Vihreiden Jani Toivola palauttaa taksirahoja eduskunnalle
"Vihreiden kansanedustaja Jani Toivola palauttaa eduskunnalle rahoja, joita hän on kuluttanut taksilla ajamiseen.
Toivola kertoi asiasta toimittajille eduskunnassa torstai-iltapäivänä. Hän sanoo aikovansa maksaa takaisin Lasten ja nuorten säätiön kanssa tehtyihin projekteihin liittyvät taksikustannukset, jotka hän on laskuttanut eduskunnalta mutta jotka hänen olisi tullut maksaa itse.
Toivolan mukaan tällaisia matkoja on löytynyt yhteensä yhdeksän, kun hän on käynyt kirjanpitoaan läpi.
”Näiden yhdeksän matkan sisällä on kaksi matkaa, jotka olen laskuttanut myös Lasten ja nuorten säätiöltä eli maksanut taksikortilla ja myöskin laskuttanut Lasten ja nuorten säätiöltä.”
Toivola on jo sopinut maksavansa ylimääräisestä laskutuksesta veloitetut rahat takaisin eduskunnalle."
SIIS YHDEKSÄN? Just joo.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Joko Emma Kari on itkenyt, että Jania vainotaan ihonvärin ja seksuaalisen suuntautumisen takia?
Älä edes vitsaile, kohta ne kuitenkin aloittaa sen. Varmaan jotenkin koulukiusaaminen, uupumus ja yh-vanhemmuus myös vedetään puolustukseen.
Kun pankkirosvo palauttaa rahat kiinni jäätyään niin se on sillä selvä?
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa tässä tapauksessa toi Janin kaksnaamanen vihreys. Ollaan niin vihreetä kun ei omista autoa, mutta suhaa taksilla niin lyhyitä matkoja, että varmasti pääsis pyörällä tai julkisilla.
Alle kilsan matkat käveleekin.
On kyllä tosiaan kornia lukea Toivolan vanhoja tekopyhiä tekstejä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa aika tyhmältä mieheltä.
Päässyt hyvään asemaan ihan vaan etnisen taustan ja seksuaalisen suuntautumisen avulla, ja menee sössimään sen itse.
Narsisti jolle noussut neste päähän. Ei tunne, että samat säännöt koskevat sitä mitä muille.
Aika hyvä selitys, että epähuomiossa laskuttaa samasta taksimatkasta sekä eduskuntaa että säätiötä? Ilmankos viihtyy taksin kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa tuo Toivolan sanominen, että on käynyt kirjanpitoaan läpi. Epäilen hänen kykyjään pitää minkäänlaista oikeellista kirjanpitoa menoistaan ja varsinkin tuloistaan. Nimittäin jo se, että Toivola on laskuttanut matkakuluja omaan taskuunsa vaikka on maksattanut taksimatkat eduskunnalla sillä takaikortilla kertoo sen, että Toivola on täysin tietoisesti ottanut vastaan rahaa, mikä hänelle ei ole kuulunut.
Ja se, että hän kertoi ensin julkisesti näiden asioitten paljastuttua, että ne koulupuhumiset ovat liittyneet hänen eduskuntatyöhönsä, mutta sittenmiten joutunut pyörtämään puheensa, kertoo myös siitä miten epärehellinen Toivola tosiasiassa on.Nyt hän yrittää kiillottaa tarhriutunutta edustajankilpeään palauttamalla rahat, joita hän on laskuttanut ja ottanut vastaan täysin laskelmoidusti, mutta ilman tätä julki tullutta juttua hän ei olisi noita rahoja palauttanut, koska muuten hän olisi ollut niitä taksikuluja edes laskuttamatta.
Jani Toivola on paljastunut oman edun tavoittelijaksi rankalla kädellä, mutta ei silti ymmärrä, että hänen olisi erottava kansanedustajan tehtävästään. Huomattavan pienemmistä rahatapauksista juuri aivan hetki sitten Ruotsissa eräs valtiopäiväedustaja erosi välittömästi, eikä ollut ensimmäinen ruotsalainen edustaja, joka kykeni tekemään heti saman johtopäätöksen ja erosi. Mutaa ei meillä, ei sitten millään, edustaja Toivola vielä kehtaa toivoa, että kansan luottamus hänen kansanedutajuuteensa säilyisi.Olen sitä mieltä, että meidän tavallisten kansalaisten ei pidä sietää tuollaista selkeää pelkkää oman edun tavoittelua, ja lopettaa hyssyttely ja alkaa vatia Toivolan eroa. Ja vaikka on niitä muitakinketkuja edustajia, jostain on aloitettava, aloitettakaamme siis Toivolasta, koska hän tulee varmasti jossain vaiheessa vetoamaan siihen, että hän ja hänen toimintansa joutui ajojahdin kohteeksi, koska hän on tummaihoinen ja seksuaalivähemmistöön kuuluva, eli Toivola vetää esiin asiasn täysin asiaan kuulumattomat asiat. Nyt ei ole kyse mistän muusta kuin siitä, että hän on käyttänyt kansanedustajan asemaansa väärin. En itse seksuaalivähemmistöön ja muuhunkin vähemmistöön kuuluvana ole koskaan kokenut Jani Toivolaa omaksi edustajakseni siksi, koska hän ei ole ollut vakuuttava päättäjäksi. Hän kertoo, että mm. homous olisi ikään kuin meriitti johonkin, mikä ei suinkaan niin ole. En itse ole koskaan virkaani hakiessani ruo ut homouttani esiin, se ei ole ammatillinen meriitti.
Anteeksi tämä pitkä avautuminen, mutta en hyväksy keneltäkään vastaavia toimia mitä Toivola on tehnyt, vaikka minun varmaan pitäisi tuntea solidaarisuutta ”lajitoveriani” kohtaan, mutta en tunne.
Suosittelen kaikille lukemaan edustaja Toivolan omaa verkkosivustoa ja tarkastella hänen aiempia kirjoituksiaan näihin asioihin, mitä nyt on tullut esiin. Se on ällistyttävää luettavaa. Ja edustajan kielellinen ulosanti on luokattoman huonoa, kaiken lisäksi.No niin, sain avauduttua, kiitos kärsivällisyydestä, jos jaksoitte lukea.
Mona Sahlin joutui eroamaan Ruotsissa hallituksesta ostettuaan pari suklaapatukkaa työnantajan visalla.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tosiaan kornia lukea Toivolan vanhoja tekopyhiä tekstejä nyt.
Puhuu tietenkin rehellisyydestä ja yleisesti miten muiden pitäisi elää ja ajatella. Itse toki pitää puheen ollessaan samaan aikaan sairaslomalla eduskunnasta, laskuttaa kolmesaataa puheesta säätiöltä ja ajaa mennen tullen taksilla kotiin. Lasku taksista sekä eduskunnalle että säätiölle. Mitäköhän toimittajilta on vielä jäänyt huomaamatta?
Vierailija kirjoitti:
En väitä että Jani Toivola olisi toiminut oikein, mutta työuupumuksen aikana on tapauskohtiasta miten työkuntoon kuntoutetaan. Kevyt työnteko voi edistää paranemista.
Taksikortin käytön huolimattomuus on tietenkin väärin. Puhumme varmaankin melkein sadan euron virheestä.
Työuppumus ei ollut Toivolan sairausloman syy vaan keskivaikea masennus. Työuupumusta ei tosin diagnosoida, joten tuo madennus-diagnoosi on se yleisin, kun kyse on työuupumuksesta. Toivola on ollut lääkärin kirjoittamalla sairauslomalla seitsemän kuukautta eli sen ajan hän on ollut työkyvyttömänä. Hän on saanut sairauslomansa ajan täyttä kansanedustajan palkkiota. Virallisen sairausloman ja työkyvyttömyyden toteaa ja kirjoittaa lääkäri, ja se tarkoittaa juuri sitä eli silloin työkyvytön on työkyvytön, eikä voi tehdä palkallista tai palkkiollista työtä.
Työnantaja ei sairausloman ajalle määräile mitään muuta työtä mitä voisi sairausloman aikana tehdä, niin kuin täällä joku muissakin ketjuissa virheellisesti väittä, se ei ole työnantajan asia lainkaan silloin kun henkilö on määrätty täysaikaiselle sairauslomalle. Työnantaja ei määrittele sairauslomaa vaan lääkäri.
Siis onko todella niin, että Jani Toivola on tehnyt palkallisella sairaslomalla ollessaan noita palkallisia puhujakeikkoja kouluilla ja kustantanut matkat taksilla veronmaksajien piikkiin? Vaikka hänellä on myös HSL:n ilmainen matkakortti työn puolesta käytössä?
Itsekin olen kymmenisen vuotta sitten tehnyt kaupungilla työtä, jossa mulla oli kaupungin taksiseteleitä käytössä ja lisäksi HSL:n ilmainen (verotusarvo vaan vähennettiin palkasta) asiointilippu. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että taksiseteleitä olisi käytetty muuhun kuin välttämättömien työasioiden hoitoon, ei todellakaan niin että omia menoja oltaisiin laitettu kaupungin taksikortille!?! Työasioidenkin kohdalla ajatus oli, että aina kun mahdollista aikataulujen suhteen, niin käytetään mielummin julkisia kuin taksia. Loppujen lopuksi taksia tuli käytettyä aika vähän kun julkiset toimivat Helsingissä niin hyvin.
Tuo takaisinmaksu ei osoita musta Toivoltalta tippaakaan suoraselkäisyyttä, vaan sitä että hän on saanut niin paljon palautetta potentiaalisilta äänestäjiltä ja on nyt kirjaimellisesti löysät housuissa.
Tunnustiko toi tyyppi tämän vasta kun jäi kiinni? Tästä Iltalehden jutusta saa käsityksen, että tieto tuplalaskutuksesta tuli toimittajlta ja säätiöltä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a9b5f2be-6020-4153-a96e-20ccc6ca310…
"Iltalehti pyysi keskiviikkona Lasten ja nuorten säätiön toiminnanjohtajaa Olli Alasta vertaamaan säätiön kirjanpitoa Iltalehden keräämään aineistoon, joka koskee Toivolan tekemiä taksimatkoja vuosina 2015–2017. Toivolalle on maksettu matkakuluja, mutta niin sanotun tuplalaskutuksen ei Alasen mukaan pitänyt olla mahdollista.
Torstaina Alanen lähetti Iltalehdelle sähköpostin, jonka mukaan säätiön verratessa kirjanpitoaan Iltalehden toimittamaan aineistoon selvisi, että Toivola on laskuttanut säätiöltä kaksi taksimatkaa, jotka hän on maksanut eduskunnan taksikortilla.
Taksimatkat on tehty 29.10.2015 ja 2.11.2015 ja ne ovat maksaneet 33,30 euroa ja 37,30 euroa.
Edellä mainituissa kuiteissa lukee ”Luottokortti – Taksi Helsinki Kortti”, minkä olisi pitänyt soittaa kelloja säätiön päässä. Toivolalla on eduskunnan hänelle myöntämä luottokortti, jolla voi maksaa taksimatkoja. Kansanedustaja voi käyttää taksia pääkaupunkiseudulla käytännössä rajattomasti, kunhan yksittäinen matka ei ole yli 70 euroa."
Vierailija kirjoitti:
Siis onko todella niin, että Jani Toivola on tehnyt palkallisella sairaslomalla ollessaan noita palkallisia puhujakeikkoja kouluilla ja kustantanut matkat taksilla veronmaksajien piikkiin? Vaikka hänellä on myös HSL:n ilmainen matkakortti työn puolesta käytössä?
Itsekin olen kymmenisen vuotta sitten tehnyt kaupungilla työtä, jossa mulla oli kaupungin taksiseteleitä käytössä ja lisäksi HSL:n ilmainen (verotusarvo vaan vähennettiin palkasta) asiointilippu. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että taksiseteleitä olisi käytetty muuhun kuin välttämättömien työasioiden hoitoon, ei todellakaan niin että omia menoja oltaisiin laitettu kaupungin taksikortille!?! Työasioidenkin kohdalla ajatus oli, että aina kun mahdollista aikataulujen suhteen, niin käytetään mielummin julkisia kuin taksia. Loppujen lopuksi taksia tuli käytettyä aika vähän kun julkiset toimivat Helsingissä niin hyvin.
Tuo takaisinmaksu ei osoita musta Toivoltalta tippaakaan suoraselkäisyyttä, vaan sitä että hän on saanut niin paljon palautetta potentiaalisilta äänestäjiltä ja on nyt kirjaimellisesti löysät housuissa.
Tehnyt kaiken minkä kirjoitit JA sen lisäksi laskuttanut säätiöltä Eduskunnan maksamia taksimatkoja itselleen.
Olen pöyristynyt.En enään kyllä äänestä virheitä niin paljon löytyy rikollista toimintaa puolueesta.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä selitys, että epähuomiossa laskuttaa samasta taksimatkasta sekä eduskuntaa että säätiötä? Ilmankos viihtyy taksin kyydissä.
Melkoinen asenne ja "anteeksipyyntö" tuo että on pahoillaan kun näin on tapahtunut. Ihan kuin hän olisi joku täysin syytön sivullinen jolla ei tapahtumaan ole osaa eikä arpaa vaikka ihan itse on sitä taksikorttia viilannut ja laskuttanut samaan aikaan. Samanlaisen "anteeksipyynnönhän" tuo esitti jo EVS-ohjelmassa.
Miksi ei edes voi rehdisti ja suoraselkäisesti myöntää että kyllä, nyt tuli p#rseiltyä ihan itse ja ihan tarkoituksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehnyt kaiken minkä kirjoitit JA sen lisäksi laskuttanut säätiöltä Eduskunnan maksamia taksimatkoja itselleen.
Ja kun hetki maltetaan odotella niin varmasti paljastuu vielä lisääkin vaikka ja mitä. Kenties jo huomenna.
Voisiko joku puolueeton taho tutkia kaikki Toivolan taksimatkat? Liittyvätkö eduskuntatyöhön vai johonkin yksityiselämän matkantekoon? Kun Jani ei tähän erotteluun selvästikään itse pysty.
vihreä hippi kirjoitti:
Olen pöyristynyt.En enään kyllä äänestä virheitä niin paljon löytyy rikollista toimintaa puolueesta.
"Virheet" on todella osuva kuvaus puolueesta. Satu Hassi ja Jussi Niinistö olivat ainoita jotenkuten asiallisia, mutta minun maku liikkeeseen meni jo Sinnetännemäestä.
Vaikuttaa aika tyhmältä mieheltä.
Päässyt hyvään asemaan ihan vaan etnisen taustan ja seksuaalisen suuntautumisen avulla, ja menee sössimään sen itse.