Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menevätkö ihmiset tosiaan naimisiin näissä "hirviseurantaloissa"?

Vierailija
30.09.2018 |

Kun katselee näitä hääohjelmia, huomio kiinnittyy näihin pitopaikkoihin. Kauheita puolipaneeliseuraintaloja, joihin on sitten vedetty pinkkiä nauhaa tai ties mitä härpäkettä. Tekeekö krääsä juhlan? Yleensä aina myös kaikki tuskastelevat, että hirveän kuuma. Näissähän ei tietenkään ole ilmanvaihtoa, ja häät pidetään kesällä. Huono yhtälö. Nämä talot sitten kelpaavat suomalaisille. Seuraavana päivänä hääpari tulee vielä siivoamaan eilisen örvellyksen jälkiä. Ei kovin glamöröösiä.

Kommentit (200)

Vierailija
121/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Lahden upseerikerholla ei kuulemma tarvitse maksaa tilavuokraa, jos tietty vierailijoiden eli ruokailijoiden määrä ylittyy. Muuten tilavuokra koko tilasta vähän vajaa tonni.

Vierailija
122/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne seuraintalot ja muut ns. tavallisen väen juhlapaikat ovat minun mielestäni kaikessa karuudessaan hienoja. Minulle ne symboloivat yhteishenkeä ja yritteliäisyyttä ja sopivat siten hyvin hääjuhlankin pitopaikaksi. Luonnonkukkia, hirvisoppaa, Metsäkukkia ja nuori koivu koristeeksi ovenpieleen, niin ollaan perinteikkäissä ja kansallisromanttisissa juhlatunnelmissa.

Metsään mennään kuitenkin siinä vaiheessa, jos niihin seuraintalon puitteisiin yritetään väkisin ja pienellä budjetilla rakentaa jotain köyhän naisen Kardashian-glamouria. Ristiriita on liian ilmeinen.

Asian ytimessä, ei mitään lisättävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä. Teet niin tai näin, niin väärin meni. Joku nuorisoseurantalo on liian tylsä, mutta jos taas järjestät juhlasi jossain kartanossa niin hienostelua.

Vierailija
124/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama seuraintalomeninki myös muualla Euroopassa. Joku Kimi Räikkönen juhli linnassa, mutta tavallinen keskieurooppalainen rahvas juhlii häitään vpk-talon juhlasalissa, ummehtuneen maalaishotellin juhlasalissa jne. Suomalaiset kuvittelevat olevansa juntteja, mutta ihan samaa meininkiä on muuallakin, ihan samaa!

Kaikki häät joissa olen ollut Britanniassa on järjestetty manor houseissa, barn conversioneissa tai vanhoissa brittipubeissa. Esimerkkinä. Tosi kauniita tiloja kaikki. Ylimääräisinä koristeina vaan kukat ja kynttilät.

Toki on se toinen puoli joka järjestää häitä ”klubitaloilla” kuten Jasmin Mäntylä.

Niin ja kaikki häät, joissa minä olen ollut Suomessa, on järjestetty esim hienoissa ravintoloissa Helsingin keskustassa, tai vanhoissa kartanoissa lähiseudulla. Jotkut kauempana Helsingistä olleet häät ovat olleet juhlavissa tiloissa kaikki. Missään seuraintalohäissä en ole koskaan ollut. Ja kaikki on hyvin tyylikkäästi koristellut.

Kuitenkin minä uskon, että muunkinlaisia häitä Suomessakin on.

Vierailija
125/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviseurantalo 😂

Vierailija
126/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katselee näitä hääohjelmia, huomio kiinnittyy näihin pitopaikkoihin. Kauheita puolipaneeliseuraintaloja, joihin on sitten vedetty pinkkiä nauhaa tai ties mitä härpäkettä. Tekeekö krääsä juhlan? Yleensä aina myös kaikki tuskastelevat, että hirveän kuuma. Näissähän ei tietenkään ole ilmanvaihtoa, ja häät pidetään kesällä. Huono yhtälö. Nämä talot sitten kelpaavat suomalaisille. Seuraavana päivänä hääpari tulee vielä siivoamaan eilisen örvellyksen jälkiä. Ei kovin glamöröösiä.

Ja itse menisit varmaan jossain mahdottoman hienossa palatsissa.Hyvä kun mielikuvitusta riittää

Vierailija
127/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vuokrata ravintola(kaunis sellainen) niin ei tarvitse siivota ja juurikaan koristellakaan.

Harvalla on varaa.

Vierailija
128/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noistakin tiloista saisi kauniita hyvällä koristelulla. Vaikka jotain harsoa kaikki seinät täyteen (piiloon) ja jotain muuta sopivaa kattoon. Kynttilät ja kukat.

Mutta vaatii enemmän aikaa ja rahaa, myönnän.

Jestas, miten huono idea. Mutta kaikilla ei ole lainkaan makua.

Vierailija
129/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vuokrata ravintola(kaunis sellainen) niin ei tarvitse siivota ja juurikaan koristellakaan.

Harvalla on varaa.

No on aika monilla. Ja kutsukaa vain oikeasti tärkeät ihmiset, ei niitä kahtasataa serkkua ja pikkuserkkua.

Vierailija
130/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noistakin tiloista saisi kauniita hyvällä koristelulla. Vaikka jotain harsoa kaikki seinät täyteen (piiloon) ja jotain muuta sopivaa kattoon. Kynttilät ja kukat.

Vuorataan puurakennuksen seinät syttymisherkällä harsolla. Paljon kynttilöitä ja juhlaväelle viinaa.

Resepti vuoden kuumimpiin juhliin.

Vierailija
131/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on varaa.

No on aika monilla. Ja kutsukaa vain oikeasti tärkeät ihmiset, ei niitä kahtasataa serkkua ja pikkuserkkua.

Perinteisesti maalaishäät ovat morsiusparin vanhempien järjestämät.

Sinne siis kutsutaan kaikki pikkuserkkua läheisemmät sukulaiset, naapurit, bisneskumppanit jne.

Vieraita sitten on 100-200 ja enemmänkin.

Toki kulttuuri muuttuu, hääpari järjestää ja kustantaa itse häänsä, vieraina lähimmät ystävät ja perhe.

Ja se hieman etäiseksi jäänyt kummisetä ja isotäti nieleskelvät kyyneleitä, mitä pahaa ovat tehneet, kun ei häihin kutsuttu.

Vierailija
132/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne häät pitää ABClläkin. Vai pitääkö sielläkin siivota itse?

Ja on pidettykin.

https://interactive.hs.fi/arkku/public/generated/18072RJagi/

Vierailija
133/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käden rintamapuoli on aina valmis späppäämään näitä idiootteja. AINA.

Vierailija
134/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Harva kai menee naimisiin seuraintalolla tms., mutta viettävät kuitenkin hääjuhlaa siellä. Eli siis itse vihkiminen tapahtuu jossain muualla.

Mutta itse kysymykseen: Meidän häitä tanssittiin metsästysmajalla, ja meillä oli hauskimmat häät ikinä (hääväen palautetta, ei vain omasta mielestä). Meille joku kartanomiljöö ois ollu liian pramea. Koristeita oli vähän (ei hörselöä) ja ne oli hyvällä maulla valittu.

Eikä ollu mitkään wt-häät todellakaan.

Vierailija
135/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas, miten huono idea. Mutta kaikilla ei ole lainkaan makua.

Niin kaikki sinusta selän takana sanovat.

Vierailija
136/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama seuraintalomeninki myös muualla Euroopassa. Joku Kimi Räikkönen juhli linnassa, mutta tavallinen keskieurooppalainen rahvas juhlii häitään vpk-talon juhlasalissa, ummehtuneen maalaishotellin juhlasalissa jne. Suomalaiset kuvittelevat olevansa juntteja, mutta ihan samaa meininkiä on muuallakin, ihan samaa!

Kaikki häät joissa olen ollut Britanniassa on järjestetty manor houseissa, barn conversioneissa tai vanhoissa brittipubeissa. Esimerkkinä. Tosi kauniita tiloja kaikki. Ylimääräisinä koristeina vaan kukat ja kynttilät.

Toki on se toinen puoli joka järjestää häitä ”klubitaloilla” kuten Jasmin Mäntylä.

Pubissa. :D :D

Vierailija
137/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Lahden upseerikerholla ei kuulemma tarvitse maksaa tilavuokraa, jos tietty vierailijoiden eli ruokailijoiden määrä ylittyy. Muuten tilavuokra koko tilasta vähän vajaa tonni.

Olen ollut muutamillakin upseerikerhoilla , myös häissä vieraana ja täytyy tunnustaa ettei ne nyt juuri sen ihmeellisempiä ole olleet kuin joku kunnon kokoinen seurojen talo.

Vierailija
138/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kaikki häät, joissa minä olen ollut Suomessa, on järjestetty esim hienoissa ravintoloissa Helsingin keskustassa, tai vanhoissa kartanoissa lähiseudulla. Jotkut kauempana Helsingistä olleet häät ovat olleet juhlavissa tiloissa kaikki. Missään seuraintalohäissä en ole koskaan ollut. Ja kaikki on hyvin tyylikkäästi koristellut.

Kuitenkin minä uskon, että muunkinlaisia häitä Suomessakin on.

Yhtäkkiä ei tule yhtään oikeasti hienoa ravintolaa mieleen Helsingistä ,jossa voisi häänsä pitää.

Vierailija
139/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vuokrata ravintola(kaunis sellainen) niin ei tarvitse siivota ja juurikaan koristellakaan

Harvalla on varaa.

Ja harva ravintola toimii kauniissa tilassa. Kyllä ne useimmat vähän sellaisia luolamaisia matalakattoisia saleja ovat.

Vierailija
140/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rittarihuone antaa sopivat puitteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä