Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen huonommuutta kun väsyn 9v ja 12v lasten

Vierailija
30.09.2018 |

kanssa. Kukaan ei oikein ymmärrä minua ja koen olevani kummajainen. Onko kellään samaa tilannetta?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan nuo pieniä. Lasken isoiksi sellaiset, jotka jo hyvin pitkälle hoitavat asiansa itse.

12-vuotias pieni lapsi?? Hänhän on jo teini seuraavana vuonna.

No, ei nyt kuitenkaan kauhean isokaan ihminen vielä. Ei muuta kotoa, eikä seurustele.

Vierailija
22/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. On tuon ikäisten kanssa vielä kaikkea. Ja jos on omia menoja, niin pitää saada lastenvahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja joskus tuntuu, että nuo 9v on hyvinkin valvottavia.

Vierailija
24/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla konkreettisesti ne lapset aiheuttaa sulle väsymystä? Kuitenkin syövät itse, peseytyvät itse, pukevat ja riisuvat itse, tekevät läksyt itse, kulkevat kouluun itse ja jopa harrastuksiin, käyvät vessassa itse... Tekevät kyllä kotitöitäkin avuksi kun käsketään, siivoavat vähintään omat huoneensa.

Kyllä sulla on nyt jotain muuta häikkää joka ei liity lapsiin. Joko masennus, tai sitten raudanpuute, kilpirauhasen vajaatoiminta, astma, diabetes, IBS, D-vitamiinin puute, foolihapon puute, B12 puute, jonkin sortin reuma esim. fibromyalkia tai mitä niitä nyt on. Kunnon tutkimukset lääkärillä, paljon puhuttu ferritiini ja d-vitamiini on todella tärkeitä.

Vierailija
26/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan nuo pieniä. Lasken isoiksi sellaiset, jotka jo hyvin pitkälle hoitavat asiansa itse.

Monessa maassa, ja vajaa sata vuotta sitten Suomessakin tuon ikäiset oli jo töissä tienaamassa rahaa kotiin. Jos joku 9v voi osallistua telkkarissa kokkikilpailuun, niin miten ei muka pärjää yhtään yksin kotona tai osaa tehdä mitään kotitöitä?

Vierailija
27/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sitä samaa tuon ikäisten kanssa on kuin muutamaa vuotta nuorempien.

Vierailija
28/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan mua pyykinpesuun, ruuanlaittoon, harrastus kuskauksiin, eivät ole pitkään kotona keskenään, läksyissä pitää auttaa, kavereita käy ja sosiaalisissa asioissa tarvitaan välillä aikuisen tukea. Ap

Vierailija
29/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa, ja vajaa sata vuotta sitten Suomessakin tuon ikäiset oli jo töissä tienaamassa rahaa kotiin. Jos joku 9v voi osallistua telkkarissa kokkikilpailuun, niin miten ei muka pärjää yhtään yksin kotona tai osaa tehdä mitään kotitöitä?

Joo, toki yhtään pärjää 9v, mutta ei 8h päivässä, iltaisin tai öisin. Jotkut tekevät kolmivuoroa.

Vierailija
30/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaan mua pyykinpesuun, ruuanlaittoon, harrastus kuskauksiin, eivät ole pitkään kotona keskenään, läksyissä pitää auttaa, kavereita käy ja sosiaalisissa asioissa tarvitaan välillä aikuisen tukea. Ap

Eikö sitä pyykinpesua ole kuitenkin vähemmän kuin silloin kun lapset oli pieniä? Ja ruokaa pitäisi laittaa ilman lapsiakin, sinulle ja miehelle. Läksyissä ei ole pakko auttaa, mikään laki ei pakota. Ja kavereiden käymistä voi rajoittaa samoin kuin muitakin kissanristiäisiä. Ei harrastuksia ole pakko olla montaa eikä sellaista mihin pitää sun kuskata kauas. Kai sulla mieskin on?

Vierailija
31/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toki yhtään pärjää 9v, mutta ei 8h päivässä, iltaisin tai öisin. Jotkut tekevät kolmivuoroa.

Ei varmaan molemmat vanhemmat tee kolmivuoroa ja ole yhtäaikaa pois öitä. Ja siellä on myös se 12v. Eikä ap puhunut mitään kolmivuorosta.  Miksi ap olisi pois kotoa iltaisin tai öisin 8h niin että mieskään ei ole kotona?

Vierailija
32/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä pyykinpesua ole kuitenkin vähemmän kuin silloin kun lapset oli pieniä? Ja ruokaa pitäisi laittaa ilman lapsiakin, sinulle ja miehelle. Läksyissä ei ole pakko auttaa, mikään laki ei pakota. Ja kavereiden käymistä voi rajoittaa samoin kuin muitakin kissanristiäisiä. Ei harrastuksia ole pakko olla montaa eikä sellaista mihin pitää sun kuskata kauas. Kai sulla mieskin on?

On vaan olo, että hommat ja vastuu kasvaa koko ajan. Lapset tarvitsevat vanhempiaan yhä. Ja kyllä 9v on monessa asiassa pieni. Ap

Vierailija
33/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan molemmat vanhemmat tee kolmivuoroa ja ole yhtäaikaa pois öitä. Ja siellä on myös se 12v. Eikä ap puhunut mitään kolmivuorosta.  Miksi ap olisi pois kotoa iltaisin tai öisin 8h niin että mieskään ei ole kotona?

12v ei voi olla kotona yötä ilman aikuista.

Vierailija
34/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miten sitten multa on useampi tuttu kysynyt lähiaikoina tuota 9v poikaa, että missä sinun pikku poika on? Pitääkö jatkossa korjata, että ei se ole pieni, se on iso poika jo. Hah.

Vierailija
35/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu ihan keneltä kysytään, mitään lopullista totuutta asiassa ei ole.

Vierailija
36/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samat fiilikset.

Vierailija
37/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minulta kysytään, niin se vaihe, kun lapset oli 7, 5 ja 1 oli lastenleikkiä ja ruusuilla tanssimista tähän hetkeen nähden, kun lapset 15, 13 ja 9...tuo yksivuotias vielä menee, mut noi teinit....ihan hirveetä. Hirveetä rahanmenoa myöskin. Ehkä tuolloin tuntui välillä et seinät kaatui päälle kotona ollessa, mut se oli pientä se...

Vierailija
38/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Yritä nauttia, luultavasti haasteet on vasta edessä.

Vierailija
39/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä kaikilta jotka pitivät outona ap:niin väsymystä, että miksi hän ei voisi mielestänne väsyä lastensa kanssa.

Vierailija
40/55 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailen keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi