Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella aikuisella ei ole pankkitunnuksia?

Vierailija
26.09.2018 |

Miten nykypäivänä aikuinen ylipäätään pärjää ilman pankkitunnuksia?

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen jossa vain miehellä on pankkitunnukset eikä vaimo pääse maksamaan laskuja yhteiseltä tililtä.  Eikä OMAKANTA-ohjelmaan eikä korjaamaan netissä verokorttia.

Nainen ei kuulemma osaa käyttää nettiä vaikka on ihan tolkun ihminen. 

Vierailija
22/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman pankkitunnuksia ei näe omia lääkereseptejään (paitsi apteekissa henkilöllisyystodistuksella).

Käykö sulle useinkin niin, että sulle on yllättäen kirjoitettu reseptejä, joista et ole tiennyt mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 45v eikä mulla ole pankkitunnuksia. Mies hoitaa laskut. Ei ole velkaa ja on luottotietoni ihan puhtaat.

Meillä taas on toisinpäin. Miehellä ei ole pankkitunnuksia, koska minä hoidan kaiken maksuliikenteen.

Vierailija
24/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen jossa vain miehellä on pankkitunnukset eikä vaimo pääse maksamaan laskuja yhteiseltä tililtä.  Eikä OMAKANTA-ohjelmaan eikä korjaamaan netissä verokorttia.

Nainen ei kuulemma osaa käyttää nettiä vaikka on ihan tolkun ihminen. 

Ei kaikki koe tarvitsevansa Omakantaa lainkaan. Vain hyvin pieni osa suomalaisista koskaan kyseli omien sairaskertomustensa perään ennen Omakantaa. Jos ei ole ennenkään tarvinnut omia potilasasiakirjojaan, ei välttämättä koe tarvitsevansa nytkään. 

Vierailija
25/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 45v eikä mulla ole pankkitunnuksia. Mies hoitaa laskut. Ei ole velkaa ja on luottotietoni ihan puhtaat.

Meillä taas on toisinpäin. Miehellä ei ole pankkitunnuksia, koska minä hoidan kaiken maksuliikenteen.

Korjaan. Kyllä miehelläni on pankkitunnukset, mutta hän ei ole koskaan käyttänyt niitä.

Vierailija
26/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin pankissa asiakkaana käymässä.

Siellä eräs mies tuli pankin kassalta kysymään joko sossun rahat näkyvät hänen tilillään että voisi nostaa ne.

Ei ollut tullut rahaa mies sai hirveät raivarit ja piti vartiat kutsua paikalle.

Siitä jäi mielikuva että tällä miehellä ei ollut verkkopankkitunnuksia jos piti käydä kysymässä pankissa tilin saldo eikä pankkikorttia?

Vierailija
27/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös. Olemme korkeasti koulutettuja ihmisiä ja kaikki rahat ovat ns. -tai-tilillä, jota kumpikin voi käyttää. Miehellä on tunnukset ja hän maksaa laskut.

Pystyn aivan hyvin käyttämään hänen tunnuksiaan, jos olisi pakko, sillä pankista ei ole skype-yhteyttä meille, että näkevät, kuka ne tiedot näpyttelee.

Vierailija
28/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ilman niitä katsoa esim. omia verotietojaan, korjata veroilmoitusta (paperilla?), katsoa eläketietoja, ostaa matkalippuja, teatteri/konserttilippuja muualla kuin kotona jonkun muun tunnuksilla (onko jonkun muun tunnukset aina mukana?).

Aika monta asiaa, mihin pitää tunnistautua.

Vierailija
29/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni kehuu ettei tarvitse tunnuksia mihinkään kun joku toinen hoitaa laskut tai ei ole reseptilääkkeitä. Ettekö te koskaan tilaa mitään netistä? Matkoja, lippuja tapahtumiin, ostoksia jne? Itse käytän nettitunnuksia kaikkein eniten juuri niihin.

Vierailija
30/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisilla, jotka eivät vamman, korkean iän tai muun syyn vuoksi kykene käyttämään nettipankki tai muita vastaavia. Heitä on paljonkin.

Vierailija
31/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni kehuu ettei tarvitse tunnuksia mihinkään kun joku toinen hoitaa laskut tai ei ole reseptilääkkeitä. Ettekö te koskaan tilaa mitään netistä? Matkoja, lippuja tapahtumiin, ostoksia jne? Itse käytän nettitunnuksia kaikkein eniten juuri niihin.

Ainoa tilanne, jolloin tarvitsen pankkitunnuksia, on vuosittaisen Madeiranmatkan maksaminen. Muuten kaikki laskut ovat suoraveloituksessa. Eläke tulee säännöllisesti, sairauksia ei vielä onneksi ole, enkä tilaa mitään netistä.

Vierailija
32/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ilman niitä katsoa esim. omia verotietojaan, korjata veroilmoitusta (paperilla?), katsoa eläketietoja, ostaa matkalippuja, teatteri/konserttilippuja muualla kuin kotona jonkun muun tunnuksilla (onko jonkun muun tunnukset aina mukana?).

Verotiedot lähetetään vuosittain veroilmoituksena kotiin. Harvan on tarve niitä sen enempää katsella.

Veroilmoituksen voi korjata paperisena (vai miten kuvittelit, että asia hoidettiin ennen nettiaikaa?)

Eläketiedot voi tarvittaessa vaikka soittamalla selvittää

Matkaliput voi ostaa bussista, junasta, lippukassalta, lippuautomaatista jne jne

Teatteri- ja konserttiliput voi ostaa ticketmasterin tai lippu.fi toimipisteestä (ainakin Prismoissa ja Sokoksissa on näitä), teatterin lipunmyyntipisteeltä tai konserttipaikalta suoraan

Vierailija
33/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan katsonut verotietojani netistä. Ja joo, veroilmoituksen korjaan paperilla, jos jotain korjattavaa on. Ei ole ollut viiteentoista vuoteen. Eläketiedoistakin tulee välillä kirje kotiin. En muista, oliko joka kolmas vuosi vai miten. Matkalippuja pystyy ostamaan asemilta, busseista tai maksamalla kännykällä. Matakortin latauksen työmatkaseteleillä joutuu kuitenkin tekemään R-kioskilla tms pisteessä, ei onnistu netissä.  Lentolippuja taas en ole ostanut vuosiin. Harvemmin tulee yksin mihinkään lennettyä. Teatteri- ja konserttilippuja voi oikein hyvin tilata netistä ilman verkkopankkitunnuksiakin ja noutaa sekä maksaa liput kodin vieressä olevalla R-kioskilla. 

Vierailija
34/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella, joka ei tarvitse niitä. Jos ei ole muita laskuja kuin yhtiövastike/vuokra, sähkölasku, puhelinlasku sekä kerran vuodessa maksettava kotivakuutus, niin ei kaikille ole täysin ylivoimaista käydä kerran kuukaudessa pankin konttorissa maksamassa laskunsa tai maksaa kauppareissun yhteydessä laskunsa pankkikortilla kauppakeskuksessa olevalla maksupäätteellä.

Ei kai sellaista ihmistä voi olla jos ei nyt ole holhouksessa tai jossain laitoksessa? Normaali-ihmisellä laskuja tulee koko ajan.

Vierailija
35/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä on pankkitunnukset, mutta en keksi yhtäkään asiaa, joka jäisi hoitamatta ilman niitä. Ihan kaikkeen on muukin vaihtoehto. Ei ehkä helppo ja nopea, mutta olemassaoleva kuitenkin. 

Vierailija
36/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanini tuttu, 30v mies, ei omista nettipankkitunnuksia. Ei omista myöskään älypuhelinta. Kyseessä vähän sellanen peräkammarin poika jota ei työntekokaan kiinnosta. Pelailee vaan ja elämä on aika tavoitteetonta.

Vierailija
37/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella, joka ei tarvitse niitä. Jos ei ole muita laskuja kuin yhtiövastike/vuokra, sähkölasku, puhelinlasku sekä kerran vuodessa maksettava kotivakuutus, niin ei kaikille ole täysin ylivoimaista käydä kerran kuukaudessa pankin konttorissa maksamassa laskunsa tai maksaa kauppareissun yhteydessä laskunsa pankkikortilla kauppakeskuksessa olevalla maksupäätteellä.

Ei kai sellaista ihmistä voi olla jos ei nyt ole holhouksessa tai jossain laitoksessa? Normaali-ihmisellä laskuja tulee koko ajan.

Minulle ei ole koskaan tullut muuta laskua kuin puhelinlasku, sähkölasku ja vakuutuslasku. Olen täysin terve kolmekymppinen enkä ole holhouksessa tai asu laitoksessa. Aika harvassa asiassa nykyään tarvitsee käyttää laskua hoitaakseen maksun.

Vierailija
38/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotiedot lähetetään vuosittain veroilmoituksena kotiin. Harvan on tarve niitä sen enempää katsella.

Veroilmoituksen voi korjata paperisena (vai miten kuvittelit, että asia hoidettiin ennen nettiaikaa?)

Eläketiedot voi tarvittaessa vaikka soittamalla selvittää

Matkaliput voi ostaa bussista, junasta, lippukassalta, lippuautomaatista jne jne

Teatteri- ja konserttiliput voi ostaa ticketmasterin tai lippu.fi toimipisteestä (ainakin Prismoissa ja Sokoksissa on näitä), teatterin lipunmyyntipisteeltä tai konserttipaikalta suoraan

Mikäs siinä jos haluaa elää kuin 80-luvulla.

Vierailija
39/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksilla ja vajakeilla. 

Vierailija
40/167 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin papalla, n. 70v. Jonottaa joka laskun kanssa Nordeaan ja maksaa tiskillä hirveään hintaan. Ei luota siihen että lasku tulee maksettua jos ei näe pankkineidin sitä näpyttelevän ja saa paperikuittia käteen.

Oletko varma että on n. 70 v ettei vaan yli 90 v? 7-kymppiset on oikeasti vielä aika nuorekkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan