Kauppiaan riistohinnat
Jos kauppias ostaa vaikkapa jonkun paidan sisään hinnalla 6€, niin millä hinnalla sinun mielestäsi olisi kohtuullista myydä se ulos? Ilman että kauppias on riistokapitalisti ja sortaja?
Kommentit (10)
No ulosmyyntihinta tolle on 50e. Sit voi lopulta antaa 80% alennusta eikä vielä tule tappiota.
18€. 1 osa valmistajalle, 1 osa verottajalle ja 1 osa kauppiaalle. Se on aika minimi.
Vierailija kirjoitti:
Sisäänostohintaan päälle n 40%
Halvoissa tavaroissa tuo enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sisältääkö tuo alv:n ja rahdin?
Ei kai se myyntihinta asiakkaan mielipideasia ole. Kauppiaan pitää maksaa toimipaikan vuokrat, sähkö, vesi, mahdolliset palkat (ainakin itselleen), verot, mainoskulut, tilitoimistolle jne jne. Tavallinen tallaaja miettii vaan, että kauppias maksaa 6 euroa paidasta, kyllä mun pitää saada se melkein samaan hintaan. Kauppiaan tai muun yrittäjän arki voi olla todella raskasta ja stressaavaa, siitä olisi kiva saada myös kunnon korvaus itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältääkö tuo alv:n ja rahdin?
Ei tietenkään.
eri
Riistäjä on se, joka ottaa ilmaiset rahat toisten tekemistä töistä. Sellainen siis, joka ei kuuna päivänä ole yhteiskunnan kassaa kartuttanut. Nostaa näin veroja, suoria ja välillisiä, ja sitten työn tekijät maksavat tämän kaiken omasta pussistaan veroina ja korkeina hintoina.
Tähän sopii varmaankin myyntihintaan liittyvä kysymys?
Jos varastaa kaupasta sanotaan nyt vaikka 100 euron farkut, niin millä hinnalla ne kannattaisi myydä ostajalle?
Ottakaa huomioon jatkuvan varastamisen aiheuttamat sivukulut, polttoaine, varastointikustannukset, työpäivän aikana nautitut lounaat, virvokkeet, energiajuomat ja sillointällöin tapahtuvasta kärähtämisestä annetut sakot.
Myymälävarkaan elämä on huomattavasti stressaavampaa kuin yhdenkään kivijalkakaupan pitäjän, mutta eivät meidän asiakkaamme hyväksy myyntihinnan päälle laitettuja sadan prosentin voittoja.
Vaativat perkeleet meitä myymään varastetut tavarat kolmasosalla uuden hinnasta.
Onko tämä oikein, minä kysyn vaan?
Pakko sanoa sama minkä olen todennut monet kerrat aiemminkin: yksikään kauppias ei Suomessa riistä ketään. Sen tekee verottaja.