Alatiesynnyttäjät! Käsi sydämelle: kärsitkö pissavaivoista/muista alapään ongelmista?
Otsikossa kysymys onkin. Ei muuta löpinää, vaan rehellinen vastaus.
Kommentit (177)
En, ei mitään ongelmia. Olen treenannut lantionpohjaa ennaltaehkäisevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Te +3 lasta synnyttäneet: te ehkä ette kärsi mutta miehenne kärsii koska olette löysiä :(
Ihme harhaluulo tämä. Kolme lasta synnyttänyt ja lihakset kunnossa niin ei ole väljät paikat. Mieskin tykkää ja ei huomaa tiukkuudessa eroa vaikka hänen aiemmat naisystävät ovat olleet nuorempia ja synnyttämättömiä.
Ja lehmät lentää, mies halusi vain taata p* llun saannin jos noin sanoi.
Ps. Itsekin miehenä samaan syyllistynyt.
Olet nolo. Mikä mies käyttäytyy noin?? Olisi hyvä, jos voisi valita kumpi synnyttää. Sinä saisit sitten punnertaa pepustasi.
Halusin antaa naiselle hyvänmielen, eli en nyt mitään kovin kauheaa edes tehnyt.
Väärin, juuri sanoit varmistelevasi pillun saantia. Pidä huoli, että nainen nauttii sekä laukeaa niin pimppikin treenautuu siinä samalla tiukemmaksi eikä sinun tarvitse enää valehdella. Lisäksi kiihottunut nainen tuntuu muutenkin paremmalta.
Yksi lapsi. Kärsin ponnistaessa, esim. trampoliinilla saattaa vähän lirahtaa ja oksentaessa vähän enemmänkin.
En kärsi pissavaivoista. Kaksi synnytystä takana ja kolmas edessä. Toisen synnytyksen jälkeen alapäähän tuli ehkä lievä laskeuma, joka näkyy siinä emättimen suulla välillä. Tosin kukaan ei ole sanonut minulle että siellä sellainen olisi.
Mulla on takana 1 alatiesynnytys ja vielä vuosien jälkeenkin trampalla hyppiessä ja paljon voimakkaita hyppyjä sisältävässä liikunnassa joudun käyttämään inkontinenssisuojaa. Jossain määrin myös tihentynyt virtsaamisen tarve yhä.
Ei nyt taas avaudu tuo palstaulin logiikka; pimppi menee muka pilalle synnytyksessä eikä kelpaa kenellekään, mutta silti palstauli valehtelee naiselle että se tuntuu hyvältä jotta saa sitä jatkossakin?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, että luonnollisista asioista tehdään häpeällisiä. Kuten NORMAALI synnytyksestä. Oikein sheimataan normaalisti synnyttäneitä naisia.
Ei itse synnytyksessä ole mitään häpeällistä, vaan siinä että osa naisista valehtelee itselleen ja muille miten alapää parani synnytyksessä ja varmasti vieläpä kaunistui.
Montaa naista kokeilleena kyllä synnyttämöttömät ovat olleet parhaita niin tunnon kuin näön puolesta
Ulkonäköä ja tuntoa on hyvin monenlaista ihan ilman synnytyksiäkin. Oletko kaikki synnyttäneet nähnyt myös ennen synnytystä niin on mihin verrata?
Itse kolme synnyttänyt ilman suurempia repeämiä, ekassa laitettiin kaksi tikkiä, muissa ei tarvinnut. Ei muuttunut nätimmäksi tai paremmaksi, mutta ei huonommaksikaan ja samalta näyttää. Sisätutkimuksessa lääkäri toki kohdunsuusta heti näkee, että on synnyttänyt.
Tuntuma yhtä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on takana 1 alatiesynnytys ja vielä vuosien jälkeenkin trampalla hyppiessä ja paljon voimakkaita hyppyjä sisältävässä liikunnassa joudun käyttämään inkontinenssisuojaa. Jossain määrin myös tihentynyt virtsaamisen tarve yhä.
Mulla sama vaikken ole synnyttänyt. Mutta pikkulapsesta asti kärsinyt vitrsatietulehduksista, nyt yliaktiivinen rakko.
N45
Alatiesynnytyksen jälkeen seksi on ollut ihan parasta. Viimeisestä synnytyksestä jo 13 vuotta. Luulen, että alatiesynnytys herkistää kaikki tuntohermot ja aistit niin äärimmilleen, että ne jatkossakin ovat herkistyneet tuntemuksille. Vaikkakin itse synnyttäminen oli kamalaa! Jos joku on tehnyt joskus kipeää, niin vastaavasti alapää on herkistynyt ottamaan vastaan myös miellyttävät tuntemukset paikkojen parannuttua.
Anteeksi, huomasin lipeäväni otsikon aiheesta. Ei ole jäänyt mitään vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
En, vaikka sain 3 asteen repeämän. Onneksi Kättärillä oli tarkka kätilö joka huomasi asian ja asiantunteva lääkäri, joka kursi minut jotain tuolloin uutta tekniikkaa käyttäen (pahoittelen, en muista mitä). Paranin tosi nopeasti ja ihan täysin, toki aluksi oli kiire vessaan mutta se tosiaan lähti parempaa kohti ihan jo ekan viikon aikana. Puoli vuotta synnytyksestä kävin tarkastuksessa jossa tutkittiin suolen pidätyskyky, joka oli normaali. Nyt olen 40, eikä mitään alapäävaivoja ole ollut yhtä hiivatulehdusta ja yhtä virtsatieinfektioa lukuunottamatta (synnytyksestä 14 v).
Miten se suolen pidätyskyky oikein testattiin? Täytettiinkö suolta jollain ja käskettiin pidätellä ja seurattiin pysyykö sisällä vai miten se oikein testataan? Testasiko sen lääkäri vai hoitaja? Kuinka kauan siinä kesti? Täytetäänkö se jollain geelillä vai millä? Entä jos pidäyskyky on heikko niin millä se sitten korjataan, jollain leikkauksellako?
Minun vaimollani on takana viisi alatiesynnytystä enkä minä ole havainnut mitään eroa seksin suhteen, eikä vaimo ole valittanut minkään menneen pysyvästi rikki alatiesynnytysten vuoksi. Ainoa mikä alatiesynnytyksissä on tietenkin ollut hankalaa on kivut vaimolle ja se että niiden aikana minäkin sain välillä kuulla perinteiset "tää on sun syys" "sun pitäs tätä kipua tuntea" yms. mutta aina vaimo on niitä anteeksi pyydellyt synnytyksen jälkeen, johon minä tietysti olen vastannut että ymmärrän kyllä että jos tuntee kipua niin voi huudella ties mitä. En minä sektiotakaan olisi vastustanut mutta vaimo on halunnut aina synnyttää alateitse. En vaihtaisi ikipäivänä kehenkään toiseen.
T: Isäukko 46v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt alakautta kaksi n. 4kiloista lasta parin vuoden välillä kolmenkympin molemminpuolin.
Esikoisessa epparia leikattiin ja kuopuksessa se vanha arpi vähän repesi. Voi olla että se ommeltiin jotenkin kummasti koska minusta tuntuu että emättimen aukon alaosaan sisälle jäi pehmeä pallukka. Tosin en aiemmin paljoa itseäni tutkiskellut niin voi olla että kuvittelen. Vaivoja ei ole. Ellei roikkuvaa vatsanahkaa lasketa...
Parhaita kohteliaisuuksia varmaan on ollut se että seksikumppani, sisällä ollessaan, oli ihmeissään kuullessaan että minulla on lapsia ,:D
Siinä ihan kesken kaiken kerroit?
Joo :D Olin puoli vuotta aiemmin eronnut lasten isästä ja mietitytti aika paljonkin nämä asiat. Tutustuin kesätapahtumassa mieheen ja sen viikonlopun aikana päädyttiin sänkyyn. Mies oli muutaman vuoden minua nuorempi ja todella hyväkroppainen herrasmies. Kehui minua sängyssä ja sanoin että onhan tuollaista mukava kuulla näin kaksi lasta saaneena :D Mies kysyi ihmettelevällä äänellä onko minulla lapsia. (Teki mieli jatkaa että eihän mun vatsani muuten olisi tämän näköinen...)
Mutta ei se menoa haitannut ,:D
Synnytin ainoan lapseni alakautta 18-vuotiaana ja paikkani paranivat niin hyvin, että kun viitisentoista vuotta myöhemmin menin tutkimuksiin, lääkäri sanoi, että olen niiltä alueilta kuin synnyttämätön nainen. Niin kai se onkin, että kun tekee lapset nuorena, kaikki paikat parantuu nopeammin ja täydellisemmin. Ei minulle jäänyt minkäänlaista roikkuvatsaakaan eikä yhtään ainutta raskausarpea tullut mihinkään. Ei venyneet rinnatkaan.
No ehkä jos olisin tehnyt niitä lapsia enemmän, niin asia voisi olla toisin.
Niin ja ei ole ollut mitään pissavaivojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se liittyy alakautta synnyttämiseen?
Minä synnytin alakautta 20-vuotiaana ja silloin tuli peräpukamat, ne oli aika ikävät. Synnytyksessä kyllä tuli repeämiä ja väliliha leikattiin, ne ommeltiin kaikki, ja ne parani niin ettei mitään eroa huomaa.
34-vuotiaana sain kaksoset kiireellisellä sektiolla viikolla 31, ja sen jälkeen on kyllä kovaa yskiessä ja aivastaessa lirahtanut housuun, kun on flunssassa kannattaa usein käydä kusella.
Vuosi sektiosta alkoi kiinnikekivut, leikkaushaava kun tehtiin pystyyn navan vierestä alas, ja kohtuun jouduttiin tekemään ns. ankkurileikkaus kun ylempi lapsi oli hankalassa asennossa. Kiinnikekipuja jatkui vuosia, nyt ne on jo loppuneet mutta joskus oli yhtäkkiä taas tosi pahat kivut pari päivää, mutta onneksi nekin sitten meni ohi. Kaipa ne kiinnikkeet siellä ovat ikuisesti, niillehän ei voi muuta tehdä kuin leikata, ja sitten taas sen leikkauksen jälkeen tulee kiinnikkeitä.
Niin ja alatiesynnytyksen jälkeen emätin oli niin tiukka että tuntui kuin olisi neitsyt taas. Nyt 44-vuotiaana se on edelleen tiukka, ei mitään ongelmaa siinä, papakokeen ottaminen on aina kauheaa, koska olen isokokoinen nainen niin lääkärit yrittää runnoa sellaista helvetin isoa metallihökötintä sinne ja kun huudan kivusta, ovat että ai jaa ja vaihtavat pienenpään. En ymmärrä miksi kuvitellaan että iso nainen on myös reiästä iso, mihin helvettiin se reikä siitä laajenee jos ympärillä on rasvaa? Ei mun nenänsieraimetkaan ole suurentuneet, ei myöskään kurkku, lääkkeet on yhtä vaikea niellä kuin ennenkin.
On kovin poikkeuksellista, että alateitse synnyttänyttä naista tutkiessa tarvitaan virgovälineitä.
Yksi sektio, ei alatiesynnytystä. Vaikka heiltä ei kysyttykään, niin kärsin virtsankarkailusta oksentaessa ja aivastellessa. En aina, mutta usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Te +3 lasta synnyttäneet: te ehkä ette kärsi mutta miehenne kärsii koska olette löysiä :(
Mies on sanonut mun olevan sopiva. 4 tai oikeasti 5 synnytystä takana. Bmi50 50. Eikä vaivoja.
4 tai oikeasti 5?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on sanonut mun olevan sopiva. 4 tai oikeasti 5 synnytystä takana. Bmi50 50. Eikä vaivoja.
Miehesi on vain kohtelias.
En. Ehkä pientä eroa esim aivastaessa että saattaa lirahtaa jos on valmiiksi hätä, pitäs varmaan vain treenata lantiopohjaa enemmän.