Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 50kg nainen! Miten syöt päivittäin ja urheilet?

Vierailija
29.09.2018 |

Eli miten pysyt painossasi? Ja mikä on pituutesi ja ikäsi? Käytätkö usein alkoholia?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoja oletuksia tuollaiset, ettei aikuinen voisi painaa alle viittäkymmentä kiloa :D

Olen kylläkin itse aina ollut urheilullinen, ahkerasti liikkuva ihminen ja en ole ikinä oikein välittänyt esimerkiksi pizzasta, hampurilaisista tai vaikkapa suklaasta, ei vaan tule hyvä olo jos niitä syö liikaa. Varsin positiivinen kierre toki, ei ole tottunut syömään jotakin ja sitten harvoin näitä syödessä tulee epämukavan tuhkutäysi olo.

No mutta, olen itse noin 160 cm pitkä ja painan 43 kiloa. Olen aina ollut sirorakenteinen, mutta silti esimerkiksi c-kupin rinnat löytyy ja takamus ei ole ihan lätty, olo on energinen ja jaksava. Näistä siis varmaankin pääteltävissä etten näytä tai ole vaikkapa syömishäiriöinen ja paino on minulle luonnollinen :) Toki massa kerääntyy ihmisillä eri paikkoihin.

Harrastan liikuntaa noin kuutena päivänä viikossa. Käyn juoksemassa (päivästä riippuen intervalleja ja lenkkejä välillä 5-15 km), pyöräilen kotoa löytyvällä kuntopyörällä, käyn salilla kerran viikossa tekemässä muita lajeja tasapainottavaa ja tukevaa treeniä, sekä tanssin balettia kolme kertaa viikossa kahdesta tunnista neljään kerrallaan.

Syön todella paljon marjoja, hedelmiä ja kasviksia eri muodoissa. Smoothiena, höyrytettynä, paistettuna, sellaisenaan, nopeana välipalana tai aterioiden yhteydessä, onhan näitä. Kananmunia menee myös päivittäin. Paljon kanaa, jonkin verran punaista lihaa ja kalaa, välillä erilaisia kasvisruokia. Paljon erilaisia keittoja etenkin nyt ilmojen kylmetessä. Kaikenlaiset kovat imeskeltävät karkit ovat pikkuinen paheeni.

Alkoholia juon punaviinin muodossa varmaankin viikoittain lasillisen tai pari hyvän päivällisen kanssa :) Humalassa olen äärimmäisen harvoin, en pidä siitä olotilasta vaikka hyvää viiniä sitten näin pieninä annoksina arvostankin.

Mukavaa syksyä :)

Syötkö sitten ollenkaan hiilareita? Esim pastaa perunaa riisiä jne?

Ja kuinka monta kertaa sitten yleensä syöt oikein päivässä?

Vierailija
42/106 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamupalan (täysjyväviljaa ja marjoja/hedelmiä, mahdollisesti rahkaa tai jogurttia), lounaan (lihaa/kalaa/kanaa/juustoa ja vihanneksia), välipalan (esim. hedelmä ja pähkinöitä) ja illallisen (esim. pastaa lihaisan tai kasviskastikkeen kanssa). 

Yritän välttää napostelua ja herkuttelua. Säännöllinen uni- ja ateriarytmi, aterioiden suunnittelu ja kauppalista auttavat tässä. Toisaalta en kiellä itseltäni mitään. Annoskokoni on pieni. 

Juon viiniä 1-4 lasia viikonloppuisin, jos teemme hyvää ruokaa mieheni kanssa. En juo alkoholia joka viikonloppu enkä koskaan yksin, mutta 1-3 viikonloppuna kuukaudessa. Juon joskus teetä ilman makeutusta. Kahvia en juo koskaan. Inhoan olutta ja siidereitä. 

Yritän harrastaa liikuntaa säännöllisesti. 1-3 aamuna viikossa juoksen n. 5 kilometrin lenkin. Käyn silloin tällöin pitkillä sauvakävelylenkeillä ystäväni kanssa. Yritän järjestää viikoittain aikaa tanssi- ja/tai pilatestunnille. Venyttelen iltaisin kotona 4-6 päivänä viikossa 30-60 minuuttia.

Lisäksi olen päättänyt, että minulla on aikaa urheilla. Jos päivään ei varsinaista treeniä mahdu, minulla on aikaa tehdä esim. punnerruksia ja vatsalihasliikkeitä tai lankuttaa aamulla ennen töiden alkua tai työpäivän aikana kahvitauolla. Kävelen portaita. Asun 10. kerroksessa ja joskus kävelen kaikki 10 kerrosta, vaikka se vie aikaa paljon enemmän kuin hissin käyttäminen. En käytä bussia tai ratikkaa taittaakseni alle kahden kilometrin matkan. 

Paino hiipii ylöspäin todella varkain. Sen huomaa parhaiten vaatteista, joita käyttää harvoin. Ylimmillään painoni on käynyt 50 kilossa. Tällä hetkellä painan 48 kiloa ja pyrin terveellisillä elämäntavoilla pudottamaan ainakin 2-3 kiloa, jotta paino vakiintuisi korkeintaan 45-46 kiloon. Lukioaikoina painoin 42-44 kiloa. Avainjuttuja painonpudotuksessa lienevät omalla kohdallani liikunnan lisääminen ja säännöllinen unirytmi. Tiedän, että uuden painoindeksin mukaan olen normaalipainon ylärajoilla.   

Olen 32-vuotias ja pituuteni on 145 cm. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aamupalan (täysjyväviljaa ja marjoja/hedelmiä, mahdollisesti rahkaa tai jogurttia), lounaan (lihaa/kalaa/kanaa/juustoa ja vihanneksia), välipalan (esim. hedelmä ja pähkinöitä) ja illallisen (esim. pastaa lihaisan tai kasviskastikkeen kanssa). 

Yritän välttää napostelua ja herkuttelua. Säännöllinen uni- ja ateriarytmi, aterioiden suunnittelu ja kauppalista auttavat tässä. Toisaalta en kiellä itseltäni mitään. Annoskokoni on pieni. 

Juon viiniä 1-4 lasia viikonloppuisin, jos teemme hyvää ruokaa mieheni kanssa. En juo alkoholia joka viikonloppu enkä koskaan yksin, mutta 1-3 viikonloppuna kuukaudessa. Juon joskus teetä ilman makeutusta. Kahvia en juo koskaan. Inhoan olutta ja siidereitä. 

Yritän harrastaa liikuntaa säännöllisesti. 1-3 aamuna viikossa juoksen n. 5 kilometrin lenkin. Käyn silloin tällöin pitkillä sauvakävelylenkeillä ystäväni kanssa. Yritän järjestää viikoittain aikaa tanssi- ja/tai pilatestunnille. Venyttelen iltaisin kotona 4-6 päivänä viikossa 30-60 minuuttia.

Lisäksi olen päättänyt, että minulla on aikaa urheilla. Jos päivään ei varsinaista treeniä mahdu, minulla on aikaa tehdä esim. punnerruksia ja vatsalihasliikkeitä tai lankuttaa aamulla ennen töiden alkua tai työpäivän aikana kahvitauolla. Kävelen portaita. Asun 10. kerroksessa ja joskus kävelen kaikki 10 kerrosta, vaikka se vie aikaa paljon enemmän kuin hissin käyttäminen. En käytä bussia tai ratikkaa taittaakseni alle kahden kilometrin matkan. 

Paino hiipii ylöspäin todella varkain. Sen huomaa parhaiten vaatteista, joita käyttää harvoin. Ylimmillään painoni on käynyt 50 kilossa. Tällä hetkellä painan 48 kiloa ja pyrin terveellisillä elämäntavoilla pudottamaan ainakin 2-3 kiloa, jotta paino vakiintuisi korkeintaan 45-46 kiloon. Lukioaikoina painoin 42-44 kiloa. Avainjuttuja painonpudotuksessa lienevät omalla kohdallani liikunnan lisääminen ja säännöllinen unirytmi. Tiedän, että uuden painoindeksin mukaan olen normaalipainon ylärajoilla.   

Vierailija
44/106 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoja oletuksia tuollaiset, ettei aikuinen voisi painaa alle viittäkymmentä kiloa :D

Olen kylläkin itse aina ollut urheilullinen, ahkerasti liikkuva ihminen ja en ole ikinä oikein välittänyt esimerkiksi pizzasta, hampurilaisista tai vaikkapa suklaasta, ei vaan tule hyvä olo jos niitä syö liikaa. Varsin positiivinen kierre toki, ei ole tottunut syömään jotakin ja sitten harvoin näitä syödessä tulee epämukavan tuhkutäysi olo.

No mutta, olen itse noin 160 cm pitkä ja painan 43 kiloa. Olen aina ollut sirorakenteinen, mutta silti esimerkiksi c-kupin rinnat löytyy ja takamus ei ole ihan lätty, olo on energinen ja jaksava. Näistä siis varmaankin pääteltävissä etten näytä tai ole vaikkapa syömishäiriöinen ja paino on minulle luonnollinen :) Toki massa kerääntyy ihmisillä eri paikkoihin.

Harrastan liikuntaa noin kuutena päivänä viikossa. Käyn juoksemassa (päivästä riippuen intervalleja ja lenkkejä välillä 5-15 km), pyöräilen kotoa löytyvällä kuntopyörällä, käyn salilla kerran viikossa tekemässä muita lajeja tasapainottavaa ja tukevaa treeniä, sekä tanssin balettia kolme kertaa viikossa kahdesta tunnista neljään kerrallaan.

Syön todella paljon marjoja, hedelmiä ja kasviksia eri muodoissa. Smoothiena, höyrytettynä, paistettuna, sellaisenaan, nopeana välipalana tai aterioiden yhteydessä, onhan näitä. Kananmunia menee myös päivittäin. Paljon kanaa, jonkin verran punaista lihaa ja kalaa, välillä erilaisia kasvisruokia. Paljon erilaisia keittoja etenkin nyt ilmojen kylmetessä. Kaikenlaiset kovat imeskeltävät karkit ovat pikkuinen paheeni.

Alkoholia juon punaviinin muodossa varmaankin viikoittain lasillisen tai pari hyvän päivällisen kanssa :) Humalassa olen äärimmäisen harvoin, en pidä siitä olotilasta vaikka hyvää viiniä sitten näin pieninä annoksina arvostankin.

Mukavaa syksyä :)

Syötkö sitten ollenkaan hiilareita? Esim pastaa perunaa riisiä jne?

Vähänkö olet urpo! Sanoi syövänsä paljon kasviksia ja hedelmiä. Nehän ovat hiilaria.

Vierailija
45/106 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

23v/162cm/45kg

Hyvin epäsäännölliset ruokailuajat ja fyysinen työ ja harrastus. Syön kun on nälkä ja mitä nyt sattuu mieli tekemään. Perus kotiruuista mättöihin, toki annoskoko ei ole suuri, ähkyyn en syö itseäni. Herkuttelen kun mieli tekee, 1-5 pvä viikossa esim karkkia tai pullaa.

Pääosin noin 3-5krt päivässä, yhden lämpimän ruuan ja hedelmiä jne lisäksi. Keliakia rajoittaa enkä käytä gluteenittomia leipiä tms.

Olen hyvässä fyysisesti hyvässä kunnossa. B-kupin rinnat ja pyöreä peppu.

Vierailija
46/106 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/157/46kg

Syön ihan normaalia ruokaa mutta pieniä annoksia. Aamupalaksi yleensä puuro+marjoja+banaani/joku muu hedelmä. Lounaaksi syön yleensä salaatin tai keiton. Illalliseksi ihan normaalia ruokaa ja ennen nukkumaanmenoa saatan syödä vielä jotain pientä.

Uskon että osasyy painooni on aktiivinen elämäntyyli ja se että en napostele ruokailujen välissä. En ole makean ystävä. En myöskään osta karkkia tai leivoksia ikinä, ei vaan tee mieli.

Vierailija
47/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
48/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Miksi joku haluaisi olla noin laiha, ei mitään muotoja?

Vierailija
49/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin tuon verran teininä, pituutta 165. Mutta olinkin kehittymätön tikku.

Vierailija
50/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön epäsäännöllisesti, välillä vähän ja välillä paljon. Herkkuja useampana päivänä viikossa. Juon kyllä pelkästään vettä, teetä ja mustaa kahvia, tosi harvoin mitään mehuja tai limsoja. Alkoholia en käytä, mutta voisin periaatteessa silloin tällöin, en varsinaisesti pidä itseäni absolutistina.

Liikuntaa en harrasta, vaikka pitäisi. Sillon kyllä kasvaisi varmasti ruokahalukin mikä ei sinänsä olisi huono juttu sekään.

Olen 25v ja painan 45-47kg, en ole ihan varma varma.

Vierailija
51/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön epäsäännöllisesti, välillä vähän ja välillä paljon. Herkkuja useampana päivänä viikossa. Juon kyllä pelkästään vettä, teetä ja mustaa kahvia, tosi harvoin mitään mehuja tai limsoja. Alkoholia en käytä, mutta voisin periaatteessa silloin tällöin, en varsinaisesti pidä itseäni absolutistina.

Liikuntaa en harrasta, vaikka pitäisi. Sillon kyllä kasvaisi varmasti ruokahalukin mikä ei sinänsä olisi huono juttu sekään.

Olen 25v ja painan 45-47kg, en ole ihan varma varma.

Ja pituuteni 162cm

Vierailija
52/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei mitään muotoja? Riippuu ruumiinrakenteesta. Ja muoto se on suorakin sitäpaitsi.

Vierailija
53/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

46V, 46 kg, 158cm

Pari ruisleipää, hedelmän tai kasviksia. Maitokahvi.

Lähinnä lenkkeilen 6-10km 5x vko. Ratsastus ja tallihommia saman verran.

Ei ole ruokahalya,syöminen on vaan pakollista, en tykkää mistään.

Vierailija
54/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu fasaani hapanimeläkermakastiikkeella, kokakola sero 1,5l, possunkorvat ja aktiiviajukurtti joka päivä. Harrastan myös sauvvakävelyä, vesijunppaa, skumpaa, fitboxia, sumpaa, sampaa, parinvaihtotanssia, potkupukunyrkkeilyä ja rajua sexua mieheni Martin kanssa joka päivä.

Vierailija
55/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että se teidän "paljon" syöminen on tämmöiselle perus 60-70 -kiloiselle vain normiannos. Geenit varmasti vaikuttaa myös tuohon kokoon. Eikä ole ongelmaa tunnesyömisestä.

Vierailija
56/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46V, 46 kg, 158cm

Pari ruisleipää, hedelmän tai kasviksia. Maitokahvi.

Lähinnä lenkkeilen 6-10km 5x vko. Ratsastus ja tallihommia saman verran.

Ei ole ruokahalya,syöminen on vaan pakollista, en tykkää mistään.

Miten pysyt tolpillasi? Et varmaan saa edes tarvittavia ravintoaineita, kuten rautaa.

Vierailija
57/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tavallista ruokaa mitä nyt lapsiperheessä tulee tehtyä. Koskaan en ole nälässä, mutta en myöskään tykkää ähkystä (paitsi jouluna). Alkoholia juon todella harvoin, lauantaisin syön karkkia. Jos tekee joskus mieli kahvin kanssa pullaa niin syön sen. En stressaa ruuasta enkä painosta.

Olen 162cm pitkä ja painan 47-48kg. Liikunta on tällä hetkellä aikataulusyistä lähinnä hyötyliikuntaa, pihatöitä ja lenkkeilyä koiran+rattaiden kanssa. Kun olen urheillut aktiivisesti niin painan silloin 50-52kg.

En mielestäni ole mikään nälkiintyneen näköinen vaan ainoastaan solakka ja kiinteä. Rinnatkin tallella :)

Ikää 36 vuotta.

Vierailija
58/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29v ja 165cm pitkä. Syön normaalisti, terveellisesti, juon vähän liikaa kahvia mutta en lainkaan alkoholia. En syö eineksiä, karkkia, limuja, sipsiä jne. Joskus pizzaa. Tai pullaa. En harrasta liikuntaa vaikka pitäisi kyllä. Arkiliikuntaa tulee sentään, kävelen ja käytän portaita, sekä juoksen lasteni perässä leikkipuistoissa ja potkin poikani kanssa jalkapalloa useasti päivässä.

Vierailija
59/106 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syntyy laihoiksi, taukki. Et kai sä myöskään sano kellekään että hyi, miksi joku haluaisi olla noin lyhyt? :D

Vierailija
60/106 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syntyy laihoiksi, taukki. Et kai sä myöskään sano kellekään että hyi, miksi joku haluaisi olla noin lyhyt? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän