuri koskaan. Nyt taas tuntuu ettei se ole koskaan kotona ja mä kärvistelen ton esikoisen ja tän mahan kanssa täällä 24/7. Ajattelin sitten että ihanaa kun on edes sunnuntai yhteistä aikaa, niin hupsheijaa, kun mies yllättäen muistikin että tänäänhän ois peli iltapäivällä! No jippijaijee, kyllähän sä kotona jo olitkin! Mutta kun en millään haluaisi aikuiselta mieheltä kieltää harrastuksia, odotan vaan jotenkin että vois yrittää joskus asettua mun kenkiin... Vaikka mahdotontahan tuo taitaa olla... Nyt vaan ottaa niin päähän, että tulin vaan mitään sanomatta tänne koneelle valittamaan. Onneksi täällä on joku joka ymmärtää.. (ainakin toivottavasti..) Huoh.

Onneksi on sentään valtavan kaunis ilma! 23 astetta lupailtiin täksi päiväksi, joten varmaan on otettava ilo irti takapihalla. Oikein aurinkoista sunnuntaita kaikille ja jälleen kerran supparipeukut!!! Tulis nyt oikein mojovia... ;)

PJS + jäärä 40+4 (kateudesta vihreänä jo vauvansa saaneille..) :)

Vierailija
30/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisamaarille: C3:lla ei ollut täyttä... Monia tyhjiä huoneita ja mäkin sain olla koko ajan kolmen hengen huoneessa yksin. Ja nyt kun ei ollut täyttä niin pitävät kauemmin laitoksella... Muutama äiti valitti sitä etteivät tahdo päästä pois vaikka useampi synnytys takana.

Poitsu nukkuu niin taitaa tääkin äityli mennä pojan viereen ottaan unta.

Vierailija
31/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti onnea kaikille raskausajan päättäneille ja onnellisia alkuhössötyksen päiviä teille!

Minäkin astuin askeleen lähemmäs synnytystä, kun perjantaina supisteli tunnin 10 minsan välein. Oltiin menossa miehen kanssa elokuviin, mutta eipä sitten mentykään, kun oli niin epämukava olo. Sitten supparit loppuivat kuin seinään. On tämän synnyttämään lähtemisen arvioiminen vaikeampaa kuin ekalla kerralla...

Eilinen meni mökillä pihatalkoissa. Haravoin ja vahdin pikkumiestä, jota kiinnosti järvi ihan kamalasti. Saunottiin, mutta uimaan en uskaltanut.

Tänä aamuna pikkumies heräsi kuumeessa. Ei nuhaa eikä yskää, kuumetta vaan. Onkohan saanut eiliseltä mökkireissulta pissatulehduksen. Heräsi aamulla jo puoli seiskalta. Oli kyllä niin kuuma ja lonkkasärkyinen yö, että hyvää teki nousta ylös jo tuolloin. Nyt pikkukaveri nukkuu ja ulkona odottaa jäätelö ja ihanan kesäinen ilma.

Elikäs aurinkoista sunnuntaita ja odottelua kaikille!

Jommeli ja Elmeri 39+2

Vierailija
32/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja synnyttämään lähteneille!

Aamusta käytiin neidin kanssa ulkoilemassa ja nyt odottelen, että alkaa tyttö näyttää väsymisen merkkejä, jotta pääsisi itsekin lepäilemään. Eilinen siivouspäivä otti tosi koville, mutta suppareita ei kyllä tullut ku 1! Jalka- ja selkäsärky sen sijaan on sitäkin pahempi ja nivusiakin koskee ihan mielettömästi. Aika jännä, että näin paljon nivusiin sattuu, vaikka vauva ei oo edes vielä laskeutunut tai kiinnittynyt! Toivottavasti ei tarkota, että tulee ihan jättikokonen vauva..

Huomenna on neuvolalääkäri, joten pääsee kuulemaan tilanteen:) Harmi, että meillä ei lääkäri ultraa kuten monessa muussa tämän kaupungin neuvolassa.

Aminalle voimia! Toivottavasti paranet pian!

pricilla (apua, mä oon viikoissa ihan sekasin, enkä muista että missä meen...)

Vierailija
33/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut kaikille vaavinsa kotiin saaneille, synnyttämään lähtijöille, ja Aminalle vielä erityisesti pikaista toipumista!!!

Itsellä ollut melko hyvä päivä ja viime yö. Mieli on virkeä, toisin kuin eilen jolloin meinasin kuolla tylsyyteen. Käytiin miehen kanssa syömässä ulkona tuossa äsken. En tiedä olisiko vauva laskeutunut, koska pystyin syömään koko annoksen ilman mitään ongelmaa. Ennen olen tullut tosi nopeasti täyteen. Nyt on vain koko ajan nälkä ja mahaan tuntuu mahtuvankin vaikka kuinka. Kuinkahan tässä ehtii paisua ennen vauvan syntymää, jos jatkan tällä syömisvauhdilla.

Ilma on ihana, mulla vaan ei ole oikein mitään tarpeeksi kevyttä päälle laitettavaa. Farkut tuntuu liian kuumilta ja yksi hame löytyy. T-paitojakin on hieman niukasti. No kai sitä selviää, täytyy nauttia lämmöstä ja auringosta. Ei tätä kuitenkaan loputomiin kestä!

Jaksuja kaikille odotteluun, kyllä tämä vaan aikas raskasta on, ainakin henkisesti!

auringo + pampero 38+3

Vierailija
34/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo tukala.

Eilen sain siivottua koko asunnon, illalla käytiin koirien kanssa kentällä ja rannalla kahlaamassa. Olo oli ihan tööt kun kotia tultiin. Grillattiin ja katsottiin teeveetä. Mahassa meno on kovaa ja supistelee supistelee.

Tänään sain istutettua ulkokukat ja nautin lämmöstä.

Suoli rauhoittui pariksi päiväksi kunnes tänään on taas toiminut oikeen kunnolla. Paikkoja jomottaa ja maha on ihan kivikova.

Keskiviikkona on kokoultra ja lääkäri tayssissa :).

mayday rv. 37+0

Vierailija
35/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Olo on niin tuskainen että suutuin miehelle äsken ja heitin sitä jäätelökulholla (onneksi sentään muovisella) nyt se sanoi menevänsä siivoamaan makkaria (lähti karkuun) - pitää varmaan huudella anteeksipyyntöjä...ei muuten uskalla tulla tällaisen hirviön kanssa synnytyssaliin ;-))

Lapsivedet meni aamulla yhdeksän aikaan loristen pitkin lattioita. Käytiin kättärillä ja kuunneltiin vauvan sydänäänet ja seurailtiin supistuskäyrää. Supistuksia tuli aika tasaiseen tahtiin, mutta eipä ne kovin kovilta tuntuneet. Kohdunsuukaan ei ollut juuri auennut eli kotiin tultiin vielä odottelemaan. Nyt voi vaan toivoa pakkasta ja supistuksia :-)) ja kotiapulaista joka tulis purkamaan loput muuttolaatikot ja siivoamaan...

Eilen just mietin että viikon jos vielä vauveli malttaisi maailmaan tuloa niin ehtisi saada paikat järjestykeen, mut nyt kyllä sais tulla ulos ja mahdollisimman pian!

Voimia ja supistuksia kaikille niitä tarvitseville! Ja onnea kaikille jo vauvan maailmaan saaneille.

Emminnen ja pikkupoika 37+4

Vierailija
36/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin jotain todellista merkkiä ilmassa lähenevästä synnytyksestä. Aamulla alkoi irtoamaan limatulppa ja tuli päivällä uskoakseni kokonaan pois. Aivan kuin kananmunan valkuainen...

No nyt sitten malttamattomana odottelen, josko synnytys lähtisi käyntiin. Vihlasuja ja jomotteluja on, mutta onkohan noita nyt tavanomaista enempää. Voi että kun toivoisin, että nyt tämä odotus ja vatsan kantaminen päättyisi!!

Pikkumiina 38+6

Vierailija
37/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tullut viiletettyä koko viikonloppu.Nyt ei ääni kulje ja pakko mennä huomenna lääkäriin,nämä allergia oireet ja flunssa taitaa olla kurkunpääntulehdus,huoh.. kamalaa kun ei oikein voi puhua,nyt ei olisi kiva synnyttää kun ei pysty huuutamaaaaan.....

Onneksi tuo esikoinen on tyytyväinen ja menee kohta nukkumaan,jotta tässä saa olla ihan hissukseen ja lepäillä.

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja tsemppiä niille jotka lähtevät synnyttämään!

t. mama03 rv 38+3

Vierailija
38/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aminalle voimia! Kuulosti todella hurjalle tilanteesi.

Synnyttämään lähtijöille tsemppiä!

Kylläpä näitä toukovauvoja nyt tulee hirmuseen tahtiin:).

Tänne ei mitään ihmeempiä. Viikonloppu meni taas nopeasti ja tekemistä riitti. Perjantai-iltana tuli taas kipeempiä supistuksia melko tiuhaan ja pitemmän aikaa, mutta loppuivat sitten taas. Olisin kyllä nyt jo valmis synnyttämään.

Huomenna on heti aamulla äitiyspolilla aika ulkokäännökseen, jos sen nyt päättävät tehdä. Vauva ainakin jököttää edelleen perätilassa. Tilaa sillä tuntuu olevan nyt vähemmän, kun kunnon potkuja ei juurikaan enää tule, sellaista tuuppimista vaan. Hieman kyllä jännittää huominen. Olen varmaan ihan riutunutkin siellä polilla, kun pitää olla syömättä aamulla.

Yöt ovat tosi rikkonaisia ja hermot alkaa olla mulla aika tiukalla. Olen koko viikonlopunkin äksyillyt miehelle...onneks sillä on hyvät hermot;). Yksin saa aina tapella.

Tulen sitten huomenna kertomaan miten polilla kävi.

äiskä-04 rv 37+0

Vierailija
39/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vointi on kyllä ihan hyvä, joten sen puolesta ei valittamista. Mutta niin kuin jo pari muutakin kommentoi, niin omaa vauvaa on jo " ikävä" ... :o) Olisihan se kivaa saada nyytti jo syliin :o)

Eilen aamulla tuli supistuksia aika tiuhaan tahtiin, mutta eivät olleet kivuliaita; sellaisia napakoita vain. Yölläkin tuli muutama kipeähkö suppari ja samoin tänään, eli edes JOTAIN merkkejä loppusuorasta on :o) Mutta eivät vielä ole sellaisia synnytyssuppareita.

Tämän päivän olen ollut koko ajan menossa ja kävelykilometrejäkin on kertynyt kai aika paljon; vauva rymistelee sen seurauksena tällä hetkellä TOSI alhaalla ja häpyliitos on aika hellänä... Kantapäätä takoo kylkikaarien alapuolella - melkein kipeää tekee, kun on vauvelilla jo niin paljon voimaa jaloissa! Mutta kuten jo sanoin, niin en kyllä koe, että omassa voinnissa silti olisi valittamista. Koputan puuta ;o)

Että nyt sitten vaan odotellaan.... :o)

VOIMIA KAIKILLE!!!

- E ja rv 40+0 -

Vierailija
40/41 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Meni loppu raskaus ninn tuskaisena että ei jaksanut kirjoitella. Juttuja kävin kyllä lukemassa.

Synnytys tapahtui lopulta sitten perjantaina ihan itsekseen. Kaikki meni hyvin. Poika syntyi klo18.48 50cm ja 3300g. Pojan verensokerit oli aluksi matalat mutta korjautuivat onneksi tiheillä syötöillä. Tänään pääsimme kotiin iltapäivästä. Isoveli ja isi olleet ihan haltioissaan ja hoitaneet kilvan. Kirjoittelen lisää kun ehdin!