Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällaisia ystäviä olemassa ja jos on, mistä heitä löytää?

Vierailija
02.03.2026 |

-Tasavertaisuus: toinen ei jatkuvasti vain puhu omista asioistaan, vaan myös vastavuoroisesti kuuntelee ja on kiinnostunut myös minun asioistani.

-Haluaa pitää yhteyttä säännöllisesti, esim. pari kertaa viikossa viestitellä ja nähdä useamman kerran vuodessa. Yhteys säilyisi, vaikka elämäntilanteet muuttuisivat, tulisi ikää jne. Ajatus ystävyydestä olisi mahdollisimman pysyvä.

-Yhdessä voisi tehdä molemmista mukavalta tuntuvia asioita, käydä esim. museossa, kävelyllä, uimahallissa, kahvilassa tms.

-Ystävä ei hylkäisi, jos minulla menee elämässä todella hyvin tai huonosti.

-Hyväksyy sen, että minulla ja ystävällä voisi olla erilainen elämäntilanne (esim. erilainen perhetilanne, toisenlainen työ, erilainen uskonnollinen vakaumus tms), eikä se olisi ongelma.

Nimimerkillä yksinäinen keski-ikäinen nainen, jonka tuttavapiirissä kaikilla on jo "läheiset ystävät" tai heidän elämäänsä mahtuisi ns. väliaikaisystäväksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että löytyy. Ystävyys ei ole lista vaatimuksia.

Vierailija
2/16 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän siitä kiinni että onko oikeassa paikassa oikeaan aikaan

Välillä voi tuntuu et ei vaan saa läheisiä ystävii mutta väkisin ei kannata yrittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista kiinni. Minä löysin hyvin sattumalta yhden hyvän ystävän. Asumme 2 tunnin matkan päässä toisistamme, joten näemme vain pari kertaa vuodessa.

Vierailija
4/16 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä ystävä 35 vuoden ajalta. Ei viestitellä viikottain, mutta aina on vuosittain oltu tekemisissä usein ainakin soitoin. Nykyisin näemme useammin, kun lapseni ovat maailmalla. Hänellä ei ole lapsia.  Asummekin samassa kaupungissa nykyisin. Ajoittain välimatkaa on ollut yli 300 km. 

Minulla on myös toinen ystävä. Ei olla kauaa tunnettu, mutta niin sopiva ystäväksi. Hänen kanssaan viestitellään viikottain ja asumme myös lähellä toisiamme. Hänet löysin frendie - sovelluksesta. 

Vierailija
5/16 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/16 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erilaiset elämäntilanteet, se voi vaikuttaa siihen ettei pysty näkemään niin usein kuin ap toivoo.

Vierailija
7/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni risoo, kun on vaikea löytää pysyviä ystäviä. Hirveän moni kaipaa sellaista elämäntilanneystävää, joka kuuntelee sen hetken ja sitten heivataan toinen menemään.

Vierailija
8/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani todella onnellinen, kun minulla on läheiset ystävät vuodelta -87. Olimme samalla luokalla ja edelleen erittäin läheisiä, ristiin lastemme kummeja ym. 

Toivottavasti jokainen voisi löytää hyviä ystäviä <3

kiitollinen

Vierailija
9/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampi tuollainen ystävä. Yksikään ei vaadi tai odota ystävyydeltä mitään Leelian lepotuolia tai yksipuolista tarjoilua vaan aina puolin ja toisin. Jos tulee hätä voi aina pyytää apua ja saada tukea. 

Vanhimmat ystävät vuodelta 1971, uusimmat 2022

Vierailija
10/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että löytyy. Ystävyys ei ole lista vaatimuksia.

Ei ollut kyllä mitään kohtuuttomia vaatimuksia Ap:lla. 

Jos joku etsisi kumppania ja haluaisi löytää ihmisen joka arvostaa häntä ja on yhteisiä mielenkiinnonkohteita, ei hakkaa tai alista, niin sanoisitko ettei kuulosta todennäköiseltä koska parisuhde ei ole lista vaatimuksia?

Vierailija
11/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on todellisuudessa vailla seuraneitiä, joka 24/7 tavoitettavissa ja valmiina milloin ap itse tarvitsee, elämäntilanteesta yms. huolimatta.  Juu ei. 

Vierailija
12/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä keskustellaan niin paljon naisten välisistä ystävyyssuhteista, ikään kuin ystävyyssuhteiden täytyisi noudattaa tätä tarkistuslistaa ja mallia?

Mutta olemmeko ottaneet huomioon biologisesti miespuoliset ja sellaisiksi identifioituvat naiset? Miten he rakentavat ystävyyssuhteita?

Vai ovatko ystävyyssuhteet vaikeita myös miehille, kuten keski-ikäisten miesten, jotka jäävät kotiin?

Vierailija
13/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapasin ryhmämatkalla henkilön jonka kanssa synkkasi hyvin ja on nykyään tosi hyvä ystävä vaikka asutaankin eri puolilla suomea. Toinen ystävä tuli työkaverista, kolmas ystävä uudesta naapurista kun muutin tähän useita vuosia sitten ja neljäs harrastuksen parista pari vuotta sitten.  Avoimin mielin kun kuljet niin helpommin tulee vastaan ja ehkä harrastuksen parista löytyisi. Yksi tärkeä seikka on ettei vaadi tai sido liikaa, ystävyys ei vaadi päivittäistä viestittelyä tai tiheään tapaamista vaan myös tilaa pitää antaa omille asioille ja muille ystäville. Tärkeintä on luotettavuus, omista asioista pitää uskaltaa kertoa ilman pelkoa että ne leviää ja ystävän asioista ei kerrota eteenpäin, ei edes näille muille ystäville.

Vierailija
14/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap on todellisuudessa vailla seuraneitiä, joka 24/7 tavoitettavissa ja valmiina milloin ap itse tarvitsee, elämäntilanteesta yms. huolimatta.  Juu ei. 

Ystävyyssuhteet ja pitkäaikaiset ihmissuhteet ovat todella tärkeitä AP:n kaltaiselle ihmiselle. Voi kuvitella, kuinka sietämätöntä AP:n olisi ilman pitkäaikaista naispuolista kumppania, joka olisi halukas olemaan hänen tukenaan.

Minulla on ystävä, joka 48-vuotiaana muuttuneen elämänsä jälkeen ajautui passiivisesti yksinäisyyden kohteeksi. Lopulta, kykenemättä sietämään yksin asumista, hän teki itsemurhan asunnossaan.

Vierailija
15/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävyyssuhteet ja pitkäaikaiset ihmissuhteet ovat todella tärkeitä AP:n kaltaiselle ihmiselle. Voi kuvitella, kuinka sietämätöntä AP:n olisi ilman pitkäaikaista naispuolista kumppania, joka olisi halukas olemaan hänen tukenaan.

Minulla on ystävä, joka 48-vuotiaana muuttuneen elämänsä jälkeen ajautui passiivisesti yksinäisyyden kohteeksi. Lopulta, kykenemättä sietämään yksin asumista, hän teki itsemurhan asunnossaan.

Toivokaamme sitten ap:lle pikaista poismenoa. Vaikuttaa pikemminkin takertujalta ja läheisriippuvaiselta eikä sellaisen kanssa edes tuttavallisissa väleissä olemisessa ole kuin pelkkää haittaa. Ihmiset eivät ole mitään jukebokseja, jotka toteuttavat toiveita aina, kun niin halutaan. 

Vierailija
16/16 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

> -Haluaa pitää yhteyttä säännöllisesti, esim. pari kertaa viikossa viestitellä

Sanoisin, että ulkomailta. Tietyt kulttuurit ovat paljon sosiaalisempia kuin me.

Kiinnostaisiko sinua opiskella jotain kieltä? Netistä löytyy esim tandem ja

conversation exchange, joista saatat löytää opiskelukaverin ilmaiseksi. Suomen 

kielen opiskelijoita löytyy vähemmän, mutta jos osaat esim. englantia, voit opettaa 

sitä hänelle. Aika nopeasti sinusta ja hänestä tulee ystävät ja saat hyvän syyn 

matkustaa ja tavata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän