Jouluruoat, monelleko laitatte?
Stressi! Joka joulu. Minulle se homma kaatuu joka joulu.
Syöjiä lähemmäs 30
Miten ihmeenlailla pääsen tästä rumbasta eroon?
Toisaalta haluan, että kaikki saapuu, mutta toisaalta taas en.
Olen kuullut, että eroon rumbasta pääsee vain karkaamalla jonnekin joulun viettoon.
Kommentit (17)
Ei se sulle kaadu, vaan sä otat sen. Tänä vuonna älä ota! Karkaa vaikka sitten jos se sen vaatii. Mutta nyt elämme vasta syys-lokakuun vaihdetta, joten unohda joulu.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa pizzaa
Kinkkupizzaa....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa pizzaa
Kinkkupizzaa....?
Ei mistään pizzeriasta saa kinkkua.
Jos mä saisin päättää niin meilläkin olisi se 30 henkeä jouluna syömässä... valitettavasti ollaan vaan oman perheen kesken. Tapanina tulee sitten enemmän sukulaisia kylään, 15 henkeä.
Mutta jos et halua kokata noin isolle porukalle niin aloita ajoissa ja alat nyt jo sanomaan että ”tänä jouluna ollaan vaan oman perheen kesken”
Meillä syödään jouluruokia pari viikkoa vaihtelevalla kokoonpanolla, jos noin asian ilmaisisi.
Etkö osaa kieltäytyä ja sanoa, että tänä jouluna kinkkubileet on jounkun muun luona. Että haluatte viettää joulun rauhassa oman perheen kesken.
Meillä on ollut suvussa perintönä mennä joulupäivänä syömään suvun vanhimman kotiin. Minut kun heivattiin suvusta, niin mulle tarjottiin syöntipäiväksi tapaninpäivää. Silloin ei ole muita paikalla. En mennyt. Yhden sukulaisen synttäreihinkin (70v.) olisin saanut osallistua, muuna päivänä kuin muut.
Maksalaatikkoa yhdelle, rusinoilla.
Neljälle laitan.
Jouluna meillä olemme vain mieheni, lapseni ja siskoni kanssa.
Mutta meillä on tapana joulukuussa tavata ja viettää kahvi-/ glögi-/ viinihetki, tai illallinen noin 40 sukulaisen/ ystävän kanssa ( ei samana päivänä tietenkään)Ne ovat tärkeitä kohtaamisia ja todella rakkaita trarditioita.
Kolmelle :) ja ostan laatikot ja leipomukset meidän työpaikan emäntien tekemää.
Sauna ja palju lämpimäksi. Kuusta ei voi hommata kissojen takia eli aika pienellä mennään. Aikuisia ollaan kaikki, saunotaan pitkän kaavan kautta ja samoin syödään.
Mun systeri piti aina joulun lastensa perheille mutta viime jouluna karkasi Tallinnaan, ikää on jo 70+. Ilmoitti jo hyvissä ajoin kaikille, että ei ole jouluna kotona.
Jos stressaa niin älä tee.
Yleensä kahdelle. Olemme lapseton pariskunta, eikä meillä kummallakaan ole sisaruksia. Minun toinen vanhempani on elossa, miehen vanhemmat ovat kuolleet jo 20 vuotta sitten. Elossa oleva vanhempani asuu nykyisen puolisonsa kanssa Keski-Euroopassa, eikä jaksa tulla aina edes jouluksi Suomeen, koska on jo heikossa kunnossa.
Minusta olisi ihanaa juhlistaa joulua isommalla porukalla, mutta meidän tilanteemme on nyt tällainen. Nautin kyllä kovasti, kun saan järjestää pikkujouluaikaan isommat juhlat ystäväpiirille. Joulu on sitten todellista rauhoittumista kahdestaan miehen kanssa.
Kotiin laitan kolmelle, enkä edes kaikkia mahdollisia jouluruokia. Usein on vietetty joulua miehen siskon luona vaihtelevan kokoisella porukalla, ja jokainen on tuonut / tehnyt osansa.
Tänä jouluna meitä on kahdeksan mutta kaikki osallistuvat ruuanlaittoon ja kattamiseen.
Jouluruoka on sovellettua, kukin valitsee oman lempiruokansa ja niitä sitten tulee...
Ei asuta Suomessa, ihana saada molemmat aikuiset lapseni ja pari hyvää ystävää kylään! Ruuanlaittoviini auki, siitä lähtee!
Me ollaan tehty nyt kaksi joulua "nyyttikestiperiaatteella". Mun äiti tuo kinkun, mies tekee jonkun couscous-ruuan, minä teen pari laatikkoa ja salaattia ja miehen perhe (äiti, isä, sisko ja hänen perheensä) tuovat sitten mukanaan kuka mitäkin (äiti tuo yleensä makeat jälkkärit).
Meillä on kivasti kahden maan (ja mantereen) ja kahden uskonnon joulufuusio <3 Just viime jouluna naurettiin että tästä pitäisi saada lehteen juttu, vieri vieressä kinkut ja couscoukset, huivipäiset ja huivittomat, eikä kellään nokan koputtamista. Joulukuusi on ja lahjat jaetaan, ikkunassa vieri vieressä puolikuu ja tähti. :)
Tilaa pizzaa