Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa ole sektiopalvelua tarjoavaa yksityissairaalaa?

Vierailija
27.09.2018 |

Tietääkö joku tarkemmin aiheesta? Voisin kuvitella, että Venäjältäkin olisi tulossa porukkaa kunhan asiaa tehokkaasti siellä mainostettaisiin.

Minulle raha ei ole kynnyskysymys, lähinnä rasittaa ajatus siitä, että pitäisi matkustaa ulkomaille raskauden loppuvaiheessa. Pidän suomalaista (yksityistä) terveydenhuoltopuolta todella laadukkaana.

Minulla ei varmasti ole lääketieteellisiä perusteita sektiolle enkä halua nöyristellä ja valehdella pelkopolilla.

Omat syyni haluuni sektion suhteen ovat näitä turhamaisia eli en halua kätilöiden töllistelevän alapäätäni enkä halua ottaa riskiä mahdollisista alapään vaurioitumisista. Mieluummin otan riskin mahdollisista sektioon liittyvistä komplikaatioista. Ja kyllä, olen perehtynyt asiaan huolella.

Toivon, että saan asiallisia vastauksia (eli ole hyvä ja avaa oma ketjusi, mikäli haluat kyseenalaistaa valintaani oman kehoni suhteen).

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkärinä kyllä harmittaa, kun ihmiset ei osaa katsoa oman pikkuisen ylitärkeän minäminä-persoonansa ulkopuolelle ja punnita oikeasti niitä riskejä. Niinkuin joku ammatti-ihmisen tekemä alapään kurkkaus olisi nyt joku valtava itsemääräämisoikeuden ja koskemattomuuden loukkaus. Tai se, että joutuu kokemaan hetken epämukavuutta tai kipua, että lapsi saadaan maailmaan. Ja niin kuin se epämukavuus ja kivut ja vaivat siihen sektioon nyt edes loppuisivat??!

Vierailija
22/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin lääketieteellisistä syistä suunniteltu sektio. Kyllä siinäkin töllisteltiin mun alapäätä, ei siinä sektiossa nimittäin ole mitään pikkuhousuja jalassa. Se leikkaushaava tehdään bikinirajaan ja käytännössä alasti maataan siinä leikkuripöydällä. Se sairaalakaapu nimittäin siirretään sivuun. Ja töllistelijöitä on enemmäin kuin alatiesynnytyksessä. Oli leikkaava mieslääkäri, miespuoleinen anestesialääkäri, ja neljä hoitsua. Alapäätä ronkitaan kyllä, koska sektiossa katetroidaan aina, eli alapää paljaana siinä makaat ja neljä muuta töllistelee kun yksi työntää katetria virtsaputkeesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ymmärtää kuinka joku on valmis säästämään ja maksamaan 9500€ sektiosta sen vuoksi jotta kukaan ei vaan töllistele alapäätä. Sen sijaan, että synnyttäisi luonnollisella tavalla (lähes) ilmaiseksi. Kukaan kätilö ei "sörki" alapäätäsi sörkkimisen ilosta, vaan auttaakseen sinua ja vauvaa. Voit esittää toiveen, että tutkitaan vain välttämättömät. Opiskelijoiden läsnäolon voit kieltää.

Kätilö tekee työtään. Voin vannoa, että puolen tunnin kuluttua hän ei enää muista, miltä se juuri sinun alapääsi nyt näyttikään. Et ole (niinkuin ei kukaan meistä) niin uniikki ja kiinnostava.

Ihan kuin tuo töllistely olisi ainoa syy sektiolle. Olen tuo joka puhui säästämisestä. Olisin valmis maksamaan tuon summan, jos minun ei tarvitsisi kärsiä kauheita tuskia, valvoa päiväkaupalla ja revityttää alapäätäni pilalle, töllistely on se pienempi paha siinä sivussa.

Vierailija
24/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lääkärinä kyllä harmittaa, kun ihmiset ei osaa katsoa oman pikkuisen ylitärkeän minäminä-persoonansa ulkopuolelle ja punnita oikeasti niitä riskejä. Niinkuin joku ammatti-ihmisen tekemä alapään kurkkaus olisi nyt joku valtava itsemääräämisoikeuden ja koskemattomuuden loukkaus. Tai se, että joutuu kokemaan hetken epämukavuutta tai kipua, että lapsi saadaan maailmaan. Ja niin kuin se epämukavuus ja kivut ja vaivat siihen sektioon nyt edes loppuisivat??!

Jos sinä olet lääkäri, niin minä olen Sheban kuningatar!

"Hetken epämukavuutta tai kipua" ...joopa joo...

Vierailija
25/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "alapään töllistely" sai aikaan ihan rehellisen huutonaurun!!!

Luuletko että vittusi on niin mullistavan erikoinen että se saisi hoitohenkilökunnan sitä nyt erikseen töllistelemään?

Vierailija
26/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin lääketieteellisistä syistä suunniteltu sektio. Kyllä siinäkin töllisteltiin mun alapäätä, ei siinä sektiossa nimittäin ole mitään pikkuhousuja jalassa. Se leikkaushaava tehdään bikinirajaan ja käytännössä alasti maataan siinä leikkuripöydällä. Se sairaalakaapu nimittäin siirretään sivuun. Ja töllistelijöitä on enemmäin kuin alatiesynnytyksessä. Oli leikkaava mieslääkäri, miespuoleinen anestesialääkäri, ja neljä hoitsua. Alapäätä ronkitaan kyllä, koska sektiossa katetroidaan aina, eli alapää paljaana siinä makaat ja neljä muuta töllistelee kun yksi työntää katetria virtsaputkeesi.

Tämä... Tapahtui se synnytys miten hyvänsä, niin pakko siinä on sietää jonkin verran intiimialueiden tutkimista. Minua ainakin auttoi se ajatus, että kätilö/lääkäri tutkii sen takia, jotta voidaan tietää että kaikki on hyvin ja osataan tehdä tarvittavat toimenpiteet synnytyksen tueksi.

Ja tuo, että sektio jotenkin suojelisi kivulta ja epämukavuudelta, on kyllä ihan tuuripeliä ja tosi yksilöllistä. Itse olin sektion jälkeen paljon kipeämpi kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Lisäksi imetyksen kanssa oli enemmän vaikeuksia sektion jälkeen.

Vierailija
27/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä hintoja! Siis tottakai osaaminen maksaa mutta silti! 58 000 joku ruokatorven leikkaus syövän takia.... Toimiiko tuo siis sillä tavalla, että tuolta saa huomattavasti nopeammin hoidon kun julkisella vai mikä saa ihmiset maksamaan noin isoja summia?

Vierailija
28/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että vittusi on niin mullistavan erikoinen että se saisi hoitohenkilökunnan sitä nyt erikseen töllistelemään?

Tuskkin se kenelläkään niin kovin erikoinen on, mutta sinäkö suorastaan nautit siitä että lauma tuntemattomia ihmisiä katsoo sitä?

Vierailija
29/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse AP. Mutta olen ymmärtänyt kavereiden kokemuksien kautta että sektion saa helposti, ei tarvitse kuin käydä sielä pelkopolilla kertomassa tuntemuksistaan. Kertakin riittää. Onko sekin liikaa?

Vierailija
30/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskkin se kenelläkään niin kovin erikoinen on, mutta sinäkö suorastaan nautit siitä että lauma tuntemattomia ihmisiä katsoo sitä?

En nauti hammaslääkärissä olostakaan, vielä vähemmän tuosta.

Mutta so what: lapsen etu vaatii sitä.

Vierailija
31/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä yksi jos toinenkin käy töllistelemässä. Epäilen jonkun ottavan kännykkäkuviakin.

Vierailija
32/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kolme kertaa, eikä mitään työntekijöitä ole näkynyt. Mieheni, kätilö ja minä - kolmestaan ollaan hommat hoidettu.

Vierailija
33/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, jos "alapään töllistely" kauhistuttaa, niin käykö tämmöinen nainen edes gynekologilla. Synnytyksessä itsessään luulisi olevan sen verran tekemistä, ettei siinä  "töllistelijät" tule edes mieleen.

Vierailija
34/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kolme kertaa, eikä mitään työntekijöitä ole näkynyt. Mieheni, kätilö ja minä - kolmestaan ollaan hommat hoidettu.

"Töllistelijöitä"

Vierailija
35/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty suunniteltu sektio ja ei siinä kyllä mitenkään helpommalla alastomuuden tai alapään katselun suhteen varmasti päässyt. Esikoinen syntyi alakautta ja VÄITÄN, että alastomuuden suhteen pääsin siinä helpommalla.

Sektiossa ympärillä ties kuinka monta lääkäriä ja todellakin, sairaalakaapu oli päällä, joka kuitenkin sitten siirrettiin sivuun. Jalat leväällään olin kun katetria laitettiin, alasti siinä makasin. Sitten alkoi toisesta rinnasta tihkua maitoa ja joku miespuolinen lääkäri (lääkäri tai hoitaja, en tiedä) pyyhki valuvaa maitoa rinnoistani. Rinnat piukeena törröttäen siinä nolostelin.

Osastolle takaisin päästyäni seuraavana päivänä rinnat lähes "poksahti", siis sojotti pinkeenä joka suuntaan ja maitoa suihkusi tisseistä niin, ettei vauva meinannut saada syödäkseen. Samalla tuli hoitaja painamaan mahaa (ja se jos joku niin sattui). Toinen hoitaja levitti jalkojani ja vaihtoi "vaippaa" minulle, en päässyt edes sängylle istumaan ilman apua. Eli summa summar: alapää verestä valuen hoitaja pesi alapäätäni ja vaihtoi kuivan siteen (vaipan) ja samalla tissit tykytti maitoa joka puolelle. Hoitaja puristi toisesta tissistä ja yritti saada vauvan imuotetta paremmaksi. Toinen tissi suihkutti maitoa sillä välin pitkin vatsaani. VÄITÄN, että olisi ollut mukavampaa kävellä ihan itse vessaan ja pestä omaa alapäätä ja päästä itse ilman apua istumaan ja imettää kaikessa rauhassa.

Vierailija
36/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi vain parempi, että ihan kaikki eivät väkisin lisääntyisi.

Vierailija
37/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset puolustavat tyttölasten abortteja, mutta nainen ei saa itse valita miten synnyttää. Te kierot kanat vaikka tapatte lapsenne jos ukkonne käskee. Te välitätte lapsistanne vähemmän kuin miehistä. Jos sanktioita tehtäisiin miesten käskystä, tekisitte niitä heti mukisematta.

Vierailija
38/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiossa ronkitaan alapäätä kahtena päivänä, koska katetri poistetaan vasta leikkauksen jälkeisenä päivänä.

Vierailija
39/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Juuri tälläistä sairaalaa Suomeen kaivataan!

Nyt on pakko matkustaa ulkomaille, mikäli haluaa itse vaikuttaa synnytystapaansa. Ns.pelkopolit ovat kuulemma aivopesupaikkoja, joissa kaikki käännytetään väkisin kannattamaan ainutta oikeaa, pyhää alatiesynnytystä. Kuka sellaiseen jaksaa mennä vääntämään.

Vierailija
40/103 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akapään töllistely ei ollut se isoin ongelma. Vauvapalstan käärmeet näyttävät nyt taas kärkkäitä kieliään.

En halua tuntea tulleeni kuin raiskatuksi ihmisten katsoessa vieressä (riittävän monella on ollut tämä kokemus alatiesynnytyksessä). Minulle vaginani säilyminen on tärkeä asia. Oma kehoni ja omatpahan ovat rahani. Jos olen arvostelijoiden mielestä huonompi äiti kuin joku narkkari- tai alkoholistiäiti, se ei ole minun ongelmani.

Oma keho, oma päätös. Lapsi on osa kehoani siihen saakka, että se on sieltä tullut ulos. Jos voin asiaan päättää, valintani on sektio. Jos en voi päättää, Suomi jää ainakin yhtä, ehkä jopa kahta hyvää veronmaksajaa vaille. Näin vähän naisia arvostavassa yhteiskunnassa en halua elää.