Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa ole sektiopalvelua tarjoavaa yksityissairaalaa?

Vierailija
27.09.2018 |

Tietääkö joku tarkemmin aiheesta? Voisin kuvitella, että Venäjältäkin olisi tulossa porukkaa kunhan asiaa tehokkaasti siellä mainostettaisiin.

Minulle raha ei ole kynnyskysymys, lähinnä rasittaa ajatus siitä, että pitäisi matkustaa ulkomaille raskauden loppuvaiheessa. Pidän suomalaista (yksityistä) terveydenhuoltopuolta todella laadukkaana.

Minulla ei varmasti ole lääketieteellisiä perusteita sektiolle enkä halua nöyristellä ja valehdella pelkopolilla.

Omat syyni haluuni sektion suhteen ovat näitä turhamaisia eli en halua kätilöiden töllistelevän alapäätäni enkä halua ottaa riskiä mahdollisista alapään vaurioitumisista. Mieluummin otan riskin mahdollisista sektioon liittyvistä komplikaatioista. Ja kyllä, olen perehtynyt asiaan huolella.

Toivon, että saan asiallisia vastauksia (eli ole hyvä ja avaa oma ketjusi, mikäli haluat kyseenalaistaa valintaani oman kehoni suhteen).

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisiasi oikeasta elämästä vieraantuneita juntteja on suhteellisen harvassa. Ei kestä kiittää (vastauksesta).

Vierailija
102/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas joitain naisia suututtaa ja kadehdittaa, kun joku tuleva äiti päättää itse synnytystapansa.

t. Ei ap

Miksi olisin kateellinen siitä, että joku haluaa olla puolihalvaantuneena pöydällä, leikataan auki niinkuin teuraseläimellä ja useat hoitajat ja lääkäri töllistelee sun sisälmyksiä. Sen sijaan voin rauhassa puolisoni ja yhden kätilön kanssa saattaa vauvan luonnollisesti maailmaan. Sen jälkeen saan vauvan rinnalle ja voin nousta omin jaloin suihkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas joitain naisia suututtaa ja kadehdittaa, kun joku tuleva äiti päättää itse synnytystapansa.

t. Ei ap

Miksi olisin kateellinen siitä, että joku haluaa olla puolihalvaantuneena pöydällä, leikataan auki niinkuin teuraseläimellä ja useat hoitajat ja lääkäri töllistelee sun sisälmyksiä. Sen sijaan voin rauhassa puolisoni ja yhden kätilön kanssa saattaa vauvan luonnollisesti maailmaan. Sen jälkeen saan vauvan rinnalle ja voin nousta omin jaloin suihkuun.

Mun sisälmyksissä ei ole mitään niin rumaa tai ällöttävää, että niitä häpeäisin. Puolisoni oli paikalla sektiossa koko ajan. Henkilökuntaa oli enemmän kuin yksi kätilö.

Sektio pelasti minun ja lapseni henget. Seuraava lapsenikin syntyy sektiolla, joko lääketieteellisestä syystä tai pelkopolin avulla. En ole menettänyt yhtään mitään siksi, että en synnyttänyt alateitse. Sektio oli ihan ok kokemus ja ainakaan minä en perustanut perhettä vain siksi, että voisin synnyttää luonnollisesti, imettää 3 vuotta ja päteä jossain sormiruokaryhmässä.