Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa ole sektiopalvelua tarjoavaa yksityissairaalaa?

Vierailija
27.09.2018 |

Tietääkö joku tarkemmin aiheesta? Voisin kuvitella, että Venäjältäkin olisi tulossa porukkaa kunhan asiaa tehokkaasti siellä mainostettaisiin.

Minulle raha ei ole kynnyskysymys, lähinnä rasittaa ajatus siitä, että pitäisi matkustaa ulkomaille raskauden loppuvaiheessa. Pidän suomalaista (yksityistä) terveydenhuoltopuolta todella laadukkaana.

Minulla ei varmasti ole lääketieteellisiä perusteita sektiolle enkä halua nöyristellä ja valehdella pelkopolilla.

Omat syyni haluuni sektion suhteen ovat näitä turhamaisia eli en halua kätilöiden töllistelevän alapäätäni enkä halua ottaa riskiä mahdollisista alapään vaurioitumisista. Mieluummin otan riskin mahdollisista sektioon liittyvistä komplikaatioista. Ja kyllä, olen perehtynyt asiaan huolella.

Toivon, että saan asiallisia vastauksia (eli ole hyvä ja avaa oma ketjusi, mikäli haluat kyseenalaistaa valintaani oman kehoni suhteen).

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo alapään töllistely on?

Vierailija
2/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta poliitikkouransa jälkeen Soini perustaa aborttiklinikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa yksityisesti sektion esim

https://www.hyksin.com/palvelut/hinnat/

Vierailija
4/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko soittaa Hyksiin ja varata itselleni ajan sektioon? Olen ymmärtänyt, että automaattisesti ei sektiota saa Suomessa maksamallakaan.

Olen todella ilahtunut, jos näin on.

Vierailija
5/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei ole kysyntää tarpeeksi, muutenhan sellainen olisi.

Vierailija
6/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että makaan tuskissani laverilla/vastaavalla teuraseläimen tapaan ja kätilö hyörii ympärilläni ja ilman lupaani alapäätäni kosketellen.

Vierailija
7/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko soittaa Hyksiin ja varata itselleni ajan sektioon? Olen ymmärtänyt, että automaattisesti ei sektiota saa Suomessa maksamallakaan.

Et Hyksiin (se on julkisen sektorin sairaala) vaan Hyksiniin (yksityinen Hyksin Oy)

Vierailija
8/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että makaan tuskissani laverilla/vastaavalla teuraseläimen tapaan ja kätilö hyörii ympärilläni ja ilman lupaani alapäätäni kosketellen.

Onko tämä sun kokemus aiemmista synnytyksistä?

Vierailija
9/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kuka tahansa voi hakeutu Hyksin yksityissairaalan asiakkaaksi.

Vierailija
10/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolasten immuniteetti häiriintyy ja mm. leukemiariski on isompi. Samoin äidin kuolemanriski on isompi ja toipuminen ja imetyksen aloittaminen hitaampaa ja vaikeampaa. Näitä on rahallakaan vaikea kompensoida. Ehkä voisit mieluummin jutella etukäteen näistä peloistasi ja haasteistasi ja toivoa näitä asioita huomioitavan synnytyksessä.

Vierailija
11/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektiolasten immuniteetti häiriintyy ja mm. leukemiariski on isompi. Samoin äidin kuolemanriski on isompi ja toipuminen ja imetyksen aloittaminen hitaampaa ja vaikeampaa. Näitä on rahallakaan vaikea kompensoida. Ehkä voisit mieluummin jutella etukäteen näistä peloistasi ja haasteistasi ja toivoa näitä asioita huomioitavan synnytyksessä.

Osaatko lukea? Kerroin perehtyneeni asiaan. Suomalainen alapääsynnytystä suosiva kulttuuri pelkopolilla yms. ei auta. Mainitsemasi riskit ovat todella pieniä. Joko synnytän lapsen sektiolla ja maksan siitä. Tai sitten olen yksi niistä lukuisista naisista, joita syytetään itsekkyydestä ja lapsien tekemättä jättämisestä.

Vierailija
12/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Suosittelen todellakin keskusteleen asioista siellä pelkopolilla!

Vierailija
13/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus lauma lääkisopiskelijoita töllää silmä kovana alapäätäsi siinä samalla. Joo ei kiitos.

Vierailija
14/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio näyttää maksavan 9500 euroa tuolla HYKSINissä. Täytyypä alkaa säästämään. Ei kai tarvitse olla pk-seudulta että tuonne pääsee?

Vierailija
15/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia ole pakko tehdä.

t. Kaksi sektiota kokenut

Vierailija
16/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun synnytyselimet poikkeavat muista? Samanlaisia he näkevät tuhansia työssään.

Vierailija
17/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle tutulleni tehtiin suunniteltu sektio, kaiken piti olla hyvin mutta ulosautto olikin todella hankala, lapsi sai huonot apgar pisteet ja joutui teholle. :/

En tietenkäön sano etteikö samaa voisi käydä alatiesynnytyksessä.

Synnytysten hoito on tarkasti määrätty: pitää olla yli 1000 vuodessa, paikalla erikoislääkäri, anestesialääkäri, pediatri ja tietysti myös hoitajia tarpeeksi. Ja jos sinulle tulee komplikaatioita tai vuodat vaikka verta, siihen pitää pystyä reagoimaan nopeasti.

Lapsille pitää olla jos ei nyt teho-osastoa niin ainakin vastasyntyneiden seuranta jos tuleekin huono lapsi. Ja näiden kaikkien pitää siis olla ihan koko ajan saatavilla.

Vierailija
18/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys taas huipussaan. Luulisi, että myös privaatissa pitäisi noudattaa yhteisiä kriteereitä synnytystapahtuman hoidossa.

Itse olen synnyttänyt alakautta kaksi lasta isossa sairaalassa eikä ollut mitään edellämainituista ongelmista. Asialliset, mukavat kätilöt, sain juuri ne toimenpiteet jotka halusin ja mitään ei tehty väkisin. Valtaosan odotteluajasta yksin oman puolison kanssa, kätilö kävi välillä kyselemässä voinnin ja katsomassa käyrät. Epiduraali sopivalla hetkellä. Ponnistusvaihe puolisen tuntia. Vauvan punnitusten ja pesujen ja suihkun jälkeen kävelin itse vuodeosastolle. Ei tässä nyt mitään mullistavaa tai itsekunnioitusta loukkaavaa tapahtunut. Muksu tuli turvallisissa oloissa ammatti-ihmisten valvomana luonnollista reittiä maailmaan.

Vierailija
19/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas joitain naisia suututtaa ja kadehdittaa, kun joku tuleva äiti päättää itse synnytystapansa.

t. Ei ap

Vierailija
20/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää kuinka joku on valmis säästämään ja maksamaan 9500€ sektiosta sen vuoksi jotta kukaan ei vaan töllistele alapäätä. Sen sijaan, että synnyttäisi luonnollisella tavalla (lähes) ilmaiseksi. Kukaan kätilö ei "sörki" alapäätäsi sörkkimisen ilosta, vaan auttaakseen sinua ja vauvaa. Voit esittää toiveen, että tutkitaan vain välttämättömät. Opiskelijoiden läsnäolon voit kieltää.

Kätilö tekee työtään. Voin vannoa, että puolen tunnin kuluttua hän ei enää muista, miltä se juuri sinun alapääsi nyt näyttikään. Et ole (niinkuin ei kukaan meistä) niin uniikki ja kiinnostava.