Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun masentunut läheinen ei suostu hoitoon, niin pitääkö olla tiukka?

Vierailija
25.09.2018 |

Täysi-ikäinen sanoo olleensa jo vuoden masentunut, mieliala heittelee, osin toimintakyvytön. Itsetuhoisia ajatuksia. Hoitoon ei suostu, vaikka järjestetty lääkäriaika.

Tässä on oltu lempeitä ja ymmärretty. Kun ei suostu lääkäriin, niin pitääkö ottaa tiukka linja ja lopettaa ymmärtäminen? Mikä parasta?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten vaan antaa sen masentuneen olla kuin sairautta ei olisikaan, eli ei ainakaan siitä kannata puhua.

Vierailija
2/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitten vaan antaa sen masentuneen olla kuin sairautta ei olisikaan, eli ei ainakaan siitä kannata puhua.

Eli antaa olla käymättä koulua, maata ja pelata ja hautoa itsemurhaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut masentunut joskus, aika pahastikin. Eipä siinä sellainen psykiatrinen hoito, mitä tässä maassa saa, mitään auttanut. :D Lopetin toimimattoman lääkityksen ja täysin turhat keskusteluajat. Lopulta masennus meni itsestään ohi, mutta kyllä siinä vuosia meni. 

Mutta usko sinä vain, että kyllä se siitä paranee, kunhan läheisen saa hoitoon. XD

Vierailija
4/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut masentunut joskus, aika pahastikin. Eipä siinä sellainen psykiatrinen hoito, mitä tässä maassa saa, mitään auttanut. :D Lopetin toimimattoman lääkityksen ja täysin turhat keskusteluajat. Lopulta masennus meni itsestään ohi, mutta kyllä siinä vuosia meni. 

Mutta usko sinä vain, että kyllä se siitä paranee, kunhan läheisen saa hoitoon. XD

Mitä sinä ehdotat, mitä minun pitää tehdä?

Pelkään, että hän hakee lääkityksen kadulta, jos olo menee liian pahaksi.

Vierailija
5/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa mainittiin vaan, että on täysikäinen, siksi vastasin siihen sopivasti. Koululaisesta jos on kyse, on vanhemmilla velvollsuus hakea lapselleen apua.

Vierailija
6/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lääkäriin meneminen auttaa? Sieltä saa lääkkeitä. Mutta psyykenlääkkeet ovat loputon suo johon uppoaa vain pahemmin.

Vierailija
7/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vielä yritta puhua, et nopeampi toipua jos menna laakari ja osta laake.

Myos terapia olisi hyva olla,etta saa puhua ne asia mitka masennus aihetta.

Vierailija
8/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi aikuista ihmistä pakottaa hoitoon. Eikä siitä hyötyäkään ole,jos ei ole omaa halua parantua.

Vierailija
9/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa mainittiin vaan, että on täysikäinen, siksi vastasin siihen sopivasti. Koululaisesta jos on kyse, on vanhemmilla velvollsuus hakea lapselleen apua.

Koululainen on jo täysi-ikäinen.

Ap

Vierailija
10/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyötön ei ole pelkästään työtön, vaan hänellä on lähestulkoon aina psykososiaalisia ongelmi

Vierailija
11/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerronpa mitä tulee mieleen. Jokaisella ihmisellä on joku, jota hän pitää auktoriteettinaan. Oma vanhempi, setä, täti, entinen opettaja tai pomo tms. topakka ihminen. Ota tähän ihmiseen yhteys, ja pyydä häntä avuksi kertomaan, että nyt tästä hommasta ei muuten tule mitään, voi sanoa vaikka, että muutkin jo kohta masentuvat.

Tälleen varmaan itse koittaisin.

Vierailija
13/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pelkkä riesa yhteiskunnalle, mutta hyvin olen peittänyt nää ajatukset läheisiltä. Itsemurhaa hautonut jo kuukausia. Välillä on tietysti ollut parempia aikoja, mutta nyt on paha syöksykierre menossa. Tilanteeni on sietämätön. Pelkkää tuskaa.

Anteeksi avautuminen, jonnekkin halusin anonyyminä purkaa ajatuksia.

Vierailija
14/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa joku pakottaisi myös hoitavan tahon antamaan toimivaa hoitoa

Vierailija
15/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pelkkä riesa yhteiskunnalle, mutta hyvin olen peittänyt nää ajatukset läheisiltä. Itsemurhaa hautonut jo kuukausia. Välillä on tietysti ollut parempia aikoja, mutta nyt on paha syöksykierre menossa. Tilanteeni on sietämätön. Pelkkää tuskaa.

Anteeksi avautuminen, jonnekkin halusin anonyyminä purkaa ajatuksia.

Jaksamista sinulle. Se vaatii jo rohkeutta että saa kirjoitettua nuo sanat edes anonymiisti jonnekin.

Vierailija
16/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes teiniä ei voi Suomen lainsäädännön mukaan pakottaa hoitoon. Nuorella on oikeus kieltää vanhemmiltaan terveystietonsa eli mitään ei voi tehdä, vaikka lapsi olisi alaikäinen. Näin se vain menee.

Vierailija
17/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäinen sanoo olleensa jo vuoden masentunut, mieliala heittelee, osin toimintakyvytön. Itsetuhoisia ajatuksia. Hoitoon ei suostu, vaikka järjestetty lääkäriaika.

Tässä on oltu lempeitä ja ymmärretty. Kun ei suostu lääkäriin, niin pitääkö ottaa tiukka linja ja lopettaa ymmärtäminen? Mikä parasta?

Et voi tehdä mitään, jos ei itse halua.

Vierailija
18/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes teiniä ei voi Suomen lainsäädännön mukaan pakottaa hoitoon. Nuorella on oikeus kieltää vanhemmiltaan terveystietonsa eli mitään ei voi tehdä, vaikka lapsi olisi alaikäinen. Näin se vain menee.

Ei, mutta voi sanoa, että oletko niin ***nan tyhmä, ettet tajua, että maailmassa on muitakin masentuneita, eikä kaikki jää koteihinsa makaamaan, lumihiutale. Oletan, että pelkkä äänensävyn muuttamiseni lopettaa masentelut lyhyeen. Sitten mennään neuvottelemaan terapiasta.

Vierailija
19/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta voi sanoa, että oletko niin ***nan tyhmä, ettet tajua, että maailmassa on muitakin masentuneita, eikä kaikki jää koteihinsa makaamaan, lumihiutale. Oletan, että pelkkä äänensävyn muuttamiseni lopettaa masentelut lyhyeen. Sitten mennään neuvottelemaan terapiasta.

Hitto, tuolla taidolla tienaisit miljoonia

ohis

Vierailija
20/76 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko läheisensä hakeutua johonkin vertaistukiryhmään? Sieltä voisi saada jotain vinkkejä ja ainakin vertaistukea.

Tässä ketjussa on kyllä ollut käsittämättömän tyhmiä kommentteja!