Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia keuhkokuumeesta

Vierailija
30.09.2018 |

Kenelläkään? Kuinka kauan kesti parantua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli vain kuiva yskä 3 kk ajan. Sitten tuli korkea kuume. Kyllä siitä parantui oikean lääkkeen avulla. Eka antibiootti ei tehonnut, mutta kun tajuttiin, että aiheuttaja oli mykoplasma, niin siihen tarkoitettu oikeanmerkkinen antibiootti tehosi jo parissa päivässä. Eli pitäö tietää tarkkaan, mikä bakteeri aiheuttaa sen. Julkisella ei tutkittu eukä tajuttu, menin yksityiselle lääkärille, joka oli paremmin perillä.

Vierailija
2/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka oli vain kuiva yskä 3 kk ajan. Sitten tuli korkea kuume. Kyllä siitä parantui oikean lääkkeen avulla. Eka antibiootti ei tehonnut, mutta kun tajuttiin, että aiheuttaja oli mykoplasma, niin siihen tarkoitettu oikeanmerkkinen antibiootti tehosi jo parissa päivässä. Eli pitäö tietää tarkkaan, mikä bakteeri aiheuttaa sen. Julkisella ei tutkittu eukä tajuttu, menin yksityiselle lääkärille, joka oli paremmin perillä.

Mitä oireita sinulla oli? Jouduitko sairaalaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani oli 4 päivää sairaalassa, 2 viikkoa kotona sairaslomalla ja puoli vuotta semikuntoisena. Keuhkokuume voi viedä yleiskunnon ja voimat todella pitkäksi aikaa, vaikka noin periaatteessa reagoisi lääkkeisiin, ja tulehdus sinänsä häviäisi keuhkoista ja olisi puhtaat keuhkokuvat.

Vierailija
4/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutamana päivänä kuumetta siten, että aamulla ei ollut mitään, mutta iltapäivällä nousi ja oli 37,6. Olo oli väsynyt ja muutaman metrin matka sängyltä vessaan vei voimat. Kolme päivää olin kotona, neljäntenä oli pakko mennä lääkäriin todistuksen takia. Keuhkokuume näkyi röntgenkuvassa ja crp oli satasen pintaan. Sain antibioottia suoneen muutaman päivän ja sitten tabletteina, sain olla kotona. Meni siinä muutama viikko ennen kuin olo oli normaali, töistä olin pois pari viikkoa.

Työkaveri taas oli töissä päivän normaalisti eikä töissä lähtiessä ollut vielä mitään. Kotona kume nousi hetkessä hyvin korkeaksi ja hän meni sekaisin. Puoliso vei hänet heti päivystykseen ja työkaveri joutui osastolle antibioottitippaan. Sairauslomaa hän sai kuukauden.

Vierailija
5/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä hoitui kotona, antibiootit tabletteina. Lepäsi ja nukkui paljon, yleiskunto romahti ja kunnon palautuminen kesti useita viikkoja. Alkuoireena yskää ja kuumetta, kuume loppui lähes heti kuurin alettua.

Vierailija
6/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuume pysyi korkeana muutaman päivän eikä pysynyt buranalla kuin tunnin alhaalla. Crp jotain 350 tienoilla, viikko sairaalassa ja pari viikkoa vielä sen jälkeen kotona ihan pois pelistä. Useampi kuukausi meni että Paganin kunnolla. Kamala tauti.

Vierailija
7/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin totaali-yh, ensin lapseni sai keuhkokuumeen ja joutui sairaalaan. Kun kotiutui sieltä, niin minä sain sen keuhkokuumeen. Hain lääkettä onneksi sen verran ajoissa, että pystyin olemaan kotona, mutta oli kyllä haastavaa huolehtia 2-vuotiaasta yh:na ja lisäksi kotitöistä n 39 asteen kuumeessa tosi sairaana. Ei ole jäänyt mitään muistikuvaa siitä, kauanko parantuminen kesti...

Vierailija
8/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskiko teillä kylkeen kuin puukolla pistäisi yskiessä? Jos kyllä niin kauanko sen taukoaminen kesti?

Vierailija
9/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylkeen pisti, kuiva yskä ja kuume. Ensin hoitajalla, joka sanoi että flunssa (ei nenä vuotanut). Sitten lääkäriin, joka epäili heti keuhkokuumetta. Kaksi viikkoa sairaslomaa, joka oli liian vähän ruumiillisesti raskaassa työssä. Sain vielä viikon lisää kun voin huonosti töihin palattuani. 

Kotona koko ajan, yksi antibioottikuuri. Helpotti äkkiä, mutta huono kunto ja olo pitkään.

Vierailija
10/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala ajanjakso! Parina yönä luulin että kuolen, kun henki ei kulkenut, yskitti ja kovasti sattui. Puolisolle vakuutin että kyl tää tästä, kun pelkäsin että joudun sairaalaan (ja että silti kuolen.)

Töihin pystyin 5 tai 6 viikon päästä. Tai siis tein kyllä koko ajan etänä jotain, kun töissä ei tajuttu tilannetta ja oli helpompaa vain tehdä, kun en itsekään oikein tajunnut että mikä tämä on, kun kuumetta on viikkotolkulla 38-40 ja henki ei kulje ja hiki virtaa pienestäkin fyysisestä solkenaan. Esim kun kävin suihkussa, istuin kylppärin lattialla, en jaksanut seistä. Kun lopulta nousin kuivatakseni, tajusin kauhukseni että kuivaan jo uutta hikeä, en suihkun kosteutta. Aivan sairasta. Useita antibioottikuureja meni.

Yli puoli vuotta olin fyysisesti heikko, ja hiki vaan valui jos jotain fyysistä yritti.

Tsemppiä ap, jos sulla on tämä! Mutta oon kyllä kuullut ettei kaikilla mene noin pahaksi, ehkä antibiootit osuu jollain paremmin kohdilleen heti alkuun.

Vierailija
11/11 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt keuhkosairas pari kuukautta. Alkuun puhuttiin bronkiitista, mutta nyt on keuhkokuumelääkitys kolmatta päivää menossa. Olen kotona, kuumetta ei ole, mutta kipu on tainnuttava. Puoliso ehdotti jo sairaalaan menoa. Keuhkoista tulee kivun kanssa tavaraa.