Elääkö miehillä oikeasti harhakäsitys että nainen ei kaipaa seksuaalista vaihtelua ja haaveile muista miehistä?
Olen törmännyt tähän harhakäsitykseen yllättävän usein, mistä se oikein on peräisin?
Esimerkkinä olen itse tänään haaveillut seksistä jo kolmen eri miehen kanssa, ja pitäisin henkilökohtaisesti epänormaalimpana sitä jos kiihottuisin vain yhdestä miehestä.
Aina puhutaan vain siitä kuinka mies tarvitsee seksuaalista vaihtelua vaikka tutkimusten mukaan juuri nainen on se joka alkaa kärsiä parisuhteessa vaihtelun puutteesta miestä ennen.
Kommentit (44)
Niin, itsekin olen kyllä parisuhteissa aina ihastunut ja haaveillut muistakin miehistä, tietenkään kumppanille kertomatta.
Noin monet miehet tuntuu luulevan. Miesten on myöskin vaikeampi kestää naisen pettämistä, se on usein maailmanloppu.
Kun muut ajattelevat asiasta eritavalla kiun mina, ovat he väärässä.
AP
Koska naiset ovat yksilöitä. Yhdelle riittää sama kumppani ja sama asento ja toisessa ääripäässä pitää olla monia kumppaneita ja kaikenlaisia leluja ja leikkejä. Vai kuvitteleeko aloittaja olevansa kaikkien naisten ääni tässä asiassa?
En minä ainakaan elä sellaisessa kuvitelmassa. Mutta aihe on tabu. Olisi kyllä joskus kiinnostavaa tietää kenestä vaimoni fantasioi, tosin en ole ihan varma haluanko tietää. Kuitenkin jokaisella on oikeus ajatuksiinsa ja tunnetiloihinsa ovat ne mitä tahansa, eikä asia minua ainakaan häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt tähän harhakäsitykseen yllättävän usein, mistä se oikein on peräisin?
Esimerkkinä olen itse tänään haaveillut seksistä jo kolmen eri miehen kanssa, ja pitäisin henkilökohtaisesti epänormaalimpana sitä jos kiihottuisin vain yhdestä miehestä.
Aina puhutaan vain siitä kuinka mies tarvitsee seksuaalista vaihtelua vaikka tutkimusten mukaan juuri nainen on se joka alkaa kärsiä parisuhteessa vaihtelun puutteesta miestä ennen.
Oletko siis parisuhteessa tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
AP
Kyse on kyllä ihan todellisesta harhakuvitelmasta eikä vain ap:n yksittäisestä mielipiteestä. Taidat olla mies?
Kuulostaa taas kummallisen "miehen" jutuilta aloitus.
Mikä teidät tuo tänne naisten palstalle!?
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin naisten palsta? Eikö miehillä ole vauvoja?
Vierailija kirjoitti:
Miten ja millä tavalla tämä on naisten palsta?
M2018AV kirjoitti:
En minä ainakaan elä sellaisessa kuvitelmassa. Mutta aihe on tabu. Olisi kyllä joskus kiinnostavaa tietää kenestä vaimoni fantasioi, tosin en ole ihan varma haluanko tietää. Kuitenkin jokaisella on oikeus ajatuksiinsa ja tunnetiloihinsa ovat ne mitä tahansa, eikä asia minua ainakaan häiritse.
Jos asia ei häiritse niin miksi et haluaisi kuitenkaan tietää keitä nämä fantasian kohteet ovat?
Älä viittaa aloituksissasi tutkimuksiin, jos et niitä liitä mukaan. Jossain mutu-naishömppäopistossa se ehkä käy..
Vierailija kirjoitti:
Mistä oma harhakäsityksesi on peräisin? Juuri tuon takia aina on vähän yritetty naisten seksuaalisuuteen saada jotain rotia, koska se muuten olisi niin leväperäistä. Miehet keskimäärin haluaa olla tietoisia isyydestään esim. Eli kyllä tämä on tiedetty läpi koko historian.
Vierailija kirjoitti:
Elääkö miehillä oikeasti harhakäsitys että nainen ei kaipaa seksuaalista vaihtelua ja haaveile muista miehistä?
No, en tiedä onko kyse harhakäsityksestä, mutta jos vaimoni ei suoraan, tai edes kysymisen jälkeen, ilmaise kaipaavansa seksuaalista vaihtelua, en vaivaa päätäni sillä, että "kaipaisikohan se kuitenkin, kun naiset usein kaipaa..." Jos hän muista miehistä haaveilee, niin se on kyllä ihan yksityisasiansa. Ainakin siihen asti, kunnes ehdottaa avointa suhdetta, kolmen kimppaa tai jää kiinni pettämisestä.
Kaikkea säkin, ap, mietit, mitä väliä sillä on, mistä puhutaan tai mitä tutkimuksissa sanotaan, jos olet tyytyväinen omassa suhteessasi? Toisaalta, ei ne tutkimuksetkaan auta, jos et ole.
Tuli vähän sellainen ajatus aloituksestasi, että "olenhan normaali, vaikka kaikki pitää mua h*rona, mutta tämähän on ihan normaalia, onhan...?"
Kyllähän sitä parikymmentä vuotta jaksaa samaa miestä mutta sitten alkaa jo muita haluamaan. Vaihtelu virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina puhutaan vain siitä kuinka mies tarvitsee seksuaalista vaihtelua vaikka tutkimusten mukaan juuri nainen on se joka alkaa kärsiä parisuhteessa vaihtelun puutteesta miestä ennen.Mistä oma harhakäsityksesi on peräisin? Juuri tuon takia aina on vähän yritetty naisten seksuaalisuuteen saada jotain rotia, koska se muuten olisi niin leväperäistä. Miehet keskimäärin haluaa olla tietoisia isyydestään esim. Eli kyllä tämä on tiedetty läpi koko historian.
Eivätkö miehet siis koskaan haaveile muista naisista kuin puolisostaan tai kaipaa vaihtelua makuuhuoneessa?
En haaveile muista miehistä. Jos haaveilisin, niin syynä ei olisi vaihtelun kaipaaminen vaan se, että ne muut miehet olisivat kiinnostavampia kuin omani.
Vierailija kirjoitti:
AP
Terve Pertti, Eero, Oskari vai mikä nyt ikinä sinun pil"luriippuvaisen betavässykän nimi nyt sitten sattuukaan olemaan.
No jaa. Itse en kyllä kaipaa vaihtelua, enkä edes osaisi kuvitella enää paneskelevani muiden kanssa (on sen verran monipuolista). Ajatuskin tuntuu absurdilta, en tosin oikein edes haaveile seksistä, kun sitä on. Kumppanista en osaa sen enempiä sanoa, epäilisin keskustelujen perusteella, että on kyllä aika samoilla linjoilla.