Kokemuksia ilkeästä miehestä
Kadun syvästi, että aloin seurustelemaan noin neljä vuotta sitten erään miehen kanssa, jonka luulin olevan kaikki se mitä koskaan vain voi toisen toivoa olevan; ihminen johon voi aina luottaa ja jonka kanssa voi rakastaa rauhassa ja turvassa. Mies on ollut minua kohtaan kuitenkin niin ilkeä, että välillä mietin, toivunko koskaan. Muita samanlaisen pettymyksen kokeneita?
Kommentit (30)
Minun tapauksessani tieto on lisännyt tuskaa. Muiden narsistin uhrien myötä olen ymmärtänyt heidän toimintatapaansa ja kuinka laskelmoitua se on. Se on oikeastaan vain pahentanut toipumistani. Voin huonosti, kun ajattelenkin, että lähelläni on ollut sellainen ihminen ja mikä pahinta, että minä rakastin häntä. Siis RAKASTIN ihmistä joka on täysin tunnekylmä, empatiakyvytön ja inhottava. Olen vajonnut johonkin syvälle näitä miettiessäni ja välillä tuntuu että olen "pilalla". Kaikki minussa tuhoutunut niin sanotusti.
Vierailija kirjoitti:
Minun tapauksessani tieto on lisännyt tuskaa. Muiden narsistin uhrien myötä olen ymmärtänyt heidän toimintatapaansa ja kuinka laskelmoitua se on. Se on oikeastaan vain pahentanut toipumistani. Voin huonosti, kun ajattelenkin, että lähelläni on ollut sellainen ihminen ja mikä pahinta, että minä rakastin häntä. Siis RAKASTIN ihmistä joka on täysin tunnekylmä, empatiakyvytön ja inhottava. Olen vajonnut johonkin syvälle näitä miettiessäni ja välillä tuntuu että olen "pilalla". Kaikki minussa tuhoutunut niin sanotusti.
Tiedän tuon tunteen. Minuus ajoittain tuntuu kadonneelta, ja mikä pahinta, toivonkin sen kadonneen koska se on niin poljettu ja nujerrettu. Kaikki rakkauteni on tehty tyhjäksi, mitätöity. Kuin musta aukko - se on hyvä vertaus. Sielusyöppö. Ankeuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon tunteen. Minuus ajoittain tuntuu kadonneelta, ja mikä pahinta, toivonkin sen kadonneen koska se on niin poljettu ja nujerrettu. Kaikki rakkauteni on tehty tyhjäksi, mitätöity. Kuin musta aukko - se on hyvä vertaus. Sielusyöppö. Ankeuttaja.
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa ilkeyden sijaan puhtaalta pahuudelta - etenkin jos hän on tiedostanut toimintansa, usein on.
Olen todella pahoillani puolestasi. Ihminen on (myös) hirviö.
Sivusta seuranneena yhtä suhdetta ja sen loppua olen ajatellut että se ilkeä puoli tarvitsee sitä jota alistaa. Tässä tämä toinen ei halua päästää irti alistettavasta edes suhteen loputtua vaan koittaa yhä määrätä tämän elämää.
Tuntuu että se on sille kenties narsismiin tai vastaavaan taipuvaiselle riippuvuus, hän ei itse osaa olla jos ei voi määräillä toista. Ei tiedä mikä itse on tai omaa paikkaansa ilman että voi koittaa ylentää itseään.
Kaikki miehet ovat enemmän tai vähemmän ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta seuranneena yhtä suhdetta ja sen loppua olen ajatellut että se ilkeä puoli tarvitsee sitä jota alistaa. Tässä tämä toinen ei halua päästää irti alistettavasta edes suhteen loputtua vaan koittaa yhä määrätä tämän elämää.
Tuntuu että se on sille kenties narsismiin tai vastaavaan taipuvaiselle riippuvuus, hän ei itse osaa olla jos ei voi määräillä toista. Ei tiedä mikä itse on tai omaa paikkaansa ilman että voi koittaa ylentää itseään.
Niin kyllä, heille se on kamalaa kun uhri lähtee eikä enää ole sitä "käytettävää". Minunkin tapauksessani tämä mies on jäänyt elämääni eikä lähde vaikka pyydän vaan vielä eron jälkeenkin nauttii tuskastani. Tämmöiset ihmiset myös pelkäävät totuuden paljastumista ja hän tietää varmasti että uusi olisi etsittävä johon kohdistaa tämä viha mutta ei halua menettää kasvojaan vaan tahtoo ylläpitää uusille naisilleen sitä rooliaan. On surullista että tuollaisia ihmisiä on. Ei tuollaisissa ihmisissä ole hyvyyttä, vain pahuutta, jota yritetään ulkoistaa siihen ihanaan ihmiseen, jonka on valinnut itselleen poljettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät todellakaan ole ilkeitä. Ilkeitä miehiä ja naisia kyllä löytyy. Kokonaisvaltainen ilkeys ja toisen tahallinen satuttaminen on pahuutta, jolloin ilkeys saa uuden merkityksen. Rakkauteen ei kuulu ilkeys toista kohtaan. Täytyy todella vihata toista pystyäkseen tahallisesti satuttamaan toista. Mielestäni kommenttisi oli kokematon, vähättelevä ja naivi.
Tämmöiset ihmiset osaavat halutessaan kontrolloida itseään eli osaavat esittää kivaa ja rakastavaa, joten osaavat myös kytkeä päältä pois todellisen luonteensa. Ja heillä on vain tämä ilkeä luonne, muu on teeskentelyä. Joten he ovat täysin tietoisia toiminnastaan. Aito ihminen voi joskus tilanteesta johtuen tai asioihin reagoiden olla ilkeä, mutta tämä ei ole sen ihmisen "luonne". On hyvä ymmärtää tämä. Jo senkin takia, että osaa tunnistaa tämmöiset ihmiset jotka haluavat elämääsi vain pilatakseen ja tuhotakseen sinut ja tehdäkseen itsensä elinvoimaiseksi rakkaudestasi ja hyvyydestäsi. Perus veemäinen ihminen ei välttämättä ole veemäinen ilkeyttään, nämä todelliset ilkeät piilottavat pahuutensa, jolloin heihin rakastuu aika nopeasti, nopeammin kuin ihmiseen josta huomaa selvästi luonteen huonot ja hyvät puolet. Siksi löytävät uhrinsa erittäin nopeasti ja kykenevät ylläpitämään suhdetta uhriin vuosia. Nämä ovat huijareita ja loistavia manipuloimaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin,ja narsistisovinistipsykopaattijuoppohuoripukkifeministihyväksikäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Kadun syvästi, että aloin seurustelemaan noin neljä vuotta sitten erään miehen kanssa, jonka luulin olevan kaikki se mitä koskaan vain voi toisen toivoa olevan; ihminen johon voi aina luottaa ja jonka kanssa voi rakastaa rauhassa ja turvassa. Mies on ollut minua kohtaan kuitenkin niin ilkeä, että välillä mietin, toivunko koskaan. Muita samanlaisen pettymyksen kokeneita?
Pari kolme kuukautta pidin yhteyttä ja muutaman kerran tapailin Universumin Lahjaksi naisille syntynyttä (omasta mielestään) miestä, voi sitä itsekehun määrää, ja yritti joka käänteessä tehdä mustikseksi puhumalla nuorista naisista joita tapasi arkisissa jutuissaan ym. Huvituin sisäisesti, olihan se niin alleviivaavaa mainita aina erikseen että tapaamansa naiset olivat nuoria naisia : )
Tiesin heti alkuunsa ettei juttumme tule eteneen sen pidemmälle tyypin hoopuden vuoksi ja muutaman muunkaan seikan vuoksi. Sänkyjutut oli surkeinta kokemaani ikinä eikä siitä sen enempää tässä yhteydessä.
Tyypillä oli vain helvetin huono ellei jopa olematon itsetunto erinäisistäkin syistä, joita yritti kompensoida itsekehulla ja kaikenmoisilla maneereilla. Onneksi en sen pidempään katsellut, en tuhlannut aikaani jonnin joutavaan hyyppään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kolme kuukautta pidin yhteyttä ja muutaman kerran tapailin Universumin Lahjaksi naisille syntynyttä (omasta mielestään) miestä, voi sitä itsekehun määrää, ja yritti joka käänteessä tehdä mustikseksi puhumalla nuorista naisista joita tapasi arkisissa jutuissaan ym. Huvituin sisäisesti, olihan se niin alleviivaavaa mainita aina erikseen että tapaamansa naiset olivat nuoria naisia : )
Tiesin heti alkuunsa ettei juttumme tule eteneen sen pidemmälle tyypin hoopuden vuoksi ja muutaman muunkaan seikan vuoksi. Sänkyjutut oli surkeinta kokemaani ikinä eikä siitä sen enempää tässä yhteydessä.
Tyypillä oli vain helvetin huono ellei jopa olematon itsetunto erinäisistäkin syistä, joita yritti kompensoida itsekehulla ja kaikenmoisilla maneereilla. Onneksi en sen pidempään katsellut, en tuhlannut aikaani jonnin joutavaan hyyppään.
Olen myös kuunnellut vuosia juttuja nuorien aasialaisten naisten busines-pukeutumisesta, hierojista, ihan sama mistä - aina on naisia läsnä, ja niistä kerrotaan laveasti. Sairasta touhua.
Tiedostin nämä kaikki huonot puolet itsessäni ja jätin koko parisuhde/naishaikailun sikseen, säästynee kaikkien hermot ja mielenterveys. Vaikka kyllähän se välillä vähän kirpaisee kun joku nainen tuijottelee ihastuneen oloisena, mutta eipä auta kuin antaa olla.
Tuollaiset seksifantasiat ja jatkuva naisten metsästys oli läsnä minunkin kokemuksessani. Sen huomasi ja jäi kiinni monta kertaa. Mutta minun tapauksessa hän yritti kiistää viimeiseen asti :D tämä oli varsin hupaisaa kun oli jo kiinni jäänyt ja koska hänenkään seksitaidot eivät olleen kummoiset.. Jotenkin tosi tyhjää touhua sängyssä, ei tajua naisenvartalosta mitään. Ehkä ei sitten osaa täysin tyydyttää omiakaan tarpeitaan vaan kokevat että määrä korvaa laadun. Loppuaikana alkoi kunnolla karmia kun en vain jotenkaan päässyt yli siitä että mikä vain kelpasi. Nämä naiset eivät olleet mitenkään edes viehättäviä vaan juuri tuli olo että mikä tahansa kelpaa. Pettämisen paljastuttua ei silti osannut nähdä kuinka hän oli pilannut suhteen vaan siitä syyttää tietysti uhriaan, jonka elämästä ei suostu poistumaan vaikka kuinka laittaisi välit poikki. Ihan mielenvikaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta annoit kuitenkin...
Tämä on heille normaalia käytöstä, eivät näe siinä mitään väärää = tuottaa heille hyvää oloa. Toinen nainen on nopein tapa tuottaa heille itselleen hyvää oloa koska se tuottaa sen lisäksi huonoa oloa sinulle. Ja nauttivat sitten kun tuntevat olevansa haluttuja sydäntensärkijöitä. Vaikka pelkkä pettäminen ei vielä tarkoita että ihminen olisi paha ja toimisi niin ilkeyttään mutta jos on muunkinlaista inhottavaa toimintaa kannattaa lähteä vähin äänin. Narsisti muuttuu pahemmaksi kun hän paljastuu. Silloin hän alkaa tuhota sinua entistä enemmän. Ideaali olisi, saada mielisairaalaan saakka uhri, joten kukaan ei uskoisi sitä "hullua". Tai ajaa itsemurhaan jolloin totuus heistä kuolee uhrin mukana. Niin sairaita he ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on heille normaalia käytöstä, eivät näe siinä mitään väärää = tuottaa heille hyvää oloa. Toinen nainen on nopein tapa tuottaa heille itselleen hyvää oloa koska se tuottaa sen lisäksi huonoa oloa sinulle. Ja nauttivat sitten kun tuntevat olevansa haluttuja sydäntensärkijöitä. Vaikka pelkkä pettäminen ei vielä tarkoita että ihminen olisi paha ja toimisi niin ilkeyttään mutta jos on muunkinlaista inhottavaa toimintaa kannattaa lähteä vähin äänin. Narsisti muuttuu pahemmaksi kun hän paljastuu. Silloin hän alkaa tuhota sinua entistä enemmän. Ideaali olisi, saada mielisairaalaan saakka uhri, joten kukaan ei uskoisi sitä "hullua". Tai ajaa itsemurhaan jolloin totuus heistä kuolee uhrin mukana. Niin sairaita he ovat.
Mielisairaala ei riitä, toinen halutaan ajaa itsemurhaan. Jopa kroonisesta vaikeasta sairaudesta pilkataan ja ivataan. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaala ei riitä, toinen halutaan ajaa itsemurhaan. Jopa kroonisesta vaikeasta sairaudesta pilkataan ja ivataan. Kokemusta on.
Niin. Tällaisia ihmisiä todellakin on.
Kahdeksan vuotta sadistisen narsistin seurassa. Aivoituksia ei voi - eikä halua - ymmärtää. Epäihminen josta en toivu koskaan.