Uusi mies puhuu lapsilleni törkeästi
Mitä teen? Minulla on kaksi alle 5v lasta. Erottiin lasten isän kanssa vuosi sitten. Nyt minulla on uusi mies joka on minulle tosi ihana ja huolehtii minusta ja lapsista kaikintavoin. Mutta ongelma on että mies puhuu lapsille välillä törkeästi. Esim "olet sinä kyllä tyhmä" ja "mene v**tuun siitä nyt" jos lapsi on tehnyt jotain väärin tai sitten sanoo että "isältäs oot periny varmaan ton tyhmyyden"
Mies siis muuten mukava, ihana ja auttaa mutta se miten lapsilleni puhuu välillä on tosi surullista. Osaa olla lapsille mukavakin ja auttaa niitä ym mutta välillä on tosi ilkeä.
Olen nyt miettinyt kun suhde vielä niin tuore että pitääkö vain lähteä eriteille. En kestä tuollaista haukkumista ja ilkeilyä. En ole uskaltanut puhua ystäville tai tukihenkilöille millainen mies on, kun jotenkin hävettää.
Ja tuntuu pahalle kun muuten kaikki menee meillä tosi hyvin eikä ole mitään ongelmia, meillä on hauskaa yhdessä ym mutta sitten tuo "kiusaaminen" tuntuu että mies välillä menee itse lapsentasolle haukkuessaan ja kiusatessaan lapsia.
Ja lisään vielä että lapset pitävät tästä miehestä silti koska hän tosiaan tekee niiden kanssa kaikkea ja auttaa, välillä tapahtuu vaan tätä ilkeilyä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ei ollut keksitty. En ollut osannut asialle tehdä mitään kun olen itsekkin ollut niin järkyttynyt. Noh onneksi kirjoitin tänne, saitte päähäni järkeä. En jättänyt miestä mutta sain suuni auki ja keskusteltiin miehen kanssa illalla. Sanoin hänelle että olen järkyttynyt ja en ole aiemmin vain osannut sanoa mitään ja näytin hänellekkin nämä kommentit teiltä että hänkin ymmärtäisi.
Mies oli pahoillaan ja sanoi ettei ole ajatellut että asia on niin vakavaja että on vitsillä heittänyt nämä jutut. Sanoin että ei ole hyvää vitsiä ja että tästälähtien jos kuulen vielä haukkuvan tai olevan ilkeä niin sitten meidän on erottava.
Mies yritti perustella omalla lapsuudellaan käytöstä, mutta sanoin että minun lapsilla on oma lapsuus ei hänen.
Sanoi että ymmärsi tehneensä väärin ja lupasi lopettaa. Saas nähdä miten käy. On ollut aika vaisu ja meni nyt jo nukkumaan.Ap
Vähäänpä tyydyt. Johan se miehen todellinen karva paljastui, tiedät tasan mitä hän ajattelee ja tuntee ja silti jatkat tuota suhdetta?
Olet eronnut vuosi sitten ja nyt on jo uusi isäpuoli esitelty lapsille? Nopeaa toimintaa. Opettele olemaan yksin.
Siis vuosi sitten erosit ja nyt jo uusi mies asuu luonanne? Jopa on kiirettä pitänyt, olisikohan kannattanut
elää pitempään lasten kanssa kaikessa rauhassa ennen kuin rahtaa kuvioon uuden miehen ilmeisesti
todella lyhyen tutustumisen jälkeen! Lapsiraukat. Passita kaveri matkoihinsa, tuskinpa puhuttelusi
jälkeenkään muuttaa pysyvästi suhtautumistaan.
Juokse!
Ex-mieheni oli samanlainen ja koska en kehdannut tunnustaa kenellekään, että olen taas kerran iskenyt käteni p'skaan, jäin suhteeseen ja sillä pilasin oman elämäni ja lasteni elämästä monta vuotta. Vaikka välillä oli lapsille ystävällinen ja auttavainen, raivoamiset ja huudot pahenivat kerta kerran jälkeen. Kehitysvammaista tytärtäni tuntui vihaavan erityisesti ja häneen kohdisti pahimman raivonsa. Oli myös mustasukkainen ajasta, jonka vietin lasteni kanssa ja kosti sen tietenkin heille. Tilanteenne ei tule ainakaan paranemaan, lähde ennenkuin käy kuten minulle ja jäät suhteeseen, jossa kaikki kärsivät. Itse tajusin lähteä vasta, kun teini-ikäinen tyttäreni kysyi minulta, että enkö näe mitä mies tekee minulle? Vasta siinä vaiheessa ymmärsin, että jäämällä suhteeseen pilaan paitsi oman, myös lasteni elämän. Ja se oli tähän astisen elämäni paras päätös!!
Oman elämänsä saa jokainen pilata jos välttämättä haluaa, mutta lasten elämää ei ole oikeutta pilata.
Ero ainoa vaihtoehto.