Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön tai sairas: miten sinä poikkeat median loinen-stereotypiasta?

Vierailija
30.09.2018 |

Hallitus ja media ovat onnistuneet hajoita ja hallitse -linjassaan. Jopa työssäkäyvät inhoavat sitä mielikuvaa, mikä tukia saavasta on maalattu. Esim. 10 vuotta sitten ei työssäkäyvä sanonut: "tuet ovat minulta pois".

Koska tätä mielikuvaa on toistamalla iskostettu kansaan, kannattaa toistaa totuuttakin. Eli: kuinka sinä eroat nykymielikuvan työttömästä/sairauseläkeläisestä?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikki asiaa vähänkin ajattelevat ymmärtävät että työttömät toimivat tässä ns. syntipukkeina. Hajoita ja hallitse. Saadaan köyhät tappelemaan keskenään niin ei kiinnity huomio sinne, kuka oikeasti vetää välistä ja mitä. Saman voi nähdä esim. Put_inin Venäjällä. Tuskinpa hänellä on oikeasti mitään seksuaali_vähemmistöjä kohtaan, ovat vaan niin hemmet_in käteviä syntipukkeina.

Vierailija
62/67 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenien vuosien työura takana, kaksi korkeakoulututkintoa, kolmas tekeillä, ulkomaan kokemusta useasta maasta, hyvä kielitaito. Ei koskaan päihde- tai mt-ongelmia. Koko 2000-luvulla ollut vain määräaikaisia työsuhteita erikoisalallani eli prekariaattielämää kunnes valtio lopetti koko puljun, jonka työhön olin erikoistunut. Nyt olen työtön kohta neljättä vuotta.

Henkisesti voin hyvin, koska teen oman suunnitelmani mukaan sitä mikä on järkevää ja mielekästä aktiivimallia uhaten eli opiskelen sitä kolmatta tutkintoa. Usein työskentelen lähes joka päivä viikossa, lopetan useimmiten aikaisintaan kello 18.

Taloudellinen tilanne on tiukka, koska aktiivimalli leikkaa työmarkkinatukeani eikä sillä elä saati edistää työuraansa. Pienet säästöni kuluvat tähän.

Olen liikuntavammainen, mutta vammani ei ole suuremmin haitannut työntekoani, koska elän terveellisesti, liikun ja käyn säännöllisesti hoidoissa. En ole nytkään hakenut sairaslomaa tai työkyvyttömyyseläkettä. Toki terveydenhoito aiheuttaa lisäkuluja, jotka myös vaikeuttavat taloudellista tilannetta.

Mutta olen työtön, joka tekee joka päivä työtään (vaikkei siitä makseta), olen köyhä mutta onnellinen. Eikä Sipilän hallitus saa mua kuriin, koska teen kaiken sen mukaan mikä on järkevää, vaikka heidän typerä aktiivimallinsa ei sitä tunnusta. Olen tehnyt valituksen ja asia käsittelyssä. Jos jaksan, vien valituksen niin korkealle kuin voin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne loisia. Täälläkin oli ketju, jossa työttömät kilpailivat kenellä on mukavinta kotona. Eli tuet ovat aivan liian isoja.

Vierailija
64/67 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön mutta en toimeton. Teen vapaaehtoistyötä, urheilen, yritän kehittää itseäni ja haen aktiivisesti töitä.

Vierailija
65/67 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Harrastan liikuntaa ja kulttuuria, minkä vaivoilta pystyy. Raittius on tärkeää.

Vierailija
66/67 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan ne loisia. Täälläkin oli ketju, jossa työttömät kilpailivat kenellä on mukavinta kotona. Eli tuet ovat aivan liian isoja.

Trollollooooo...

Vierailija
67/67 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? ...Mitä asioita poistaisit tukia leikkaamalla, eivätkö ne olleet ilmaisia asioita ne "kotona mukavat" jutut? Voitko listata? Vai pitäisikö tuilla eläjällä olla automaattisesti surullinen olo, masennus? Ap