Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen itsekkyys rassaa, en saa nukuttua!

Vierailija
28.09.2018 |

Olen nyt puolenpäivän aikoihin menossa tutustumaan uuteen työpaikkaan. Sanoin eilen miehelle asiasta, ja painotin haluavani pitkät katkeamattomat yöunet jotta olisin virkeänä uuteen työhön tutustuessa.

Ja vitut! Miehellä oli ensimmäinen herätys klo 7, heräsin siihen, tökin miehen hereille. Nukahdin uudestaan, mutta lopullinen herätys oli 7.30, kun miehen kelloradio alkaa huutamaan täysillä! Pelästyin aivan järjettömästi sitä kilkatusta, ja mahdollisuudet saada unen päästä kiinni toistamiseen menivät sitten siinä. Olin oman herätykseni laittanut klo 10, eli minulta meni melkein kolme tuntia unta sivu suun!

Yöllä katsoin kelloa viimeisen kerran kahden aikoihin. Uusi työpaikka jännittää, ja olen muutenkin huono nukkumaan. On minulla nukahtamislääkkeet, mutta eivät ne ole mikään oikotie onneen. Mies tietää uniongelmani varsin hyvin, mutta ei välitä niistä :(

Kiehuin raivosta, kun mies kotiutui koulusta vähän ennen kello yhtätoista – oli ollut koulussa siis vain pari tuntia. Menee sohvalle, kääntää kylkeään ja alkaa kuorsata! Kysyttäessä vastasi, että kyllä häntäkin joskus saa väsyttää! Voi luoja, itse sai unta hyvin yöllä, ja kokee sitten asiakseen terrorisoida puolisoa torkuttamisellaan! Oli siis noussut ylös sammuttamaan herätykset kännykästä, mutta palannut sänkyyn "lepuuttamaan silmiään".

Viimeksi tiistaina terrorisoi torkuttamalla: herätykset kilkattivat viiden minuutin välein seitsemästä varttia vaille kahdeksaan. Ärähdin asiasta, mies vastaa ettei jaksakaan mennä kouluun, taaskin kääntää kylkeään ja jatkaa kuorsaamista! Yritin siitä puolen tunnin ajan saada unen päästä kiinni, mutta uniongelmieni vuoksi ei onnistanut. Nousin sitten keittämään kahvia.

Muutenkin tavallinen kaava miehen herätyksissä on se, ettei hän itse herää: minä herään, tökin miehen hereille, tökin uudestaan toisen herätyksen soidessa... Olen anellut, uhkaillut ja lähes itkien vaatinut, että vaihtaisi herätysääntä, vaihtaisi herätyskelloa, mitä tahansa jotta hän heräisi itse OMAAN herätykseensä! Kun ei tämä nykyinen kännykän herätysääni tunnu toimivan. Ainoa toimiva on se "back uppina" oleva kelloradionsa, siinä on niin hirveä meteli, kuulostaa ihan tuomiopäivän pasuunoilta D: Niin tehokas, että naapuritkin heräävät.

Sapettaa niin, että ensi yönä aion passittaa miehen sohvalle ja lyön makuuhuoneen oven tiukasti kiinni, onhan minullakin oikeus kunnon yöuniin. Tuntuu, ettei mies oikein käsitä ongelmaani ja unettomuudesta aiheutuvia oloja, koska ei itse ko. vaivasta kärsi. Harmittaa miehen kehotus "no mene nukkumaan jos väsyttää", koska se ei vain suju minulta noin vain :( Enkä voisikaan mennä milloin tahansa nukkumaan, kun koulussa on läsnäolopakko, satunnaisesti työkeikkoja... kelpaisi minullekin akateeminen vapaus sen suhteen, osallistunko luennoille vai en!

Argh, tekipä hyvää avautua AV:lle. Vielä parempi olisi, jos joku kohtalotoveri osaisi vinkata, miten asian saisi korjattua. Uhkailu, vittuilu, kiristys? Viimeinen vaihtoehto taitaa olla miehen pistäminen ulkoruokintaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirja.

Vierailija
2/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestun innostasi raapia noin pitkä ulina.

Siis: Lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi asumaan yhdessä tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
4/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa omat makkarit.

Vierailija
5/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä herätä sitä aamulla. Anna soida, niin oppii.

Vierailija
6/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen torkuttaminen on ainakin ihan puhdasta henkistä väkivaltaa.

Mies sinne sohvalle nukkumaan vaan, kun on noin hyvät unenlahjat nukkuu siellä varmaan ihan mainiosti.

Toivottavasti menee kuitenkin hyvin työpaikkaan tutustuminen.

Vierailija
7/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies viisveisaa hyvinvoinnistasi.

Nukkuminen on perustarve.

Tee tästä johtopäätökset.

8/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän on kai sellaisia rannekkeita, jotka herättävät värinällä. Tai sitten olen ymmärtänyt väärin. Ainakin sellaisia pitäisi olla.

Vierailija
9/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hommaa miehelle joku värinäherätin, ei tuosta muuten mitään tule.

Vierailija
11/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan herännyt tavalliseen herätyskelloon enkä kännykän mihinkään herätysääneen, en edes ala-asteaikoina. Ainoa mikä herättää on kelloradio, joka alkaa soimaan täysillä jotain hirveää meteliääntä, nukun niin sikeästi, että edes kaksi herätyskelloa ei kuulu unen läpi. En tosin torkuta, mutta mieheni herää kyllä siihen kelloradiooni, koska siihen heräisi kuka tahansa. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä asialle? Kun en herää niin en herää. 

Sen sijaan pyyntö olla torkuttamatta on ihan perusteltu.

Vierailija
12/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaminen on vaikea laji.

Ei sitä millään haluaisi uskoa, että rakastettu ei välitä susta. Toiset ihmiset näkee sen helpommin.

Sä elät ihmisen kanssa joka välittää vain itsestään. Asia on ihan selvä. Olet sanonut asiasta. Mun myötätunto on sun puolella.

Kannattaisko erota?

Vierailija
13/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen herätä keskenään omiin herätyksiinsä kotisohvalta. Tökkii sitten itsensä ylös.

Vierailija
14/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta olet puolen päivän aikaan menossa tutustumaan uuteen työpaikkaan, laitat herätyksen kymmeneksi ja ehdit vielä kirjoittaa romaanin vauvapalstalle asiasta postittaen sen klo 11:57 - jokin tässä yhtälössä ei nyt natsaa.

Vierailija
15/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea, mutta olet puolen päivän aikaan menossa tutustumaan uuteen työpaikkaan, laitat herätyksen kymmeneksi ja ehdit vielä kirjoittaa romaanin vauvapalstalle asiasta postittaen sen klo 11:57 - jokin tässä yhtälössä ei nyt natsaa.

Ehkä se istuu juuri nyt kulkuneuvossa matkalla ko. paikkaan? Siinähän luki "aikoihin" ei tasan 12:00.

Vierailija
16/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset makuuhuoneet, tai toinen sohvalle nukkumaan. Käytä korvatulppia.

Minkä mies sille voi, jos on sikeäuninen eikä millään meinaa herätä? Ei se ole itsekkyyttä sen enempää kuin sinun herkkäunisuutesi.

Vierailija
17/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää saada molemmille samanlainen unirytmi. Että nukutaan esim 23-07.

Kuulostaa oudolta tuo kylkien kääntely, päiväunet, herätys klo 10.

Vierailija
18/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah! On se hauska lukea, että on näin pieniä ongelmia jollain elämässään ja mikä poru siitä seuraa. Nuku, muuta erilleen tai tehkää diili. Melatoniini? Korvatulpat? 

Vierailija
19/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilliset makuuhuoneet, tai toinen sohvalle nukkumaan. Käytä korvatulppia.

Minkä mies sille voi, jos on sikeäuninen eikä millään meinaa herätä? Ei se ole itsekkyyttä sen enempää kuin sinun herkkäunisuutesi.

No heräsihän se mies siihen ensimmäiseen herätykseen, mutta ei voinut nousta silloin. Kyllä se on ihan puhdasta itsekkyyttä häiritä toisen unta lukuisilla herätysäänillä.

Vierailija
20/41 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, onko uusi työpaikkasi siis sellainen, että on ok herätä kello 10 vasta?

Miehesi kello 7 on aika normaali heräämisaika. Miksi et itse voi säätää rytmiäsi niin, että heräät silloin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan