Alatiesynnyttäjät! Käsi sydämelle: kärsitkö pissavaivoista/muista alapään ongelmista?
Otsikossa kysymys onkin. Ei muuta löpinää, vaan rehellinen vastaus.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, että luonnollisista asioista tehdään häpeällisiä. Kuten NORMAALI synnytyksestä. Oikein sheimataan normaalisti synnyttäneitä naisia.
Ei itse synnytyksessä ole mitään häpeällistä, vaan siinä että osa naisista valehtelee itselleen ja muille miten alapää parani synnytyksessä ja varmasti vieläpä kaunistui.
Montaa naista kokeilleena kyllä synnyttämöttömät ovat olleet parhaita niin tunnon kuin näön puolesta
Eli jos oma mies on sitä mieltä että seksi on parempaa nykyään niin sinä tiedät paremmin ettei niin voi olla?
Jos kovasti aivastuttaa ja samalla on pissahätä, saattaa hiukan lirahtaa. Lantionpohjalihaksia kuitenkin harjoitin synnytyksen jälkeen. Muuten kaikki on niin kuin ennenkin, myös miehen mielestä.
En. Kaksi alatiesynnytystä, kummastakaan ei repeämiä eikä muitakaan ongelmia. Viimeinen oli sektio. Siitäkään ei ole tullut ongelmia.
En kärsi, kaksi alatiesynnytystä, ei repeämiä tai episiotomiaa.
En kärsi. Ainoa pieni ongelma oli että jonkin aikaa synnytyksen jälkeen yhdyntä sattui, koska olin revennyt ja oli ommeltu emättimen aukolta tosi tiukaksi, paljon tiukemmaksi kuin ennen synnytystä. Kesti jotain vuoden verran venyä niin ettei aina ollut ihan hiertymillä ja kipeä yhdynnän jälkeen.
Synnytyksestä toipuminen oli kyllä yhtä h*lvettiä kipujen kanssa, kun oli ne repeämät sekä välilihan suuntaan että etupuolelle. Pissaaminen ja kakkaaminen sattui muutaman viikon niin että meinasi taju mennä, istumaan ei pystynyt ollenkaan kun tuntui että ratkeaa uudestaan jne.
Toisen synnytyksen jälkeen peräpukama, pieni. Trampalla tai kunnon yskänpuuskassa meinaa lirahtaa tippa. Edellisestä synnytyksestä reilu 4 vuotta aikaa. Epparin tikit ei ole sulaneet vieläkään ja kiristävät ilkeästi ennen menkkoja kun limalalvot turpoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, että luonnollisista asioista tehdään häpeällisiä. Kuten NORMAALI synnytyksestä. Oikein sheimataan normaalisti synnyttäneitä naisia.
Ei itse synnytyksessä ole mitään häpeällistä, vaan siinä että osa naisista valehtelee itselleen ja muille miten alapää parani synnytyksessä ja varmasti vieläpä kaunistui.
Montaa naista kokeilleena kyllä synnyttämöttömät ovat olleet parhaita niin tunnon kuin näön puolesta
Eli jos oma mies on sitä mieltä että seksi on parempaa nykyään niin sinä tiedät paremmin ettei niin voi olla?
Niin kuin joku jo täällä sanoikin se, että mies sanoo noin ei tarkoita että se oikeasti pitäisi paikkaansa.
Miehesi on varmasti herrasmies ja välittää sinusta. Onnittelut siitä.
Ikävä kyllä synnytys ei paranna paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Toisen synnytyksen jälkeen peräpukama, pieni. Trampalla tai kunnon yskänpuuskassa meinaa lirahtaa tippa. Edellisestä synnytyksestä reilu 4 vuotta aikaa. Epparin tikit ei ole sulaneet vieläkään ja kiristävät ilkeästi ennen menkkoja kun limalalvot turpoaa.
Jos tikit on sinulla edelleen sulamatta niin sitten on tehty hoitovirhe ja käytetty sulamatonta lankaa joka pitää poistaa. Kyllä ne taitaa ehkä olla arpikudos joka kiristee, välilihahieronta voisi pehmentää arpikudosta, siis se jota neuvotaan synnyttäville repeämisen ehkäisyyn.
Synnytyksestä vuosi. Yhdynnässä kipua tietyissä asennoissa about niillä kohdin, mihin tuli ll-asteen repeämä. Pieni vaiva onneksi, joka hallittavissa asennolla.
Muita vaivoja ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin joku jo täällä sanoikin se, että mies sanoo noin ei tarkoita että se oikeasti pitäisi paikkaansa.
Miehesi on varmasti herrasmies ja välittää sinusta. Onnittelut siitä.Ikävä kyllä synnytys ei paranna paikkoja.
Eli sinä tiedät paremmin kuin hän itse. Jo on suuret luulot.
Kyllä käsin, seksi ei tunnu oikein miltään, miehestäkään, vaikka kuinka treenasin lihaksia. Tuli iso repeämä ja välilihaleikattiin. Lapsi syntyi kuolleena, kun oli yli nelikilöinen ja jäi jumiin jo päästä.
VT minulla on ollut jo puoli vuotta synnytyksestä lähtien, aika tulee tippa virtsaa, kun on lopettanut virtsaamisen ja nousee pöntöltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kovasti aivastuttaa ja samalla on pissahätä, saattaa hiukan lirahtaa. Lantionpohjalihaksia kuitenkin harjoitin synnytyksen jälkeen. Muuten kaikki on niin kuin ennenkin, myös miehen mielestä.
Miksi harjoitit lantionpohjalihaksia vain? synnytyksen jälkeen?
Oon saanut sen käsityksen, että niitä kannattaa harjoittaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi harjoitit lantionpohjalihaksia vain? synnytyksen jälkeen?
Oon saanut sen käsityksen, että niitä kannattaa harjoittaa aina.
Kyllä olen muutenkin yrittänyt pitää ne kunnossa, mutta synnytyksen jälkeen enemmän ja useammin.
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt alakautta kaksi n. 4kiloista lasta parin vuoden välillä kolmenkympin molemminpuolin.
Esikoisessa epparia leikattiin ja kuopuksessa se vanha arpi vähän repesi. Voi olla että se ommeltiin jotenkin kummasti koska minusta tuntuu että emättimen aukon alaosaan sisälle jäi pehmeä pallukka. Tosin en aiemmin paljoa itseäni tutkiskellut niin voi olla että kuvittelen. Vaivoja ei ole. Ellei roikkuvaa vatsanahkaa lasketa...
Parhaita kohteliaisuuksia varmaan on ollut se että seksikumppani, sisällä ollessaan, oli ihmeissään kuullessaan että minulla on lapsia ,:D
Siinä ihan kesken kaiken kerroit?
En kärsi. Ensimmäisessä synnytyksessä tuli repeämä, toisessa ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Te +3 lasta synnyttäneet: te ehkä ette kärsi mutta miehenne kärsii koska olette löysiä :(
Ihme harhaluulo tämä. Kolme lasta synnyttänyt ja lihakset kunnossa niin ei ole väljät paikat. Mieskin tykkää ja ei huomaa tiukkuudessa eroa vaikka hänen aiemmat naisystävät ovat olleet nuorempia ja synnyttämättömiä.
Jotkut ilmeisesti kuvittelevat että yhdyntä on vaan suoraviivaista sisään-ulos-menoa. Naisen, ja miehenkin, lantioliikkeet tuottavat enemmän nautintoa kun tuollainen tasainen lykkiminen. Ja siinä ei tarvitse olla mikään tiukoista tiukin mutta tuntuu...
Joo, kyllä ja miten tämä liittyy mitenkään vastaukseeni? Meillä yhdyntä on suoraviivaista lykkimistä, kulli pohjaan painettuna lähekkäin heijailua, lantion keinuttelua ja emättimen puristelua yms. Parhaiten yhdyntäorgasmin saan puristelemalla pimppaa rytmikkäästi ja mieskin tykkää, kun tuntee puristelut.
Osallistuin keskusteluun ja liitin vastaukseeni liittyvän ketjun. Älä kimpaannu.
Edelleenkään ei selvinnyt miksi väitit minun olettavan seksin olevan pelkkää ees taas jyystöä ja koit tarpeelliseksi selventää mitkä muut asiat voivat vaikuttaa yhdynnässä tuntumaan.
En.
Mutta ei tosin tullut mitään repeämiä tai tehty epparia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Te +3 lasta synnyttäneet: te ehkä ette kärsi mutta miehenne kärsii koska olette löysiä :(
Ihme harhaluulo tämä. Kolme lasta synnyttänyt ja lihakset kunnossa niin ei ole väljät paikat. Mieskin tykkää ja ei huomaa tiukkuudessa eroa vaikka hänen aiemmat naisystävät ovat olleet nuorempia ja synnyttämättömiä.
Ja lehmät lentää, mies halusi vain taata p* llun saannin jos noin sanoi.
Ps. Itsekin miehenä samaan syyllistynyt.
En kyseenalaista kokemustasi siitä, että naisesi ei halua sinua.
Minun miesystäväni ei tarvitse "varmistaa pillun saantia" tekaistuilla kehuilla koska minä haluan seksiä hänen kanssaan ja teen aloitteita sillä seksi on ihanaa. Hän tuottaa mielihyvää ja orgasmeja minulle, näin hän varmistaa halujeni pysymisen jos jollakin.
En kärsi, en huomaa mitään eroa. 25-vuotiaana sain nyt 2v poikani😊 koko synnytys oli helppo ja tosi nopea varsinkin ensisynnyttäjäksi, 3 tuntia kaikkinensa kesti ja 3 tikkiä sain. Olen treenennut paljon myös lantionpohjanlihaksia:)
56 v, kaksi alatiesynnytystä, ei ongelmia ollut missään vaiheessa.