Vihreiden Jani Toivola palauttaa taksirahoja eduskunnalle
"Vihreiden kansanedustaja Jani Toivola palauttaa eduskunnalle rahoja, joita hän on kuluttanut taksilla ajamiseen.
Toivola kertoi asiasta toimittajille eduskunnassa torstai-iltapäivänä. Hän sanoo aikovansa maksaa takaisin Lasten ja nuorten säätiön kanssa tehtyihin projekteihin liittyvät taksikustannukset, jotka hän on laskuttanut eduskunnalta mutta jotka hänen olisi tullut maksaa itse.
Toivolan mukaan tällaisia matkoja on löytynyt yhteensä yhdeksän, kun hän on käynyt kirjanpitoaan läpi.
”Näiden yhdeksän matkan sisällä on kaksi matkaa, jotka olen laskuttanut myös Lasten ja nuorten säätiöltä eli maksanut taksikortilla ja myöskin laskuttanut Lasten ja nuorten säätiöltä.”
Toivola on jo sopinut maksavansa ylimääräisestä laskutuksesta veloitetut rahat takaisin eduskunnalle."
SIIS YHDEKSÄN? Just joo.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En väitä että Jani Toivola olisi toiminut oikein, mutta työuupumuksen aikana on tapauskohtiasta miten työkuntoon kuntoutetaan. Kevyt työnteko voi edistää paranemista.
Taksikortin käytön huolimattomuus on tietenkin väärin. Puhumme varmaankin melkein sadan euron virheestä.
Moi Jani, älä vähättele rikostasi, sillä rikos se on.
Voisitko kertoa mitä lakipykälää Janin rikos koskee?
En ole se jolle vastasit, mutta valitettavasti ainakaan nukketeatterissa tämä ei ole rikos
Jani toivola oli sairaslomalla alkuvuoden 2017.
Alkuvuodesta 2018 ilmestyi Janin kirja.
Kirjoittiko hän kirjansa ainakin osittai sairaslomansa aikana?
Sairasloman loputtua oli hän puoli vuotta kansanedustaja ennen kirjanjulkkaria.
Ei kirjaa puolessa vuodessa saada painoon.
Mua huvittaa tässä tapauksessa toi Janin kaksnaamanen vihreys. Ollaan niin vihreetä kun ei omista autoa, mutta suhaa taksilla niin lyhyitä matkoja, että varmasti pääsis pyörällä tai julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää miksi Jani Toivolan sivutoimi ja -tulot ovat näin suuri haloo? En ihan tajua.
Vastaavia sivubisneksiä on lukuisilla kansanedustajilla. Harry Harkimo, kansanedustaja, tekee Diili-ohjelmaa maikkarille. Oletettavasti hän saa siita palkkionkinHjallis Promotion Oy:n liikevaihto on miljoona-luokkaa. Mikko Alatalo käy heittämässä trubaduurikeikkaa - oletettavasti laskuttaa niistä.
Toivolan yhteydessä mainittu Antti Kaikkosen Nuorisosäätiö-tuomio perustui säätiön rahojen käyttön vaalirahoituksessa ja tulkittiin lahjukseksi. Täysin eri asia käsitykseni mukaan kuin yksittäisen kansanedustajan sivutoimi.
Miten niin iso haloo? Tulihan Kaikkosen jutuista myös täys myrsky. Hyvä että näitä on alettu tutkia ja niistä myös uutisoidaan perinjuurin. Vrt. Helsingin huumepoliisin sotkut ja muut hyvä veli -verkostot kaikissa julkisissa viroissa. Lisää avoimuutta näihin kähmintöihin tarvitaan.
Huolestuttaa tuo Toivolan sanominen, että on käynyt kirjanpitoaan läpi. Epäilen hänen kykyjään pitää minkäänlaista oikeellista kirjanpitoa menoistaan ja varsinkin tuloistaan. Nimittäin jo se, että Toivola on laskuttanut matkakuluja omaan taskuunsa vaikka on maksattanut taksimatkat eduskunnalla sillä takaikortilla kertoo sen, että Toivola on täysin tietoisesti ottanut vastaan rahaa, mikä hänelle ei ole kuulunut.
Ja se, että hän kertoi ensin julkisesti näiden asioitten paljastuttua, että ne koulupuhumiset ovat liittyneet hänen eduskuntatyöhönsä, mutta sittenmiten joutunut pyörtämään puheensa, kertoo myös siitä miten epärehellinen Toivola tosiasiassa on.
Nyt hän yrittää kiillottaa tarhriutunutta edustajankilpeään palauttamalla rahat, joita hän on laskuttanut ja ottanut vastaan täysin laskelmoidusti, mutta ilman tätä julki tullutta juttua hän ei olisi noita rahoja palauttanut, koska muuten hän olisi ollut niitä taksikuluja edes laskuttamatta.
Jani Toivola on paljastunut oman edun tavoittelijaksi rankalla kädellä, mutta ei silti ymmärrä, että hänen olisi erottava kansanedustajan tehtävästään. Huomattavan pienemmistä rahatapauksista juuri aivan hetki sitten Ruotsissa eräs valtiopäiväedustaja erosi välittömästi, eikä ollut ensimmäinen ruotsalainen edustaja, joka kykeni tekemään heti saman johtopäätöksen ja erosi. Mutaa ei meillä, ei sitten millään, edustaja Toivola vielä kehtaa toivoa, että kansan luottamus hänen kansanedutajuuteensa säilyisi.
Olen sitä mieltä, että meidän tavallisten kansalaisten ei pidä sietää tuollaista selkeää pelkkää oman edun tavoittelua, ja lopettaa hyssyttely ja alkaa vatia Toivolan eroa. Ja vaikka on niitä muitakinketkuja edustajia, jostain on aloitettava, aloitettakaamme siis Toivolasta, koska hän tulee varmasti jossain vaiheessa vetoamaan siihen, että hän ja hänen toimintansa joutui ajojahdin kohteeksi, koska hän on tummaihoinen ja seksuaalivähemmistöön kuuluva, eli Toivola vetää esiin asiasn täysin asiaan kuulumattomat asiat. Nyt ei ole kyse mistän muusta kuin siitä, että hän on käyttänyt kansanedustajan asemaansa väärin. En itse seksuaalivähemmistöön ja muuhunkin vähemmistöön kuuluvana ole koskaan kokenut Jani Toivolaa omaksi edustajakseni siksi, koska hän ei ole ollut vakuuttava päättäjäksi. Hän kertoo, että mm. homous olisi ikään kuin meriitti johonkin, mikä ei suinkaan niin ole. En itse ole koskaan virkaani hakiessani ruo ut homouttani esiin, se ei ole ammatillinen meriitti.
Anteeksi tämä pitkä avautuminen, mutta en hyväksy keneltäkään vastaavia toimia mitä Toivola on tehnyt, vaikka minun varmaan pitäisi tuntea solidaarisuutta ”lajitoveriani” kohtaan, mutta en tunne.
Suosittelen kaikille lukemaan edustaja Toivolan omaa verkkosivustoa ja tarkastella hänen aiempia kirjoituksiaan näihin asioihin, mitä nyt on tullut esiin. Se on ällistyttävää luettavaa. Ja edustajan kielellinen ulosanti on luokattoman huonoa, kaiken lisäksi.
No niin, sain avauduttua, kiitos kärsivällisyydestä, jos jaksoitte lukea.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää miksi Jani Toivolan sivutoimi ja -tulot ovat näin suuri haloo? En ihan tajua.
Vastaavia sivubisneksiä on lukuisilla kansanedustajilla. Harry Harkimo, kansanedustaja, tekee Diili-ohjelmaa maikkarille. Oletettavasti hän saa siita palkkionkinHjallis Promotion Oy:n liikevaihto on miljoona-luokkaa. Mikko Alatalo käy heittämässä trubaduurikeikkaa - oletettavasti laskuttaa niistä.
Toivolan yhteydessä mainittu Antti Kaikkosen Nuorisosäätiö-tuomio perustui säätiön rahojen käyttön vaalirahoituksessa ja tulkittiin lahjukseksi. Täysin eri asia käsitykseni mukaan kuin yksittäisen kansanedustajan sivutoimi.
Ei ne sivutoimet ja tulot itsessään vaan se, että Toivola maksattaa niiden kulut veronmaksajilla. Jos on sairaslomalla kansanedustajan duunista, niin luulisi ettei sitä silloin jaksa tehdä myöskään hyvin palkattuja puhujakeikkoja, saati kirjoittaa kirjaa ja vielä promotakin sitä ahkerasti.
Pitääkö se suomalaisia ihan idiootteina? Miten se kehtaa jatkaa tuota shaibaa? Eikö edes kukaan sen kaveri ole vihjannut sille, että nyt olisi aika vetäytyä julkisuudesta vähäksi aikaa? Taitaa olla umpinarsisti toi äijä kun ei ole mitään itsekritiikkiä.
”Näiden yhdeksän matkan sisällä on kaksi matkaa, jotka olen laskuttanut myös Lasten ja nuorten säätiöltä eli maksanut taksikortilla ja myöskin laskuttanut Lasten ja nuorten säätiöltä.”
Eli maksattanut matkat Eduskunnalla JA vielä laskuttanut niistä säätiöltä?!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Siinä on suoraselkäinen Mies, ahkera edustajamme. 👍🏾
Oikein suoraselkäinen, niin suoraselkäinen ettei taivu edes oman puolueensa arvoihin, mitkä ovat vastuu, vapaus ja välittäminen.
Vastuuta Toivola ei ole kantanut käyttäessään eduskunnan rahoja omiin bisneksiinsä, vapauden eduskunnan varojen käyttöön hän ottanut omiin käsiinsä ja välittänyt ainoastaan omasta imagostaan.
Kyllä helsinkiläiset vihreät sitä jatkossakin äänestää, onhan se tummaihoinen homo ja siinä on ansiota kylliksi.
Tuo taksimatkailu eduskunnan piikkiin omia keikkoja hoitaessaan on täysin verrattavissa siihen, että minä käyttäisin työnantajani pelkkiä työasioita varten antamaa matkakorttia, mihin on ladattu arvoa. Kortin haltija en ole minä vaan työnantajani. Kun matkustan työmatkani töihin ja kotiin, käytän omaa matkakorttiani. Jos käyttäisin työnantajani korttia omiin matkoihini toistuvasti, saisin todennäköisesti kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä helsinkiläiset vihreät sitä jatkossakin äänestää, onhan se tummaihoinen homo ja siinä on ansiota kylliksi.
En usko tuota täysin, nimittäin suurin osa tummaihoisista vihreistä homoista ja lesboista ja myös me vaaleaihoiset vähemmistöön kuuluvat emme koe, että meitä pitäisi valita mihinkään homouden ja myös tummaihoisuuden perusteella mihinkään, ne oikeat, ammatilliset pätevyydet ovat meillekin me oikeat meriitit. Emme pidän omaa seksuaalista suuntautumistaan minään erityisenä meriittiä, vaan se on aivan normaali asia. Toivolalle ei ole, mutta hänen agendansa on tyystin vanhanaikainen, eikä se enää vetoa juuri kehenkään.
Kummasti se Toivola on valittu eduskuntaan jo kaksi kertaa, vaikka ei osaa mitään. Ja valitaan varmasti jatkossakin.
Eikö tuo jo eroa!?
Ja miten on mahdollista, että Vihreät ei ole VIELÄKÄÄN ottanut tähän kantaa?!
Aika erikoinen erehdys. Jos veloittaa kaikki taksimatkansa eduskunnan kortilla, kuten Toivola on ilmeisesti tehnyt, niin on aika härskiä ja suunnitelmallista vielä veloittaa siitä matkalaskulla.
Mutta Toivolalla on vieläkin varmaan ihan puhdas omatunto.
Jani Toivolaa kirjoittaa verkkosivullaan myös yhdenvertaisuudesta ihmisten välillä, mutta itse hän ei sitä toteuta ollenkaan. On tosi mielenkiintoista lukea Toivolan omaa nettisivua, niin kuin tuossa ylempänä joku sanoikin. Siellä on kirjoituksia monen vuoden ajalta, ja nyt kun niitä peilaa näihin esiin tulleisiin huijauksiin, ainakin minä olen hyvin hämmästynyt, huvittunutkin. Jani puhuu kauniisti tärkeistä asioista mutta ei kuitenkaan ole itse tenhyt juuri mitään edistääkseen yhtään mitään yhteiskunnalliseti tärkeää asiaa. Tekstit ovat tyhjää täynnä. Anteeksi vaan.
Joko Emma Kari on itkenyt, että Jania vainotaan ihonvärin ja seksuaalisen suuntautumisen takia?
Tulee tää tapaus ääniä vaaleissa saamaan kuitenkin, mikäli riittää pokkaa asettua ehdolle. Jani on vain ajojahdin uhri, joka välillä masentuu. Istuu muodikkaasti kuitenkin pariin eri vähemmistöryhmään ja urheasti ahdistuksen keskelläkin hoiti lasten ja nuorten asiaa. Taksimatkailu yrittäjien tukemista ja onhan se ympäristötietoinen kun ei itse autoile 😚